Skocz do zawartości

[E61xD]Skrzynia rozdzielcza XDrive (Transfer case actuator)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chyba dopadła mnie awaria typowa dla BMW 4x4.

najpierw podczas w miarę delikatnego przyspieszania spod świateł dwa razy coś zachrobotało (myślałem, że coś sie nawinęło na prawe, przednie koło lub rozpadła opona) a później choinka na desce:

http://images70.fotosik.pl/201/180d28c05a0d85b9m.jpg

i wyświetlaczu błąd 4x4, DSC,ABS:

http://images70.fotosik.pl/201/278649a6b3c591ffm.jpg

 

DIS pokazał:

5463 VTG: Mechanism faulty

5F3A DSC: Transfer case: malfunction

 

Jak na razie wszystko wskazuje na skrzynkę rozdzielczą napędu X a dokładnie to na jej nastawnik i jego słynną już wytartą zębatkę:

http://www.bimmerfest.com/forums/picture.php?albumid=10417&pictureid=39378

http://www.turnermotorsport.com/image/drivetrain/bmw-X5-X3-transfer-case-actuator-27107566296-1.jpg

 

Próbowałem odłączyć zasilanie od "DSC transfer case" za pomocą bezpiecznika F78 (auto jest z końcówki 2006r. - więc ma w bagażniku druga wersję skrzynki bezpiecznikowej) - jednak okazało się to fatalnym pomysłem - masa innych układów również przestała wtedy pracować. Znów więc go podłączyłem.

 

Mam teraz pytanie do obeznanych ludzi:

Jak obecnie jest spięty przód z tyłem? Można jeździć w miarę ostrożnie, czy należy maksymalnie unikać jazdy? Jeżeli przód jest rozpięty - to IMHO nie powinno być problemu, jednak w przypadku całkowitego spięcia można wykończyć centralny dyfer lub przedni/tylny? Teoretycznie nie, ale na co dzień nie tym się zajmuję, więc pewności nie mam. Jeśli między przodem a tyłem jest jakakolwiek różnica w obwodzie koła lub przełożenia - gdzieś musi zostać "wytracona".

 

Pytanie jest o tyle istotne, że znalazłem w Częstochowie firmę, która zajmuje się wymianą/naprawa takich skrzynek:

http://icq.aukro.com.ua/sklep/11214429_naprawa-skrzyn-czesci

ale trzeba by do nich dojechać. Z Wrocławia to jest kilka km. Koszt nowego nastawnika to ok 1800-2000 PLN (skrzynia rozdzielcza ATC-300 - niemało jak za plastikową zębatkę :) (reszta zapewne sprawna).

BTW - Miał ktoś jakieś doświadczenia z tym człowiekiem z Częstochowy? Mam kiepskie doświadczenia z próby regeneracji reflektorów w Poznaniu :D Alternatywą jest zakup nowego nastawnika w ASO - jakieś 2000 PLN. Jednak jest małe ryzyko, że uszkodzeniu uległo łożysko w skrzynce - wtedy u kolesia mam całą skrzynkę ATC 300 w cenie nastawnika z ASO. Skrzynka w ASO to jakieś ... 11 tys. PLN :)

 

Może macie zupełnie inne opcje? Chętnie zrobił bym to we Wrocławiu, ale tutaj nie znalazłem nikogo (po za Inchcape i Stando :D :D )

 

Dla ciekawych tematu i jeszcze nie znających zagadnienia: jest to znana usterka w X3 (i w innych x-ach) występująca po przebiegu od 150 do 200 tys. km (u mnie własnie jest 205 tys km) . Skrzynka "odbiera" napęd z wału napędowego idącego do tyłu (strzałka zupełnie po prawej) i przekazuje na wałek napędzający przednie koła (dolna strzałka w lewo). Nastawnik (żółta kropka) reguluje (z tego co wiem) stopień zesprzęglenia przodu z tyłem. Od całkowitego (?) odpięcia do kompletnego (?) spięcia. regulacja polega na zmianie tarcia na sprzęgle wielotarczowym ( przekrój sprzęgła to brudnozielone "coś" na przedłużeniu górnej, żółtej strzałki). Napęd przekazywany jest specjalnym, szerokim łańcuchem. Skrzynka ma swój własny "system olejowy" i tam olej też należy wymieniać a nie tylko w skrzyni biegów i tylnym dyfrze.

 

 

Cóż... czekam na odpowiedzi (podpowiedzi) a jutro będę kontaktować się z Częstochową.

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witaj,

O ile dobrze sie orientuje w pzypadku e50 felerna zebatka nie wystepuje (porownaj z czescia 13 na diagramie: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NM71&mospid=48803&btnr=27_0036&hg=27&fg=15). Odlaczc naped mozna za pomoca wypiecia wtyczki z silnika nastawczego i jest to wedle znawcow jedyna metoda aby pozbawic sie xdrive'a ale niestety potrzeba do tego kanalu/podnosnika. Po wypieciu wtyczki bedziesz mial czysty naped na tyl, choinke na desce ale mozna jechac bez stresu. Co do goscia w Czestochowie - bylem kiedys u niego, ma kilkanascie takich skzynek w ciaglym obrocie/naprawie i regeneruje je calosciowo i wykonuje naprawe na miejscu. Skrzynki zalewa zamiennikiem i tutaj so opinie podzielone ze wzgledu na specyficzne wlasciwosci tego oleju - lepiej zaplacic 100 pln wiecej i zalac oryginalem. Niestety opinii o wykonanej regeneracji nie mam.

Pozdrawiam,

//M

Opublikowano

Witam

O ile dobrze sie orientuje w pzypadku e50 :arrow: E60 felerna zebatka nie wystepuje (porownaj z czescia 13 na diagramie: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NM71&mospid=48803&btnr=27_0036&hg=27&fg=15).

IMHO jakaś zębatka musi tam występować - w końcu widać silnik elektryczny wchodzący do korpusu nastawnika. Zębatka zużywa się własnie na ślimaku od silnika elektrycznego a nie na oddaniu obrotu do skrzyni rozdzielczej. częśc 13 to własnie cały, zespolony nastawnik. Zębatka nie występuje jako osobna część. Sama skrzynia rozdzielcza wydaje się inna niż w X3 - sadząc po zdjęciu w ATC-300 zamiast łańcucha jest przekładnia zębata (?).

 

Odlaczc naped mozna za pomoca wypiecia wtyczki z silnika nastawczego i jest to wedle znawcow jedyna metoda aby pozbawic sie xdrive'a ale niestety potrzeba do tego kanalu/podnosnika. Po wypieciu wtyczki bedziesz mial czysty naped na tyl, choinke na desce ale mozna jechac bez stresu.
Choinkę na desce już mam :)

 

Co do goscia w Czestochowie - bylem kiedys u niego, ma kilkanascie takich skzynek w ciaglym obrocie/naprawie i regeneruje je calosciowo i wykonuje naprawe na miejscu.
Dzięki za informację :cool2:

 

Skrzynki zalewa zamiennikiem i tutaj so opinie podzielone ze wzgledu na specyficzne wlasciwosci tego oleju - lepiej zaplacic 100 pln wiecej i zalac oryginalem.
Masz całkowita rację!

Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

Opublikowano

sa 2 rodzaje silniczkow

http://images66.fotosik.pl/206/07307242f0b4d3ffm.jpg

 

w e60 jest zdaje sie ten z zebatka inna niz w x3 (nie wiem czy we wszystkich e60 czy moze lci... a moze info, ktore Ci przekazuje mija sie z prawda bo to tylko wyczytalem)

 

Jezeli bedziesz juz wiedzial co i jak lacznie z tym kto to "u nas we Wro" robi to daj znac bo info moze sie przydac

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
sa 2 rodzaje silniczkow

w e60 jest zdaje sie ten z zebatka inna niz w x3 (nie wiem czy we wszystkich e60 czy moze lci... a moze info, ktore Ci przekazuje mija sie z prawda bo to tylko wyczytalem)

Nastawnik z E60/61 jest po lewej - ten z wystającą, metalową zębatką. Faktyczny problem siedzi w środku obudowy.

 

Jezeli bedziesz juz wiedzial co i jak lacznie z tym kto to "u nas we Wro" robi to daj znac bo info moze sie przydac
Na razie bezskutecznie staram się dodzwonić do gościa :) Jak załatwię sprawę - dam znać. To jest przypadłość XDrive i czeka każdego prędzej czy później. (Quattro na torsenie tego nie ma :) :P )
Opublikowano

Nastawnik z E60/61 jest po lewej - ten z wystającą, metalową zębatką. Faktyczny problem siedzi w środku obudowy.

to co tam sie niby psuje jak zebatka nie jest juz plastikowa jak z chinskiego samochodu? cos typu "spalila sie cewka silnika" czy "wytarly sie szczotki"?

 

To jest przypadłość XDrive i czeka każdego prędzej czy później. (Quattro na torsenie tego nie ma :) :P )

quattro to nazwa handlowa czesto utozsamiana z torsenem (a tak nie jest zawsze.... np audi a3)

w skodach jest haldex... naped xdrive raczej blizszy jest temu rozwiazaniu....

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Ja wymienialem w swoim bmw olej wlasnie w tej skrzynce rozdzielczej przy przebiegu okolo 140000tys. Mechanik mi mowil ze byl juz dosc mocno przepracowany i brakowalo go troche. Podobno trzeba tego pilnowac bo jak nie to sa problemy.
Opublikowano
quattro to nazwa handlowa czesto utozsamiana z torsenem (a tak nie jest zawsze....

Doskonale zdaje sobie z tego sprawę: miałem A4 Quattro. Dlatego też nieprzypadkowo napisałem:

Quattro na torsenie tego nie ma
W zaprezentowanym cytacie "na Torsenie" oznacza: "na Torsenie a nie na haldexie".

Gwoli wyjaśnienia: Quattro jest na Torsenie dla silników umieszczonych wzdłużnie i na Haldexie dla silników umieszczonych poprzecznie.

 

Wracając do meritum:

obdzwoniłem kogo się dało znaleźć i: (podam namiary, aby ludziom w przyszłości ułatwić szukanie rozwiązania)

1) w Częstochowie jest kilka warsztatów robiących te skrzynki - jakieś zagłębie?

2) podany wcześniej z linkiem z allegro A.T.S z Częstochowy (697 445 263) nie odbiera telefonów ani nie odpowiada na żadną formę komunikacji :) w teorii powinni zrobić za 2500 PLN + montaż-demontaż - takie maja ceny za całą skrzynkę

3) K.G.T. Automat z Wrocławia (tel. 698 017 339) już (podobno) nie istnieje - facet spod podanego telefonu siedzi w Częstochowie i zrobi za jakieś 1800-2000 PLN brutto jak się samemu zdemontuje i mu zawiezie/wyśle. Naprawa trwa kilka dni (paaanie - nie ma części, trzeba rzeźbić itd.)

4) Stando Wrocław zrobi za ok. 4000 PLN brutto - zajmie to 2-3 dni i dają gwarancję na rok lub 25 tys. km

5) http://www.decautomat.pl/ (miejscowość Parysów, tel: 513 104 167) zrobi za 3000 PLN brutto w kilka godzin (rano przyjazd - wieczorem wyjazd sprawnym autem) - ale dla mnie to ponad 400km w jedna stronę

 

Ci z Parysowa wydają się najbardziej "kumaci" w problemie - opisali dokładnie zagadnienie, człowiek z punktu 3 nie wzbudził mojego zaufania.

Stando też ogarnia temat, co mnie raczej nie dziwi.

Poszukam jeszcze nieco informacji i po weekendzie zdecyduję gdzie i kiedy? Wolał bym w Parysowie, ale Stando mam pod bokiem.

 

Ja wymienialem w swoim bmw olej wlasnie w tej skrzynce rozdzielczej przy przebiegu okolo 140000tys. Mechanik mi mowil ze byl juz dosc mocno przepracowany i brakowalo go troche. Podobno trzeba tego pilnowac bo jak nie to sa problemy.
Tak - podobno koło odbierające napęd ze ślimaka zdycha, kiedy opory w skrzynce wzrastają z powodu... spadku poziomu oleju czy też zużycia. Więc czasem zama wymiana nastawnika da tylko krótkotrwały efekt... podobno :)
Opublikowano
nastawnik z E60/61 jest po lewej - ten z wystającą, metalową zębatką. Faktyczny problem siedzi w środku obudowy.

chwila... najpierw przeswiadczenie, ze padla plastikowa zebatka, ktora okazala sie metalowa... pozniej jednak

Tak - podobno koło odbierające napęd ze ślimaka zdycha, kiedy opory w skrzynce wzrastają z powodu... spadku poziomu oleju czy też zużycia.

to ja juz nie wiem co ma padac... ten silnik/nastawnik czy co? przeciez w silniku oleju nie ma wiec nawet jakbys wlal 15w40 do ciagnikow w skrzynie to na silnik ma to maly wplyw

Gwoli wyjaśnienia: Quattro jest na Torsenie dla silników umieszczonych wzdłużnie i na Haldexie dla silników umieszczonych poprzecznie.

naped torsen (odrywajac sie od vw) wystepuje takze w silnikach poprzecznych (np alfa 147 2.4jtd Q2/byla w kregu moich zainteresowac ale padlo w koncu na e60 530xd)

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

mam 190tys i oleju w napedzie nie wymienialem a ze to auto tzw "krajowe" wczesniej serwisowane w ASO (historie mam) to z duzym prawd powiem, ze nigdy oleju nie byl wymieniany. Rozpatrywalem wymiane ale "pan z ASO" mi sugerowal, ze nie warto bo wg ich standardow oleju wymieniac nie trzeba. Niedlugo bede oddawal na rozne takie auto do mechanika to powiem, zeby spuscil symbolicznie olej i jak jest czysto to tylko uzupelnik ewentualny brak... a jak nie to po prostu wymienil....

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
chwila... najpierw przeswiadczenie, ze padla plastikowa zebatka, ktora okazala sie metalowa...
Przemek - szukasz problemów na siłę, bo poprawiłem cię w przypadku Torsena :) Niepotrzebnie :) Zębatka, która pada jest niewidoczna w nastawniku po lewej, ponieważ jest zakryta obudową. Nawet w wersji z X5 (ta biała zębatka - wariant po prawej) nie pada biała część oddająca moment obrotowy do skrzynki tylko czarna zębatka odbierająca go ze ślimaka. Pada bieżnia zębatki zainstalowanej wewnątrz nastawnika, która również nie jest widoczna w nastawniku po prawej. To "czarne naokoło białego" na poniższym obrazku to uszczelniacz.

http://images67.fotosik.pl/210/5d69e169f976abcem.jpg

 

to ja juz nie wiem co ma padac... ten silnik/nastawnik czy co?

Jak nie wiesz - zapytaj się :)

1) W silniku nie ma oleju, bo silnik jest elektryczny. Mówimy o silniku napędzającym nastawnik a sterowanym przez elektronikę. W obrazku poniżej silnik jest tym pudełkiem z prawej strony:

http://www.xoutpost.com/attachments/x5-e53-forum/51398d1314114879-transfer-case-actuator-motor-x5-actuator-001.jpg

 

2) Silnik poprzez przekładnię ślimakowa napędza zębatkę wewnątrz nastawnika - to czarne naokoło białego:

http://www.xoutpost.com/attachments/x5-e53-forum/51399d1314114879-transfer-case-actuator-motor-x5-actuator-002.jpg

tutaj samo czarne:

http://www.carid.com/images/wp/odometer-gears-ltd/w01331953689ogl.jpg

 

3) Ta zębatka oddaje napęd do środka skrzyni rozdzielczej (poprzez białe koło wieloklinowe w wariancie po prawej lub oraz metalowe koło zębate w wariancie po lewej)

http://www.xoutpost.com/attachments/x5-e53-forum/57311d1356563168-transfer-case-actuator-motor-sm11.jpg

w innym przypadku do skrzyni rozdzielczej wchodzi nie wieloklin a zębatka - taka, jak w wersji dla E60. Widać to na obrazku poniżej - jest tam biała zębatka w nastawniku oddająca napęd na żółtą w skrzyni. Jednak napęd z silnika elektrycznego w nastawniku jest cały czas podawany ślimakiem i tam w środku jest zębatka odbierająca (nie wiem, czy czarna :) )

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=394642&stc=1&d=1275921304

 

4) skrzynia rozdzielcza przyjmuje obrót i za jego pomocą steruje zesprzęgleniem przodu. (w tym przypadku reguluje rozchylenie 2 dźwigni na obrazku poniżej) Tu może powstawać opór, który działa źle na nastawnik

http://cobratransmission.com/images/Sprocket%20Assembly%20BMW%20X3%20ATC400%20transfer%20case%20parts%20(2).JPG

 

5) w nastawniku mogą paść: bieżnia zębatki odbierającej, silnik nastawnika, ślimak na osi silnika elektrycznego nastawnika, w skrzyni rozdzielczej ramiona regulujące mogą dawać za duży opór z powodu braku smarowania i zmiany warunków pracy kontrolowanego sprzęgła.

 

przeciez w silniku oleju nie ma wiec nawet jakbys wlal 15w40 do ciagnikow w skrzynie to na silnik ma to maly wplyw

Poziom oleju to nie poziom oleju w silniku czy skrzyni biegów. To poziom oleju w skrzynce rozdzielczej. Przy obniżonym poziomie oleju powstają tam większe opory w czasie zmiany zesprzęglenia - a większe opory bezpośrednio przenoszą się na silnik elektryczny - ten ma większy opór na przekładni ślimakowej.

 

naped torsen (odrywajac sie od vw)
Gdybym był taki czepialski, jak się obawiasz to bym powiedział, że Torsen to nie napęd a mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i nie odrywał bym sie od VW skoro mówimy o Audi. Jednak nie jestem taki wredny i przyjmijmy, że ja tego nie mówiłem :) proszę też nie zapełniać wątku zbyt wieloma dywagacjami o Alfach, Seatach itp. :)

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
proszę też nie zapełniać wątku zbyt wieloma dywagacjami o Alfach, Seatach itp. :)

 

... i o Audi ;) pomimo szacunku za pracę włożoną w powyższy artykuł ;)

 

a tutaj wzmianka na temat problemu w najnowszym "AutoMOTO"

 

WP_20140923_003.jpg?psid=1

Opublikowano

Przemek - szukasz problemów na siłę, bo poprawiłem cię w przypadku Torsena :)

mylisz sie - zapewniam (mylisz sie nie co do torsena ale "intencji")

Zainteresowale mnie "Twoja historia" z racji auta i lokalizacji... doswiadczenia moga sie przydac

Zębatka, która pada jest niewidoczna w nastawniku po lewej, ponieważ jest zakryta obudową.

no dobra... czyli (wersja skrocona bez obrazkow) pada obrazowo mowiac "silniczek" - i teoria jest taka, ze niezmienianie oleju wplywa na wieksze opory i ze to niby wplywa na szybsze zuzycie silniczka (jako zespol wraz z elementami przekazujacymi)

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

rozwinalem "torsenoquattro" bo Ty przywolales to rozwiazanie a jezeli xdriva do czego mozna porownac u vw to co najwyzej do haldexa popularnego w skodach (koniec podwatku)

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
a tutaj wzmianka na temat problemu w najnowszym "AutoMOTO"
W AutoMoto pomijają sprawę przyczyny "zjechania" zębatki. Jeśli się jej nie usunie - niedługo może znów trzeba będzie to robić? I jeszcze raz.. Az do rozpadnięcia się skrzynki rozdzielczej?

no dobra... czyli (wersja skrocona bez obrazkow) pada obrazowo mowiac "silniczek" - i teoria jest taka, ze niezmienianie oleju wplywa na wieksze opory i ze to niby wplywa na szybsze zuzycie silniczka (jako zespol wraz z elementami przekazujacymi)

Gdybys tylko "silniczek" zmienił na "zespół nastawnika" - to bym się już całkowicie zgodził z wypowiedzią :)

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Przyczynę, czyli nie wymienianie oleju w skrzynce rozdzielczej, a w konsekwencji jego za mała ilość, bądź słabe parametry, o ile dobrze zrozumiałem, tak? To własnie przede mną... mam 140000km - koszt 200zł z olejem i robocizną, więc raczej nie warto oszczędzać.

 

BTW. czy xDrive z 2009 to to samo co X (Xd bądź Xi) z wcześniejszych lat. Słyszałem/czytałem gdzieś, że poza zmianą nazwy jest to jednak nieco inny mechanizm, chociaż z drugiej strony nie potwierdza tego katalog części - zarówno model z 2005 jak i mój z 2009, wyposażony powinien być w skrzynkę rozdzielczą - ATC 300.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyczynę, czyli nie wymienianie oleju w skrzynce rozdzielczej, a w konsekwencji jego za mała ilość, bądź słabe parametry, o ile dobrze zrozumiałem, tak? To własnie przede mną... mam 140000km - koszt 200zł z olejem i robocizną, więc raczej nie warto oszczędzać.

 

A da się to zrobić w E60 bez zdejmowania wydechu jak gdzieś wcześniej czytałem? Przy cenie oleju ~160zł za oryginał to tania ta robocizna. :shock:

Opublikowano
Z tego co pamietam to wydech był demontowany ale nie wiem do jakiego stopnia.Dostęp napewno nie jest łatwy bo pamiętam że mój mechanior klnął jak szewc :D Ach ja mam kombi więc moze jest inaczej niz w sedanie
Opublikowano

Nie zdiagnozowali, bo dopiero jutro się do nich udam. Brak czasu, niestety.

BTW - auto nieźle bokami daje bez napędu na przód i bez systemów wspomagających. Teraz mam czyste RWD bez TCS, ESP, ABS itp :) Pierwszy bok był pewnym zaskoczeniem: zakręt i dodanie gazu... przy sprawnym aucie nawet nie poczuł bym, że przyspieszam, auto pojechało by jak po szynach, wcale nie wciskałem "do dechy".

Jednak bez elektroniki i przekazując wszystkie 265 KM na tył - musiałem jechać z kontrą... i zacząłem ostrożniej gazem operować :)

Opublikowano

Relacja "na żywo":

auto podniesione, skrzynka wyjęta, diagnoza:

1) poleciało łożysko igłowe przy nastawnikach (podobno najczęstsza usterka).

2) szczątki łożyska zapchały i rozepchały pompę oleju

3) opiłki wykończyły simmering od strony wału napędowego

4) z braku oleju tarczki pracowały "na sucho" i termicznie dostały wp...dol

5) w środku obudowy kupa pokruszonego metalu i opiłków

6) nastawniki odbarwione z powodu przegrzania

 

Widok metalowego mułu prawdziwym koszmarem dla inżyniera :) Zdjęcia podrzucę później.

 

Sam silnik elektryczny nastawnika raczej sprawny.

Opublikowano
Relacja "na żywo":

1) poleciało łożysko igłowe przy nastawnikach (podobno najczęstsza usterka).

czulem, ze to nie silniczek bo google podaja milion linkow do watkow i opisow zgonu plastikowej zebatki w x3ce ale nix takiego do e60 nie udalo mi sie na szybko namierzyc... a jak czegos w googlach nie ma to to nie istnieje:)

 

co to "nastawniki"? (jak rozumiem tym razem nastawnik nie odgrywa synonimu silniczka) To takie cos?

http://images69.fotosik.pl/239/291422ac7c2aa7f7m.jpg

 

Zerknij na to

viewtopic.php?f=86&t=202016&start=150

 

graty do skrzyn sa drogie dosyc pewnie warto rozwazyc kupno skrzynie uzywki czy po regeneracji

 

po regeneracji kosztuje 2,5 tysiaka z jakas gwarancja

http://allegro.pl/skrzynia-rozdzielcza-bmw-e60-e61-po-regeneracji-i4614286268.html

 

Pewnie suma sumaru tak czy siak sieknie calosc po kieszeni ze 4 patyki

Daj znac z raportem kosztowym + opis wybranej drogi jak podniesiesz auto

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

jezeli zgonowi podlegaja te lozyska (przynajmnuej w tym watku co przytoczylem o tym tez byla mowa) a konsekwencja ich zgonu jest pelen mader faker calej skrzyni jak u Ciebie... to moze nieglupio wymienic je "zanim sie wysypia" i miec skrzynie na kolejne 200tys sprawna? Co Twoj mechanik co to rozbieral na takie cos? Czy te lozyska same istnieja jako czesc zamienna?

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
czulem, ze to nie silniczek bo google podaja milion linkow do watkow i opisow zgonu plastikowej zebatki w x3ce ale nix takiego do e60 nie udalo mi sie na szybko namierzyc... a jak czegos w googlach nie ma to to nie istnieje:)
Silniczek też mógł nawalić. Co więcej - u mnie silnik nastawnika też został wymieniony, ponieważ ślimak na osi silniczka był już zużyty.

 

co to "nastawniki"?
Nastawniki to dwa ramiona, które poprzez rozchylenie wpływają na zpięcie sprzęgła. Dokładnie te, które pokazałeś na zdjęciu:

http://i.imgur.com/7eLKlAEl.jpg

(jak rozumiem tym razem nastawnik nie odgrywa synonimu silniczka)
Mieliśmy w tym watku tylko jedna osobę, która wszystko chciała nazywać "silniczkiem" i nie byłem to ja. Może ty? Nie wiem i nie mam zamiaru sprawdzać :P

 

po regeneracji kosztuje 2,5 tysiaka z jakas gwarancja

http://allegro.pl/skrzynia-rozdzielcza- ... 86268.html

Zgadza się - to nie jest tania impreza. Jednak przez tydzień bezskutecznie próbowałem skontaktować się z ludźmi z tego (?) ogłoszenia (Częstochowa). W końcu skorzystałem z usług firmy http://www.decautomat.pl/

Za:

- demontaż skrzynki

- diagnozę

- wymianę gratów w środku (wszystkie zębatki, łożyska, tarczki, uszczelniacze itp. zostały wymienione)

- montaż

zapłaciłem niewiele ponad 3000 PLN brutto (z fakturą)

 

W przypadku wysyłki i zdalnego robienia/naprawy w dowolnej firmie trzeba:

- zdemontować skrzynkę

- wysłać ją (a waży swoje)

- czekać

- trzymać gdzieś unieruchomione auto

- odebrać przesyłkę (w domu, w warsztacie?)

- zawieźć do warsztatu

- zamontować

- zrobić adaptację

- w przypadku problemów... latać niczym piłeczka ping-pongowa między warsztatem a firmą, która dokonała regeneracji

 

Będąc na miejscu unika się większości tych problemów. Co więcej - w przypadku awarii jedynie silniczka lub jednej zębatki - koszt będzie dużo mniejszy niż zakup i wymiana kompletnej skrzynki. Musiałem się u nich zjawić autem, dzięki temu zajęło to tylko kilka godzin a nie kilka dni i to oni byli odpowiedzialni za całość prac, odbyliśmy również jazdę testową.

 

Wrażenia: raczej znają się na robocie, mają przyzwoitą bazę sprzętową i ogarniają temat. Myślę, że spokojnie mogę polecić. Poczekalnia nie zapewnia tego poziomu, co Inchcape, ale jest kanapa, TV, można laptopa podłączyć i... co najważniejsze dla mnie: nie zabraniają dostępu do warsztatu w czasie pracy. Jeśli chcesz - możesz patrzeć im na ręce i nie robią z tym problemu.

 

teraz kilka zdjęć:

1) skrzynka przed zdemontowaniem (widać, że nie demontowali całego wydechu - jedynie trochę go opuścili)

http://i.imgur.com/5IOKmQBl.jpg

 

2) widać wyciek uszkodzonego opiłkami metalu uszczelniacza:

http://i.imgur.com/Yo5fYdcl.jpg

 

3) skrzynia biegów po zdemontowaniu skrzynki rozdzielczej, po lewej widać wał napędowy idący do przodu:

http://i.imgur.com/JQEpnaql.jpg

http://i.imgur.com/zI9bfZXl.jpg

 

4) Otworzona obudowa skrzynki rozdzielczej - na dole widać zebrane opiłki metalu

http://i.imgur.com/7YIFgfDl.jpg

 

5) na zębatkach widoczne zgniecione i spiłowane wałeczki z łożyska igłowego:

http://i.imgur.com/r1ycU5Dl.jpg

http://i.imgur.com/YMvCt9fl.jpg

http://i.imgur.com/lUkuoxzl.jpg

 

6) wydęta w wyniku zapchania opiłkami pompa oleju:

http://i.imgur.com/E0S3a3Hl.jpg

http://i.imgur.com/7OMU3Eul.jpg

 

7) uszkodzenia obudowy sprzęgła (brak smarowania)

http://i.imgur.com/uent7BWl.jpg

 

8) Opiłki wewnątrz obudowy sprzęgła:

http://i.imgur.com/3j8fl8Ol.jpg

 

10) Ramiona nastawników wraz z przegrzaną bieżnią zniszczonego łożyska. To wygięte "coś" to pozostałość po zniszczonym łożysku igłowym.

http://i.imgur.com/LKcZc5jl.jpg

http://i.imgur.com/Kc3emC1l.jpg

http://i.imgur.com/dsqnnINl.jpg

 

11) druga bieżnia łożyska - od strony sprzęgła

http://i.imgur.com/TPLz0cpl.jpg

http://i.imgur.com/4iKJ3brl.jpg

 

12) piękny roztwór "koloidalny" oleju i opiłków:

http://i.imgur.com/gUN3pj6l.jpg

 

13) zniszczone tarczki sprzęgła (praca na sucho w wyniku awarii pompy oleju)

http://i.imgur.com/WYJTJCVl.jpg

 

14) magnes na dole obudowy - zbierał tyle opiłków, ile mógł:

http://i.imgur.com/Uuk5r23l.jpg

ale go przerosło:

http://i.imgur.com/NemzOM0l.jpg

 

15) kilka fotek uszkodzonych kół zębatych. Uszkodzenia powstały a trakcie przerabiania łożyska igłowego na opiłki metalu:

http://i.imgur.com/lWi665Yl.jpg

http://i.imgur.com/kPVqVX2l.jpg

http://i.imgur.com/qrnPZhil.jpg

http://i.imgur.com/VImnbKXl.jpg

http://i.imgur.com/uIE7Si2l.jpg

http://i.imgur.com/qVYIeWQl.jpg

http://i.imgur.com/IVSAAfUl.jpg

http://i.imgur.com/uSSFYn1l.jpg

 

 

Z wymianą stuffu na nowy nie było problemu - mają tam na miejscu całkiem spory zapas części zamiennych do różnych aut:

http://i.imgur.com/1BUxzDnl.jpg

 

 

Ogólnie: wrażenia z przebiegu prac raczej pozytywne. Ludzie wydają się znać na swojej robocie i mają dość duży przerób (również wysyłkowo). Polecam wymianę łożysk zanim padną - znaczna redukcja kosztów.

Na wykonane prace otrzymałem gwarancję a teraz czekam na fakturę, którą mają dosłać.

 

Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni razem z miską i uszczelką wtyczki - całość w promocyjnej cenie nieco ponad 1000 PLN. Okazało się, że poprzedni właściciel nie kłamał i wymieniał olej w skrzyni przed sprzedażą w 2012r (!) :D Cuda jakieś... Zmiany biegów stały się niewyczuwalne, choć przedtem nie narzekałem.

 

Jedno ostrzeżenie odnośnie dojazdu - Góra Kalwaria to monstrualny korek! :)

Opublikowano
Mieliśmy w tym watku tylko jedna osobę, która wszystko chciała nazywać "silniczkiem" i nie byłem to ja. Może ty?

nie wszystko ale urzadzenie zmieniajace energie elektryczna na mechanicza.... (niezaleznie czy to w katalagou nazywa sie akusiupa, nastawnik czy moze jeszcze inaczej)

Nie bede analizowal watka ale jest tu taki co wszystko nazywa nastawnikiem:)

zapłaciłem niewiele ponad 3000 PLN brutto (z fakturą)

...Na wykonane prace otrzymałem gwarancję a teraz czekam na fakturę, którą mają dosłać.

Z Wroclawia to ta Kalwaria dalej niz Berlin... nie bylo naprawde nikgo we Wro chcacego sie tego podjac (skrzynia nie wyglada na niebiansko nakomplikowana... obstawiam, ze jakis zaklad od naprawy automatow dalby rade?)

 

3+ wyszlo robota z czesciami u nich jak mniemam... najpierw rozbierales to we wlasnym zakresie we Wro by ocenic straty? pozniej skladanie tego by auto bylo jezdne czy tez branie lawety na 400 km.... suma sumaru przebilo czy nie 4 kola?

Gwarancja jest na jaki okres? czy jest jakos obwarowana typu "musisz u nas zmienic olej z napedzie za tysiac km" (stary trik zakladow od naprawy automatow)

Plusem naprawy na miejscu bylaby latwiejsza z racji odleglosci egzekwowalnosc gwarancji...

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.