Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam w swoim BMW hydrauliczna pompę wspomgania. Od jakiegos czasu pompa chodzi ciężej i głośniej. Objawy ustępują po dodaniu gazu - od 1.5 tyś obrotów, pompa chodzi idealnie. Czy to objawy zużytej pompy? Niedawno wymieniane były paski i koło pasowe. Od tego czasu delikatnie się pogorszylo. Płyn w układzie jest. Proszę o podpowiedzi co może być nie tak
Opublikowano
Witam. Mam w swoim BMW hydrauliczna pompę wspomgania. Od jakiegos czasu pompa chodzi ciężej i głośniej. Objawy ustępują po dodaniu gazu - od 1.5 tyś obrotów, pompa chodzi idealnie. Czy to objawy zużytej pompy? Niedawno wymieniane były paski i koło pasowe. Od tego czasu delikatnie się pogorszylo. Płyn w układzie jest. Proszę o podpowiedzi co może być nie tak

Co znaczy ciężej? W jaki sposób to odczuwasz? Obroty spadają do niebezpiecznie niskich? Przygasa ci światło? Samochód słabiej przyspiesza jakbyś włączył 4 sprężarki od klimy? Co znaczy głośniej? Wyje głosniej niż zwykle? Buczy? Jaki masz samochód?

 

U mnie w 120i pompa generalnie chodzi dośc głośno tzn. słychać ją troszkę na wolnych obrotach - takie lekkie wycie ale kilku mechaników tego słuchało i stwierdzili że jest w normie. Płynu mi nie ubywa i kierownica chodzi normalnie. Chociaż chętnie bym porownał z innym 120i/118i.

Opublikowano
Mam 120d. Podczas kręcenia kierownicą słychać wycie i czuć większy opór przy kręceniu kierownicą. Jak podniosę obroty do 1,5k objawy ustępują.
Opublikowano

Paska nie masz zbyt napiętego/luźnego? Zaczęło sie nagle czy masz tak od początku po zakupie?

Generalnie chyba bym obstawiał magiel - przy niskich obrotach nie ma tyle siły pompa żeby pchnąć tłok (może gładź zjechana) a przy wyższych już daje radę. Nie jestem ekspertem, więc najlepiej podjedź do jakiegoś mecha albo do warsztatu specjalizującego się w regeneracji magli i zapytaj co to może być. A jak odkręcisz korek od płynu i w tym czasie kręci ktos kierą to płynu nie wywala, nie pieni się?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli nie znajdziesz innej przyczyny jak np. jakis niszczelny szlauch lub wentyl to tutaj masz lekarstwo. Przed wymiana pompy warto sprobowac :)

http://m.leebmann24.de/item/3232323634

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Póki co zamówiłem ten środek , który polecił kolega speed1211. Dam znać czy będzie jakaś różnica. Poczytałem trochę po internecie i sporo osób mających podobne problemy jest zadowolonych z działania preparatu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten olej ma na zadaniu smarowanie pierścienia uszczelniajacefo wału pompy. Jesli pierścień nie jest wystarczająco smarowania moze dochodzić do takich odgłosów. Wazne zeby przed zalaniem Aditiv-u doprowadzić olej pompy wspomagania do temperatury roboczej po czym odciągnąć 50ml szczykawka i dolać preparat. Doczytalem tez ze BMW nie zaleca a raczej zakazuje dolewanie tego oleju do modeli od 2009 roku z zielona nakrętka zbiornika wyrównawczego.

 

Ps. sam tez nie probowalem ale juz wielokrotnie spotkałem sie z opisem tego preparatu na niemieckich forach BMW i Mercedesa. Napisz czy pomoglo.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.