Skocz do zawartości

E39 530dA wyciek Ropy - zdjęcia - POMOCY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do wszelkich pomp paliwa i układu paliwowego sprawdzone jest także dodawanie do paliwa odrobiny oleju 2T - ilość 4-5ml na 1 litr ON jest idealna bo nie zmniejsza liczby cetanowej paliwa a powoduje lepszą smarność paliwa co jest zbawienne dla właśnie pomp i układu paliwowego w dieslach. Niestety wszelkie normy ekologiczny spowodowały, że sprzedawane teraz paliwa są suche i mają dużo mniejszą smarność co niestety nie jest zbyt dobre dla pomp, wtrysków itp.

Pzdr.

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A ten olej to stosujesz przez jaki okres ?? Z wtryskami nic sie nie dzieje moze ja zacznę stosować tylko zeby nie pogorszyć zaraz. Mi to wycieka na zimnym dzisiaj obczyscilem z góry pompę i zobacze czy cos zauważę rano. Oby to z przewodów :D
Opublikowano

Ja od około pół roku dodaję 2T do ON. Silnik chodzi trochę bardziej gładko (w każdym razie da się to na ucho usłyszeć). Głównie chodzi o poprawienie smarności paliwa dzięki czemu układ paliwowy chodzi lżej. Na forach czytałem opinie, że można tez uzyskać dzięki temu trochę lepsze korekcje wtrysków. Ja jeszcze kompa nie podpinałem ale pamiętam jakie korekcje miałem przed stosowaniem 2T i w najbliższym czasie podepnę pod kompa i sprawdzę czy coś drgnęły czy nie.

Co do szkodliwości 2T to generalnie należy stosować właściwie proporcje. Te 4-5ml / 1 litr ON są idealne bo nie zmniejszają liczby cetanowej paliwa (auto byłoby trochę zamulone) a poprawiają smarność paliwa - o co głównie chodzi.

Pzdr.

Opublikowano
Tak z ciekawości pytam może i ja zacznę mu dawkować. Ten olej tak się nazywa 2T ?? można o link . U mnie dziś rano niestety cieknie ale z pompy z od góry z dekielka co jest na 4 śrubki przykręcony chyba poprowanie sekcją się nazywa.
Opublikowano

Co do oleju to polecany jest orlenowski Orlen 2T Semisynthetic i tego właśnie używam - dostępny na każdej stacji Orlenu.

 

http://jolube.com.pl/10973-18014-large/olej-silnikowy-platinum-moto-4t-synthetic-w-50-butelka-1l.jpg

 

 

A tutaj trochę obszerniejsze informacje nt dodawania oleju 2T do oleju napędowego:

http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_pigulce_.html

 

Co do kompletu uszczelek do pompy CP1 - np tutaj:

http://www.dieselcars.pl/161,f01m101454-zestaw-uszczelek-pompy-cr-cp1-pod-pokrywe-uszczelka-z-dziubkiem-.html

 

Musisz tylko sprawdzić numer na pompie bo niektóre pompy miały uszczelki z dziubkiem a inne bez. Według numeru z pompy dobierz.

Ewentualnie na popularnym portalu aukcyjnym wpisz "zestaw naprawczy Bosch CP1" lub "komplet uszczelek CP1".

Opublikowano

Co do oleju to polecany jest orlenowski Orlen 2T Semisynthetic i tego właśnie używam - dostępny na każdej stacji Orlenu. W aptece możesz kupić strzykawkę 100ml, którą łatwiej się to dawkuje.

 

http://jolube.com.pl/10973-18014-large/olej-silnikowy-platinum-moto-4t-synthetic-w-50-butelka-1l.jpg

 

 

A tutaj trochę obszerniejsze informacje nt dodawania oleju 2T do oleju napędowego:

http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_pigulce_.html

 

Co do kompletu uszczelek do pompy CP1 - np tutaj:

http://www.dieselcars.pl/161,f01m101454-zestaw-uszczelek-pompy-cr-cp1-pod-pokrywe-uszczelka-z-dziubkiem-.html

 

Musisz tylko sprawdzić numer na pompie bo niektóre pompy miały uszczelki z dziubkiem a inne bez. Według numeru z pompy dobierz.

Ewentualnie na popularnym portalu aukcyjnym wpisz "zestaw naprawczy Bosch CP1" lub "komplet uszczelek CP1".

Opublikowano

Ja do swojego E39 lałem Castrol Power Racing 2T do paliwa i potwierdzam, że silnik wtedy pracował bardziej miękko, a korekcje w Inpie spadały z około 0,6-0,8 na 0-0,2.

Ale nie lałem go bo był problem, tylko z ciekawości po przeczytaniu kilku tematów na Forum :) A później też na wszelki wypadek, jak tankowałem na Auchan :mrgreen:

Opublikowano

Dokładnie - tu nie chodzi o lanie oleju 2T jak jest jakiś problem z silnikiem (jak jest to trzeba go naprawić) tylko czysto zapobiegawczo aby przedłużyć trochę życie układowi paliwowemu. A że przy okazji trochę uwolni np wtryski od brudu i podciągnie korekcje to dodatkowa zaleta.

Pzdr.

Opublikowano

Dziś, po około 1.5 miesiąca stosowania oleju 2T podpialem auto pod INPE sprawdzić korekcje. Podchodzilem do tego sceptycznie ale dziś mocno pozytywnie się zaskoczylem. Do tej pory korekcje u mnie kształtowały się na poziomie 0.9 - 1.5 (rozgrzany silnik). Dziś korekcje wyglądają następująco:

 

http://i.imgur.com/1G1N8sO.jpg?1

 

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.