Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,zastanawiam się nad tym silnikiem w x4.Proszę użytkowników o opinie jak ten motor się spisuję .Przyspieszenie ma wystarczające? czy jest to bezproblemowa jednostka i jak ze spalaniem?
Pozdrawiam aris
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

245KM pasuje jak ulal do X4 - nie jedzilem w X4 ale mialem ten motor w f10 i f30 i powiem osiagi sa bardzo dobre.

Co do trwalosci to mlody silnik okolo 3 lat na rynku i ciezko opisac wiekszych wad....

gdybym mial wybor 20.d czy 2.8i dla X4 - wynik prosty 2.8i

Opublikowano

Jest sporo w dziale X3 o tym silniku wiec poszperaj, duzo juz bylo powiedziane.

Zalezy jeszcze z jakiego auta sie przesiadasz ale mysle ze mozna smialo powiedziec ze X3/X4 z tym motorem jest naprawde szybkie. Dodatkowo skrzynia 8A robi robote.

 

Straszne jest jak ten motor dzwieczy, wiertarka a'la jakis Japonczyk?? Jak czasem walne lewarek na sport to mi sie tych redukcji odechciewa.

Praca silnika przy stalych 3500rpm to poprostu ciarki po plecach. Juz sie nauczylem ze albo deptam (wtedy progresywnie wiertarka sie rozxkreca) allbo jade na niskich obrotach ale lewarka na S nie przerzucam.

W serii 3 ten motor jakos inaczej pracuje wg mnie. Wydech? Nie mam pojecia...

 

Jechac naprawde jedzie. Jesli fundusze nie graly by roli wolalbym naturalnie 30d/35d.

Opublikowano
Zgadzam się co do ,,wiertarki'' ,gdybym kupował dziś to wybrałbym raczej 35i :wink:
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na razie zbiera pochlebne opinie, brak powtarzalnych problemów, choć słyszałem o odosobnionych przypadkach, w których ulegał nienaprawialnemu (kosztownemu) uszkodzeniu (podejrzenie winy użytkownika).

 

Daje frajdę z jazdy nawet takim ciężkim samochodem jak X3 (o gabarytach kiosku ruchu). Mankamentem jest "niezbyt sportowy" odgłos (niektórzy zwią go "wiertarką" :mrgreen: ) podczas przyspieszania, zwłaszcza ostrego.

 

Jak na swoje parametry spalanie wydaje się być nienadmierne, chyba że ktoś wykorzystuje pełną moc cały czas.

 

Wg mnie dużo lepiej sprawuje się 3er - lepiej przyspiesza i mniej pali (waga i współczynnik oporu powiedza) i w 5er dodatkowo dużo lepiej wyciszony... ale zawsze można jeździć z radiem na max. lub zatyczkami w uszach :norty: .

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Jeśli chodzi o wrażenia akustyczne, to czy ktoś się orientuje czy jest słyszalna różnica na korzyść w przypadku 35i w porównaniu do 28i, bo oglądając pomiary przyśpieszenia obu tych jednostek w X3 na youtube, to moje odczucia i obawy są takie same w obu przypadkach.

 

Nie wiem czy nie lepszą opcją od strony wrażeń akustycznych nie byłoby 30d? - jak sądzicie?

Opublikowano
Większość hałasu w tym modelu generuje nadwozie (wysokość ,lusterka,itp) ,silnik moim zdaniem odgrywa tu drugorzędną rolę
Opublikowano
20d to "traktor" szczególnie nierozgrzany, a 28i (2 litrowy - nie mylić z wycofanym dość dawno 3 litrowym) jak wiertarka na wysokich obrotach... ani jeden nie pasuje pod względem dźwięku do BMW.

 

No własnie tylko ten 35i to nie przypadkiem również wiertarka, jak to nazwałeś, przynajmniej tak brzmi na filmach na youtube. Może gdzieś będą mieć ten silnik do jazdy testowej. Do tej pory sprawdziłem 28i (tutaj lekka turbodziura była wyczuwalna), 20d (wrażenia zgodne z oczekiwaniami), i 30d ale w X6 (ten był super pod względem dynamiki i dźwięku).

Opublikowano

Bez dwóch zdań 28i będzie gorzej brzmiało niż 35i.

Sam jeździłem 20d i po trzech latach przesiadłem się w 28i. Moje odczucia- pierwsze wrażenie szok... Jakbym był w innym aucie. Bardzo dobry silnik, godny polecenia. Oczywiście, ktoś powie- pali za dużo... Oczywiście, że pali, tylko pod kątem benzyny 11,6l średnie, przy masie x3 to chyba nie jest tak dużo przy tej mocy, a jej naprawdę nie brakuje.

Sam rozważałem zakup 30d, tylko różnica w cenie była zbyt duża (to jednio), ze względu na akcyzę koszt opcji doposażenia auta też było droższe (to drugie).

Dlatego 28i był kompromisem i strzałem w dziesiątkę.

Opublikowano
Mnie irytuje odglos wiertarki na wysokich obrotach ,ale ilosci cylindrow nie da sie oszukac... Trzeba bylo wybrac 35i i nie narzekac :wink:
Opublikowano

Jesli przy wyborze silnika jest istotnym dla Ciebie jego dzwiek, to w ogole nie bierz pod uwage silnika 2.0 28i. To brzmi jak kazdy inny silnik czterocylindrowy, czyli nie brzmi w ogole. To co mi sie podoba w moim silniku to wlasnie jego dzwiek i jestem juz skrzywiony na tym pumkcie, bo w chwili obecniej nie mam zbyt duzego wyboru. Diesel to nie moj rejon zainteresowan (choc te szesciocylindrowe diesle BMW pracuja ladnie) i pozostaje tylko 35i, ale to juz inna kwota wchodzi w gre...

Nie sugeruj sie youtube'em, bo dzwiek jaki tam slyszysz ma niewiele wspolnego z rzeczywistoscia. Powiem tylko, ze jak ktos nie wie jaki mam silnik w moim X3, to zaraz po jego odpaleniu pada pytanie: "O k..a jaki ty masz silnik??"

Opublikowano

Do końca nie mogłem się zdecydować czy 30d czy 35i wybrać (zwłaszcza że jeździłem 30d w X6 i wrażenia mi się b.spodobały), ale dzisiaj własnie przyszedł ten czas i wysłałem specyfikacje do zamówienia, z 35i po przeanalizowaniu wszystkich +/-. Spalanie i zasięg nie jest tragiczny, zakładam że (bo nie miałem okazji tego silnika spróbować w żadnym testowym aucie) nie będzie przekraczać 14 l/100 przy standardowej jeździe, mniej problemów z serwisiem i jazdą po mieście plus fajniejsze wrażenia - zobaczymy.

 

Tylko czekać będzie trzeba do lipca :cry2:

Opublikowano
Wydaje mi sie, ze te 14 litrow to moze byc malo realne. Kolega kupil pare miesiecy temu X3 35i i jak na razie ponizej 18 litrow w miescie nie schodzi. Mi moj pali w miescie miedzy 12 a 14, srednio wychodzi 13 - 13,5 litra wg wskazan kompa, bo nigdy nie liczylem jak to wyglada w rzeczywistosci. W sumie na trasie jak sie jedzie w miare przepisowo, to wychodzi 10,5. W Austrii przy ichniejszych ograniczeniach predkosci na autostradzie 100 km/h wychodzi 6,5 litra, tylko ile tak mozna jechac - w Niemczech 11-14 l przy predkosciach 180-200 km/h - tam gdzie sie da oczywiscie.
Opublikowano

Jak juz wspominałem u mnie średnie spalanie z prawie 15 tys km to 11,6l :cool2: miasto:trasa 40:60

Ksal29: gratulacje! Świetny wybór! :D

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!!

 

F25 28i, nowiutkie, komfort jazdy i dynamika super, natomiast spalanie mnie rozczarowuje .... jak bardzo się staram to 11.3 l/100km

 

nie wiem czy to nie za dużo..?

 

pozdrawiam

Opublikowano
Średnie spalanie 10,5 litra od początku użytkowania :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.