Skocz do zawartości

BMW E39 rozmiar piasty na felgach stalowych 1997r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Wraca niestety zima i przez to przypomniał mi się mój problem z felgami stalowymi na których mam założone zimowe opony...

W tym roku w serwisie opon gość nie mógł mi zdjąć felg. Twierdzi, że w BMW E39 wychodziły dwa rozmiary piasty. I ja mam ten mniejszy wymiar felg a powinienem mieć większy.

Coś w tym musi być bo takich kombinacji przy próbie ściągnięcia ich jeszcze nie widziałem...

Chciałbym je oddać do przetoczenia bądź do przefrezowania ale nie wiem na jaki wymiar...

Może ktoś mi podrzucić jaki wymiar pod piastę powinna mieć moja felga?

Oto moje BMW: E39 528i Turing 1997r jak trzeba będzie podać dodatkowe dane to chętnie udzielę informacji.

Domyślam się, że temat był już kiedyś przerabiany ale mi zależy na info czarna na białym, żeby nie popełnić błędu...

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E39:

Średnica otworu centrującego [mm]: 74,1

 

E34:

Średnica otworu centrującego [mm]: 72,5

 

E60:

Średnica otworu centrującego [mm]: 72,5

nie było różnych rozmiarów w e39.

 

może masz felgi z e34?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dzięki kolego za odpowiedź. Czyli to nie prawda, że były dwa rodzaje. Może po prostu mam felgi od E34. Sprawdzę przemierzę i jak coś oddam do przefrezowania.

Podrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano
W e39 był właśnie ten pechowy rozmiar 74,1mm a pozostałe modele miały 72,5mm tak jak napisał dyzio255. Felgi masz stalowe czy aluminiowe wyglądające jak stalówki? Bo u mnie koła które mam na zimę są też z lekkiego stopu tylko wyglądają jak stalówka i chyba takie tylko były fabrycznie w e39 :?: :think: Ja po zimie też mam problem ze zdjęciem felg z piast ale kilka kopniaków w oponę i schodzi :D
Opublikowano
Ja mam na zimę 15" aluminiowe na które daje kołpaki bo to są wyglądające jak stalówki. Ale po odkręceniu śrub wystarczy pchnąć lewo lub prawo i koło schodzi. Ale jest to oryginał w idealnym rozmiarze bez roztaczania itd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystkie koła schodzą u ciebie problematycznie?

U mnie "mechanicy" wymieniający z tyłu łożysko tak mi rozklepali piastę że prawie milimetr urosła po średnicy, koło zakręcili na chama i o sprawie zapomnieli.

Skapnałem się jak przyszło zimówki zakładać, też miałem cyrk żeby felgę zdjąć. :roll:

Zmierz sobie najpierw średnice piast czy trzyma wymiar, żebyś nie roztoczył za dużo felg.

 

OT, Jakby coś, mam oryginał 15" stalowe u siebie właśnie pod e39 robione, także takie cudo też było :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Same problemy z tymi piastami. Ja mam zimówki alu z e60 toczone na otworach, ale są na styk. Po pierwszej zimie i samodzielnej przegranej walce musiałem do wulkanizacji jechać, a koleś wlazł pod samochód i kopniakami załatwił sprawę. Tak sobie myślę, jak byłoby słabo jakbym gumę w trasie złapał..

Dobry sposób to na piastę zapodać smaru miedzianego przy wymianie kół. Po drugiej zimie ze smarem zeszły bez problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.