Skocz do zawartości

330xd Pierwsze rzeczy po zakupie 2005r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie zostałem szczęśliwym posiadaczem BMW 330xd (204km) touring. BMW jest z 2005r, skrzynia Manualna

Dla lepszego obrazu podaję nr vin : jx55203

Pytanie moje brzmi na co zwrócić uwagę zaraz po zakupie bo choc poprzedni właściciel zapewniał że zmieniał olej i filtry i tak dziś auto wylądowało na warsztacie na zmianę Olejów,filtrów,swiec. Co jeszcze zrobic od razu po zakupie, co sprawdzić w 1 kolejności... Poprzedni właściciel wkładał ringi i pouszkadzał klosze przez co lampy parują ... do zmiany...

Samochód ma żaden element nie malowany , jeszcze wszystkie szyby oryginalne. Oryginalne 185000 przelotu.

Nie jest to żadna okazja bo kosztował 31000zł. ale tak mi się spodobał że kupiłem :)

Acha mechanik ma sprawdzić przy okazji klapki w kolektorze ... czy są i ewentualnie usunąć.

 

Na co zwracać szczególną uwagę w trakcie eksploatowania ?

Opublikowano

Pierwsze spraw i najważniejsza to zmiana oleju pełen syntetyk + bardzo dobrej jakości filtr oleju.

Następnie reszta płynów i filtrów + to co brak na bieżąco i niema co więcej wymyślać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam fioła na zmianie płynu chłodzącego, idzie zima, więc warto wydać kilka złotówek.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Nie wie na czym jeździła ,ponoć jakiś lotos... dlatego zmieniłem na Motul 8100 X-clean 5w40 Filtry filtrona lub knechta (miał je załatwić warsztat)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zajrzałbym do odmy, porządnie wyczyścić, ewentualnie wymienić. Nie zwlekałbym z klapkami :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

w moim 320d z roku 2004odma juz nie wymienna wiec u ciebie pewnie tez' wymienil bym plun hamolcowy i jak jestes uczuony to olej w skrzyni i dyfrze' a tak poza filtrami i olejem swiecami'. sprawdz sterownik swiec czy ci chodzi bo jezeli nie to w zimie bedzie ciezko odpalic wiec lepiej wymienic jak nie chodzi

 

 

 

 

:?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co oznacza niewymienna odma? Odmę z separatorem wypadałoby wymienić co 60k km.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No właśnie o co chodzi z odmą ? NIedawno wymieniałem w swoim E70 filtr odmy a'la "separator oleju"

Ciesze się ,że ktoś poruszył temat olejów w skrzyni i dyfrze. CO zalecacie ? Jaki olej ? zostało mi z 3l oleju firmy ZF do automatu bo zmieniałem niedawno w innym aucie. Nada się ? Z innej beczki: Czy wam też zaczyna w 3.0d ciągnąć dopiero jak obrotomierz zbliży się do granicy 2.000RPM ? (czuć wyraźne wgniecene w fotel)

Poza tym mam wrażenie turbo dziury w okolicy 3.000RPM. Zobaczymy czy po wymianie filtrów się coś zmieni.... :)

Opublikowano
ja niewiem po co wymieniac odme jak tam jest separator bez filtra ,sam plastik wystarczy wyczyscic jak cos ,no chyba ze sie cos połamało tylko nie wiem jakim cudem
Opublikowano
MOwia ze silkik z roku 2003a2004 sie rozni sterowanie turbina inne idt .i jak bylem na wymianie odmy to ne bylo filtra w niej i mechanik mowil ze w tym silniku sie odmy juz nie wymienia.natomist we wczesniejszych rocznikach sie wymienia.wiec nie wiem juz sam na forum tez ktos pisal ze od roku 2004 odmy sie nie wymienia bo ona niby sama sie oczyszcza' fakt jak mechanik zdja odme to filtra nie bylo a wszystko bylo czyste
Opublikowano

Ja jednak "zaryzykowałem" i kazałem zmienić :) jak robić to robić. Poza tym również zmiana oleju w skrzyni, dyfrze, płynu hamulcowego, płynu chłodzącego...sprawdzona kondycja silnika (kompresja,etc) - jak nówka

Zastanawiam się czy lakierować maskę (strasznie zbita od kamieni) jak odbiorę za 2 dni od mechanika wrzucę jakieś foto, szkoda bo auto całe w oryginalnym lakierze,ale nie wygląda.. . Zastanawiam się czy ktoś ma dojście do oryginalnych kloszy Automotive Lighting do E46 w lepszej cenie niż allegro... ? bo 350 to chyba dużo skoro cała lampa nowa kosztuje 900. Ogólnie stan auta taki jak miał być 0 wycieków, klapki w kolektorze już były usunięte :) ,świece zmienione, zalany Motul 5w40. Już jutro będę mógł jeździć z czystym sumieniem :D. Mam nadzieję że posłuży mi chwilę ta trójeczka :)

W następnej kolejności myślę też o M pakiecie do touringa... najlepiej OrientBlau :) ale jak nie to pomaluję.

Kierownice multifunkcyjną mam w super stanie aż żal zmieniać na M pakietową....ale ta jest cienka taka jakaś :)

Jak juz auto bedzie w perfekcyjnym stanie to kto wie.... może wpadnie jakiś chip ale przed musiałbym zmienić rozrząd, z tego co widzę to tez lubi boleć diesla w BMW :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W m57n rozrządu się nie rusza, na pewno nie przy takim przebiegu, to nie n-ka :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W m57n rozrządu się nie rusza, na pewno nie przy takim przebiegu, to nie n-ka :wink:

Dzieki za pocieszenie :) w takim razie chip wjedzie szybciej niz myślałem :D :)

Opublikowano

Shockwave

 

Pieścisz pieścisz aż ktoś ci wjedzie w tyłek policzą ci szkodę całkowitą i już będzie po zabawie.

 

Kumplowi tak zrobili , wrak wycenili tanio naprawę drogo i wyszła szkoda całkowita i kupa

Opublikowano

Pieszcze bo Lubię mieć TIP TOP . Lubię wiedzieć ,że auto jest w idealnym stanie (choć nigdy nie jest) chyba że z salonu prosto i to nie zawsze.

Jak mnie ktoś skasuje to kupie inne i też będzie musiało być tip top... Idąc Twoim tokiem myslenia :) to musiałbym nie robić nic i czekac ąż auto popadnie w ruine co by w razie dzwona wyjśc powiedzmy na swoje. Ale nie po to wziołem E46 w bdb stanie w cenie golasa i niepewnego E90... Tak już mam , wolę starszy model a bardziej dopasiony niż młodszy ale golas i z nie pewną przeszłością. :)

Opublikowano

Nie zależy mi na aż takim żyłowaniu. auta używam na dojazdy do pracy (50km w jedną stronę) więc musi byc wmiarę ekonomiczne :D Raczej celowałbym w okolice 230-240km na seryjnych gratach. Katy zostają bo to nie wyścigówka - Nie musi byc najszybsza na wiosce :) Raczej jak Chip to kompromis pomiędzy spalaniem a mocą. I nie na koniach mi zależy a na NM Wiem że o te 15% spokojnie się da podnieśc NM i moc zostając przy nie zmienionym z serią spalaniu. Extremalne kręcenie sporo podnosi spalanie i obciąża silnik, napędy , półosie i inne graty które muszą sobie radzić z dużo większa mocą. Nie tędy droga. z 2 strony nie zalezy mi też na extremalnie niskim spalaniu bo wiem że i taki program można zrobić...

Dwumas mam do zmiany ,ale dostałem do auta część (wymiana tylko na mój koszt)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.