Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

więc co wtedy przeprojektowali w głowicy, że owy problem powstał?

Tak jak pisałem problem z tłokami dostały auta które zjechały z linii z Niemiec i Austrii (nie wszystkie). N52B25 montowane w UK problemu nie mają.

 

No duzo BMW anglikow lub japonczykow w europie nie anglosaskiej tez nie ma, rozmawiajmy o tym co nasz dotyczy :)

Jak chodzi o silnik N52 jest caly temat poswiecony, wystarczy poszukac :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

rozmawiajmy o tym co nasz dotyczy :)

no właśnie :) więc nie wrzucaj wszystkich N52 do jednego wora! :nienie: :) bo ja na ten przykład mam wersję z USA która jest tych wad pozbawiona a Ty strasznie demonizujesz :)

Dajmy na to, że komuś klęknie silnik który zjechał z Austrii czy Niemiec - naprawa jest niopłacalna, więc szukamy nowego silnika a informacja o silnikach z UK wtedy jest bardzo przydatna ;)

Zapytam Ciebie jeszcze raz bo sam jestem ciekaw , co było zmieniane na przełomie 2005/06 w głowicy N52 , że modele z początków produkcji maja ją OK.

Opublikowano

Nie tyle glowica jest zmieniona co sposob jej produkcji (czytaj tanszy), i po kilku latach wyszlo ze spowodowalo to problem geometri ktory prowokuje zla cyrkulacje oleju. Ze zla glowica mozna zyc jezeli tykajace popychacze nie przeszkadzaja a jej naprawa okresowa i planowanie eliminuja na jakis czas problem.

 

w sumie faktycznie moze masz racje i da sie znalesc poprawny silnik na rynku, trzeba po prostu byc tylko bardziej wyczulonym .

Jak chodzi niestety o pochodzenie BMW na naszym rynku czy na rynku amerykanskim to z tego co sie orientuje (prosze mnie poprawic jezeli jest inaczej) : E9x pre lift na rynek europejski pochodzily wszystkie z niemiec lub austri) i z niemiec jak chodzi o stany. Dopiero post lift samochody w stanach byly montowane w poldniowej afryce (silniki N52n)

 

Z dwoch pierwszych liter/cyfr vinu mozna wiedziec gdzie samochod zostal zlozony, mozna sprawdzic.

 

Caly problem w tym ze ten silnik kumuluje tyle roznych problemow ze nie wiadomo do czego sie odniesc i te problemy sa albo drogie w naprawie albo trudne w diagnostyce

 

tak na szybko :

problem z glowica

problem z popychaczami

problem z tlokami

problem z rozdzielnikiem oleju w N52n

Vanosy ktore lubia sie psuc

Valvetronik ktory jest raczej delikatny

a osprzet nie jest przykladem solidnosci.

 

a jeszcze odkrylem ostatnio problem systemu Drive by wire ktore nie wiadomo dlaczego po pewnym czasie przestaje funkcjonowac z silnikami N52/N52n a z innymi silnikami nie ma tego problemu albo jest anegdotyczny w E90 i w E60. problem dotyczy samochodow ze skrzynia automatyczna i N52/N52n. Problem do zdiagnozowania jest paskudny bo daje symptomy 20 roznych mozliwych awarii a jednoczesnie nie wyswietla bledow na kompie (lub dopiero gdy jestesmy zupelnie poza norma a wtedy bledy beda zinterpretowane w sposob niewlasciwy) bo to system bezobslugowy, szukaj wiatru w polu, napisze jak wszystko sprawdze. Najgorsze ze mechanik nie moze nawet przypuszczac o co chodzi bo nie ma dokumentacj na ten temat bo to system bezobslugowy i bledu nie wyswietla. Jak skoncze naprawe to napisze.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Czytając ten wątek i inne stwierdziłem ,ze n52 z roku 2005 jest pozbawiony problemu z głowicą a dopiero od roku 2006-2009 głowica jest wadliwa?
Opublikowano

dokladnie

kiedys prosilismy aby tematy tego typu jak solniki dizla, N52, skrzynie automat byly przypinane ale nie bylo reakcji bo to wszystko co tu bylo oisane juz bylo duzo obszerniej pisane wczesniej.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Przy okazji zadam pytanie odnosnie spalania tych aut. Jakie uzyskujecie mniej wiecej wartosci spalania miasto/mieszane/trasa ?

Czy dane katalogowe 14,5 w miescie/7,5 trasa/10 mieszany cykl sa wiarygodne ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie wiem ze to temat Bmw 3.Ale czytam tak te posty od początku i tak sie składa ze kupiłem Bmw tylko E60 523i 177km 130KW z silnikiem N52B25 rocznik dokładnie 2.11.2005 pierwsza rejestracja 2006.

Silnik mi tzw.cyka jak na tych filmikach które wrzucaliście najprawdopodobniej popychacze.Choc błedy w kompie mam takie:

Nr: 10887 2A87 outlet-VANOS, mecanic to jest chyba Vanos na wylocie??

 

Fehlercode 10905

 

Kurbelwelle zu Auslassnockenwelle

 

-Stellung (Synchronisation) fehlerhaft

 

Ponoć głowice w tym roczniku są ok.Co do tłoków pisał ktoś ze w Niemczech i Austrii były wsadzane wadliwe tłoki,ze strony RealOEM wychodzi ze mam dobre tłoki bo niby wadliwe sa końcówka 844 a ja mam 845.Możecie mi podpowiedzieć czy głowica i tłoki mam ok.Wolałbym wiedzieć na czym stoje auto mam od Maja ,ale jakby auto było z fabrycznymi wadami to wole je sprzedać i kupić M54 niż non stop wkładać.

Po Vinie ze strony realOEM:

Głowica http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NE31&mospid=48461&btnr=11_3734&hg=11&fg=15

Tłoki http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NE31&mospid=48461&btnr=11_3186&hg=11&fg=20

 

Bede wdzieczny za pomoc.Pozdrawiam

Opublikowano
Przy okazji zadam pytanie odnosnie spalania tych aut. Jakie uzyskujecie mniej wiecej wartosci spalania miasto/mieszane/trasa ?

Czy dane katalogowe 14,5 w miescie/7,5 trasa/10 mieszany cykl sa wiarygodne ?

 

Witam,

Odpowiadając na Twoje pytanie...

Mam N52B30A, u mnie spalanie w mieście jak 100% miasta: 15-16l/100km

Jak 100% trasa, to realnie 9l jest do zrobienia. W moim przypadku cykl mieszany 50/50 to ok. 12l.

Mam automat, być może ręką można mniej spalić, a co do stylu jazdy to nie lubię jeździć za kimś, bardziej przed... tym bardziej, że auto jest szybsze od 95% aut na drodze i na to pozwala.

 

Odpowiadając na wątek...

Co do mojej opinii nt. N52 to mam z nim styczność od prawie 2 lat. Zrobiłem nim ok. 40.000km. Aktualny przebieg ok. 220tys.

3x wymieniłem olej (Millers EE Longlife 5w30 - polecam przy okazji). Ubywa niecały 1l od wymiany do wymiany (co 12 - 14 tys).

Wszystkie cewki, bo zapłon wypadał na 5 cylindrze, amorki z tyłu (jeden leciał) i zaktualizowałem soft w całym aucie (w tym w silniku).

Przy aktualizacji zdiagnozowano mi problem z zaworem DISA II. Póki co objawia się to delikatnie nierówną pracą przez parę sekund po odpaleniu jak jest ciepło (>15-20st. C). Wymienię jak będę miał czas pojechać do kol. z legionowa.

Poza tym żadnych problemów. Silnik chodzi jak marzenie. Kręci powtarzalne 6,6 - 6,8 do setki.

Nic nie cyka, nie klekocze, po wyrównaniu obrotów po odpaleniu do 700 obr/min trzeba ucho do maski zbliżyć żeby w ogóle go usłyszeć.

Ja biorąc pod uwagę swoje doświadczenia i poprzedniego właściciela z kolei bym polecał.

 

PS: Auto z lutego 2005, więc z tego co tu już zdążyłem wydedukować, to na pewno nie mam problemu głowicy i prawdopodobnie tłoków również.

Być może to jest jakiś sposób; aby zmniejszyć ryzyko ewentualnych problemów z przyszłym autem, kupić je z początku produkcji.

Opublikowano

auto jest z listopada 2005.No mi cos cyka podobnie jak na tych filmikach(wszyscy twierdzą ze to popychacze) A błedy mam Vanosa na wylocie...

Jak go kupiłem wymieniałęm elektryczną pompe wody(nie potrzebnie,zła diagnoza mechanika 1400zł w plecy) wałek mimośrodowy,termostat i wymieniony katalizator,(ukryte wady przez sprzedawce)...Latem chodził ciuchotko jak przyszło zimno to słysze te cykanie(nie zawsze) przeważnie jak długo stoi 3-4 dni bez jazdy albo jak robie krótkie trasy po miescie 2-5km.Jak auto sie zagrzeje to jest cisza.Co do oleju poprzedni własciciel lał te szit Castrol 5W40 ja wlałem Valvoline 5W40 Maxlife ale nie robiłem płukanki i nie wymieniałem odmy zbyt duzo kasy musiałem wydac na poczatku.Teraz planuje jak zrobie 8-10tyś lub co rok, zrobić płukanke i wymienić odme.Auto ma napewno z 200tyś zrobione na liczniku ma 112tyś ale przebieg nie realny i wiedziałęm to jak kupywałem.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
czytając ten post, "radość z jazdy" BMW do momentu wizyty u mechanika :mad2:
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tomek, przeczytaj pume, jest gdzies na forum. Chodzi tak naprawde o fazy przyspieszania zbyt mozolnego. tutaj powstaje problem z odprowadzeniem oleju przez centralny otwor na tloku. zle zaprojektowany tlok.

Kolego trochę demonizujesz. wrzucasz wszystkie N52 do jednego wora a nie powinienes.

Do czerwca 2006 r silniki N52 miały głowice z zewnętrzną odmą i tam cyrkulacja oleju była prawidłowa.

Co do tłoków to w PuMA BMW jest wyraźnie napisane , że problem dotyczy silników B25 które mają tłoki "ks" a nr części to 11 25 7 561 844 (auta obdarzone tymi tłokami zjechały z linii produkcyjnych z niemiec i austrii - b25 które zjechały z innych linii produkcyjnych mają jeszcze inne tłoki) w 2010r w marcu b25 dostały nowe tłoki o numerze czesci 11 25 7 612 982. wersje B30 zaś posiadają tłoki "mahle" i owy problem ich nie dotyczy. I jest to wyraźnie napisane w dokumecie PuMA BMW. Więc nie rozumiem po kiego straszycie gościa i demonizujecie odnosnie N52 skoro nie potraficie udzielić mu rzetelnej informacji?

Mam N52B30 wersja USA 218 ps 2996cm3 2005r i nie mogę powiedzieć złego słowa na ten silnik! Nic nie stuka , nie puka nawet gdy robie krótkie odcinki. Od wymiany oleju do wymiany (co 10 000 km) wskaźnik jak stał tak stoi...więc dont panic! :D

 

Witam. Moje auto BMW E90 325xi 2006 Vin : WBAVD11000AU83558

Pytania :

1. Czy mój silnik może mieć ww. problemy czy zgodnie z :

"Do czerwca 2006 r silniki N52 miały głowice z zewnętrzną odmą i tam cyrkulacja oleju była prawidłowa. "

nie będzie z nim większych problemów ?

2. Prośba o rozkodowanie numeru VIN m.in do wyceny wymiany oleju skrzyni biegów dla warsztatu ( Bm Servis Ochota )

3. Czy macie może Panowie jakiś inny warsztat w okolicy Mokotów / Ursynów który jest godny polecenia ?

4. Po za sterowaniu regulacją lusterek zewnętrznych L+P nagle sterowanie zanikło..jakaś podpowiedz naprawy. ewentualny średni koszt naprawy wspomnianego problemu.

Opublikowano

 

Witam. Moje auto BMW E90 325xi 2006 Vin : WBAVD11000AU83558

Pytania :

1. Czy mój silnik może mieć ww. problemy czy zgodnie z :

"Do czerwca 2006 r silniki N52 miały głowice z zewnętrzną odmą i tam cyrkulacja oleju była prawidłowa. "

nie będzie z nim większych problemów ?

2. Prośba o rozkodowanie numeru VIN m.in do wyceny wymiany oleju skrzyni biegów dla warsztatu ( Bm Servis Ochota )

3. Czy macie może Panowie jakiś inny warsztat w okolicy Mokotów / Ursynów który jest godny polecenia ?

4. Po za sterowaniu regulacją lusterek zewnętrznych L+P nagle sterowanie zanikło..jakaś podpowiedz naprawy. ewentualny średni koszt naprawy wspomnianego problemu.

 

1. To co pisze kolega nie jest prawda bo myli dwa problemy, problemy z odma w dyklu w silnikach N52n i problem glowicy w silnikach N52 i N52n od konca 2005 i poczatkiem 2010, w twoim silniku jest problem glowicy ale jest to problem bardziej kosmetyczny, bedzie ci to jadalo jakies sladowe ilosci oleju po duzym przebiegu (mw 100 ml/1000 km) i moze to sprowokowac stukanie popychaczy ale jest to problem niemilego dzwieku.

2. to nie twoja rola rozkodowywanie Vinu tylko ich bez jaj, jezeli chcesz inny warsztat w "okolicy" mokotowa to polecam ACS Raszyn.

3. prawdopodbnie jest to jakis blad kompa (u mnie tak bylo), trzeba jechac do bimmera.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

 

Witam. Moje auto BMW E90 325xi 2006 Vin : WBAVD11000AU83558

Pytania :

1. Czy mój silnik może mieć ww. problemy czy zgodnie z :

"Do czerwca 2006 r silniki N52 miały głowice z zewnętrzną odmą i tam cyrkulacja oleju była prawidłowa. "

nie będzie z nim większych problemów ?

2. Prośba o rozkodowanie numeru VIN m.in do wyceny wymiany oleju skrzyni biegów dla warsztatu ( Bm Servis Ochota )

3. Czy macie może Panowie jakiś inny warsztat w okolicy Mokotów / Ursynów który jest godny polecenia ?

4. Po za sterowaniu regulacją lusterek zewnętrznych L+P nagle sterowanie zanikło..jakaś podpowiedz naprawy. ewentualny średni koszt naprawy wspomnianego problemu.

 

1. To co pisze kolega nie jest prawda bo myli dwa problemy, problemy z odma w dyklu w silnikach N52n i problem glowicy w silnikach N52 i N52n od konca 2005 i poczatkiem 2010, w twoim silniku jest problem glowicy ale jest to problem bardziej kosmetyczny, bedzie ci to jadalo jakies sladowe ilosci oleju po duzym przebiegu (mw 100 ml/1000 km) i moze to sprowokowac stukanie popychaczy ale jest to problem niemilego dzwieku.

2. to nie twoja rola rozkodowywanie Vinu tylko ich bez jaj, jezeli chcesz inny warsztat w "okolicy" mokotowa to polecam ACS Raszyn.

3. prawdopodbnie jest to jakis blad kompa (u mnie tak bylo), trzeba jechac do bimmera.

 

W podanym przez Pana warsztacie ASC RAszyn koszt wymiany oleju silnikowego + filtry wynosi 1200 zł ( wow ) czy to realna cena za usługę. Jeżeli nie proszę o podanie średniej ceny za ww. wykonanie usługi.

 

Ponowna prośba o rozkodowanie numeru VIN.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wow nie wiedzilem ze to az tak awaryjny silnik wlasnie myslalem nad zmiana auta na ten modelale teraz to srednio to widze :?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W podanym przez Pana warsztacie ASC RAszyn koszt wymiany oleju silnikowego + filtry wynosi 1200 zł ( wow ) czy to realna cena za usługę. Jeżeli nie proszę o podanie średniej ceny za ww. wykonanie usługi.

 

Ponowna prośba o rozkodowanie numeru VIN

 

Cena kosmos.

Olej z filtrem maksymalnie 400zł. Wymiana w granicach 100zł.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
W podanym przez Pana warsztacie ASC RAszyn koszt wymiany oleju silnikowego + filtry wynosi 1200 zł ( wow ) czy to realna cena za usługę. Jeżeli nie proszę o podanie średniej ceny za ww. wykonanie usługi.

 

Ponowna prośba o rozkodowanie numeru VIN

 

Cena kosmos.

Olej z filtrem maksymalnie 400zł. Wymiana w granicach 100zł.

 

1200 zl za filtr + olej w ACSie to chyba pomylka albo ktos zle uslyszal, nigdy nie zostalem naciagniety w tym watrsztacie a to cena duzo wyzsza od Aso i ktora nie ma zadnego uzasadnienia. Uwierze jak mi to potwierdzi ACS albo ktos mi pokaze fakture.

 

Cena z wymiane oleju Castrol to 50 zl az litr + 60 zl /65 za filtr

 

Teraz czy nie doszly inne czesci albo np plukanka i przy twoim silniku to dwie butelki czyli 130 zl mniej wiecej liqui moly ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam. Nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego pisze tutaj. Mam możliwość kupna e90 z silnikiem 2.5l 218km z roku produkcji 02.2006. Moje pytanie jest następujące jak/gdzie moge sprawdzić czy posiada ona wadliwe tłoki oraz czy jest już tam zamontowana wadliwa głowica? Z góry dziękuje za odpowiedz :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.