Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Planuje zakup e90 330d w automacie i mam kilka pytań bo nigdy automata nie miałem.

1. Przy jakich obrotach zmienia biegi przy normalnej jeździe?

2. Przy jakich obrotach redukuje?

3. Jak wygląda jazda w trybie manualnym? Przy jakich obrotach można przerzucac biegi oraz kiedy skrzynia zredukuje sama bieg?

To chyba na tyle, gdyby ktoś miał nagrany filmik z takiej jazdy lub chciałoby się komuś nagrać cos krótkiego byłbym wdzięczny :)

Opublikowano

Filmów znajdziesz sporo na yt. Obawiam sie jednak, ze musisz sprecyzować swoje pytania. O ile sie nie mylę były w e90 dwie generacje automatów i dwie generacje silników 330d. m57 i N57.

Jeden z miliona filmów na yt

 

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Chodzi mi o wersję 231 km i nie o testy przyspieszenia w trybie sport tylko o normalną jazdę np po mieście w trybie drive lub manualnym. Nie znalazłem na YouTube miliona filmów, które by odpowiedzialy na wyżej zadane pytania. Prosiłbym o wypowiedź kogoś kto posiada taki samochód i robił np takie testy bądź mógłby to sprawdzić np jutro w drodze do pracy :)
Opublikowano

Przecież nie da się określić przy jakich obrotach bieg zostanie zmieniony, wszystko zależy od sytuacji - skrzynia sama dobiera przełożenia, na co ma wpływ szereg czynników. Więc na Twoje pytanie nie ma odpowiedzi.

 

Proponuje przejechać się jakimś automatem i wszystko będziesz wiedział

 

Jeśli chodzi o tryb manualny nie znam nikogo kto ma automat i korzystałby z tego trybu.

Opublikowano

1. Zależy jak mocno wciśniesz gaz. Z 1 na 2 jak wolniutko jedziesz to zmieni przy 1400

2. Sprecyzuj o co ci chodzi. Redukuje jak mocniej wciśniesz gaz. Chyba że chcesz wiedzieć kiedy zredukuje bieg jak odpuścisz gaz i będziesz zwalniał? Z trójki na dwójkę to po odpuszczeniu gazu nawet nie zredukuje jak obroty spadną do jałowych, dopiero zredukuje jak już będziesz za wolno jechał (tylko, że jak na tych jałowych dociśniesz trochę gazu zanim by zredukowanł to nie będzie jak w manualu, że się będzie dusił tylko gładko obroty wskoczą na 1500 i zaczniesz przyspieszać). Podejrzewam, że z redukcją z 4 na 3 jest tak samo.

3. W trybie manualnym wygląda tak, że jak zapniesz jakiś bieg to będziesz na nim jechał do czerwonych obrotów a jak do nich dojdziesz to skrzynia sama wrzuci wyższy. A jak na zadanym biegu puścisz gaz to jak obroty spadną chyba gdzieś do 1400 to wtedy skrzynia zredukuje. Ty możesz sam zredukować bieg jeżeli masz poniżej 2500 a wrzucić wyższy jeżeli masz powyżej 1500.

 

Musisz się przejechać bo suchymi danymi ciężko to zobrazować i praktycznie nie da się konkretnie odpowiedzieć na twoje pytania bo za dużo "zależy" od konkretnej sytuacji (czy pod górkę, czy z górki, czy z pedalem hamulca, czy z gazem, jak mocno itp itd). Wszystko działa bardzo dobrze i przy takich obrotach jakbyś chciał :)

 

Jeśli chodzi o tryb manualny nie znam nikogo kto ma automat i korzystałby z tego trybu.

 

Ja korzystam BARDZO często :D

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

 

Jeśli chodzi o tryb manualny nie znam nikogo kto ma automat i korzystałby z tego trybu.

 

Ja korzystam BARDZO często :D

 

To ja chyba znam samych leniwych ludzi, sam mam już któryś z kolei automat i jeszcze nigdy nie jechałem dłużej niż kilometr w trybie manualnym :) :D

Opublikowano

bbrys, chodziło mi właśnie o to co napisałes także prawie wszystko jasne :) Nie bardzo mam możliwość przejechania się automatem gdzieś tu w okolicy. Zastanawiam się jeszcze jak to jest np z jazdą w trasie czy np można sobie spokojnie lecieć na 6 biegu powiedzmy 90 czy 100km/h i skrzynia nie będzie mieszala w biegach?

 

Jeszcze pytanie jak jest ze zmianą trybów np jadę sobie w drive i czy mogę wtedy zmienić na sport bądź manual czy trzeba się zatrzymać? albo puścić gaz czy cos w tym rodzaju?

Opublikowano

Nie trzeba się zatrzymywać, między trybami się przemieszczasz kiedy Ci pasuje (nawet jak przyspieszasz i przejdziesz z trybu D w tryb S to skrzynia najczęściej zredukuje). A na szóstkę to już przy 60km/h możesz wrzucić więc nie ma problemu. Ogólnie nie miałem jeszcze nigdy sytuacji że nie dało się wrzucić biegu który chciałem bo obroty były nie takie.

Automat jest lux. Naewt bardzo lux :cool2:

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
No właśnie kilka osób mi zachwala i namawia na automata no i chyba się skusze :) Dużo więcej chyba nie spali a zawsze to jakaś wygoda :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
A jak ma się sprawa przyspieszenia automatu względem manuala? Nie chodzi mi o dane katalogowe tylko o to jak to jest w rzeczywistości, czy jest duża rozbieżność między nimi?
Opublikowano (edytowane)
Przy silniku 3,0d nawet sie niezastawiaj nad manualem. Kierowca manuala musi wlozyc wiecej uwagi dobrze wystartowac zmienic bieg itp. (wystarczy, ze zle ruszy i juz jest z tylu) A automacie bezstresowo odjezdzasz :) . Edytowane przez Lendio
Opublikowano

Automat przyda się najbardziej w zatłoczonym mieście.

Ja kupiłem świadomie auto z manualem, ale przy mocniejszym silniku warto rozważyć zakup automatu. (W nowej serii 3 w 3.0d nie ma wyboru skrzyni - jest tylko automat, i myślę że to dobre posunięcie ze strony BMW).

 

Spalanie w 3.0d 231km jest większe w automacie przeciętnie wg producenta o około 1 litr.

 

Dane katalogowe dla wersji Touring

Skrzynia Manualna

Kraftstoffverbr. komb.:

ca. 6,7 l/100 km

Kraftstoffverbr. innerorts:

ca. 9,1 l/100 km

Kraftstoffverbr. außerorts:

ca. 5,3 l/100 km

 

Skrzynia automatyczna

Kraftstoffverbr. komb.:

ca. 7,6 l/100 km

Kraftstoffverbr. innerorts:

ca. 10,3 l/100 km

Kraftstoffverbr. außerorts:

ca. 6,1 l/100 km

 

0-100km/h

Manual: 6.8s

Automat 6,9s

 

V Max

Manual: 248km/h

Automat: 246km/h

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Wybór raczej padnie na automat, pytanie teraz jaka jest realna wartość takiego samochodu np 2006-2007r z jakimś przyzwoitym wyposażeniem.
Opublikowano

W tym roczniku to raczej PATRZ na stan skrzyni i czy ktoś olej wymieniał, przebiegi REALNE będą 250-300Kkm+, jak ktoś oleju nie zmienił a skrzynia jest DALEJ ok to wypadało by w pierwszej kolejności to zrobić. BO przy takim roczniku i przebiegu to olej powinien być zmieniony ze 3x najmniej.

 

Co do samego automatu lux sprawa :) tryb DS z "normalnym" silnikiem bajka ... :)

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

 

Jeśli chodzi o tryb manualny nie znam nikogo kto ma automat i korzystałby z tego trybu.

 

Mało ludzi znasz ;)

 

Automat zrzuci ci bieg jeśli obroty spadną poniżej okolicy 1,1-1,2k. Tak samo się stanie jak dodasz gazu przy tych obrotach. Generalnie skrzynia się adaptuje cały czas. Jak jeździsz jak pipa to jak pipie będzie zmieniać biegi. Co do trybu manualnego to skrzynia zmieni ci bieg sama na pewno w dwóch przypadkach: jak obroty na danym biegu spadną poniżej 1,1-1,2k (wtedy zredukuje - maksymalnie redukuje do dwójki, nawet jak się zatrzymasz) oraz jak obroty na danym biegu przekroczą ustawiony limiter (wtedy skrzynia sama wrzuci ci wyższy bieg).

Nie testowałem nigdy w trybie manualnym gazu w podłodze z niskich obrotów, więc nie wiem czy zrobi kickdown.

Opublikowano
Czyli wszystko juz wiem co chciałem wiedzieć. Mam jeszcze pytanie czy na postoju po odpaleniu w pozycji P i przerzuceniu na D lub R z wcisnietym hamulcem uczucie lekkiego pociagniecia samochodu jest normalne? Ewentualnie jakieś odgłosy? Pytam bo ostatnio oglądałem właśnie e90 i tak właśnie się działo ale nie zaglebialem się w to bo nie byłem jeszcze wtedy przekonany do automatu :)
Opublikowano
No to teraz trochę z innej beczki, czy za 50 - 60tys idzie kupić już coś sensownego czy lepiej zaczekać i dołożyć jeszcze z 10tys? Zakup planuje po nowym roku
Opublikowano
Za 50-60 tys to już kupisz igłę przedlifta, albo słabego polifta, ale będziesz miał duży problem znaleźć ładnego. Szukaj w Niemczech pre lci albo dozbieraj i bierz lci. Automat to podstawa, ogólnie lci niby mała różnica ale jeśli Cię stać to bym takiego szukał.
Opublikowano

Się tak nie rozpędzajcie z tą IGŁĄ, w full opcji ;). Nie mniej jednak można coś fajnego znaleźć, ale bedzie to raczej bardzo trudne, większość bedzie miała realnie nawalone 300kkm i pewnie w 99% nowego oleju skrzynia nigdy nie widziała.

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Raczej ciężko kupić igle bo nikt takich nie sprzedaje a jeśli już to za większe pieniądze ale powiedzmy ze cos w miarę przyzwoitego :)
Opublikowano

moim zdaniem to navi fabryczna przestaje bawić po około 1 miesiącu , ja właściewie z niej nie korzystam ale miło miec ten daszek :) bo okulary tam odkładam . Niestety byle jaka komórka ją powali na plecy nie mówiąc o tablecie. Dla mnie minimum wyposażenia to : automat, sportowe podgrzewane fotele, ksenon i telefon bez reszty można żyć. Z dodatków jak sterowanie głosem itp nigdy nie korzystałem.

 

Po auto w automacie wybierz się z kimś kto się zna bo widzę ,że nie ogarniasz tematu ASB.Albo daj do sprawdzenia w warsztacie.

 

ASB to super sprawa i mało kto jest wstanie tak bez najmiejszego wysiłku wystartować manualem jak zrobisz to automatem.Ostatnio jakiś koleś w takiej 320d jak moja stał koło mnie na światłach i niby nic ale nagle widzę,że ostro ruszył i stracił przyczepność na chwilę a pewnie chciał się przede mnie wbić, bo tak tam zawsze robią (ci niecierpliwi) aby nie stać w korku. A ja bez wielkiej kombinacji gaz do dechy i mam go obok, idziemy równo nagle on wrzuca 2 i traci do mnie jakiś metr bo znów uślizg, potem 3 i znów kolejne metry a ja sobie z nogą wbitą w podłogę bez pocenia i machania drążkiem ogarniam radio i jestem przed nim o całą długość auta :cool2: . Dodam,że on miał e90 a ja e91 z wielkim boksem na dachu :mrgreen: i nie dał rady, tak wiec automat rządzi. Aby sprawnie objechać automat trzeba umieć jeździć, mieć dobrą technikę i być zawsze zwartym i gotowym na zmianę biegu a ASB wystarczy tylko być w aucie i wciskać pedał on/off trzymając przy tym wybrankę za kolano :twisted:

 

Jak chce sobie powachlować biegami na granicy przyczepności to biorę auto mojej Pani i cisnę do odcinki :8)

 

i rada na przyszłość , nie zmieniaj z D na N lub P na światłach bo rozwalisz skrzynię trzymaj nogę hamulcu i czekaj na zielone :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.