Skocz do zawartości

[E61xD]Skrzynia rozdzielcza XDrive (Transfer case actuator)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, niestety dopadl mnie ten sam problem. Szukam mechanika ktory moglby mi to naprawic w przyszlym tygodniu, rejon podkarpacie okoloce Rzeszow Dębica Tarnow. :( :( :( bmw e61 530d xDrive 2009rok : 235KM Prosze o pomoc, dosc pilna sprawa :) :mrgreen:
Opublikowano
Wywaliło Ci już błędy czy skrzynia tylko zaczęła Ci szarpać przy przyspieszeniu ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Uszkodzony reduktor rozdzielacz napędu XDrive

W moim przypadku e60 reduktor ATC 300 - odwiedziłem wszystkie dobre zakłady w okolicy śląska cieszyńskiego - wgrano mi nowy soft, wymieniono dwa przeguby zewnętrzne - wszystko to bzdura, niestety nikt nie potrafił prawidłowo zdiagnozować awarii, a było tak - rok temu przy ruszaniu na skręconych kołach można było usłyszeć leciutkie jakby stukanie, chrobotanie, wszystko wskazywało na przednie przeguby, po przejechaniu kolejnych 20.000 km. ten efekty dźwiękowe nasiliły się z tym że wszystkie te nieprawidłowe zachowania można było usłyszeć tylko gdy koła były mocno skręcone w chwili ruszania z miejsca, na kołach na wprost nic złego się nie działo nawet przy ostrym starcie było Ok. Żadna kontrolka nigdy się nie zapaliła. Tak przejeździłem około roku i pewnego dnia musiałem ruszyć na skręconych kołach pod naprawdę mocno stromą górkę (mieszkam w górach) SZOK - samochód ruszył i.... zaczął skakać jak kangur tak jakbym właśnie dzisiaj miał pierwszą lekcję jazdy na prawo jazdy, a poważnie zachowywał się tak jakby cyklicznie naciskał pedał sprzęgł - oczywiście obroty silnika nie wzrastały w tych momencie - trochę się przeraziłem. Znalazłem na allegro firmę z Częstochowy, zadzwoniłem na podany na stronie nr. tel. Sympatyczny człowiek z drugiej strony słuchawki w trzech słowach poinformował mnie jak zdiagnozować czy uległ awarii reduktor napędu xdive - kurcze banał, należy odłączyć przedni napęd poprzez wyjęcie bezpiecznika (5 amper) w mojej e60 z 2008 w bagażniku po prawej stronie nr.bezpiecznika 78 - odpaliłem, zgodnie z informacją uzyskaną od właściciela warsztatu w Częstochowie miały się zapalić kontrolki ABS 4x4 i coś jeszcze dodatkowo przestało działać wspomaganie kierownicy, na małej prędkości skręciłem koła max w prawo i dosyć ostro ruszyłem - cisza, żadnych złych dźwięków, to samo w drugą stronę - cisza. Zadzwoniłem ponownie do Częstochowy. Zostałem zaproszony na przyjazd na drugi dzień, trochę z duszą na ramieniu i poważnymi obawami czy warto jechać 200km. (przecież nie znam warsztatu) pojechałem. Warsztat skromny ale czysty i schludny, szef sympatyczny, pracownik przemiły i uśmiechnięty - powiedzieli proszę zostawić samochód będzie dobrze - zostawiłem, czas naprawy mojego reduktora to jakieś 6 godzin, wróciłem po około 5 godzinach jeszcze skręcali wydech i inne drobiazgi które trzeba zdemontować aby dobrać się do reduktora. Z racji że podczas naprawy trzeba wymontować nastawnik (to taki niewielki silnik elektryczny co zapewne coś nastawia w reduktorze) trzeba było całość skalibrować komputerem - chwila i auto opuszczono w dół i tu najciekawsze, Panowie byli w 100% pewni że auto będzie sprawne i powiedzieli że sam mam jechać na jazdę próbną, tak też się stało -REWELACJA !!!!! cisza i spokój, zero stuków, szarpania przednim napędem itp. Otrzymałem moje uszkodzone części z reduktora ( tam jest kilka takich małych tarcz sprzęgłowych, dwa łożyska które mocno wytarły bieżnie po których się poruszają) to jest naturalne zużycie elementów ( niestety jestem trochę zawiedziony marką BMW - liczyłem na większą wytrzymałość za pieniądze które trzeba położyć za taki samochód, mam przejechane 215.000km) W warsztacie otrzymałem fakturę za naprawę i roczną gwarancję bez limitu kilometrów, w drodze powrotnej do domu (200km.) wszystko działało idealnie, nie wiem jaka jest żywotność takiego naprawianego reduktora, ale mam roczną gwarancje i widząc bardzo profesjonalne podejście tej firmy do problemu jestem ufny że wszystko będzie Ok. Firma ta specjalizuje się w tych naprawach, robią tego dużo również wysyłkowo. Cenię ludzi z pasją. tel do mnie 506-722-755

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie i u mnie pojawił się komunikat o 4x4. Są takie błedy: 5f3a, 5f39, cf34 oraz cf2b.

Usunąłem je i powróciły już tylko dwa, 5f3a oraz 5f39. Nie miałem żadnych objawów zużytej skrzynki, brak drgać szarpania itd. Wymieniłem olej jakieś 15 tyś km temu.

Od czego zacząć?

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie i u mnie pojawił się komunikat o 4x4. Są takie błedy: 5f3a, 5f39, cf34 oraz cf2b.

Usunąłem je i powróciły już tylko dwa, 5f3a oraz 5f39. Nie miałem żadnych objawów zużytej skrzynki, brak drgać szarpania itd. Wymieniłem olej jakieś 15 tyś km temu.

Od czego zacząć?

 


Być może komuś takie info sie przyda. Więc po tym co mnie spotkało postanowiłem zdemontować silnik elektryczny który ma za zadanie odpowiednio ściskać tarcze sprzęgła i tym samym zwiększać moment na osi przedniej. Demontaż jest dość prosty, trzeba opuścić tłumik z środkowej i tylnej zawieśi, zdemontować łapę skrzyni xdrive odpiąć wiązkę zasilająca oraz czujnik halla odkręcić trzy śruby i wyciągnąć silnik. N stole okazało się iż zmielony jest ślimak oraz koło zębate. Niestety nie miałem wtedy takiego zestawu naprawczego. Złożyłem wszytko z powrotem do kupy nie wpinając jednak wtyczki zasilającej. Zestaw naprawczy kupiłem na allegro, ślimak i żebatka 470 zł. Do momentu złożenia wszytskiego na nowych częściach zrobiłem około 600 km z tynym napędem. Abstrahując, auto kompletnie inaczej się prowadzi :). Demontaż zębatki jest prosty, nie trzeba wielkiej siły aby zeszła z łożyska. Natomiast ślimak trzeba było odciąć wg instrukcji załączonej do części a następnie zeszlifować sćiankę ślimaka aż do wałka na którym jest osadzony. Wtedy dopiero dał się dość łątwo zsunąć z wałka. Założenie koła zębatego jest proste, bardzo ładnie siadło na łożysku. Do założenia ślimaka trzeba go było dość mocno podgrzać palnikiem aby się rozszerzył, wtedy sam wpadł na wałek. Po złożeniu wszystkiego razem i zaaplikowaniu smaru umieściłem silniczek w swoim miejscu skręciłem wszystko zapiąłem wiązkę i błąd już nie powrócił. Xdrive działa, za części zapłaciłem 470 zł.

Przed oddaniem auta do warsztatu polecam sprawdzić samemu aby nie dać się bez powodu wpędzić w koszty 2-3 tyś zł.


PS

wymieniłem też poduszkę skrzynki xd i z tym miałem więcej problemu, nie chciała wyjść z mocowania :)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano



Być może komuś takie info sie przyda. Więc po tym co mnie spotkało postanowiłem zdemontować silnik elektryczny który ma za zadanie odpowiednio ściskać tarcze sprzęgła i tym samym zwiększać moment na osi przedniej. Demontaż jest dość prosty, trzeba opuścić tłumik z środkowej i tylnej zawieśi, zdemontować łapę skrzyni xdrive odpiąć wiązkę zasilająca oraz czujnik halla odkręcić trzy śruby i wyciągnąć silnik. N stole okazało się iż zmielony jest ślimak oraz koło zębate. Niestety nie miałem wtedy takiego zestawu naprawczego. Złożyłem wszytko z powrotem do kupy nie wpinając jednak wtyczki zasilającej. Zestaw naprawczy kupiłem na allegro, ślimak i żebatka 470 zł. Do momentu złożenia wszytskiego na nowych częściach zrobiłem około 600 km z tynym napędem. Abstrahując, auto kompletnie inaczej się prowadzi :). Demontaż zębatki jest prosty, nie trzeba wielkiej siły aby zeszła z łożyska. Natomiast ślimak trzeba było odciąć wg instrukcji załączonej do części a następnie zeszlifować sćiankę ślimaka aż do wałka na którym jest osadzony. Wtedy dopiero dał się dość łątwo zsunąć z wałka. Założenie koła zębatego jest proste, bardzo ładnie siadło na łożysku. Do założenia ślimaka trzeba go było dość mocno podgrzać palnikiem aby się rozszerzył, wtedy sam wpadł na wałek. Po złożeniu wszystkiego razem i zaaplikowaniu smaru umieściłem silniczek w swoim miejscu skręciłem wszystko zapiąłem wiązkę i błąd już nie powrócił. Xdrive działa, za części zapłaciłem 470 zł.

Przed oddaniem auta do warsztatu polecam sprawdzić samemu aby nie dać się bez powodu wpędzić w koszty 2-3 tyś zł.


PS

wymieniłem też poduszkę skrzynki xd i z tym miałem więcej problemu, nie chciała wyjść z mocowania :)

 

Potwierdzam. U mnie mechanik również zdiagnozował zmielony ślimak. Z firmy ATS zamówiłem Nastawnik reduktora VTG ATC300 BMW E60 E90 xDrive. Zapłaciłem dodatkową kaucję 500zł przez co firma najpierw wysłała mi nastawnik, po odesłaniu starego mają mi zwrócić pieniądze. Takie rozwiązanie ma ogromną zaletę, bo w ciągu godziny nastawnik był wymieniony na nowy i autem można jeżdzić. Po wymianie reduktora jest musieliśmy jeszcze zrobić adapatacje. Przejechałem ok 200 km i póki co wygląda na to że wszystko działa. Ekekt 'wstrzymywania' auta oraz zgrzyt na skręconych kołach ustąpił.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam posiadam BMW e61 xd otóż pojawił mi się taki problem początkowo wywaliło mi błąd ABS 4x4 rowniez pojawił się problem przy gaszeniu silnika słyszalny jest dziwny dźwięk jakby zaciągało porownam to do zaciągania ręcznego dodam ze 4 miesiące temu naprawiana była skrzynia napędowa czy możliwe aby znowu padła
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Przeczytałem cały temat i nie tylko. Mam problem w e61: przy skręcie w lewo czasami słychać chrobotanie, ale tylko czasami, nie za każdym razem. Żadnych innych objawów uszkodzenia xdrive( żadnego szarpania przy przyspieszaniu, żadnych stuków pod fotelem, nie świeci ani nawet nie zapala się żadna kontrolka, kiedyś co jakiś czas zapalała się kontrolka 4x4 i po ponownym odpaleniu już nie świeciła-od ok.pół roku spokój ). Czy wystarczy wymiana( regeneracja ) nastawnika(ślimaka), czy od razu kompletny remont?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.