Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakiś miesiąc temu wymieniałem u siebie silnik, po odbiorze od mechanika zauważyłem, że troszkę głośniej chodzi, że na wyższych obrotach ma taki basowy dźwięk. Jakbym miał naście lat, to pewnie byłbym zadowolony, no ale mam trochę więcej...

Pomyślałem, że pewnie wydech jest źle poskręcany, ale wlazłem pod auto i wszystko było OK. W zeszłym tygodniu podjechałem do warsztaty, gdzie robią tylko wydechy, wymienili łącznik elastyczny, bo miał dziurkę. No ale to nie pomogło, nadal chodzi basem. Dodam, że na wolnych obrotach jest OK, ale jak wkręcę silnik na przynajmniej 1500-2000 obrotów to dźwięk jest już słyszalny. Byłem dziś znowu w warsztacie od wydechów, posprawdzaliśmy wszystko i cały wydech jest OK. Właściciel warsztatu podpowiedział, że może przy wymianie silnika mechanik źle poskładał dolot i taki dźwięk może być przez jakąś nieszczelność wokół kolektora dolotowego lub filtra powietrza. Nie chce mi się grzebać w aucie, mam go troszkę dość, więc pytam Was koledzy, może taka sytuacja wystąpić z dolotem? Autko chodzi dobrze, nie szarpie, obroty nie falują, błędów na inpie nie ma żadnych. Ma ktoś jakiś pomysł?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W moim pękł gumowy wąż między intercoolerem a EGR, przy IC. Przez trzy miesiące też się zastanawiałem czemu głośniej zrobiło się zwlaszcza powżej 2000 obr/min. Do tego jakoś osłabł, nie za mocno, ale od dołu mulił. Na początku nie było widać pęknięcia. Na kompie zero błędów. No i pewnego pięknego dnia zaczął bardzo głośno świszczeć, wtedy już było widać pęknięcie. Po wymianie (dosztukowaniu węża, nowy kosztuje 1000zł:() wszystko wróciło do normy. Jest moc i cicho.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki, sprawdzę. Chyba znowu czeka mnie sobota w garażu...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Podpinam się, mam podobny objaw. Efekt ten występuje tylko od 3go biegu i tylko w granicach 1800-2300 obr/min .powyżej cisza, cisza również na biegu jałowym.

Mi to nie przeszkadza a nawet trochę 'rajcuje' , ale chętnie dowiem się co może być przyczyną.

Węże intercoolera i do EGR całe. Kiedyś słyszałem że to może być przez dwumas, chodź u mnie nie daje o sobie jeszcze znać.

Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może komuś się przyda.

Właśnie rozwiązałem problem. Niedawno wymieniałem u siebie silnik. Dziś zmieniałem filtr powietrza, bo w całym tym zamieszaniu, zapomniałem kupić nowy. Okazało się, że mechanik źle poskładał obudowę filtra, bardzo źle, szkoda gadać. Właśnie poskładałem wszystko jak się należy, oczywiście z nowym filtrem, silniczek pracuje teraz cichutko, już nie ma basu, tylko ciche mruczenie ropniaczka. Godzinka roboty, trzy żywce i uśmiech na gębie :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Faktycznie ktoś też już miał taki przypadek :P dlatego jak daję auto na wymianę oleju to tylko z filtrem oleju a resztę wymieniam sam :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też staram się wymieniać samemu wszystko co się da, no ale wymiana silnika była ponad moje możliwości..

No ale źle poskręcać obudowę filtra???? Zamiast na cztery śrubki był skręcony na dwie i w dodatku obudowa nie była na swoim miejscu i to tragicznie, że powietrze dostawało się jak chciało i którędy chciało. Dobry ten mój mechanik, ale nie ma głowy do pierdółek. Zauważyłem ostatnie większe spalanie, pewnie przez nieszczelność... Miłego wieczoru koledzy :mrgreen:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak pierwszy raz wymieniałem filtr powietrza to ładnie się nakląłem, bo nie mogłem dobrze założyć obudowy i od razu pomyślałem jak poradziłby sobie mechanik :mrgreen: miłego :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.