Skocz do zawartości

M47N 2003r. - 3problemy z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie panowie/panie

 

320d E46 M47N 150km 2003r.

 

Od pewnego czasy borykam się z pewnym problemem i nie mam pojęcia za co mam się brać przy ewentualnej naprawie. Zapytam może ktoś miał już coś podobnego.. otoż:

 

Auto po odpaleniu mocno kopci na jasno. jest to szary/biały dosyć gęsty dym. Ciekawe jest to, że kopciło nawet przy +15. Kopci tak długo aż nie rozgrzeje auta do temp powyżej niebieskiego pola na wskaźniku- potem wszystko znika ( pojawia się czasami lekki czarny gdy się mocno przyciśnie ale to norma )

 

Drugi problem pojawił się w tym samym momencie i pewnie ma związek - podniósł się poziom oleju dużo ponad max. ( miesiąc wcześniej była wymiana i na pewno nie nalalem za dużo bo kilka dni po wymianie sprawdzałem codziennie stan i był między min a max )

 

Do tego wszystkiego ubyło troche płynu z chłodnicy - wycieku nie ma.

 

Może ktoś potrafi pokojarzyć jeśli dobrze zna budowę silnika i może jakąś przyczynę znajdziemy.

 

Dodam, że auto zawsze pali od strzala, obroty równe - moc wydaje mi się że jest wporządku ( Turbina regenerowana 3miesiące temu - nie ma pogwizdu itd ) Egr nie jest zaślepiony - katalizatorów nie wycinałem )

Opublikowano
Też się nad tym zastanawiam.. ale wtedy silnik pracuje normalnie ? olej ma normalną konsystencję ? Gdy auto rozgrzeje wszystko jest absolutnie jak być powinno.
Opublikowano

Biały dym przy odpaleniu może być spowodowany również zapchanym filtrem odmy.

U mnie przy odpalaniu również pojawiał się jakiś czas biały dym. Wymiana ww filtra i problem ustał.

 

Jednak z dalszy opis ewidentnie wskazuje na upg, jak kolega wyżej pisał. Brak plam, ubytek płynu chłodzącego i wzrost silnikowego... Zapewne przelewa on się przez uszkodzoną uszczelkę.

Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
Opublikowano

to mocne kopcenie na biało po odpaleniu jest normalne w dieslach bmw ale nie przy temp +15 tylko przy temp minusowych

daje dosyć mocno po pierwszym odpaleniu po nocy przez jakiś czas, około 5minut jazdy

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Dziś u mnie -0,5 to przez 2-3km mocno na biało dymił ale jak się rozgrzał już ani trochę. A przy +15 kopcił na jasno po odpaleniu ale przejechałem 300-400m auto złapie temp i już nic nie widać.. Silnik działa jak należy, równo pracuje moc raczej jest okey ale musi być przyczyna podniesionego stanu oleju + kopcenia a ja ja jestem chory jak coś w aucie jest nie tak....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedź do mechanika niech zrobi przy Tobie test na obecność spalin w układzie chłodzenia, będzie jasność. Nie widać śladów oleju w płynie chłodzącym?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ale to powinno być w dwie strony.. w oleju powinno być widać płyn a dokładniej to odcień inny a olej czarny jak smoła żadnej kawy z mlekiem.. a swoja drogą jak wygląda taki test spalin ??
Opublikowano

Nie musi być jak piszesz.

Olej nie rozmnaża się przez "pączkowanie". Skoro płynu ubywa a oleju przybywa, to walnięta jest uszczelka pod głowicą. W czarnym przypadku pęknięcie głowicy.

Zrób test dla świętego spokoju jak pisał kolega wyżej.

Bada się zawartość CO2 w płynie chłodniczym. Do odczynnika chemicznego wlewa się małą ilość płynu chłodniczego i obserwuje zmianę koloru. Każdy dobry warsztat powinien posiadać takie coś. W praktyce możesz mieć problem ze znalezieniem :lol:

Opublikowano

Oj dobrych warsztatów jest tyle, że na palcach chyba policzyć można.. Orientuję się ktoś jaki jest koszt wymiany uszczelki + sama uszczelka + pewnie głowica planowanie..

Ale czy walnięta uszczelka nie powinna w jakiś sposób wpływać na pracę silnika ? na jego moc ? bo dziwne, że codziennie robię autem 80 km a to dymienie mam od ponad miesiąca a silnik pracuje jak dawniej i moc ta sama.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Test co2 możesz sam kupić w dobrym sklepie motoryzacyjnym.

Koszty:

Uszczelka około 300zł, uważaj bo jest kilka rodzajów.

Plantowanie 100zł, ale całkowity remont głowicy ze sprawdzeniem szczelności to nawet tysiak, sprawdzenie szczelności zalecane.

dodatkowe uszczelki pokrywy zaworów, wydechu wtrysków około 150zł

Robocizna.. jak masz klucz dynamometryczny i trochę zaparcia, to zrobisz sam, jak nie, to pewnie z 500zł zakrzyczą w warsztacie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Okey, dzięki za szybkie odpowiedzi. A co z tymi różnymi rodzajami uszczelek ? na co dokładnie zwracać uwagę ??

Jedno mnie ciaglę dziwi, że każdy z was mówi że to uszczelka.. Ale czy z taką usterką przejechałbym ponad 1k i nie zauważyłbym żadnej różnicy w pracy silnika i mocy ??? czy to możliwe ?? Zalałem auto płynem do pełna i będę obserwował czy chociaż odrobina zeszła..

Opublikowano
osiągi niekoniecznie muszą spaść, może być za to towarzyszący biały lub blado niebieski dym.
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
Opublikowano

No tak ale kopcenie nie byłoby cały czas ??

Na bagnecie oleju też można byłoby odróźnić olej a olej + płyn ..

A może jest ktoś kto uszczelkę już wymieniał ? nie chciałbym zrzucać głowicy i dowiedzieć się że to jednak nie to :) Dlatego wole wypytać

Opublikowano
jeśli masz tylko przy odpalaniu + minuta dwie po odpaleniu, spróbuj w pierwszej kolejności wymienić separator odmy. kosztuję ok. 90 zł. jest zaraz za filtrem powietrza.
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
Opublikowano

Fakt zapomniałem dodać. Odma wymieniona 8tys km temu razem z regeneracją turbiny :) Turbo nie było w najgorszym stanie ale było troche luzu i dałem do zrobienia dla świętego spokoju i różnica na plus takze nie żałuję.. a swoją drogą mam newsa.. dziś na silniku tak do połowy rozgrzanym sprawdziłem stan oleju i był w normie między min a max.. więc nie wiem o co chodzi.. sprawdze rano na zimnym jeszcze

 

 

aa i dodatkowo sprawdziłem płyn w chłodnicy jest czysty żadnego śladu oleju oraz w drugą stronę olej również czysty. zreszta 2 miesiace temu wymieniany.

Opublikowano
oo to mnie teraz zaskoczyłeś.. jak żyję myślałem że olej sprawdza się na wystudzonym silniku tzn. żeby olej był nie rozgrzany. Ale skoro tak mówisz to wygląda na to że poziom oleju w porządku ?
Opublikowano

bo tak sie sprawdza

logiczne ze nie mogli napisac w instrukcji, olej sprawdza sie kilka h po wyl silnika a najlepiej następnego dnia gdzie to co ma sciec spokojnie scieknie łącznie z kazdą kropelką przez co wskazanie bedzie najbardziej miarodajne

na szybko olej sprawdza sie wlasnie kilka minut po wyl, taki pomiar daje mniej wiecej orientacyjnie ile tego oleju jest ale gdy chcesz dokladny pomiar to sprawdzasz po nocy

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

wszystko jest mozliwe

mimo ze korekcja sprawdza sie na ciepłym to odrazu po odpaleniu tez mozna zerknac na wtryski i ich korekty

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
generalnie sprawdzałem i na 4 wtrysku mam dziwną korekcję o ile pamiętam ok +3 a reszta się sumuje w okolicach -1, 0 , +1 .. ale nigdy nie ma problemów z odpaleniem, nigdy nie falują obroty itd..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też bym stawiał na uszkodzony wtrysk, miałem kiedyś tak w innym samochodzie na zimnym silniku kopcił na biało na wolnych obrotach, u mnie też stukał ale to dlatego że to inna generacja wtrysków, ale w książce SAM NAPRAWIAM BMW E46 pisze że może też stukać) kopcenie na biało przechodziło po krótkiej jeździe...

Jak leje za duż to dlatego przybywa Ci oleju w silniku, nie spalony olej napędowy spływa do miski olejowej, podobnie jak przy DPF też wtryskiwacze podlewają aby wypalić DPF, taka korekcja to też wskazuje na problemy z wtryskiem

Opublikowano

+3 to juz zbyt duzo, proponuje zająć sie tematem

 

jesli lubisz przygodę to na mała ilosc paliwa w baku wlej liqui moly diesel spulung, możę akurat obejdzie sie bez wymiany.... tego nikt nie wie

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Dobra panowie .. Zapadła decyzja na uszczelkę. Mam znajomego, który się zajmuję tylko bmw i mi to ogarnie bo szczerze mówiąc przy dieslu nie ściągałem nigdy głowicy a nie chciałbym narobić bigosu :) Jak zrobię to napisze jak sprawa wygląda - jak wyglądają koszta itd.

 

A poza tematem zastanawiam się nad sprzedaniem mojej i kupieniem też sedana e46 FL tylko że 3.0 204km - lepsze te silniki ? Bo szczerze mówiąc m47n mam serdecznie dosyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.