Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Siema siema, wraz z przypływem gotówki postanowiłem wziąść się za swoją bunię :D Ma problem z odpalaniem, długfo trzeba kręcić czy to zimny czy to ciepły nie ma różnicy, czasaem zapali na strzała a czasem po minucie kręcenia. Gdy odpali trzeba regulować pedałem gazu żeby nie zgasła, bo bardzo falują obroty. Wymieniłem świece, przewody, uszczelniłem cały dolot, wyczyszczona przepustnica i nowy czujnik położenia przepustnicy, krokowiec czyszczony, filtr powietrza nowy. A problem nadal jest. Kompresja jest 10,5 bara na 4 cylindrach , na dwóch kolejnych 9,5 i 11. Przy wymianie przewodów zapomniałem podłączyć czujnika położenia wału ;o Jeździłem dwa dni z odpiętym i tak samo silnik pracował jak z podpiętym. Da się jakoś sprawdzić ten czujnik miernikiem? Dziwna sprawa, bo ponoć bez tego czujnika samochód wgl nie odpala i nie ma iskry, a u mnie jest xd Magia !
Opublikowano
Polecam założenie zaworu zwrotnego na przewodzie paliwa tuż przed listwą wtryskową, zawór = 25 zł... znana przypadłość e34, ucieka paliwo do baku po dłuższym postoju i czasami można kręcić i zakręcić akumulator, obojętnie czy to na zimnym czy na rozgrzanym silniku, czy to sam PB czy też gaz... :D
Opublikowano
O zaworze zwrotnym już słyszałem. Ale z drugiej strony dla pompki napompowanie paliwa zajmuje dosłownie chwile, bo załancza się przecież na zapłonie. Robiłem test czy paliwo wraca do baku- zanim odpaliłem auto kilka razy przekręciłem na zapłon , aby dopompował to rzekomo cofnięte paliwo. Efekt był ten sam- długo trzeba było kręcić. Nie wiem czy ten teraz czujnik zamawiać czy nie, wydaje się że powinna być różnica po odpięciu tak ważnego czujnika. No ale może się nie znam :D
Opublikowano
Polecam założenie zaworu zwrotnego na przewodzie paliwa tuż przed listwą wtryskową, zawór = 25 zł... znana przypadłość e34, ucieka paliwo do baku po dłuższym postoju i czasami można kręcić i zakręcić akumulator, obojętnie czy to na zimnym czy na rozgrzanym silniku, czy to sam PB czy też gaz... :D

 

Druciarstwooooo!!!! Jak wszystko jest ok to nie ma takiej opcji zeby paliwo się cofało :mad2: to jest tylko unikanie rozwiązania problemu

Ja bym zmierzył najpierw ciśnienie paliwa czy jest ok, wtedy będziesz wiedział czy pompa jest wydolna, może spróbować podmienić zawór na listwie ale wątpie ze to jego wina. Jak wyjdzie Ci ok to podjedź na kompa z zapiętym czujnikiem bo jeśli padł całkiem to powinno CI go pokazać jeśli nie to szukaj używki.

Te czujniki są mega stare, mi w czujniku wałka izolacja w oplocie zrobiła sie plastikowa i spękała, wszystkie kable zaczęły sie stykac i działy się cuda

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Przy wymianie przewodów zapomniałem podłączyć czujnika położenia wału ;o Jeździłem dwa dni z odpiętym i tak samo silnik pracował jak z podpiętym. Da się jakoś sprawdzić ten czujnik miernikiem? Dziwna sprawa, bo ponoć bez tego czujnika samochód wgl nie odpala i nie ma iskry, a u mnie jest xd Magia !
Nie ma w tym magii ,jesteś pewien że to czujnik położenia wału ? Moim zdaniem nie podłączyłeś czujnika identyfikacji cylindra który jest założony na jeden z przewodów zapłonowych.Co do problemu to masz spore różnice w kompresji ,ustawiałeś zawory ? Jeżdżenie na kompa z m20 to strata kasy i czasu.
Opublikowano
... czasaem zapali na strzała a czasem po minucie kręcenia. ...

Jak zwykle w takim przypadku myślę, że to regulator ciśnienia paliwa (zmierzenie ciśnienia paliwa wskazane, w celu skontrolowania, czy nie jest za duże albo za małe). Dodatkowo warto doprowadzić zawory do właściwego ustawienia luzów.

 

Polecam założenie zaworu zwrotnego na przewodzie paliwa tuż przed listwą wtryskową, ... znana przypadłość e34, ucieka paliwo do baku po dłuższym postoju i czasami można kręcić i zakręcić akumulator...

Nie istnieje taka przypadłość w E34 (bo paliwa w przewodzie od baku do silnika nie przenoszą mrówki, zamawiane telefonicznie). Norma jest taka, że w fabrycznej specyfikacji, nawet po kilku miesiącach snu, m20 startuje błyskawicznie.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Robilem próbe olejowa. I okazalo sie ze puszczaja pierscienie, (kompresja wskoczyla do 11), a wiec zawory odpadaja. W takim razie gdzie znajduje sie ten czujnik walu w e34?
Opublikowano
Mierzylem jeszczr wydajność pompy, w ciagu 30 sec miala napompowac jakas ilosc ml benzy na listwe. Pompa sprawna, zdala test :D
Opublikowano
Czujnik położenia wału znajduje się z przodu silnika przy kole fonicznym , inaczej przy kole pasowym.Wydajność pompy na "luzie" a podczas pracy silnika gdy mierzysz ciśnienie na listwie to zupełnie inna bajka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak napisał MarekM-535i jezdziłeś z odpiętym identyfikatorem 6 gara a nie czujnikiem wału.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Rzeczywiście, jest to czujnik impulsów według realoem. Dziś próbowałem ją odpalić po 3 dnia od ostatniego odpalania. Zapaliła od strzała, aż się zdziwiłem, zgasiłem, odpaliłem i znowu od strzała poszła. Przejechałem się 3km zgasiłem no i tu już był problem taki jak zawsze. Kręciła, kręciła, zaskoczyła ale nie chciała się wkręcać na obroty pod dodaniu gazu (tak jakby ją zalewało), skończyło się na tym że zostałem sam na zadupiu z padniętym akumulatorem i musialem dzwonić po kumpla ;x
Opublikowano

Mój wcześniejszy post chyba jest niewidzialny albo ktoś tu nie chce dopuścić do siebie informacji o prawdopodobnym powodzie swoich problemów.

Spróbuję jaśniej (po raz n’ty na forum od lat w podobnej sprawie) – gdy siedem lat temu miałem przez dłuższy czas niemal identyczny kłopot, a mechanicy okazali się w tym bezradni, to po załatwieniu różnych rzeczy (np. świec, kabli, cewki, zaworów, filtrów, uszczelnienia dolotu i układu paliwowego), sprawę skutecznie rozwiązałem dopiero zakupem regulatora ciśnienia paliwa w ASO.

Wtedy kosztem 405 zł + dosłownie dziesięciu minut wygodnej roboty, w niepamięć poszła niepewność tego, czy zapali od razu, czy nie. Od lat mam tak, że niezależnie od tego, czy przy pierwszym uruchomieniu po śnie zimowym, czy po kilku, kilkunastu (lub kilkudziesięciu, itd.) minutach od zgaszenia zimnego lub rozgrzanego silnika, start następuje błyskawicznie.

 

Od dawna sprawa na forach się przewija (szczególnie w przypadku M20), a wciąż nie jest oczywiste, że ten regulator ciśnienia po 20-tu, a zwłaszcza 25-ciu latach już nie ma prawa działać dobrze. Bez względu na to, co jeszcze faktycznie dzisiaj może powodować różne zachwiania w działaniu M20 (czyli np. może wtryskiwacze), oryginalny, nowy regulator ciśnienia paliwa (w sensie nowy, a nie ze szrotu) włączyłbym do listy koniecznych spraw serwisowych po zakupie E34 M20, bo prawie wszystkie jeżdżą jeszcze na pierwszym.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

W jaki sposób mogę sprawdzićczy ten regulator ciśnienia paliwa jest dobry czy nie? Czytałem, że nanometrem ale jego nie posiadam ani nikt z moich znajomych. Podejrzane jest też to że ciągle mi gaśnie na wolnych obrotach- to mnie kieruje w strone elektroniki. Czyściłem znowu silniczek krokowy nic nie pomogło, dla pewności dziś zamawiam nowy- aby wyeliminować że to silniczek.

edit: co myślicie o takim regulatorze ciśnienia uniwersalnym zamiast z ASO? http://allegro.pl/regulator-cisnienia-paliwa-uniwersalny-nowy-i4658800291.html

Opublikowano
Jak kolega pisze sprawdź regulator ciśnienia paliwa.Może gasnąć na wolnych bo jeśli regulator zdechł będzie miał zbyt niskie ciśnienie na wolnych obrotach.
Opublikowano
Jak kolega pisze sprawdź regulator ciśnienia paliwa.Może gasnąć na wolnych bo jeśli regulator zdechł będzie miał zbyt niskie ciśnienie na wolnych obrotach.

 

Na gazie falują obroty. a wręcz spada z obrotów.

EDIT: No i niech ktoś podpowie jak ten regulator ciśnienia sprawdzić, bo nie mam tyle kasy żeby wydawać na niepotrzebne rzeczy jeśli byłby dobry ziomeczki :D

Opublikowano
kupiłem nowy regulator ciśnienia paliwa z aso. 400zł w dupe. Brak poprawy, jakieś propozycje?

Możesz pokazać zdjęcie tego kupionego regulatora, podać kod BMW zamówionej części i napisać, w której ASO go kupiłeś?

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Coś drogo ja wymieniając u siebie ściągałem oryginał bosha z Niemiec za 230 zł.

Prawdopodobnie piszesz o regulatorze do M50 albo jeszcze innym. Ten do M20B20 zarówno w ASO, jak i poza nimi, nie wiedzieć czemu, zawsze był droższy w porównaniu z innymi.

Mam trochę inną wątpliwość w kwestii ewentualnego nowego regulatora autora tematu, dlatego oprócz ważnych odpowiedzi na moje wcześniejsze pytania, dla jasności wątku chętnie zobaczyłbym też skan faktury dotyczącej tego zakupu (oczywiście z pominięciem danych osobowych kupującego).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
"Mam trochę inną wątpliwość w kwestii ewentualnego nowego regulatora autora tematu, dlatego oprócz ważnych odpowiedzi na moje wcześniejsze pytania, dla jasności wątku chętnie zobaczyłbym też skan faktury dotyczącej tego zakupu (oczywiście z pominięciem danych osobowych kupującego)". Pobożne życzenie Marku :) Pamiętam że kilka lat temu to ja przekonałem Cię do wymiany regulatora.Koledze wydaje się że dostanie diagnozę na odległość a teraz przy minimalnym wkładzie pracy za swojej strony naprawi auto :)
Opublikowano

kod to : 0 280 160 248, aparatu nie mam tymczasowo , ale za kilka dni moge zrobić fote jak najbardziej :). Kupowane w ASO w Białymstoku.

"Mam trochę inną wątpliwość w kwestii ewentualnego nowego regulatora autora tematu, dlatego oprócz ważnych odpowiedzi na moje wcześniejsze pytania, dla jasności wątku chętnie zobaczyłbym też skan faktury dotyczącej tego zakupu (oczywiście z pominięciem danych osobowych kupującego)". Pobożne życzenie Marku :) Pamiętam że kilka lat temu to ja przekonałem Cię do wymiany regulatora.Koledze wydaje się że dostanie diagnozę na odległość a teraz przy minimalnym wkładzie pracy za swojej strony naprawi auto :)

Przy minimalnym wkładzie? Codziennie siedzę przy aucie i je diagnozuje... dziś sprawdzałem czujnik położenia wału ohm`omierzem i jest dobry. Kompresja jest na 4 cyl 10,5 na 5-11bar a na 6-9bar.

Opublikowano
Pobożne życzenie Marku :) Pamiętam że kilka lat temu to ja przekonałem Cię do wymiany regulatora.... :)
Możliwe, że prawdopodobne i niewykluczone. ;-) Byłem wtedy na drodze wymieniania wszystkiego, przez co przepływa benzyna. Myślałem już o wtryskiwaczach, ale szczęśliwie, nowy regulator ciśnienia obalił mit, że „M20 już tak ma”. Pamiętam też, że na forum BAP’u w tym samym czasie i wątku, identyczną przypadłość zażegnaliśmy tą wymianą regulatora z którymś z użytkowników E30 z M20B20 (tyle, że on na bazie używki – wtedy jeszcze widocznie się dało, choć trudno być pewnym trwałości takiej naprawy).

 

kod to : 0 280 160 248, aparatu nie mam tymczasowo , ale za kilka dni moge zrobić fote jak najbardziej :). Kupowane w ASO w Białymstoku...

Chodziło mi o więcej informacji (i nie tylko kod Bosch, ale BMW z zamówienia, itd.). Wolałbym nie mieć powodów do podejrzeń, ale mówiąc wprost – suma, o której napisałeś (ok. 400 zł), chcąc nie chcąc poddaje w wątpliwość to, że kupiłeś w ASO nowy regulator, bo dzisiejsza cena w Polsce, korygowana ileś razy od czasu tamtej, jaką ja płaciłem za mój regulator (dokładnie 407zł, początek 2008r.) zaokrągla się już zdecydowanie do czegoś innego, niż 400. Pomijam zaskakująco szybki termin realizacji (choć możliwy).

 

Mniejsza z tym, co rzeczywiście masz, ale dla wartości tematów na forum dobrze, żeby można było mieć pewność tego, co piszą pytający o pomoc w diagnozie (zwłaszcza w trudnych tematach).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Dziś jechałem i rozsypał mi siętłumik( puścił na łączeniu tłuimika środkowego z tylnym). Dźwięk oczywiście jak v8 :D Ale ku mojemu zdziwieniu samochód zaczął normalnie odpalać i obroty przestały falować. Nie wiem czy to tylko taki zbieg okoliczności czy coś znaczy. Jutro jeszcze będę testować. A no i teraz jak zacząłem patrzeć te tłumiki to wychodzi że mam wpie*dolony tłumik końcowy od 2.5 TDS`a ;o

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.