Skocz do zawartości

E39 530dA wyciek Ropy - zdjęcia - POMOCY


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi jak tą pompę wyjąć z silnika a konkretnie jak odkręcić dolną śrubą mocującą tą pompę. Za pompą jest obudowa filtra oleju kompletnie zasłaniająca tą jedną śrubę. Czy jest jakiś dostęp do niej od dołu silnika?
Opublikowano
Wczoraj rozebrałem auto i poskładałem od nowa. Tam przedłużka nie podejdzie bo jest obudowa filtra oleju. Od dołu też nie widzę aby był dostęp. Przewertowałem dziś wszystkie posty na ten temat i nic nie znalazłem. Wszyscy tylko piszą że albo oddali auto do warsztatu albo zrobili ale nie wiadomo jak. Zaatakuje temat w przyszłą sobotę z kanału ale nie widzę aby tam był lepszy dostęp.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak spod podstawy filtra nie cieknie, to walczył bym bez jej odkręcania.

Jak ją odkręci, to na tych samych uszczelkach nie ma szans tego poskładać, a nowa coś ze 64pln kosztowała, i o ile pamiętam to występuje tylko w oryginale.

Opublikowano
W sumie to nie jestem pewny czy pompę da się wyjąć bez odkręcania podstawy filtra. Ja nie będę miał takiego dylematu.Zauważyłem że poci mi się trochę olejem pod podstawą filtra i przy pompie zresztą też.Z tego co się czyta to po przebiegu 350kkm.te wycieki przy pompie i z podstawy filtra występują powszechnie w M57.Za tydzień wymienię uszczelkę pod podstawą i uszczelnię pompę za jednym zamachem.Nie będę czekał aż będzie się ciurkiem lało.
Opublikowano
Rozmawiałem dziś z znajomym z serwisu BMW. Jakiś mechanik z tego serwisu powiedział mu że nie jest pewien na 100% ale od dołu powinien być dostęp do tej śruby bez konieczności odkręcania podstawy filtra. U mnie nie ma najmniejszych wycieków pod tą podstawą więc w sobotę zacznę walkę z tym tematem po raz drugi. Szkoda że nie ma tu nikogo kto robił to sam i jest w stanie coś konkretnie podpowiedzieć.
Opublikowano

Witam.

 

Ja sam to robiłem i powiem tyle że wszystko robisz z góry, nie zdejmując podstawy filtra.

Zdejmujesz tylko kolektor ssący.

Do odkręcenia tej dolnej śruby dojdziesz odpowiednimi przedłużkami i grzechotką.

Poszukaj różnych długości przedłużek.

Żadnych specjalnych kluczy mieć nie musisz poza jednym, do wypchnięcia osi z koła zębatego dzięki temu kluczowi zostaje wszystko na miejscu

i nie musisz się przejmować rozrządem gdybyś przypadkowo przekręcił któreś koło.

Mi demontaż pompy i ponowny montaż (cała robota) zajęła około 1godziny.

 

Powodzenia Wojtek.

Opublikowano

Dzięki za konkretną odpowiedź. Aż nie mogę uwierzyć w tą godzinę - ja w tyle zdejmuję sam kolektor. Rozumiem kolego, że mówimy o E39 i o pompie CP1, bo w późniejszych były inne i nie wszystkie można wyjąć bez zdejmowania podstawy filtra. Rozumiem, że płyn chłodzący spuszczałeś i ten plastikowy kolektor z płynem chłodzącym cały zdejmowałeś? Ściągacz mam, uszczelki mam jedynie nie dotarł zymering na wałek do pompy. Czy ten zymering też wymieniałeś czy zostawiłeś stary? Czy tam jest on tylko jeden czy dwa?

Potwierdź proszę, że bez kanału zdjąłeś całą pompę bo jutro chciałem jechać na kanał i musiałbym robić to na mrozie a tak to u mnie w ciepłym garażu bym to zrobił.

Powiedz jeszcze czy pasek wieloklinowy też zdejmowałeś czy zostawiłeś go?

To są dla mnie bardzo cenne informacje.

Z góry dziękuję za podpowiedzi. Jutro muszę to zrobić bo auto jest bardzo potrzebne.

Opublikowano

Witam.

Tak wszystko robiłem bez kanału i płynu spuszczałem tylko tyle ile było potrzebne i kolektorek musisz odkręcić bo inaczej jej (pompy) do góry nie wyjmiesz.

Jedynie odkręcenie wiska robiłem d dołu ale dlatego że klucz musiałem założyć na wisko, ale to z podłogi idzie zrobić.

Paski zrzucałem bo przeszkadzają do odkręcenia koła zębatego łańcucha rozrządu i wypchnięcia osi pompy z tegoż koła.

Uszczelnień nie kupowałem bo z mojej pompy ciekło jak diabli. :shock:

Dałem pompę do uszczelnienia i sprawdzenia przy okazji koszt 350zł.

 

niestety na plastiki musisz uważać bo po latach pracy w tych temperaturach pod maską mogą być skruszałe.

 

Powodzenia Wojtek

Opublikowano

Wojtku dzięki za te bardzo cenne informacje. Nie wiem czy dziś rozbierać mam auto bo teraz ociepliło się i pompa cieknie mniej lub nawet wcale. Ciągle nie mam zymeringu który leży na poczcie (mam awizo ale ten oddział u mnie nie pracuje w soboty). Chyba zacznę to rozbierać w poniedziałek po pracy. Wymieniałem w moim poprzednim BMW silnik TDS 2,5d całą pompę i ustawiałem zapłon, wymieniałem w obecnej dwa razy turbinę i robiłem to tylko sam bez pomocy więc myślę, że i ten temat mi jakoś pójdzie. Ostatnio poddałem się ponieważ zakładałem, że dostanę się do sekcji górnej pompy (tylko ta u mnie lekko puszcza paliwo) bez wyjmowania pompy a okazało się że nie jest to możliwe i pompę trzeba całkiem wyjąć więc kupiłem ściągacz i uszczelkę pod pompę i teraz trzeba całość zrobić uczciwie. W TDS też były trudności z wyjęciem pompy ale długą przedłużką ułożoną wzdłuż silnika pompa odkręcała się. Tu jakoś ta plontanina przewodów podciśnieniowych i chłodniczych mnie przeraziła, ale podziałam z tym i dam znać o efektach.

Dzięki za pomoc.

Opublikowano
Pompa wyjęta. Muszę przyznać, że nie było to takie trudne i dostęp do tej śruby dolnej jest bez odkręcania filtra jak i alternatora. Choć muszę dodać, że mam całe ręce poobdzierane, tam jest potwornie ciasno. Paska wieloklinowego nie zdejmowałem, jest on u mnie nowy i nie rozciągnięty więc nie przeszkadzał w założeniu ściągacza. Stożek puścił nad podziw lekko. Pompę już doszczelniłem tzn zrobiłem wszystkie sekcje, nie wymieniłem jeszcze zymeringu bo jest na poczcie. Zastanawiam się czy go wymieniać ale chyba założę nowy. Nie odkręcałem też regulatora ciśnienia, nie widzę do niego uszczelek w komplecie jaki mam. Zastanawiam się nad włożeniem tej pompy. Ta dolna śruba dała się odkręcić ale przy jej zakręceniu w ciemno będzie masakra.
Opublikowano

Witam.

Nie ma za co, jak wiem to pomagam :D .

Skręcić też dasz radę trochę cierpliwości i wszystko się da :P .

 

Jak masz już kupione to załóż nowy simmering dla spokoju, będziesz miał nowe uszczelnienie całej pompy.

Niestety wiek auta i temperatury robią swoje, uszczelki twardnieją i zaczynają puszczać.

 

Pozdrawiam Wojtek

Opublikowano
U mnie padnięte były tylko dwie uszczelki w jednej tej górnej sekcji, dokładnie te na tym łączniku między sekcją a korpusem. Reszta była bez zarzutów ale oczywiście wymieniłem wszystkie. Tylko jeszcze mam jedną dziwną sprawę. w moim komplecie zostało mi jeszcze 6 szt. uszczelek identycznych jak te twarde teflonowe, u mnie w pompie takich nie widziałem tzn. nie ma ich w sekcjach. Nie bardzo wiem po co były w komplecie i gdzie one idą.
Opublikowano

Witam.

 

Niestety nie powiem Ci gdzie one idą bo ja dałem moją pompę do specjalisty od pomp.

Przy okazji wiem że pompa daje prawidłowe ciśnienia i utrzymuje prawidłowe ciśnienia w każdej sekcji.

Moja też ciekła na jednej sekcji a jak ją rozebrali to się okazało że za chwilę cała by lała.

Moje zdanie to że jak masz np: pompę wyjęta bo z jednej sekcji cieknie tu wymieniaj wszystkie uszczelki, po co robić to dwa razy.

 

Pozdrawiam Wojtek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Obiecałem pochwalić się efektem więc całość udało mi się szczęśliwie we wtorek złożyć i uruchomić auto. W poniedziałek zająłem się pompą i okazało się, że urwałem jedną z trzech śrub od dekielka z symeringiem. W wtorek kupiłem trzy nierdzewne imbusy i zastąpiłem wszystkie oryginalne śrubki tego dekielka tymi nowymi. Składanie poszło znacznie łatwiej niż wyjmowanie. Auto po 8 razach przełączania kluczyka na zapłon i wyczekiwania do zatrzymania pomp elektrycznych odpaliło tak jakby nic przy nim nie było robione. Pompa jest sucha nic nie cieknie. Jeśli ktoś miałby jakieś pytania z tym tematem to w miarę możliwości służę pomocą.

Dodam jeszcze tylko że wałek pompy na uszczelnieniu symeringu ma u mnie spory rowek wytarty przez symering, ale jest mam nadzieje szczelny, oleju raczej nie przybywa. Ten wałek też powinien być częścią zapasową ale nigdzie go nie znalazłem. Przebieg mojej pompy to okrągłe 300 tyś.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

W mojej E46 3.0D też zauważyłem wyciek ropy z jednego z dekli.

Czy po za ściągaczem do pompy jest jeszcze jakiś specjalny klucz potrzebny ??

A co z ustawieniem pompy względem rozrządu , trzeba ją jakoś zaznaczyć żeby wróciła tak samo czy nie ma znaczenia jak wałek pompy będzie ustawiony ??

Pamiętacie jaki był numer zestawu naprawczego bo szukałem w necie i widziałem dwa rodzaje .

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak mi pompa cr padła, to auto szarpnęło, wywaliło błąd, a po zgaszeniu już nie odpaliło. Niagara paliwa przy okazji była.

Jak czytam, że zapłaciliście za całość 600zł to aż mnie skręca. Mnie naprawa wyszła 1200 zł za samą pompę z demontażem/montażem.

Przy okazji zmienili mi wałek. Twierdzili, że nie jest już najlepszy. Powiedźmy, że jako inżynier mechanik jestem w stanie ocenić stopień zużycia wałka. Zrobiłem pomiary, moim zdaniem nic mu nie dolegało :) Także uważajcie jak będą wam wciskać nowy wałek.

 

Co do czyszczenia paliwem - ja zacząłem stosować ten środek liqui molly diesel splung. Korekcje na wtryskach mi się bardzo fajnie poprawiły, ale wydaje mi się, że dobiłem właśnie tym już zmęczone wiekiem uszczelniacze.

Opublikowano
Jak mi pompa cr padła, to auto szarpnęło, wywaliło błąd, a po zgaszeniu już nie odpaliło. Niagara paliwa przy okazji była.

Jak czytam, że zapłaciliście za całość 600zł to aż mnie skręca. Mnie naprawa wyszła 1200 zł za samą pompę z demontażem/montażem.

Przy okazji zmienili mi wałek. Twierdzili, że nie jest już najlepszy. Powiedźmy, że jako inżynier mechanik jestem w stanie ocenić stopień zużycia wałka. Zrobiłem pomiary, moim zdaniem nic mu nie dolegało :) Także uważajcie jak będą wam wciskać nowy wałek.

 

Co do czyszczenia paliwem - ja zacząłem stosować ten środek liqui molly diesel splung. Korekcje na wtryskach mi się bardzo fajnie poprawiły, ale wydaje mi się, że dobiłem właśnie tym już zmęczone wiekiem uszczelniacze.

 

 

W tych pompach wałek często zużywa się w miejscu pracy zimmeringa,rowek sie robi.A pamietam twój opis naprawy bo poruszałeś to na forum i firma poprostu zachowałą sie profesjonalnie,żeby dać jakąś gwarancje na pompe zrobili Ci to kompleksowo.Tak aby masz spokój z pompą na długi czas,oczywiście jeżeli ktoś by mówił żeby zrobić tylko to co konieczne aby jechała a firma dała by nowy wałek to troszkę brzydko by sie zachowali,a Ty chyba nie traktujesz tego auta jak złom ? ;)

Opublikowano

Zdaję sobie sprawę z tego jak pracuje pompa i jak działają uszczelnienia jej. Uwierz mi, naprawdę ten wałek jest po prostu w idealnym stanie.

Masz rację - chyba widać po częściach które kupuję jak traktuję auto. Może nie jest świecącą się lalką natartą plakiem, ale jak już odbuduje ją blacharsko to mechanicznie nie będę miał się co wstydzić. Może i firma zachowała się profesjonalnie, ale teraz widzę, że nikt kto robi pompę CR praktycznie nie tyka tego wałka. Boli jak czytasz, że ktoś za tą samą awarię zapłacił 2x mniej. Później przy sprzedaży auta i tak nikt tego pewnie nie doceni, bo przecież za sprowadzona ze Szwajcarii czy Niemiec, wypucowana do sprzedaży zapłaci 2/3 ceny Twojej. No cóż...

Opublikowano
Przy sprzedaży auta naprawy sie nie liczą dobrze to wiemy,auta z niemiec bez historii napraw idą jak bułeczki bo są od "dziadka" a ty jak wymienisz wszystko co możliwe to i tak jesteś w du*ie bo przecież w polsce tylko trupy są :mad2:
Opublikowano

Ktoś podpowie czy pompę trzeba ustawiać czy nie trzeba na to zwracać uwagi ??

Bo nie chciałbym później mieć problemu że auto nie chce zapalić albo długo kręci żeby odpaliło.

Opublikowano

Hej.

Pompy w 3.0d na common railu nie ustawiasz.

Jest to zwykła pompa mechaniczna za podanie paliwa na tłoki odpowiada elektronika która bierze sygnały między innymi z czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu.

Pompę wkładasz przykręcasz do silnika i koło zębate z łańcuchami.

Składasz resztę i musi odpalić jeżeli reszta jest sprawna oczywiście.

Powodzenia Wojtek

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie wracam do wycieku z górnego dekla w silniku 330D bo tez zauważyłem wyciek. Jakie tam idą uszczelki - można prosić o link i czy jak zdejmę kolektor dolotowy bez wyciągania wymienię tą uszczelkę ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.