Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

panowie w sobotę planuję wykonać zabieg wymiany uszczelki misy olejowej. Niestety dość mocno się poci. Czytałem, że aby dostać się do niej trzeba podnieść silnik ale też pojawia się info o konieczności opuszczania "wózka" przedniego zawieszenia?! I tak chciałem się upewnić czy konieczne jest również opuszczanie zawieszenia czy jednak wystarczy podniesienie samego silnika? Czy jakieś "niespodzianki" czekają mnie przy tej wymianie??

Z góry dzięki.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Wymiana już za mną, musiałem to zrobić przy 160tys. Wszystko robiłem bardzo powoli, i zeszło mi 10 godz. Myślę ze teraz zeszło by 5 :P odkręcasz poduszki od sanek, unosisz silnik na 1cm, odkręcasz i opuszczasz sanki. Musisz mieć przedłużki żeby poodkręcać wszystkie śruby miski bo ciężko jest się do nich dobrać, szczególnie od strony kierowcy, Nie zdejmiesz miski póki nie odkręcisz rurki bagnetu. Wiem ze bagnetu nie mamy ale rurka która wchodzi do miski jest. Ja założyłem uszczelkę firmy Reinz, bez silikonu, dokręcałem kluczem dynamometrycznym. Cała operacja nie jest prosta.

Uszczelniacze zaworowe już wymieniałeś ?

Edytowane przez OlegBMW
Opublikowano
Wymiana już za mną, musiałem to zrobić przy 160tys. Wszystko robiłem bardzo powoli, i zeszło mi 10 godz. Myślę ze teraz zeszło by 5 :P odkręcasz poduszki od sanek, unosisz silnik na 1cm, odkręcasz i opuszczasz sanki. Musisz mieć przedłużki żeby poodkręcać wszystkie śruby miski bo ciężko jest się do nich dobrać, szczególnie od strony kierowcy, Nie zdejmiesz miski póki nie odkręcisz rurki bagnetu. Wiem ze bagnetu nie mamy ale rurka która wchodzi do miski jest. Ja założyłem uszczelkę firmy Reinz, bez silikonu, dokręcałem kluczem dynamometrycznym. Cała operacja nie jest prosta.

Uszczelniacze zaworowe już wymieniałeś ?

 

Dzięki za podpowiedź. Rozszyfruję jeszcze zwroty "poduszki od sanek" i "odkręcasz i opuszczasz sanki" i pewnie mi się rozjaśni :mad2:

 

Narzędzie mam, klucz dynamometryczny również. Przebieg auta blisko 147 tys. km. Możesz podpowiedzieć z jaką siłą dokręcałeś śruby? Uszczelkę również mam firmy Reinz. Do uszczelniaczy nie zaglądam bo na razie nie mam objawów, że co się z nimi dzieje.

 

Wymieniałem w piątek hamulce z przodu i wywaliłem zawór dławiący z przewodu sprzęgła. Przy okazji tych zabiegów zauważyłem, że uszczelka dość mocno się poci więc decyzja o wymianie.

Opublikowano
Silnik jest przykręcony do poduszek które są przymocowane na trzech śrubach do sanek (wózka, tak jak to pisałeś :P)

 

Oprę się schematem:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/22_0105-zawieszenie-silnika/vKR40506

 

Poduszki - 6

Sanki (podpora silnika lewa i prawa) - 1,2

 

Jeżeli tak to trochę nie rozumiem tego zabiegu. Po co podnosić silnik żaby go przed odkręceniem misy opuścić? Co właściwie blokuje wyciągnięcie misy bez podnoszenia i demontażu "sanek"

Pewnie coś źle rozumiem ale podejrzewam, że zrozumiem Twój opis jak już zacznę działać na "żywym organizmie/"

Opublikowano
Silnik jest przykręcony do poduszek które są przymocowane na trzech śrubach do sanek (wózka, tak jak to pisałeś :P)

 

 

Dobra chyba czaję. Wygooglałem sobie jak wyglądają sanki :D

 

Jeszcze co do samych sanek. Ile muszę je opóścić? Czy konieczny jest całkowity demontaż?

Opublikowano
Silnik jest przykręcony do poduszek które są przymocowane na trzech śrubach do sanek (wózka, tak jak to pisałeś :P)

 

 

Dobra chyba czaję. Wygooglałem sobie jak wyglądają sanki :D

 

Jeszcze co do samych sanek. Ile muszę je opóścić? Czy konieczny jest całkowity demontaż?

Opublikowano
Opuszczasz ile się da. I tak będą ci bardzo przeszkadzać.

 

 

Wielkie dzięki. Bardzo mi pomogłeś :cool2:

 

A czy pamiętasz jaką siłą dokręcałeś misę?

Opublikowano
Aha, coś około 20-25nm. Przy 30 można już zerwać gwint. Ale sprawdź tą informację są tabelki w necie gdzie widać ile jaka śruba może max wytrzymać. Śruby zaczynasz zakręcać od środku miski.
Opublikowano
Aha, coś około 20-25nm. Przy 30 można już zerwać gwint. Ale sprawdź tą informację są tabelki w necie gdzie widać ile jaka śruba może max wytrzymać. Śruby zaczynasz zakręcać od środku miski.

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc. Teraz jestem już gotowy do zabiegu :D

Opublikowano
wywaliłem zawór dławiący z przewodu sprzęgła

Czy mógłbyś napisać jak odpowietrzyłeś sprzęgło po takim zabiegu? Czytałem już o dwóch metodach i jestem ciekawy jak się do tego CDV zabrać.

Opublikowano
wywaliłem zawór dławiący z przewodu sprzęgła

 

Czy mógłbyś napisać jak odpowietrzyłeś sprzęgło po takim zabiegu? Czytałem już o dwóch metodach i jestem ciekawy jak się do tego CDV zabrać.

 

Nie odpowietrzałem bo nie było potrzeby. Zacisnąłem przewód, zaworek miałem na zawleczki, odpiąłem, wywaliłem CDV, wpiąłem przewód i po zabiegu. Cała operacja trwałą około 1-2 minuty.

Opublikowano
Dzięki, powalczę w następnym tygodniu z zaworkiem, bo w mieście sprzęgło doprowadza mnie do nerwów.
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.