Skocz do zawartości

E36 M43B18 nieprawidłowa praca silnika


kowal123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z silnikiem a mianowicie:

- podczas ruszania obroty spadają do 350-400 (podczas ruszania, cofania) a nawet dojeżdżania do skrzyżowań na luzie itd.

- na postoju auto nie równo pracuje tj w zakresie 890-920 obrotów(czuć drgania jak by wypadał zapłon)

- podczas równej jazdy np 40kmh/ na 3 biegu ekonomizer lekko pływa(również jak but w podłodze to spalanie chwilowe ponad 30 i buja się do 27 i tak cały czas)

- jadąc autem bez gazu(na 1 biegu, toczenie się) auto jedzie skokowo

Z problemem od długiego czasu walczę i już brakuje mi pomysłów. Wymieniłem:

-sonda org Bosha

-czujnik położenia przepustnicy

-czujnik położenia wałka rozrządu

-świece

-kable zapłonowe

-guma przepływomierza

-filtr paliwa

-wąż od odmy bo poprzedni był zassany(ściśnięty, sklejone ścianki miał)

W aucie ewidentnie czuć paliwo(jak by za dużo lał?)

Na komputerze 0 błędów a odczyt z sondy jest skaczący na jałowym(screeny poniżej)

Sprawdziłem:

- przepustnice(klapkę oraz czujnik temp pow. zasysanego)

- czujnik położenia przepustnicy(tutaj ciekawostką że na obu czujnikach w INPIe nigdy nie było 5V napięcia)

- dolot itd.

Tłumik ewidentnie na nowej sondzie zaczął pierdzieć(bardziej niż na poprzedniej). Z odpiętą sondą nie ma tylko "pływania" ekonomizera co też mniej czuć w fotelu natomiast nie równa praca nadal występuje wraz z ruszaniem itd.

 

Dla pewności sprawdzone też sprężanie(na każdym cylindrze jest takie samo tj książkowe) auto ma 169tys. przebiegu(autentycznego)

 

http://i58.tinypic.com/1y9154.jpg

http://i60.tinypic.com/2469xdd.jpg

http://i58.tinypic.com/ih8ls9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ostatni zrzut z inpy był robiony na gorącym silniku?Bo temperatura powietrza już 45 stopni a płynu dopiero 66 stopni.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni zrzut z inpy był robiony na gorącym silniku?Bo temperatura powietrza już 45 stopni a płynu dopiero 66 stopni.

Ostatni zrzut był robiony jakiś czas po przejechaniu kilku km(tzn auto było rozgrzane, potem zgaszone a po kilkunastu minutach dopiero kabel podpinałem.

Kwestia termostatu, temperatury itd - jest ok - nie tędy droga.

 

Sprawdź kolego jeszcze pompę i wtryski ;)

Nie za bardzo znam "fachowca" w kuj-pom co by dobrze to sprawdził. W sumie chyba tylko to zostało oraz czujnik wału, no może ewentualnie jeszcze cewka

 

Przy okazji dodam że silnik nie bierze oleju, nie kopci itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam nikogo z tym samym silnikiem.

Wydaje mi się że problem nie leży we wtryskach i pompie - czuć paliwo wiec jak by przelewane było?(chyba że wtryski by lały..)

poza tym auto raczej ma swoją moc(może minimalnie mniej).

 

Pytanie:

czy czujnik temperatury (z którego jest odczyt w Inpie) jest podwójny?(tj jeden odczyt idzie do licznika a drugi do ecu?)

jeżeli jest podwójny to odczyt w inpie jest z której części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To że rezystancja przepływomierza zmienia się płynnie nie znaczy że jest sprawny.Praktycznie 99% uszkodzonych przepływek płynnie zmienia rezystancję a 1% to trupy i tu diagnoza jest prosta.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.