Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Kontynuuj istniejący temat i nie rób bajzlu na forum!!!

 

Witam

 

Do Moderatora: temat dotyczy również silników E9x a nie wszyscy czytają np. działy o 5-er lub 1-er i może maja coś do powiedzenia na n/w temat. Nie chcę robić śmietnika i zakładać takiego samego tematu w każdym dziale stąd też słowo wstępu o temacie i prośba aby odpowiedzi były w jednym miejscu. Proszę o nie usuwanie tematu a o pomoc aby jakoś to spiąć w jedną całość :)

 

Jako że temat dotyczy również silników N47D20 zastosowanych w 3-er info zamieszczam również tutaj.

 

Jednak aby nie robić bałaganu o odpowiedzi proszę w temacie podanym w linku:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=164&t=255986

 

Treść tematu:

Auto od nowości serwisowane w ASO BMW (ostatni przegląd 190 tys.) po 200 tys. km zerwał się łańcuch rozrządu (dolny-grubszy). Po dokładnym obejrzeniu łańcuchów mogę tylko powiedzieć jedno: BUBEL !!!

 

Zerwany dolny łańcuch 60% ogniw ma duże luzy, górny łańcuch nie pękł ale jego stan KATASTROFALNY !!! 90% ogniw ma ogromne luzy, jedno ogniwo ma wyłamaną tulejkę (luz na 2-3 mm) i dosłownie to cud, że jeszcze się nie rozleciał. Co ciekawe łańcuch pompy oleju tylko 20% ogniw ma małe luzy i ogólnie łańcuch bez zastrzeżeń.

 

Jak się okazuje to łańcuchy (dolny i górny) mają po cztery numery:

 

- dolny łańcuch

13 52 7 797 902 ----- do 21.07.2009

11 31 8 506 652 ----- do 15.02.2013

13 52 8 572 504 ----- do 14.04.2014

13 52 8 575 471 ----- aktualnie

 

- górny łańcuch

11 31 8 506 650 ----- do 08.12.2009

11 31 7 797 897 ----- do 27.06.2014

11 31 8 510 014 ----- aktualnie

11 31 8 572 503 ----- aktualnie

 

natomiast łańcuch pompy oleju tylko jeden 11 41 7 797 896.

 

Można kupić komplet rozrządu Ruville Febi-SWAG za 1/3 ceny kompletu rozrządu z ASO jednak podejrzewam, że zestawy Ruville Febi-SWAG mogą być to wycofane przez BMW wadliwe łańcuchy.

 

Teraz moje pytanie, czy zmiana numeru związana jest ze zmianą techniczną-konstrukcyjną łańcucha lub zmianą dostawcy-producenta łańcucha czy jeszcze czymś innym?

Pozdrawiam, Vikingb.

Edytowane przez Vikingb
Opublikowano
Mógłbyś z łaski swojej zmienić tytuł ? Problem dotyczy zarówno całej rodziny N47 jak i N57, a górny łańcuch jest ten sam w N57 i N47

 

Chodzi mi o konkretny silnik tj. N47D20 który występuje w szerokiej gamie modeli BMW, jeżeli w N57 sprawa górnego łańcucha się pokrywa to myślę, że bez problemu zainteresowani znajdą i tu odpowiedź.

Opublikowano
To ze n47d20 występuje w szerokiej gamie modeli nie zmienia faktu, ze jest tylko jednym z modeli w którym występuje problem z łańcuchem. Nie rozumiem sposobu twojego rozumowania.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
No raczej z problemem, albo w ogóle nie znajdą bo przecież będą wyszukiwać frazy "N57". Idąc twoim tokiem to temat możesz nazwać po prostu "N47D20" bo i tak ktoś bez problemu znajdzie :duh:
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
jest ze zmianą techniczną-konstrukcyjną - TAK

 

Czy możesz coś więcej powiedzieć, czy tylko opierasz się na ogólne zasłyszanej informacji?

 

Dzięki pozdrawiam Vikingb :wink:

Opublikowano (edytowane)
No raczej z problemem, albo w ogóle nie znajdą bo przecież będą wyszukiwać frazy "N57". Idąc twoim tokiem to temat możesz nazwać po prostu "N47D20" bo i tak ktoś bez problemu znajdzie :duh:

 

To ze n47d20 występuje w szerokiej gamie modeli nie zmienia faktu, ze jest tylko jednym z modeli w którym występuje problem z łańcuchem. Nie rozumiem sposobu twojego rozumowania.

 

Hej... w temat N57 się nie zagłębiałem, pytam o konkretny silnik i o konkretne łańcuchy. Widzę, że łapanie za słówka to prosta sprawa natomiast w temacie nie macie nic do powiedzenia. Pytam o szczegóły, jak chcecie to załóżcie temat o łańcuchach rozrządu BMW i tam może od ogółu dojdziecie do szczegółu który Was interesuje. Poza tym po wpisaniu słów kluczowych to teraz dzięki Wam ten temat "wypłynie".

Ok pokój wszystkim :D

Edytowane przez Vikingb
Opublikowano
Problem z Toba jest taki ze masz jakieś zaburzenia w rozumowaniu i kompletnie nie przyjmujesz argumentów. Temat o rozrządzie jest na tym forum niejeden. Zamiast dopisać cos do jednego z nich postanowiłeś założyć dwa kolejne. Dodatkowo żle go opisując. Brawo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Problem z Toba jest taki ze masz jakieś zaburzenia w rozumowaniu i kompletnie nie przyjmujesz argumentów. Temat o rozrządzie jest na tym forum niejeden. Zamiast dopisać cos do jednego z nich postanowiłeś założyć dwa kolejne. Dodatkowo żle go opisując. Brawo.

 

Tematów jest sporo i są tak porozciągane i zaśmiecone przez właśnie takie głupie dyskusje.

 

O łańcuchach i o zmianach numerów oraz z czym to się wiąże nie ma ani słowa mądralo !!! :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jest ze zmianą techniczną-konstrukcyjną - TAK

 

Czy możesz coś więcej powiedzieć, czy tylko opierasz się na ogólne zasłyszanej informacji?

 

Dzięki pozdrawiam Vikingb :wink:

 

opieram się na tym że ostatnio wymieniamy 1-2 tygodniowo, i wraz każdą zmianą numerów katalogowych jest jakaś zmiana konstrukcyjna, dotyczy do również ślizgów i napinaczy, są to informacje z BMW, natomiast ja gołym okiem widzę zmiany wizualne w ślizgach i napinaczach, a w łańcuchach są to pewnie głównie zmiany materiałowe

Opublikowano
opieram się na tym że ostatnio wymieniamy 1-2 tygodniowo, i wraz każdą zmianą numerów katalogowych jest jakaś zmiana konstrukcyjna, dotyczy do również ślizgów i napinaczy, są to informacje z BMW, natomiast ja gołym okiem widzę zmiany wizualne w ślizgach i napinaczach, a w łańcuchach są to pewnie głównie zmiany materiałowe

 

gorik79 to jest Gość, pisze co wie na temat, dzięki :)

 

Szyny prowadzące i napinające tak jak napisałeś różnice widać gołym okiem i zmiany raczej mają wpływ na wyciszenie odgłosów "szurania" łańcucha niż na jego żywotność.

Opublikowano

Szyny prowadzące i napinające tak jak napisałeś różnice widać gołym okiem i zmiany raczej mają wpływ na wyciszenie odgłosów "szurania" łańcucha niż na jego żywotność.

 

 

hahah dobre :norty: a skad ty to mozesz wiedziec do bylo zalozeniem tych mozgow z BMW ? Badali slizgi akustycznie i miezyli o ile dB sie halas zmiejszyl w porowaniu ze starymi ? :duh:

Sie zdaje ,ze pisalem jakies 2 lata wstecz, ze glowna zmiana konstrukcyjna dotyczy zmiany zebow dolnych kol zebatych, ktore nierowno sie zurzywaly i niszczyly lancuch, co powodowalo jego rozciaganie i w efekcie zrywanie. Zmieniono tez ponoc slizgi i napinacz zdaje sie, ze byl dluzszy - nie pamietam juz.

Po wywaleniu bebechow z mojego auta okazalo sie ,ze w/w kola zebate sa lyse prawie i to jest napisane rowniez w buletynie bmw.

 

PS.

Adminie kochany - usun ten temat bo robi sie nastepny serial brazylijski o lancuchu , a poprzedni mial chyba ze 120 stron

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...O łańcuchach i o zmianach numerów oraz z czym to się wiąże nie ma ani słowa...

TUTAJ masz temat o instrukcji PUMA.

Wymiana numerów części wiązała się ze zmianą konstrukcyjną. W powyższym linku masz tłumaczenie całej instrukcji.

pzdr

yaz

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.