Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Problem z BMW E60 530d automat, przebieg 240 000tys.

Wymieniony został olej w skrzyni wraz z filtrem.

Dzieje się to przy stałej prędkości, auto normalnie przyśpiesza i jeździ.

Objawy pozostały i na pewno to nie jest konwerter

Ktoś miał taki problem?

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
na jakiej podstawie wykluczasz konwerter?

 

wlasnie ... masz u mnie etat jesliu potrafisz to robic ze 100% skutecznoscia :)

 

egr raczej nie bedzie tak energicznie wachlowal obrotami i wyglada mi to na sprzeglo hydrokinetyczne ktore jest uszkodzone lub zle sterowane .

 

przy jakiej predkosci i na jakim biego odczuwasz to najbardziej ?

Opublikowano
Gdyby był to hydrokinetyk to energicznie by ta wskazówka latała. Trzeba byłoby sprawdzić live date podczas jazdy i ocenić parametry ,szczególnie co się dzieje przy tym falowaniu. Może gdzieś spada ciśnienie paliwa i przez to te skoki.

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Opublikowano
Gdyby był to hydrokinetyk to energicznie by ta wskazówka latała

 

sadzisz ze od polowy filmu rusza sie leniwie ? to jak wg Ciebie powinny wygladac enerbgiczne ruchy ? wiadomo ze nikt nie poleci kupowac czy regenerowac sprzegla hydro bez uprzedniej diagnozy jednak z wlasnego doswiadczenia i wieloletiej praktyki wiem ze objawy pokazane na filmie w duzym stopniu wskazuja na sprzeglo . stad moje pytanie o predkosc i bieg oraz czy sa wyczuwalne objawy

Opublikowano

jezeli to przy stalej predkosci alb o delikatnym przyspieszaniu obstawiam skrzynie...

Teraz tak: skrzynie Wasze chodza troche jakby byly na slizgajacym sie sprzegle lub zapiete jak manual... w 1wszym wypadku nie ma zapietego lockupa i skrzynia idzie na poslizgu (nie ma tracych sie tarczek ale dlatego ze moc przekazywana jest w konw przez "powiew oleju"/dlatego automat w przeciwienstwie do sprzgla suchego nadaje sie do przenoszenia duzych momentow)... w drugim przypadku dla osczednosci paliwa itp skrzynia "zapina" stale polaczenie i nie ma poslizgu (lockup)

Z tegp co wiem w regulacji tego poslizgu bierze udzial prawdop jakis elektrozawor (moze sie przycina?)... ale bym obstawial jednak konwerter. Jezeli to to...to kumaty mechanik konwerter moze wymienic i pewnie z olejem i filtrem i robota mechanika zmiescisz sie w 3 kolach all (sa firmy sprzedajace regenerowane konwertery z 6m gwarancja/swoj musisz oddac/).. nowy konwerter bedzie pewnie masakrycznie drogi

Jezeli dojdzie do rozbiorki skrzyni (i to bedzie robil "serwis automatow") bo cos tam .... to stuknie pewnie z 5 kola (liczac przymusowa wymiane oleje po tysiacu km - standardowy trik naprawiaczy skrzyn... taki maly myk by z oskubanego z kasy na naprawe jeszcze troche grosza za miesiac wyciagnac b o inaczej nie bedzie mial gwarancji)

Łelkam w swiecie starych automatow firmy ZF

Pozdrawiam,

Przemek

zanim zaczniesz grzebac w skrzyni miej 100% pewnosci, ze to np nie jakies skaczace nierowno ladowanie T czy inne niedomagania silnika - gdy moc silnika bedzie skaczaca to na uslizgu w konwerterze mozesz miec efekt skaczacych obrotow pewnie (haslo diagnostyka: i nie chodzi mi o sprawdzenie korekcji wtryskow i czy termostat trzyma ale prawdziwa diagnostyke)

Czy wraz ze skokami obrotow jest jakas telepawka autem czy efekt przejazdu po tarce?

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano (edytowane)

Jeśli słychać chrobotanie dobiegające z okolic skrzyni jest to konwerter, było już na forum. Przy konwerterze padniętym wskazówka obrotomierza chodzi bardziej spokojniej i wyczuwalniej, góra dół góra dół bez nerwowych ruchów. Czasami przy walniętym konwerterze pokarze błąd DTC ale nie zawsze.

Również objaw padniętego konwertera to przy zatrzymywaniu i ruszaniu czuć takie zatelepanie autem, popchnięcie (tak jak czasami automatyczna skrzynia zrzuci bieg dojeżdzając np do świateł lub zatrzymując się - skrzynia ZF) tylko jest to częsciej i bardziej wyczuwalne i mocniejsze popchnięcie niekoniecznie miłe.

 

Tak zachowuje się wskazówka przy walniętym konwerterze :

 

http://www.youtube.com/watch?v=O26rJDiw5No

 

Edytowane przez lukae
BMW - Radość z Jazdy
Opublikowano
na jakiej podstawie wykluczasz konwerter?

 

wlasnie ... masz u mnie etat jesliu potrafisz to robic ze 100% skutecznoscia :)

 

egr raczej nie bedzie tak energicznie wachlowal obrotami i wyglada mi to na sprzeglo hydrokinetyczne ktore jest uszkodzone lub zle sterowane .

 

przy jakiej predkosci i na jakim biego odczuwasz to najbardziej ?

 

Przecież piszę ,że miałem identycznie tak samo zachowywała się wskazówka .Zrób ograniczenie egr-a w disie i jeżeli nie pomoże to będziesz miał pewność 100% ,że to nie przez egr.Ja też kombinowałem na wszystkie sposoby inny przepływomierz itp i nic.Dopiero przez przypadek jak ograniczyłem egr problem znikł.Zaznacze ,że właściciele e90 też z tym się borykają i to na manualu.

Opublikowano
Mozna zlogowac przeplyw powietrza, ladowanie t i dawke paliwa w trakcie delikatnego przyspiesxania i sprawdzic czy przypadkiem tam falowania nie widac...jakies falowe spadki cisnienia czy przwladowania t moga wplynac na falowo generowana moc... A wiec i nierowny poslizg na skrzyni

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano (edytowane)

Hej,

Mam takie same objawy tyle tylko ze gdy już zaczną falować obroty i wcisnę mocno gaz zdarza się telepać autem.

Przy ruszaniu czy zatrzymywaniu auto zachowuję sie zupełnie normalnie nic nie czuć. Pojawia się to przy stałej predkości zazwyczaj przy 1500 -2000 obr lub przy mocniejszym przyśpieszaniu choć w tym przypadku nie za każdym razem.

To że właściciele e90 też się z tym problemem borykają i to na manualu to też słyszałem, jest nawet u nas temat na forum viewtopic.php?f=70&t=116274 ale ile osób tyle diagnoz i nikt nie wie o co chodzi :(

Co do odłączenia EGR Disem słyszałem ze nie da się go całkowicie wyłączyć tylko można mu ograniczyć pracę. Może ktoś dać jakąś instrukcję jak to ogarnąć.

 

Poniżej moj przypadek

https://www.youtube.com/watch?v=PAhCJQgRKIc;

 

 

Pozdrawiam

Thommy

Edytowane przez Thommy
Opublikowano
Hej,

Mam takie same objawy tyle tylko ze gdy już zaczną falować obroty i wcisnę mocno gaz zdarza się telepać autem.

Przy ruszaniu czy zatrzymywaniu auto zachowuję sie zupełnie normalnie nic nie czuć. Pojawia się to przy stałej predkości zazwyczaj przy 1500 -2000 obr lub przy mocniejszym przyśpieszaniu choć w tym przypadku nie za każdym razem.

To że właściciele e90 też się z tym problemem borykają i to na manualu to też słyszałem, jest nawet u nas temat na forum viewtopic.php?f=70&t=116274 ale ile osób tyle diagnoz i nikt nie wie o co chodzi :(

Co do odłączenia EGR Disem słyszałem ze nie da się go całkowicie wyłączyć tylko można mu ograniczyć pracę. Może ktoś dać jakąś instrukcję jak to ogarnąć.

 

Poniżej moj przypadek

https://www.youtube.com/watch?v=PAhCJQgRKIc;

 

Pozdrawiam

Thommy

 

Ograniczenie egr

viewtopic.php?f=69&t=112204

 

Opublikowano
kolego miałem podobnie w e60 3.0d przy przebiegu 120tys. czyszczenie egr i przeczyszczenie wtrysków załatwiło sprawę ,radość zjazdy powróciła. :D
Opublikowano
Witam, miałem dokładnie te same obiawy, wskazówka przy ok. 1500obr/min zaczynała energicznie szaleć. Błąd w kompie świadczył o uwalonej sterowniku na listwie paliwa, który wymieniłem na nowy ori i nie pomogło. Po jakimś tygodniu od wymiany żona jadąc w trasę zadzwoniła do mnie mówiąc ze auto dziwnie sie zachowywało przy wjeździe na autostradę, zaczęło trząść całym autem wiec pojechała tak przez pare km z prędkością 80km/h i ustało. Od tego czasu problem sie nie pojawia. Jak dla mnie, jak teraz o tym myśle to winowajca było cos na listwie paliwa (paproch, nagar, cokolwiek) co w końcu zostało przetrawione przez silnik ;) cała akcja z falującymi obrotami zaczęła sie od kiepskiej jakości paliw zalanej w pośpiech na osiedlowej stacji...
Why so serious... ?
Opublikowano

Witam.

Stała prędkość zazwyczaj w przedziale 60-120 km/h lub delikatne przyśpieszanie w tym przedziale prędkości.

Falowanie obrotów oraz odpływ i przypływ dynamiki z tym związany. Często szarpie jakby się jechało po tarce. Przy ruszaniu brak płynności , szarpnięcie przy ruszaniu.

 

OBJAWY PADAJĄCEGO KONWERTERA.

 

Nie działający poprawnie układ recyrkulacji spalin daje faktycznie bardzo podobny objaw. Zazwyczaj wystarczy wymiana zaworka i kasacja adaptacji przepływomierza.

Amator w prosty sposób może ustalić czy to konwerter siada czy EGR się uchyla i przydusza spalinami motor.

 

Jak ? Należy zdjąć rurkę podciśnieniową z "Przepustnicy EGR" Jeśli po tej czynności problem zniknie wiemy że trzeba zabrać się za naprawę układu EGR . Jeśli pływanie obrotów , szarpanie itp. dalej będą występować możemy być pewni że to konwerter.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

 

Jak ? Należy zdjąć rurkę podciśnieniową z "Przepustnicy EGR"

Rurkę trzeba zaślepić ? czy nie trzeba na czas testów ?

Opublikowano
Oczywiście że zaślepić, choćby po to aby vacum nie wciągało do zaworka zanieczyszczeń.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
kolego miałem podobnie w e60 3.0d przy przebiegu 120tys. czyszczenie egr i przeczyszczenie wtrysków załatwiło sprawę ,radość zjazdy powróciła. :D

 

Jak i czym czyściłeś wtryski?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

U mnie ostatnio falowanie było bardzo delikatne, momentami tak małe ze praktycznie nie zauważalne także nie wyklucza to konwertera, ale nadal występowało szarpanie przy delikatnym przyspieszaniu.

link do posta z filmikiem viewtopic.php?f=73&t=274997

Szarpało praktycznie za każdym razem na trzecim biegu miedzy 40-50 km/h i czasami przy wyższych prędkościach na pozostałych biegach.

na dzień dzisiejszy a właściwie wczorajszy, konwerter wymieniony + miska, przelotka, olej.

Gorik z chłopakami z firmy (wielkie dzięki :) ) sprawę załatwili w ok 4 godzinki (sama robota) nie liczę czasu na ostygnięcie skrzyni.

Efekt :lol: Auto jeździ jak marzenie, żadnego szarpania czy falowania obrotów.

Także jeżeli macie takie objawy jak moje to niestety konwerter, ale wymieniacie i znowu banan na twarzy :lol:

Opublikowano

a odłączenie zaworu EGR nie spowoduje jakiegoś błędu typu check engine ? lub innych krzaków na desce ?

a co w zaworze może się zepsuć ?

Opublikowano

Wyskoczy Check Engine, ale jak podłączysz spowrotem i chwile pojeździsz to sam zniknie.

Jak go zaślepisz z obu stron to nic się nie stanie.

Sprawdzałem osobiście :)

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, miałem dokładnie te same obiawy, wskazówka przy ok. 1500obr/min zaczynała energicznie szaleć. Błąd w kompie świadczył o uwalonej sterowniku na listwie paliwa, który wymieniłem na nowy ori i nie pomogło. Po jakimś tygodniu od wymiany żona jadąc w trasę zadzwoniła do mnie mówiąc ze auto dziwnie sie zachowywało przy wjeździe na autostradę, zaczęło trząść całym autem wiec pojechała tak przez pare km z prędkością 80km/h i ustało. Od tego czasu problem sie nie pojawia. Jak dla mnie, jak teraz o tym myśle to winowajca było cos na listwie paliwa (paproch, nagar, cokolwiek) co w końcu zostało przetrawione przez silnik ;) cała akcja z falującymi obrotami zaczęła sie od kiepskiej jakości paliw zalanej w pośpiech na osiedlowej stacji...

 

A adaptacje nowego czujnika zrobiłeś wcześniej?

 

Zrobię filmik bo u mnie też skacze ale nie szarpie ani żadnych innych problemów nie mam.

Stał prędkość i od czasu do czasu podskoczy troszkę. Po wcześniejszych filmikach nie jest to konwerter a egr przyduszony w ISTA.

Muszę jeszcze sprawdzić jak to działa powyżej 2500 obrotów bo egr powinien być wyłączony

 

Ps. Powyżej 2500 obrotów nie ma tych dolegliwości wiedz AGR do czyszczenia no i dodam że spalanie też się podwyższa przy tych skokach.

Pewnie dla tego pali mi teraz 4.6 litra

 

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

EGR wyczyszczony, symptomy pozostały te same co na filmiku wyżej. Teraz trzeba wziąć laptopa i sprawdzać dalej.

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/20170314_144457_zpsubikj14k.jpg

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/20170314_152029_zpsigqz68pq.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Kolega spróbuj zrzucić adaptacji skrzyni i zrób od nowa adaptacji , mnie to pomogło...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.