Skocz do zawartości

X5 E70 3.0si - skrzynia sama wskakuje w pozycję "P"


jerzy.h69

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś z forumowiczów spotkał się z takim objawem.

Przerzucasz joystick w pozycją "D" dodajesz gazu ......i nic , nagle sam powraca w pozycję "P". Identycznie kiedy chcesz tak samo zrobić przestawiając na pozycję "R" . Jak włączę z powrotem "D" i dodam mocniej gazu to wyrwie mocno do przodu i jedzie. Biegi zmienia normalnie bez szarpania. Już próbowałem zmieniać ręcznie w trybie sport z gazem w dechę i żadnych objawów szarpania. Olej zmieniony przejechane od wymiany 15000 km. przebieg 190000 km. Najpierw zrobił coś dziwnego podczas jazdy. Ruszyłem, normalnie, zmiana biegów przy 2000 obrotów 1,2 i nagle obroty się zwiększają o on nie przyśpiesza, opuściłem gaz i wskoczył następny i było już wszystko OK. Żadnego komunikatu na kompie, wszystko działało normalnie. A teraz nagle to. W trakcie próby ruszenia i kilkukrotnym przestawianiu na "D" wywaliło mi na desce zębatkę od trybu serwisowego skrzyni. Wyłączyłem silnik i komunikat powtórnie się nie pojawił. Potem właśnie jak próbuję ruszyć czy do przodu czy do tyłu ta sam przerzuci na "P". Uda się ruszyć , ale czasami wystąpi objaw terkotania , jakby to końca nie odskoczyła pozycja "P". Jak w trakcie tego terkotania wrzucę "N" to znika i już jest wszystko ok. Jedzie normalnie, jak tylko przy postoju wrzucisz "P" to następuje ponownie ten sam objaw. Po podłączeniu kompa pokazało min. czujnik pozycji parkingu. I rzeczywiście objaw jest taki jakby zwariował czujnik i nie pozwala ruszyć bo skrzynia jest jakby w pozycji parking. Wiecie gdzie szukać tego czujnika na skrzyni? albo jak podejść do tego tematu. Muszę jechać w Polskę i nie chcę żeby spotkała mnie niespodzianka w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mnie takie komunikaty kosztowały "wybuch" tylnego mostu.

Też terkotanie, też samoczynnie pozycja "P",itd. :mad2:

No ale próbowałem dalej i wtedy coś delikatnie poszarpywało,

a ponieważ mi się spieszyło, to jak huknęło w centrum wa-wy,

to już tylko tel. do serwisanta i dalej auto jechało już na lawecie

do warsztatu :duh:

Na pocieszenie laweta przywiozła mi drugie moje auto .

Pierwsze info jakie uzyskano z centrali BMW to koszt ok 30 tys PLN :cry2:

Ale w końcu udało się załatwić sprawę z 1/3 w/w kwoty.

Proponuje komp i diagnozę w ASO BMW lub w zakładzie współpracującym, stosującym standard`y BMW.

Wtedy będziesz wiedział co tak naprawdę tam piszczy" :norty:

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie byłem dzisiaj u mechanika.Podmieniono joystick, bo tak wykazuje komp. ale lipa. Jak się rozgrzeje skrzynia to efekt powtórny. Jak ruszy to wszystko ok, ale tylko jak wrzucę "P" to od nowa. Nie można ruszyć. Tylko cały czas wskakuje "P". Ale jak zanim sam przeskoczy na "P" Uda się ruszyć jest właśnie takie szarpnięcie jakby odpuszczał parking i wtedy wszystko dobrze do ponownego naciśnięcia "P". Komp pokazuje cały czas błąd joysticka i jeszcze jakieś niewłaściwe ułożenie sprzęgła B, czy coś w tym stylu.

http://images69.fotosik.pl/219/a4c0490c24fdb787.jpg

a nie wcisnę przycisku na joysticku podczas przełączania to wywali taki komunikat, a na desce ikonę joysticka

http://images68.fotosik.pl/219/7bb96d566e2eede4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam widzisz, już masz 2-gi joystick, stracony czas i chyba pieniądze też.

Zamawiaj lawetę i czyń co jest napisane w instrukcji auta, dla takiej sytuacji,

bo taki komunikat to tylko wskazanie poważnego problemu,

ale nie jego rzeczywiste pokazanie.

Komunikat wskazuje ogólnie problem i mówi : do serwisu BMW

(ASO i posiadający dostęp do centralnego kompa BMW).

Dopiero komp i serwis BMW, może powiedzieć co się faktycznie

dzieje.

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zastanawiam się nad mechatroniką. Tym bardziej, że objawy występują po rozgrzaniu się skrzyni, a zatem olej robi się rzadszy. Trzeba będzie uderzyć do zakładu zajmującego się naprawą skrzyń automatycznych. Zobaczymy, co powiedzą specjaliści. Tylko czy ewentualnie będą regenerować mechatronikę, a wiem że można, czy zakup nowej(qrna tylko ta cena).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak byś miał bliżej zaprosił bym do siebie, a jak byś chciał całą mechatronikę w super cenie daj znać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. No to jest złośliwość rzeczy martwych. Przez tydzień nie można było dojść do konkretnego wniosku. Podmieniłem 3 joysticki, zawsze do samo, zimny ok, a jak się rozgrzało to znowu to samo. Brak możliwości przerzucenia z "D" lub "R", zawsze automatycznie wskakiwało "P". Zapadła decyzja, sprawdzam mechatronikę. Pojechałem do warsztatu na konkretna diagnozę i robotę, wjazd na podwórko warsztatu, lukam gdzie tu postawić auto bo będzie lipa z powtórnym ruszeniem. Idę dać klucze i opisać usterkę. Mechanik siada, odpala, wrzuca "D" i.... qr....a trzyma. Nie zrzuca. Co za dziadostwo. Wszystko nagle, ok. Ja tu tydzień walczę z kompem i podmianą joysticków, rozgrzewam skrzynię przez próbne jazdy, a tu jednym rzutem 20 km. robię i nagle działa? No nie magia jakaś czy co. Zostawiłem na dokładne sprawdzenie. Bo czeka mnie trasa, a nie chcę znowu mieć skuchy. Najlepsze jest to, że dzień wcześniej był sprawdzany na zimnej skrzyni i wszytko działało według moich przypuszczeń, po przejażdżce i rozgrzaniu skrzyni nie dało się powtórnie ruszyć. Ale jak włączałem auto hamulec to wszystko było ok, tylko jak wcisnąłem "P', to wtedy był lipa. No nic zobaczymy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna może leżeć w samym zamku drzwi kierowcy zauważ. Przy otwartych drzwiach autem nie ruszysz automat sam automatycznie wskakuje w pozycję P zamkniesz drzwi jest wszystko OK. może tu szukaj przyczyny. Skoro napisałeś że mechanior wsiadł i było wszystko ok :) możliwe że potraktował twoje drzwi z większą siła :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o zabezpieczenie przed ruszeniem z otwartymi drzwiami, mozna to wylaczyć w ciagu 2 minut. Wystarczy ktos z kompem I kabelkiem.

Ale watpie aby mechanic od skrzyni tym dysponowal. Ale trop rzeczywiscie może byc dobry, gdyż gdyby to byl problem skrzyni,

to by szarpala na zimny, miala problem z przelaczaniem biegów.

Jesli przełącza na P, to znaczy, że jakiś czujnik infrmruje komputer, że auto nie powinno ruszyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się nie skończyło, a nawet nie zaczęło. Odstawiłem auto na serwis skrzyń biegów, zobaczymy co za warsztat..... Zawiozłem 30.09. i tak jak pisałem powyżej po odstawieniu wszystko było ok... było. Mechanik go testował 3 dni. i nic się nie działo. Też padło podejrzenie na drzwi po tych dniach obserwacji. Już pełen pozytywnych myśli zabrałem auto od mechanika, pojechałem do domu. I co . Du....pa. Ponownie to samo. Nawet nie wysiadłem z auta, tylko stanąłem przerzuciłem na "P" i już lipa. Znów to samo. Na dodatek cofając z podwórka wskoczył tryb serwisowy, tylko 4bieg w przód.Ponownie 20 km. na warsztat. Co za jazda qrna , ter ruszanie i rozpędzanie. Dobrze,że sam bez pasażerów. Pierwsza diagnoza prawdopodobnie sterownik skrzyni biegów. Czekam w dalszym ciągu na informacje od mechanika i od kolegów z forum o rady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy.

Zastanawiam się, czy to na pewno sterownik.

Bo czemu na zimnej skrzyni wszystko jest ok, a jak się rozgrzeje to wtedy się blokuje.

Wezmę auto chyba z powrotem i najpierw wykoduję opcję z drzwiami, a jak to nie pomoże to spróbuje ponownie wgrać soft do skrzyni. Auto mam po małej zmianie oprogramowania na hamowni, w maju tego roku,więc może posypał się program na skrzyni. Jeżeli to zawiedzie to chyba wtedy należało by szukać przyczyny w samej skrzyni. Choć mnie cały czas pada podejrzenie na mechatronikę. Przejechałem od wymiany 15000 km. i było do tej pory ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm skoro wymieniałeś olej w skrzyni to może poszło coś nie tak za niski stan oleju w skrzyni ? zły olej ? przyczyn może być kilka ja też mam zmienione oprogramowanie mam 240000 tys i nic się nie dzieje niepokojącego. Pogoda jest jaka jest w warsztacie trzymali auto na dworze czy w hali. ty trzymasz auto w garażu czy na dworze ? autoryzowany serwis BMW wiem że boli jechać do nich ale oni na pewno mają jakąś informację co może być nie tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No olej wymieniony od razu po zakupie auta. Mimo, że przed przybyciem z za wielkiej wody przeszło serwis. Drugi sezon na tym samym oleju. Pierwszy rok bez problemów, wyjazd w Polskę, cała zima i teraz dopiero. Tylko, że sam serwis skrzyń jest trochę zdziwiony z usterki, bo nietypowa. Z tym typem skrzyń nie ma problemów, a tu komp. pokazuje joystick ( podmieniany na 3 różne i nic nie daje), podmieniony zawór elektromagnetyczny w skrzyni. Jest lepiej ale to nie to. Zostało sprawdzić sterownik, ale żeby do niego się dostać to i tak trzeba zdemontować mechatronikę. Najgorsze jest to , że ona chodzi idealnie i gość z serwisu zanim usterka ta powtórnie się pojawiła, stwierdził, że nie trzeba nic w niej grzebać. Wszystko chodzi idealnie. A jak się rozgrzeje i wciśniesz "P" to się zaczyna zabawa. Może być jeszcze sam sterownik, bo jak mówili, że jak się rozgrzeje to może robić takie objawy. Poczekam, co mam do stracenia... aha 20 tys. ewentualnie na nową skrzynię, ale to nie wyjście z sytuacji. Serwis to już ostateczność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
mam nadzieje że nie brałeś sterownika z aso BMW ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, z ZF-a , ale i tak wielki ból. Napiszę jak zakończy się naprawa i czy rzeczywiście usterka zniknęła. Już zapowiedziałem, że jeżeli to nie sterownik, to nie zapłacę.

Byłem kiedyś na serwisie z 3. Przestały mi nagle działać wycieraczki. I jaka diagnoza. Qrwa przesada. Wymienili mechanizm wycieraczek, a okazało się, że przetarty był kabel. Zapłaciłem za mechanizm 1200 i wymianę kabelka. A w domu sprawdziłem silnik w starym mechanizmie i działa. Dlatego serwis to ostateczność. Sprawdzałem najpierw joystick, podmieniłem na 3 inne i to samo. czyli to nie joystick, a diagnoza na kompie joystick. Oczywiście serwis skasował by 1600 za nowy joystick. Sprawdzane było już na wszystkie sposoby. Mechatronika cacy, bo skrzynia chodzi idealnie, tylko problem z tym parkingiem. Wymieniony elektrozawór odpowiadający za prawidłową pracę całej mechatroniki i dalej to samo. Na zimnym ok, a jak się rozgrzeje sterownik to lipa. Możesz jeździć cały dzień, włączyć automatyczny stop, przerzucać z "D" na "N" i "R" póki nie wciśniesz parkingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie. Powiedzcie, czy serwisy w Polsce i w Europie maja problemy z kodowaniem sterowników w wersjach US. Spotkałem się z odmową serwisu na temat kodowania sterownika skrzyni biegów. Wiadomo sterownik przychodzi goły i trzeba go zakodować pod immo. A tu zonk. Serwis w Gdyni nie chce się tego podjąć. Mówią, że z wersją US to problem. Trzeba uważać, żeby nie zniszczyć innych sterowników, bo w trakcie kodowania przelatuje się cały samochód. Nie chce mi się zbytnio w to wierzyć. Na innym serwisie powiedzieli, że nie powinno być z tym problemu, bo wszystko i tak ewentualnie on-line wychodzi z Bawarii. Jak podejść to tego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.