Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dziś grubo zastanawiałem się nad sensem N42. To znaczy, że kupiłem bmw w m-pakiecie po lifcie z tym owym silnikiem.

Problem polega na tym, że boję się w niego inwestować. Czytałem sporo opiń, i wychodzi na to, że ten silnik to delikatnie nazywając lipka.

Ja np, nie mam problemów z rozrządem, tylko musze poprawić uszczelki, aby nie łykał mi tego oleju tak jak teraz.

Doszedłem do wniosku, że te ok 150 kucyków mi wystarczy. Po co więcej? Mam się zabić? :D Ok tak na poważnie, co o tym myślicie

we wczesniejszym poście pisałem o swapie, aby uzyskać większą moc, a teraz zależy mi na komforcie i na tym, aby kilka latek polatać tym autkiem.

Bardzo wizualnie mi się podoba :) Ciężko złapać taką wersje, a w szczególności w benzynie i m-pakiecie... Chcę polatac tym autem conajmniej kilka lat.

Przejechałem nim już kilka tysięcy km :) 0 problemów tylko te uszczelki się wykrzaczył. PS Powiedzcie mi coś więcej na temat tych uszczelek

co z nimi jest, czy padają non stop? Szkoda :D oleju, bo ten do tanich nie nalezy :P

Przy wymianie oleju zapomniałem o nich. To moja wina?

 

W ostateczności pójde na tego swapa, ale na lato. Budy mi szkoda, bo w m'ce.

Opublikowano
Olej mi zjada i mam biały dym :)

 

ale Ty gościu marudzisz ...

Tu swap tu inwestowanie w n42 , raz Ci mało macy , a raz wystarczająco a wręcz za dużo.

 

Chcesz bezawaryjne auto ? kup sobie nowe -a i tak Ci nikt nie da gwarancji że nie będzie co chwile stało w ASO.

 

Sypły Ci się uszczelnienie to je zrób . Jak i wszelkiego rodzaju inne naprawy na bieżąco no i porządna kontrola rozrządu - A BĘDZIE PAN ZADOWOLONY !

Auto które ma swoje lata potrzebuje nakładów finansowych! Byleby nie zwlekać aż trzeba będzie robić wszystko na raz.

 

Bujasz w obłokach myśląc , że włożysz inny silnik i nagle zapomnisz o naprawach - trafić możesz jeszcze gorzej .

 

Owszem swap ma sens jak silnik ulegnie awarii , jak masz drugie auto i sam się lubisz bawić czy jak po prostu masz w uj siana , ale wtedy bym raczej wchodził w inny bardziej nietuzinkowy projekt ;)

Opublikowano

Spokjnie :) Już doszedłem do wniosku, że zostanę przy N42 ;)

Tylko sporo naczytałem się na jego temat. Np o rozrządzie, który u mnie nie jest walnięty AKURAT ;)

Tylko te uszczelki poszły. Może przy wymianie oleju i płukance LM?

Opublikowano

Żaden :D Robię swapa z m3 :) Nic to nie kosztuje, zresztą za darmo silnik dostałem, ( za uśmiech ) bezawaryjny, z przebiegem 10 tys km ;D Babcia tyko do kościoła.. latała :)

 

 

Problem taki, że to są koszty :P a z drugiej strony przywiązanie do auta :D

Opublikowano

to sa uszczelniacze zaworowe koszt takiej naprawy to około 1.000 pln

zrob sobie to i bedziesz zadowolony . w n42 one robią sie zbyt twarde zeby trzymały olej wiec trzeba je tak czy owak wymienic .

Opublikowano

Adi a jak tam u Ciebie N42?

Może coś powiesz odsiebie, bo sporo jest takich osób jak ja, które kupiły E46 N42 nie wiedząc o tym, ze jest :) jakby "poklepany"

Wszędzie, widzę ekspertów , żeby swapować N42 na 3 litrowego M54B30 :D Więc sobie daruję takich ludzi :roll:

Koszt swapu to lekko 10 tys + wartość auta na ten czas 20-25k to mamy juz 30-35k, za tę cene znajdę już coś porządnego bez paprania się, ale wiadomo to są KOSZTY i tak dalej.

Ja jestem zadowolony ze swojego, silnik cicho pracuje i tak dalej. Nie mogę narzekać, prowadzi się sztywno i klei się do drogi :)

Martwią mnie tylko jeszcze obroty, do 3000 tak średniawo idzie, ale po 3k juz leci ładnie.

Ktoś już wspomniał o tym na forum. Można jakoś zadziałać w tej sprawie?

Opublikowano

Nic nie zdziałasz. Te silnik po prostu tak ma. Mały moment w dolnym zakresie obrotów. :)

Problem rozwiązuje jedynie duża benzyna r6, lub diesel ale tam zabawa niestety krócej trwa. Coś za coś. :wink:

 

Podbijam. Adi napisz jak Ci się silnik sprawuje. :)

Opublikowano
a Chipy? :roll:

Czipy Panie kolego stosuje się w silnikach z turbosprężarka,a nie w wolnossącej benzynie jak N42

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żaden :D Robię swapa z m3 :) Nic to nie kosztuje, zresztą za darmo silnik dostałem, ( za uśmiech ) bezawaryjny, z przebiegem 10 tys km ;D Babcia tyko do kościoła.. latała :)

 

 

Problem taki, że to są koszty :P a z drugiej strony przywiązanie do auta :D

 

To jak kupowałeś bmw to nie wiedziałeś co bierzesz ? Zwłaszcza z tym silnikiem.

Jeśli tak boisz się kosztów napraw to lepiej przeżuć się na jakiegoś golfa .

Niedługo założysz temat "Inwestycja na przyszłość -zawieszenie " :mrgreen:

Opublikowano

Spokojnie :D Zdaje sobie z tego sprawę, z kosztów też ;) Tylko kto z nas chciałby zmieniać silnik :P z powodu awaryji?

Naczytałem się sporo informacji i opinii ;) niektóre ciesza a niektóre załamują :D

Opublikowano
Ja odnoszę wrażenie że te niektóre tragiczne przypadki to już jakiś skrajny pech, a reszta wynika po prostu z ogólnej trudności tego silnika i braku odpowiedniego serwisowania. No ale zobaczymy co powiem za rok. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.