Skocz do zawartości

BMW 328i, Warszawa, WBABG11030ER46053- problem z multi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie!

Chciałbym założeć w swojej e36 kierownicę multifunkcyjna, serducho, taką jaka wychodzi po nr. VIN. W związku z tym mam pytanie, jak to wykonać oraz jaki jest stopień trudności? Przypomnę raz jeszcze iż samochód wyjechał z fabryki z taką kierownicą, lecz obecnie, po 15 latach jest zamontowana zwykła, bez multi... :/

 

Pozdrawiam,

Krzysiek!

Edytowane przez Matuszak
Opublikowano

Potrzebujesz oczywiście kierownicę z tzw. zwijką / taśmą

Zazwyczaj tak są sprzedawane w komplecie.

Jeśli auto fabrycznie miało multifunkcję to żaden problem

Demontaż:

1. Odpinasz klemę od akumulatora

2. Odkręcasz poduszkę powietrzną. Dwie śruby torx z tyłu kierownicy.

3. Odpinasz kable od poduszki, odkładasz na bok. Z poduchą obchodź się ostrożnie, nie powinno się nią rzucać.

4. Wyprostuj kierownicę/koła. Zaznacz sobie pozycje markerem

5. Odkręć dużą śrubę (21 ? 22 ? nie pamietam) trzymającą kierownicę

6. Ostrożnie ściągnij kierownicę, z tyłu powinna się wypiąć wtyczka zwijki.

Montaż

1. Upewnij się że zwijka jest w odpowiedniej pozycji. Ona się blokuje takim bolcem, będziesz to widział, Odpowiednia pozycja przy prostych kołach jest po środku, jak źle ustawisz to możesz ją zerwać przy skręcaniu.

2. Załóż kierownicę

3. Przykręć kluczem dynamometrycznym z momentem 70 nm :D Też nie mam klucza, dokręć mocno :D

4. Podepnij kable poduchy (teraz jest ich więcej).

5. Załóż poduchę, zakręć dwa torxy załóż klemę

 

Piszę z pamięci więc jakby co dopytaj.

ps. popraw temat zgodnie z regulaminem

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie prawda. W E36 nie było serducha z guzikami i masz dobrą. Guziki były w E39.

Najpierw polecam :search:

I zapoznać się z zasadami tytułowania tematów.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano (edytowane)

dziwna sprawa na oficjalnej stronie nie udało mi się sprawdzić wyposażenia dla tego VINu

który to jest rocznik?

 

z tego co wiem e36 wychodził z multifunkcją tylko jako individual, ale moge sie mylić

 

jak chcesz mieć 100% pewność to ściągnij kierę i sprawdź wtyczke do zwijki powinna mieć chyba 6 źył

tempomat, multifunkcja, masa, klakson, 2 od poduszki

 

poza tym powinieneś mieć radio odpowiednie fabrycznie i tempomat bo chyba nie było tych kierownic bez obsługi tempomatu, ale tu znów nie mam pewności

Edytowane przez fold
Opublikowano

to mogę tylko pogratulować wersji :)

przeczytaj to co dopisałem wyżej, podaj jakie masz radio, i czy masz tempomat pod maską

Opublikowano

Wszystko się zgadza, radio BMW Buisness CD RDS mam zamontowane w samochodzie i tak tez jest przewidziane z Vinie :D

 

Dzięki jeszcze raz za odpowiedź!

 

Pozdrawiam!

  • Moderatorzy
Opublikowano

A ja mam we VIN M wiel.

S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.

I co z tego? Mam M, ale M nie były multi. W E36 wcale nie było multi.

VIN to też nie wyrocznia tylko kody wyposażenia.Nie do każdej rzeczy jest kod więc jest podciągnięte pod inny albo wcale VIN nie zawiera tego.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Tylko jedna rzecz - czy w e36 na 100000% nie było multi i czy moja kierownica jest kierownicą fabryczną? Skoro deklarujesz się byc ekspertem. Pytam gdyż po tym jak udało mi się upolować taki kąsek jakim jest moje e36, chce ją miec w 100% oryginale.

 

Pozdrawiam,

  • Moderatorzy
Opublikowano

Z tego co wiem multi jest ,albo od E39 lub E38. zakładają te kierownice do E36 tylko jest jeden warunek-poduszka jednonabojowa.

Nie jestem ekspertem, po prostu ta marka to moje zamiłowanie. Nie ma ludzi co wiedzą wszystko.

Wcześniej były kierownice M o zupełnie innym kształcie, serducho było później.

Tutaj coś odnośnie montażu.

http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=238975

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Jeśli chodzi o dołożenie multifunkcji to tak bardzo bym się nie przejmował trzymaniem oryginału

to jest upgrade :D

kierownica taka sama tylko ma przyciski, jeżeli nie będzie u Ciebie odpowiedniej ilości kabli we wtyczce wchodzącej do zwijki to też nie problem, przeciągasz jeden kabel do radia pin7 (ibus) i działa.

Z tempomatem jest więcej roboty.

 

Zanim cokolwiek kupisz daj zdjęcie swojego radia żeby mieć pewność

 

tutaj http://bmwenthusiasts.co.uk/forum/viewtopic.php?f=23&t=3996 też piszą że fabrycznie nie było kierownic z multi

 

przełożenie multi z E39 i innych ma jedną małą wadę którą da się obejść ale wymaga to trochę zachodu. Mianowicie podświetlenie w E36 jest sterowane analogowo, w nowszych cyfrowo przez moduł LCM.

Po przełożeniu kierownicy przyciski mają stałe "średnie" podświetlenie bo nie otrzymują poleceń z LCM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.