Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widzę że dyskusja ta wytrąciła kolegę z równowagi

Nie rozumiem protekcjonalnych tekstów typu ,,młody jestes'' podczas dyskusji

dziwne podejście...

to prawda nie czytałem dokladnie 20 stron watku dot. twojego auta i nie zamierzam

nie zalezy mi zeby oczerniac twoje auto, chodzi mi tylko o kwestie awaryjnosci n52 i napedu X

sam napisales ze auto bylo zaniedbane

nie interesuje mnie wypadkowosc twojego auta

Jesli cena nieistotna to najlepiej kupic nowe, szczegolnie ze miales bardzo sprecyzowane i szerokie oczekiwania co do opcji wysposazenia auta, szczerze mowiac dziwne ze znalazles takie auto w takim krotkim czasie

potwierdzam twoje auto jest super wyposazone jak na e90, nie podwazam w zadnym wypadku twoich mozliwosci finansowych

bmw ma dosyc korzystne opcje leasingowe

samochod uzywany to zawsze problem, koszty i co czesto gorsze stata czasu...

Mam swoj punkt widzenia, to chyba nic zlego, szukam opini na forum, biore pod uwage kazda odpowiedz, rowniez twoją

Nie przeklinaj przy młodszych proszę :nienie: trzymaj formę :oops:

Rozumiem ze jestes lekko rozgoryczony tym ze mozna jezdzic autem bez 2 wymian silnika, naprawdę współczuję tego pecha i nie chcialem przywolywac nieprzyjemnych wspomnien

Dziekuje ci po raz kolejny za twoje posty w tym temacie, zwrocily one moja uwage na ten problem z silnikami n52, przeszukuje fora i czytam info na ten temat

Moje zdanie dot problemu z silnikiem n52 wyrabiam sobie m.in z twojej dosyc specyficznej sytuacji

Nie jestem czlowiekiem ktory ma klapki na oczach i w moich postach nie gloryfikuje silnika n52, poprostu nie uwazam ze na twoim aucie mozna wyrabiac opinie dot, wszystkich n52

nie wiem skad wziales opinie ze oczekuje miliona kilometrow, bo jestem realista, zamierzam autem przejezdzic 2 lata i max 50tys km

Jak do tej pory w moich benzynowych bmw nie wymienialem sond, przeplywki, vanosow, pomp wody i wspomagania pomimo przebiegow aut 300tys

natomiast bingo, wymienilem swiece i to nie dlatego ze mi padly tylko prewencyjnie

nie wiem czy naped X jest ultraawaryjny wiec dlatego sie o to pytam... na forum... po to istnieje taki wynalazek...

na temat skrzyn biegow nic nie pisałem, a olej w swojej skrzyni wymieniłem zaraz po zakupie (nie popsula sie, ufff)

Mimo wszystko pozdrawaim

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ok, czyli wlasciciel auta w ktorym padl silnik kupil auto ktore bylo eksploatowane przez 200tys kilometrow jako demonstracyjne firmowe wiec nikt o nie nie dbal, nikt go nie szanowal itd. Jesli auto mialo wylane wszystkie amortyzatory to ja bym sie gleboko zastanowil nad zakupem bo oznacz to ze niekogo nie obchodzil stan samochodu

Mozna sie tylko domyslac w jaki sposob bylo uzytkowane

Cena zapewne musialabyc atrakcyjna wiec pewnie to zadecydowalo

Trzeba przyznac ze wlasciciel mial duzo zapalu zeby po takich problemach za autem inwestowac w tuning wnetrza

Wydaje mi sie wiec ze na przykladzie tego przypadku nie mozna w okreslac usterkowosci n52

Takie auto ktore jezdzilo prowadzone przez przypadkowe osoby agresywnie ale pewnie bez oleju itp musialo w koncu sie popsuc

Takze jest to bardzo ciekawy przypadek ale nie dziwi mnie juz ta sytuacja, wg mnie auto uzykowane przez 1, 2 wlascicieli nie powinno miec takiej awarii ktora zakonczylaby sie wymiana silnika

W takim razie caly czas bardziej obawiam sie usterek napedu X

czy da sie przed zakupem zweryfikowac stan np skrzyni rozdzielczej ? czy jest szansa zeby sprawdzic w jakim mniej wiecej jest stanie?

na co szczegolnie zwrocilibyscie uwage w napedzie X ?

 

 

Mlody jestes...

Auto bylo dobrze eksploatowane, przeczytales na pobierznie, demonstracyjne to ono bylo w BMW do 60 tys km, potem zakupione w BMW polska na programie Premium Selection przez firme jednoosobowa (nie to nie samochod handlowca) i uzytkowane oraz obslugiwane przez ASO az do kupna przez mnie czyli wymiana oleju wedlug standardow ASO co 20000 km...

Auto bylo sprawdzane przez Dwoch mechanikow (ASO + niezalezny mechanik).

Amorki byly orginalne i wylaly (1 tylni 1 przedni a wiec wymieniasz wszystkie) trzy tygodnie przed kupnem zreszta jest to odnotowane w ASO i dlatego wlasciciel sprzedawal i amorkach mnie poinformowal (nie o zuzyciu oleju). Auto kupilem nigdy malowane (zreszta to bylo widac po ilosci odpryskow lakieru po kamieniach.) i potwierdzone przez badanie ASO oraz nie zaleznego mechanika. Bylem pierwszy ktory zaliczyl zadrapanie na tym aucie na parkingu w wawie. Oprocz silnika cala reszta jest w stanie perfekcyjnym, skrzynia jak niwa, Xdrive jak nowy, wymienilem tylko dodatkowo dwie trzy [bAD] w zawieszeniu.

Cena ? niestotna, chcialem czarne kombi przed liftem w benzynie bez turbin z napedem na cztery kola i automatem, maks wyposazone i takie jest ! Znajdz na rynku inna 3 przed liftem z navi professional, webasto, xenonami skretnymi, radarem zblizeniowym (aktywny ACC), full skora i otwierany szyberdach... oprocz pojazdow demonstracyjnych BMW innych nie ma. Jezeli policzysz ilosc pieniedzy dodatkowych wlozone w auto zdasz sobie sprawe ze 10 tys w ta lub w ta nie robi mi roznicy ale fakt targowalem sie.

 

A wiec widze ze mozna do ciebie mowic ale ty juz masz twoj punkt widzenia tylko po ch... pytasz o info... przeszukaj na forum jak mozesz ilu ludzi ma problemy powazne z tym silnikieù mozna ci pokazywac dokumenty BMW to nic nie zmieni...

 

...a wiec go kup sobie to N52 post 200000, to [bAD] silnik nigdy z nim problemow nie bedzie do milliona kilometrow jak w starym dizlu, osprzet jest w benzynie cacy i niezawodny, po prostu miodzio, nigdy nie wymienisz ani sondy lambda ani przeplywki, ani pompy wody lub wspomagania, ani vanosow nawet swiece pol banki trzymaja... wystrzegaj sie za to ultra awaryjnego napedu Xdrive i zawieszenia juz nie mowiac o skrzyniach biegow i za zaden skarb nie wymieniaj oleju bo popsujesz... happy ?:duh:

 

Haha. Mysle, ze kolega 'mistrz' na taki wlasnie post czekal. Nie przyswaja do wiadomosci postow odn wadliwosci tych silnikow, jedynie czeka na pochwaly. Jesli myslisz, ze ten silnik bedzie wychwalany, to grubo sie mylisz. Widac, ze ostro sie uparles na te jednostke silnikowa i obojetnie co zostanie napisane, to Twojego zdania nie zmieni. Pozostaje nam nic innego, jak zyczyc udanych zakupow. Obys trafil na idealny 7-letni egzemplarz z przebiegiem najlepiej do 50tys km i w przystepnej cenie! Powodzenia! Wtedy problemow miec na pewno nie bedziesz!

Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano (edytowane)
Widzę że dyskusja ta wytrąciła kolegę z równowagi

Nie rozumiem protekcjonalnych tekstów typu ,,młody jestes'' podczas dyskusji

dziwne podejście...

to prawda nie czytałem dokladnie 20 stron watku dot. twojego auta i nie zamierzam

 

nie pochlebiaj sobie tylko K8v8M jest w stanie mnie z rownowagi na tym forum wyprowadzic

 

 

nie zalezy mi zeby oczerniac twoje auto, chodzi mi tylko o kwestie awaryjnosci n52 i napedu X

sam napisales ze auto bylo zaniedbane

nie interesuje mnie wypadkowosc twojego auta

 

nie interesuje cie a powinno bo jest bardzo steretypowe do tego co dzieje sie z tymi silnikami po 200 tys km

tak dla mnie 95% aut w polsce sa zaniedbane jak chodzi o serwis, patrz pierwsza strony mojej galeri terminy wymiany poszczegolnych olementow jak olej itp

 

Jesli cena nieistotna to najlepiej kupic nowe, szczegolnie ze miales bardzo sprecyzowane i szerokie oczekiwania co do opcji wysposazenia auta, szczerze mowiac dziwne ze znalazles takie auto w takim krotkim czasie

To podejscie konsumpcyjney... nowe to auto z tymi opcjami kosztuje okolo 250000 zl... to ze mam pieniadze nie znaczy ze musze doic nimi korporacje BMW i nieudacznikow z ASO poza tym trudno by mi bylo kupic nowa wersje przed liftem w 2013... auto znalazlem w kilka miesiecy prawda szybko.

 

bmw ma dosyc korzystne opcje leasingowe

to jest chyba zart bo BMW ma jedne z najgorszych systemow leasingowych na rynku, juz nie wspomne nawet o lease drive..

 

]Rozumiem ze jestes lekko rozgoryczony tym ze mozna jezdzic autem bez 2 wymian silnika

 

lekko ???!!! jestem tak maksymalnie wku... za nieudolnosc BMW do wykonania prawidlowego silnika ze jak tylko mam okazje to sciagam z nich kase juz dwa razy sie udalo z katalizatorami i z radarem zblizenowym. Mialem chyba 15 innych samochodow wczesniej i nigdy nie wymienilem silnika, mam powod aby byc wkurzony.

 

Nie jestem czlowiekiem ktory ma klapki na oczach i w moich postach nie gloryfikuje silnika n52, poprostu nie uwazam ze na twoim aucie mozna wyrabiac opinie dot, wszystkich n52

 

tylko ze ja ci nie przytaczam moj samchod tylko 20 samochodow na tym forum i kilka setek na E90.com i bimmerforums jezeli poszukasz i documenty BMW (Pumy i SIBY) ktore stwierdzaja ten problem... rezumujac to nie ja to mowie... to BMW : zrobilismy silnik z plasteliny a jak ktos ma problem i nie mieszka w stanach to niech sie na drzewie powiesi i tak jest po gwarancji ! Jest tylko jeden gorszy silnik benzynowy to ten z 320si...kolega kri35 ci moze opowiedziec.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

czekam na informacje dot Xdrive a nie dziecinnych przekomarzań na forum,

mialem nadzieje ze nie dojdzie do takiej sytaucji ale jednak komus chyba nerwy lekko puscily

nie mam zadnego zdania/doswiadczenia na temat n52, nie jezdzilem takim silnikiem, moje opinie dot silnikom beznzynowych przytaczm na przykladzie np. m52b28

nie oczekuje zadnych wychwalanc czegokolwiek

to prawda bardzo chcilabym miec benzynowy silnik bo m.in na temat usterkowosci diesli sa tysiace watkow/postow na kazdym forum

moje pytanie dotyczylo X drive i ewentualnych problemow z tym zwiazanych bo nie mam zadnego doswiadczenia z tym tematem

Opinia dot N52 zostala przedstawiona tu przez Pana Rivasi, opisal on tragiczna historie swojego silnika

Zaskoczylo mnie to i zaczalem szukac informacji na ten temat, nie ignoruje zadnej opinie w tym temacie

Prosze Was nie brnijcie w te przekomarzania i podejdzcie do tematu z dystansem

Opublikowano
Z xdrivem tez juz ci odpowiedziano ze jest dosyc solidnym napedem i psuje sie rzadko. To co sie psuje koszt naprawy oscyluje okolo 2000 zl, uztkowanie jest fajne. inne problemy x driva to troche bardziej uciazliwe naprawy innych elementow przez uklad pod samochodem. Wykryc usterke przy zakupie moze ktos kto naprawde sie w tym specjalizuje, polecam ci Warsztat Pompa jezeli bedziesz kupowal auto w wawie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Ok, dziekuje za twoja opinie co do X (tak jak wczesniej pisalem jest dosyc optymistyczna, jednak czytalem tez kilka opini o usterkowosci)

Jesli ktos na forum ma jakies doswiadczenia/opine co do X (usterkowosci) to chetnie poznam

Opublikowano

Przepraszam jest sposob na przetestowanie wstepnie xdriva :

wjezdzasz na trase, dochodzisz do 60 i zpstawiasz na trojce i ciagniesz powoli rowno do 90 nie zmieniajac biegu, jezeli w okolicach 80 odczujesz ze samochod jak by sie zachowuje nie pewnie to mozesz miec podejrzenia; Napisz do Papika (Papik) na forum, prowadzi warsztat ktory sie specjalizuje w XDRIVACH, on chyba najlepiej i najbardziej profesjonalnie ci doradzi.

 

i nie wtapiaj sie w N52...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
czekam na informacje dot Xdrive a nie dziecinnych przekomarzań na forum,

mialem nadzieje ze nie dojdzie do takiej sytaucji ale jednak komus chyba nerwy lekko puscily

nie mam zadnego zdania/doswiadczenia na temat n52, nie jezdzilem takim silnikiem, moje opinie dot silnikom beznzynowych przytaczm na przykladzie np. m52b28

nie oczekuje zadnych wychwalanc czegokolwiek

to prawda bardzo chcilabym miec benzynowy silnik bo m.in na temat usterkowosci diesli sa tysiace watkow/postow na kazdym forum

moje pytanie dotyczylo X drive i ewentualnych problemow z tym zwiazanych bo nie mam zadnego doswiadczenia z tym tematem

Opinia dot N52 zostala przedstawiona tu przez Pana Rivasi, opisal on tragiczna historie swojego silnika

Zaskoczylo mnie to i zaczalem szukac informacji na ten temat, nie ignoruje zadnej opinie w tym temacie

Prosze Was nie brnijcie w te przekomarzania i podejdzcie do tematu z dystansem

Podchodzisz do tematu dziwnie. Co z tego, że na forum jest multum wpisów o awariach diesli ? Jak moze być inaczej kiedy zdecydowana większość aut ma diesle? A do tego te diesle maja znacznie większe przebiegi. Ja tez odnoszę wrażenie ze masz klapki na oczach i usilnie starasz sie ignorować fakty. Nikt sie na silnik N52 tu nie zawziął. Masz informacje bazujące na dużej liczbie przypadków a nie tylko jednym kolegi Rivasi.

Jesli chcesz mieć wiedzę na temat awaryjnosci to porównaj koszty ubezpieczenia od awarii np w warranty direct. I tu okazuje sie ze do diesla r4 można je kupic taniej niz do benzyny r6

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Możesz poszukać wersji USA z silnikiem N51, to taki N52 z ciut mniejszą mocą, dostosowany do niższych norm zanieczyszczeń,ALE posiada zupełnie inną głowicę jak i tłoki, jedynie mogą po czasie uszczelniacze zaworów być do roboty, choć przy głowicy i tłokach to pikuś. Miałem takie auto i ogólnie byłem BARDZO zadowolony, trafiłem na zadbany zdrowy egzemplarz od 1 właścicieli w PL którzy jeździli nim okolo 4 lat i serwisowali w aso w niemczech, a na sprzedaż wystawił ją salon BMW gdyż oni kupili nowe w tym właśnie salonie. Zmieniłem je gdyż jak się okazało w rok pykło nam jakoś 32-33kkm co trochę jednak BOLAŁO przy 3.0l, ALE auto z tego co wyczytałem na forach w USA, ma najlepszą reakcję na gaz ze wszelkich 3litrówek, i mogę to potwierdzić, gdyż auto momentalnie reagowało na każde muśnięcie gazem, szło wg mnie bdb, zamknięcie licznika nie stanowiło jakiegoś problemu, no może powyżej 240 ciut gorzej zaczynało iść, ale do 200 to szła jak oszalała. Tutaj się cieszą jak komuś N52 weźmie 1L na 10kkm to mi N51 brał w porywach do 0.5l na 13-14kkm w zależności jak olej zmieniałem. Tylko znalezienie takie auta może być trudne. Póki co to najfajniejsze auto jakie mieliśmy w życiu, niestety rozsądek i spalanie przy takich przebiegach wzięły górę. Ale jak byśmy robili 10-15kkm rocznie to na 100% dalej bym nią jeździł. Ale uśredniając spalanie ( niecałę 11l/100 ) na wahę poszło huhu blisko 20k w rok ;). Dla przykładu obecne auto ze średniej jaką mamy pzy takim przebiegu rocznym spali za 12k. Więc zawsze to 8-10k rocznie w kieszeni ;).

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Tu czytając wkradła mi się sprzeczność. Otóż piszesz:

 

Ten silnik poza tym bardzo zle znosi ciagla jazde ponizej 3 tys obrotow czytaj w miescie a wiec gubisz atrakcyjnosc benzyny przy jezdzie w miescie.

 

W innym poście z kolei piszesz, że dużo trasy to dobrze, że w Ameryce jest dożo "trasy"..., ale przecież przy restrykcyjnym ograniczeniu prędkości w stanach silniki te pracują na obrotach znacznie mniejszych niż wspomniane wyżej 3 tyś. obrotów i to cały czas...

To jak to w końcu z tym jest?

 

tomek

Opublikowano
Tomek, przeczytaj pume, jest gdzies na forum. Chodzi tak naprawde o fazy przyspieszania zbyt mozolnego. tutaj powstaje problem z odprowadzeniem oleju przez centralny otwor na tloku. zle zaprojektowany tlok.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

wracają do napedu x

znalazłem temat dot. zębatek w skrzyni rozdzielczej

viewtopic.php?f=86&t=202016&start=390

jednak z tego co się dowiedziałem mechanizm ten w e90 z lat 2006 jest trochę inny i teraz pytanie czy mechanizm ten tez ulega szybkiemu zużyciu ?

Dzieki za namiar na uzytkownika Papik

Odnosnie silnika to odpalałem wczoraj e90 z silnikiem n52, motor niby zimny i zadnych niepokojących dzwiekow nie slyszalem, auto pracowalo prawie identycznie po jeździe jak zaraz po odpaleniu, przebieg ponad 200tys. Podczas jazdy również nie zauwazylem zadnych dziwnych akcji. Było słyszalne jedynie buczenie tak jakby jedno z przenich kol było ''krzywe'' albo opona albo lozysko albo to cos innego

I tu wraca kwestia napedu X i dosyć drogich części jak np. polosie przedniego napedu... czy macie może informacje czy takie półosie to czesty/standardowy problem, czy trzeba się raczej liczyc z ich wymiana podczas ekspoatacji ?

Troche odechciewa mi się Xdrive jeśli pomysle o dodatkowych kosztach (elementy które nie wystepuja w standardowym napedzie na tylnia os czyli m.in skrzynka rozdzielcza, przekładania napedowa przedniej osi to bardzo drogie sprawy)

Opublikowano

polosie przedniego napedu kosztuje 600 na allegro, lub regenracja twojego jakies 700, jest tego masa, nikt tego nie kupuje bo generalnie to sie nie psuje chyba ze uderzysz fizycznie np silnikiem przy opuszczniu albo przy zakladaniu bo w jezdzie to najwyzej ci przegub pojdzie za 200 zl.

problem ze zebatkami w skrzyni rozdzielczej za 2000 ogarniesz u papika ale tak tylnia bedzie tansza w eksploatowaniu...

 

Genralnie jezeli kupujesz BMW N52 auto xdrive powyzej 200KM to 10 K mini dolicz do samochodu

Odnosnie silnika to odpalałem wczoraj e90 z silnikiem n52, motor niby zimny i zadnych niepokojących dzwiekow nie slyszalem,

 

a mozesz to nagrac ?? bo nie wiem jak mozna diagnozowac po glosie silnik ktorego sie nigdy wczesniej nie slyszalo :) Najlepiej zrob 3000 km i zobacz czy ubywa olej i ile jak nie ubywa to juz swiatelko w tunelu a jak zlopie 1L/1000 to ci odkupie osprzet :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też szukałem e60 z tym silnikiem,rocznik 2005-2006,ale po przeczytaniu opinii na temat n52 pozostałem przy dieslu i kupiłem 535d.Nie pali 15l/100 plus oliwa,a mocy też jej nie brakuje :mrgreen:

Silnik r6 benzyna to M54 lub N53,choć ten pierwszy w e90 nie występuje.

Radzę Ci sie dobrze zastanowić kolego.

Pozdrawiam

Opublikowano
polosie przedniego napedu kosztuje 600 na allegro, lub regenracja twojego jakies 700, jest tego masa, nikt tego nie kupuje bo generalnie to sie nie psuje chyba ze uderzysz fizycznie np silnikiem przy opuszczniu albo przy zakladaniu bo w jezdzie to najwyzej ci przegub pojdzie za 200 zl.

problem ze zebatkami w skrzyni rozdzielczej za 2000 ogarniesz u papika ale tak tylnia bedzie tansza w eksploatowaniu...

 

Genralnie jezeli kupujesz BMW N52 auto xdrive powyzej 200KM to 10 K mini dolicz do samochodu

Odnosnie silnika to odpalałem wczoraj e90 z silnikiem n52, motor niby zimny i zadnych niepokojących dzwiekow nie slyszalem,

 

a mozesz to nagrac ?? bo nie wiem jak mozna diagnozowac po glosie silnik ktorego sie nigdy wczesniej nie slyszalo :) Najlepiej zrob 3000 km i zobacz czy ubywa olej i ile jak nie ubywa to juz swiatelko w tunelu a jak zlopie 1L/1000 to ci odkupie osprzet :)

 

No niestety ale nie nagrałem tego dzwieku, porownywalem odgłos pracy silnika do moich poprzednich doswiadczen z silnikami r6, oczywiście zdaje sobie sprawę ze to tylko odglosy, ale moja obserwacja była tak ze nie ma dziwnych dzwiekow/cykania/stukania itp. na zimnym , na cieplym praca wygladala raczej tak samo jak na zimnym, ogladalem filmiki na youtube z dzwiekiem sygnalizującym problem z n52

auto które ogladalem jest to auto na sprzedaz, nie mam wiec mozliwosci jezdzenia nim kilku tysiecy kilometrow...

nie upieram się oczywiście ze to auto jest super, po prostu było w mojej okolicy, ma udokumentowany przebieg, serwisowana do końca w aso, wygląda ogolnie na naprawdę bdb stan

co do polosi to racja, nie powinno to raczej padać

czyli tak jak wcześniej pislaes nie powinienem się raczej zbytnio obawiac X tylko raczej n52 (smuci mnie to trochę bo marzy mi się benzyna)

Też szukałem e60 z tym silnikiem,rocznik 2005-2006,ale po przeczytaniu opinii na temat n52 pozostałem przy dieslu i kupiłem 535d.Nie pali 15l/100 plus oliwa,a mocy też jej nie brakuje :mrgreen:

Silnik r6 benzyna to M54 lub N53,choć ten pierwszy w e90 nie występuje.

Radzę Ci sie dobrze zastanowić kolego.

uwierz mi ze zastanawiam się :)

Pozdrawiam

Opublikowano
ok nie przejedziesz 1000 KM ale popros goscia o podania spalania oleju w umowie kupna sprzedazy i ze sprawdzisz w ciagu miesiaca jezeli bedzie sie roznic wiecej niz 20% od podanej przez niego to facet sie zobowiazuje to odebrania samochodu. Standard ! Facet wie ile spala auto jezdzi nim na co dzien

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Dobry pomysl jeśli kupuje się auto od osoby prywatnej, ale ja bym się niezgodzil jako sprzedawca na taka deklaracje nawet jesli powiedział bym prawde o spalaniu oleju(a tak bym zrobil)

niestety ale akurat to auto (jak większość ogloszen w kraju) jest zamieszczone przez handlarza

auto kupione pare tygodni temu w Szwajcarii, przyjechalo na lawecie, widziałem ogłoszenie z autoskauta, wiem jak mnie więcej wygląda kwestia ceny/zarobku

także sprzedawca nie wie na temat stanu motoru tego auta nic więcej niż ja

w okolicy sa jeszcze 2 trojki z silnikami n52, postaram się je odpalić na zimnym i porownac moje laickie obserwacje nasłuchowe

ciekawy jestem czy w niby renowmowanym warsztacie specjalizującym się tylko w bmw sa w stanie jakkolwiek zweryfikować stan silnika podczas oględzin...

nie upieram sie w zaden sposób na to to jedno auto, zastanawiam się ogolnie nad tymi silnikami w e90, chciałem mieć benzyne i dlatego ciagne temat

dziekuje za zaangazowanie w dyskusji i wszystkie odpowiedzi

Opublikowano
Tomek, przeczytaj pume, jest gdzies na forum. Chodzi tak naprawde o fazy przyspieszania zbyt mozolnego. tutaj powstaje problem z odprowadzeniem oleju przez centralny otwor na tloku. zle zaprojektowany tlok.

Kolego trochę demonizujesz. wrzucasz wszystkie N52 do jednego wora a nie powinienes.

Do czerwca 2006 r silniki N52 miały głowice z zewnętrzną odmą i tam cyrkulacja oleju była prawidłowa.

Co do tłoków to w PuMA BMW jest wyraźnie napisane , że problem dotyczy silników B25 które mają tłoki "ks" a nr części to 11 25 7 561 844 (auta obdarzone tymi tłokami zjechały z linii produkcyjnych z niemiec i austrii - b25 które zjechały z innych linii produkcyjnych mają jeszcze inne tłoki) w 2010r w marcu b25 dostały nowe tłoki o numerze czesci 11 25 7 612 982. wersje B30 zaś posiadają tłoki "mahle" i owy problem ich nie dotyczy. I jest to wyraźnie napisane w dokumecie PuMA BMW. Więc nie rozumiem po kiego straszycie gościa i demonizujecie odnosnie N52 skoro nie potraficie udzielić mu rzetelnej informacji?

Mam N52B30 wersja USA 218 ps 2996cm3 2005r i nie mogę powiedzieć złego słowa na ten silnik! Nic nie stuka , nie puka nawet gdy robie krótkie odcinki. Od wymiany oleju do wymiany (co 10 000 km) wskaźnik jak stał tak stoi...więc dont panic! :D

Opublikowano

Smokin, powiało optymizmem :)

 

Ja mam N52b30 z października 2005. Tak więc jakie wady ma ten mój silnik? Jak się objawiają? A może silnik padnie nagle? Oleju nie bierze prawie wcale, teraz dokładnie nie wiem, ale na wyświetlaczu od navi to jeden "kwadracik" na 10 tys km. Styl jazdy dynamiczny, a nierzadko wskazówka przekracza 6 tys obrotów. Popychacze nie stukają, osiągi takie jak powinny być.

Opublikowano

 

Do czerwca 2006 r silniki N52 miały głowice z zewnętrzną odmą i tam cyrkulacja oleju była prawidłowa.

Co do tłoków to w PuMA BMW jest wyraźnie napisane , że problem dotyczy silników B25 które mają tłoki "ks" a nr części to 11 25 7 561 844 (auta obdarzone tymi tłokami zjechały z linii produkcyjnych z niemiec i austrii - b25 które zjechały z innych linii produkcyjnych mają jeszcze inne tłoki) w 2010r w marcu b25 dostały nowe tłoki o numerze czesci 11 25 7 612 982. wersje B30 zaś posiadają tłoki "mahle" i owy problem ich nie dotyczy. I jest to wyraźnie napisane w dokumecie PuMA BMW. Więc nie rozumiem po kiego straszycie gościa i demonizujecie odnosnie N52 skoro nie potraficie udzielić mu rzetelnej informacji?

Mam N52B30 wersja USA 218 ps 2996cm3 2005r i nie mogę powiedzieć złego słowa na ten silnik! Nic nie stuka , nie puka nawet gdy robie krótkie odcinki. Od wymiany oleju do wymiany (co 10 000 km) wskaźnik jak stał tak stoi...więc dont panic! :D

 

Jak chodzi o glowice to mylisz dwa problemy, problem odmy i problem glowicy, to sa dwa problemy niezalezne, po 2006 masz N52 z zewnetrza odma dalej i problem z glowica istnieje w tych modelach, problem powstal po 2005 przy wymianie typu glowicy w produkcji

Jak chodzi o tloki to o czym mowisz jest prawda i bylo dyskutowane w poscie ktory byl temu poswiecony, wystarczy poszukac. ale to dotyczy duza czesc E90 a to jest dzial E90 i rownierz limity datowe byly pokazane i rodzaj tlokow i niestety to dotyczy olbrzymiej wiekszosci E90 montowanych na europe. W 2010 nie byly juz produkowane E90 z silnikami N52 na europe, a wiec nie ma tych nowych tlokow seryjnie w zadnym E90, sa one tylko do naprawy. I tak rownierz wymiana oleju co 10 tys km pomaga uniknac lub odeprzec problem jezeli jeszcze nie powstal ale to nie jest stalka i to tez bylo dyskutowane. Oczywiscie moge powiedziec ze 10% E90 montowanych na europe nie ma tego problemu z roznych mozliwych powodow ale wersje KS sa najbardziej rozpowszechniona wersja tloka na europe. Inaczej jest w stanach bo po pierwsze silniki podstawowe byly montowane czesto w stanach a po drugie wersje sulev i z niskowydakne (tak jak twoj 3.0 litra z moca 218 ps) tego problemu nie maja. ALe wieszosc aut tutaj sa z rynku europejskiego i problem maja.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Smokin, powiało optymizmem :)

 

Ja mam N52b30 z października 2005. Tak więc jakie wady ma ten mój silnik? Jak się objawiają? A może silnik padnie nagle? Oleju nie bierze prawie wcale, teraz dokładnie nie wiem, ale na wyświetlaczu od navi to jeden "kwadracik" na 10 tys km. Styl jazdy dynamiczny, a nierzadko wskazówka przekracza 6 tys obrotów. Popychacze nie stukają, osiągi takie jak powinny być.

 

popychacze ci nie stukaja bo masz jpierwsza glowice, poprawna, jak chodzi o tloki to bylby potrzebny numer vin.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Jak chodzi o glowice to mylisz dwa problemy, problem odmy i problem glowicy, to sa dwa problemy niezalezne, po 2006 masz N52 z zewnetrza odma dalej i problem z glowica istnieje w tych modelach, problem powstal po 2005 przy wymianie typu glowicy w produkcji

Jak chodzi o tloki to o czym mowisz jest prawda i bylo dyskutowane w poscie ktory byl temu poswiecony, wystarczy poszukac. ale to dotyczy duza czesc E90 a to jest dzial E90 i rownierz limity datowe byly pokazane i rodzaj tlokow i niestety to dotyczy olbrzymiej wiekszosci E90 montowanych na europe. W 2010 nie byly juz produkowane E90 z silnikami N52 na europe, a wiec nie ma tych nowych tlokow seryjnie w zadnym E90, sa one tylko do naprawy. I tak rownierz wymiana oleju co 10 tys km pomaga uniknac lub odeprzec problem jezeli jeszcze nie powstal ale to nie jest stalka i to tez bylo dyskutowane. Oczywiscie moge powiedziec ze 10% E90 montowanych na europe nie ma tego problemu z roznych mozliwych powodow ale wersje KS sa najbardziej rozpowszechniona wersja tloka na europe. Inaczej jest w stanach bo po pierwsze silniki podstawowe byly montowane czesto w stanach a po drugie wersje sulev i z niskowydakne (tak jak twoj 3.0 litra z moca 218 ps) tego problemu nie maja. ALe wieszosc aut tutaj sa z rynku europejskiego i problem maja.

 

więc co wtedy przeprojektowali w głowicy, że owy problem powstał?

Tak jak pisałem problem z tłokami dostały auta które zjechały z linii z Niemiec i Austrii (nie wszystkie). N52B25 montowane w UK problemu nie mają.

Opublikowano

Troche się pogubiłem

A wiec jakie problemy dotycza silnika auta e90 330i, 09/2006 ?

tloki to mahle wiec nie powinno być problemu tak ?

czy glowica jest problemowa ?

z góry dziekuje za potwierdzenie i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Troche się pogubiłem

A wiec jakie problemy dotycza silnika auta e90 330i, 09/2006 ?

tloki to mahle wiec nie powinno być problemu tak ?

czy glowica jest problemowa ?

z góry dziekuje za potwierdzenie i pozdrawiam

 

 

W silniku N52 znany jest problem z głowicą.

Ale każde auto ma wady, mniejsze lub większe. Kup zadbany egzemplarz i nie myśl że coś się zepsuje tylko ciesz się jazdą.

Trzeba pilnować stanu oleju i go regularnie wymieniać.

Ja mam silnik N52 i jestem świadomy jego wad konstrukcyjnych, ale się tym nie przejmuję. Jak coś będzie się miało zepsuć to i tak się zepsuje.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.