Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z e61 2004r z zawieszeniem pneumatycznym.

Mianowicie, autko można podnieść z pozycji testera i trzyma ciśnienie, nie opada. dopiero po przejechaniu adaptuje się do totalnej gleby, czujniki pokazują ok 88 mm

Jak robię adaptacje w disie to od razu wywala błąd, wydaje mi się że nie spełniony jest jakiś warunek. Błąd który wyświetla Dis to #200.??? bez żadnych opisów.

Ustawiałem już auto lewarkami na wysokość 615 mm od dolnego rantu felgi do rantu błotnika i czujniki zawieszenia pokazują wtedy 0 mm, taka wysokość auta byłaby idealna.

Jak podpompuje testerem i zabiorę lewarki to po jeździe auto znowu opada, jeśli podpompuje i nie odpalę to zostanie na takiej wysokości.

Jeśli auto podniosę lewarkami powyżej punktu 0 mm to przy wartościach ok -40 kompresor się załącza i bije na maksa do -88 i auto stoi jak koza.

Czy te czujniki prawidłowo pokazują tzn. jak auto idzie w dół od położenia optymalnego to wartości są w plusie a jak w górę to w minusie, bo coś mi się to nie podoba??

Czy ktoś może wie jak prawidłowo disem v44 zrobić adaptację wysokości zawieszenia?

.
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Co prawda DIS-a od dawna nie używam ale może pomoge ;)

 

1. Sprawdź czy nie masz problemu z modułem EHC ( inpa, ncs )

2. W DIS masz opisane krok po kroku - wpisujesz wielkosc felg, potem auto po vinie sprawdza rodzaj zawieszenia, mierzysz linijka albo suwnica odległośc między doolnym rantem felgi a górną krawędzią nadkola i wpisujesz najpierw chyba prawa potem lewa strona, zapamietujesz i caly czas idziesz jak dis karze. Odpalasz zloma czekasz az dopompuje i jedziesz w sumie proste :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Hej!

 

Ja to robiłem za pomocą Inpy. Co prawda sama adaptacja - kalibracja jakoś nie chciała działać, tzn podobnie jak u Ciebie dopóki nie ruszyłem wysokości były ok a po ruszeniu jedna strona oklapła.

Zrobiłem tak:

- najpierw test układu nivo (zero błędów)

- opcja wymiany poduszki powietrznej (po tym sam pompuje i ustawia do fabrycznych wartości)

- kalibracja zawieszenia (ustawiasz poprawne wartości, odległość od rantu felgi do błotnika 604 mm, przy felgach 17'')

Po takim cyklu się udało i wszystko śmiga jak należy :D

Opublikowano

Dzięki za informacje i podpowiedzi,

no teoretycznie procedura nie skomplikowana , a jednak pojawia się problem.

Dostałem tez info że mogę mieć problem z samym disem.

Dzisiaj będę walczył ponownie więc zobaczymy czy coś da się zrobić.

.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Koledzy , czy ktoś podpowie krok po kroku jak zrobić adaptacje zawieszenia w e61. Jakie wartości wpisać przy felgach 16 . A może , można przywrócić ustawienia fabryczne?

Manualnie można podnieść i opuścić zawieszenie , jednak samoczynnie sprężarka się nie włącza.

Wyłączenie trybu transportowego nic nie dało. Podłączyłem na krótko , sprężarka pracuje ale zawory dalej nie puszczają powietrza .

Proszę o pomoc.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

w inpa w zawieszeniu jest opcja Calibracion, klikasz i jak robisz minus10 to się podnosi o 10mm potem wył/wl zapłon i powinno być ok

w E53 bylo OK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.