Skocz do zawartości

Bmw e46Wymieniony alternator kontrolka od ładowania pali się


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam pewien problem poniewaz ostatnio w moim Bmw e46 wymieniłem alternator (nie było ładowania) na nowy i po załozeniu nowego oraz odpaleniu silnika kontrolka od ładowania nadal sie pali. Po sprawdzeniue ładowania na nowym alternatorze jest on takie jakie powinno byc. Ma ktoś jakis pomysł dlaczego ?

Z góry dziękuje

Edytowane przez kulka022
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akumulator doładowany?

Dopisz model do tytułu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czy założyłeś alternator o takiej samej mocy?

Co znaczy ładowanie jest prawidłowe? jaka jest dokładnie teraz wartość napięcia?

Czy naładowałeś akumulator po wymianie lub jeździłeś w dłuższe trasy żeby stwierdzić że jest doładowany?

Opublikowano
na pewno nie ma to nic wspolnego z rozładowanym akumulatorem.Wiem.. bo mój nie raz byl rozładowany maks i żadna kontrolka się nie paliła.
Opublikowano
Napięcie wynosi około 14,5 przy wlaczonym i kolo 13,8/7 prze zgaszonym silniku. Alternator o takiej samej mocy sprawdzany przez mechanika. a Akumlotator byl mierzony miernikiem i mial prawodlowe parmametry
Opublikowano
sorki ze sie tak dokleje ale mam pytanie bo umnie na zapalonym mam 13,5 wiec musze wyciagac altka a pytanie to jak go najlepiej wyciagnac w 320d 1998 rok
Opublikowano

Piszesz

na zapalonym mam 13,5

Najpierw się upewnij czy Ci miernik nie przekłamuje.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
sprawdzony miernik i niekłamie dokładnie na zpalonym pokazał 13,6 to ori altek i niebyly w nim napewno ruszane szczotki ani on sam
Opublikowano

Na wolnych obrotach przy włączeniu obciążenia elektrycznego ma prawo spaść napięcie do 13,5V ale zaraz regulator napięcie to skoryguje.

Zdemontować alternator to najlepiej od spodu ,odłączyć aku , zdemontować osłonę , poluzować pasek , odpiąć kable,

i reszta to intuicyjnie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

nic sie niepodnosi niestety i zaczyna lampka w srodku mrygac spisałem numery z altka i dzwonielem w kilka miejsc ale oczywiscie w sklepie ludzie sa zieloni

moze ktos wie jaki to regulator idzie? nr 2542251A

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mateo bez problemu zdejmiesz tylna osłonę alternatora, tą czarną plastikowa. Przykręcona jest na chyba trzy nakrętki na klucz 8, musisz oczywiście wcześniej odłączyć aku i odkręcić kable pradowe z altka oraz wypiąć kostkę. Weź jakieś małe lusterko i latarkę, włóż za alternator i będziesz widział regulator. Szukaj później takiego samego, ważne jest mocowanie, ilość pinów w kostce oraz jaki prąd daje alternator, pewnie masz 120A. Sprawdź jakiej firmy jest alternator, pewnie VALEO, czasem trafia się BOSH. Może na http://www.realoem.com/bmw/select.do sprawdzisz co masz.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robiłem kilka alternatorów i najczęściej w VALEO 120A siedzi takowy:

 

http://allegro.pl/regulator-napiecia-alternator-bmw-typ-valeo-i4649509305.html

 

Jak będziesz się dobierał do niego, to dokładnie sprawdź czy coś nie jest ukryte pod jakby silikonem. Zazwyczaj te blaszane dwie wypustki z dziurkami są pod tak jakby silikonem, musisz ten silikon usunąć, bo pod nim będą dwie śrubki. Staram się tłumaczyć najprościej jak można :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
moze ktos wie jaki to regulator idzie? nr 2542251A

Ja już 2 lata jeżdżę na czymś takim, oczywiście jest to zamiennik nie oryginał, i jak na razie nie miałem z nim żadnych problemów, aku też mam spore bo 88Ah (w zimie używam webasto), więc alternator ma co robić :wink:

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=regulator+valeo+bmw&bmatch=seng-v6-2-default-0905



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.