Skocz do zawartości

Cieknący zbiornik w 740i.... demontaż ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich.

 

Jestem od dzisiaj na forum także na wstępie : Witam :)

 

Latam bunią od 3lat i problemów nie miałem...do teraz . Rozszczelnił się zbiornik paliwa ( ponoć to standard ) i muszę coś z tym zrobić.

Planuje zdjąć bak i jeśli bedzie do zrobienia to naprawić a jak nie to wymienić....w związku z tym proszę o fachową pomoc odnośnie demontażu :)

Po kolei krok po kroku ... na co zwrócić uwagę ? ? z góry dzięki ;)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dużo ludzi to spawa w odpowiednim sprzętem bo to chyba stal nie jest.

Do zrzucenia na pewno wał i wydech bo zbiornik idzie nad nimi z racji dwóch komór. Tak samo osłony termiczne.

Opublikowano

o tym nie pomyślałem że może to nie być zwykla stal.... Chociaż rdzewieje w miejscu mocowań ale rdza nie musi być od baku a od elementów karoserii i śrub :) na pewno to ustalę najpierw.

 

do pompy innych elem. w zbiorniku dostęp jest pod tylną kanapą??

czy rura wlewu jest jakoś dopinana czy jest częścią baku?

wszystkie przewody paliwowe i inne cuda mogą być przerdzewiale?? ( na łączeniach)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
U mnie też coś śmierdzi benzyną z lewej strony jak stoję przy aucie, na kanale patrzyłem niby wszędzie sucho ale jednak coś lekko podjeżdża beną i nie wiem gdzie szukać przyczyny :/
Opublikowano
Nie ma co doszukiwać się innych przyczyn jak przerdzewiały zbiornik...one rdzewieją z prędkością ponaddźwiękową :) .Ja w swojej E38 zmieniałem 2 razy...najpierw kupiłem używkę,która okazała się szrotem i pospawałęm ją ale pomogło na miesiąc...potem kupiłem praktycznie nówkę,używaną kilka miesięcy ale zapłaciłem ponad 2 tyś zł.Jest to zwykła stal a jej niezwykłością jest chyba tylko to,że rdzewieje jak szalona.Trzeba zdemontować wydechy,rozpiąć wał,linki od ręcznego chyba też i osłony termiczne.Te zbiorniki nie tylko rdzewieją na zewnątrz...rdzewieją także od środka.Sprawdź dokładnie swój zbiornik...może uda się go naprawić ale jeżeli masz zamiar długo jeździć tym autem to proponuję zakupić coś naprawdę pewnego...ale tanio nie będzie...ja już byłem zdecydowany kupić w ASO w Niemczech bo tam wychodziło najtaniej...jednak na necie pojawił się zbiornik z Anglika...praktycznie nowy za 2 tysie...i tego właśnie założyłem.Życzę powodzenia i Pozdrawiam.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

pozwole sobie zaznaczyć że kolega dal link klejenia

w sumie klejenie epoksydami zalatwia na chwilę sprawę ale rdza leci dalej i dalej rozszczelnia zbiornik

ja do przykładu dałem link do kompletnej regeneracji całęgo zbiornika

piaskowanie, spawanie, konserwacja epoksydem + barany

  • 9 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Aby nie zakładać nowego tamatu, podepnę się tutaj :).

 

Niestety po 8 latach szczęśliwego użytkowania, mnie również dopadł problem cieknącego zbiornika. w związku z tym mam kilka pytań do Kolegów.

Zabrałem się za wyjęcie zbiornika, wymontowałem wydech, wał, linki ręcznego. Miałem nadzieję że po odkręceniu rury wlewu dam radę spuścić paliwo, niestety nie jest tak kolorowo. A więc kilka pytań.

1. Czy jedyna możliwość sposób spuszczenia paliwa to podpięcie się pod króciec pompy paliwa i włączenie zapłonu tak aby pompa wypompowała wszystko? (mam w zbiorniku około 50 L :/)

2. Jeżeli mam wyjęty wydech to czy komputer nie nałapie błędów z powodu braku sond jak właczę zapłon? Na pewno nałapie, ale czy po ponownym odłączeniu akumulatora błędy się skasują?

3. Czy w zbiorniku w wejściu wlewu paliwa jest jakiś zawór który uniemożliwia spuszczenie go?

4. Jak paliwo jest przelewane a następnie wypompowywane z drugiej komory? W zbiorniku jest jakiś dodatkowy wężyk w obiegu zamkniętym podpięty do pompy?

5. Czym malujecie zbiorniki? Ja zamierzam pokryć go cynkalem.....

 

Z góry dziękuję za pomoc. i pozdrawiam.

 

Arek

Opublikowano

witam

 

odpowiadam

 

 

1. Czy jedyna możliwość sposób spuszczenia paliwa to podpięcie się pod króciec pompy paliwa i włączenie zapłonu tak aby pompa wypompowała wszystko? (mam w zbiorniku około 50 L :/)

jeśli idzie do regeneracji zrób dziurę lub podapnij się pod pompę paliwa i wypompuj do zera.

najlepiej zdjąć wąż doprowadzający do baku ten najgrubszy, włożyć długopis z jednej komory zleci prawie do zera

 

 

2. Jeżeli mam wyjęty wydech to czy komputer nie nałapie błędów z powodu braku sond jak właczę zapłon? Na pewno nałapie, ale czy po ponownym odłączeniu akumulatora błędy się skasują?

 

po odpaleniu od razu wpadnie w tryb awaryjny lecz po poprawnym podłączeniu i poprawnym działaniu błąd zostanie w pamięci shadow

i nie będzie brany pod uwaGĘ

auto wpadnie w tryb pracy normalnej awaryjny zostanie uśpiony

 

3. Czy w zbiorniku w wejściu wlewu paliwa jest jakiś zawór który uniemożliwia spuszczenie go?

 

tak plastikowa zapadka - można ją długopisem podnieść od strony wlewu lub przez pompę włażyć rękę i zdemontować,. jest wpinana na rurę nic więcej jej nie trzyma

ma 3 małe bolce należy ją szarpnąć ku pompie i wylezie

 

 

4. Jak paliwo jest przelewane a następnie wypompowywane z drugiej komory? W zbiorniku jest jakiś dodatkowy wężyk w obiegu zamkniętym podpięty do pompy?

 

tak - jest nie widoczna pompa strumieniowa -0 strumienica - ona pod wplywem pędu od pompy mechanicznej zaciąga paliwo tym pędem z drugiej komory - jej część tylko tak aby wiecej było na pompie a nie na samym pływaku

 

 

5. Czym malujecie zbiorniki? Ja zamierzam pokryć go cynkalem.....

 

tylko środkami odpornymi na działanie benzyny

 

w razie czego mam 6 zbiorników do e38 + gwarancja lub darmowa pomoc forum

 

nie kasuję za poradzenie się mnie lecz nie pozwalam i nie pomagam przy samodzielnym spawaniu - zbyt wiele osób ucierpiało

 

 

Jony

Opublikowano

Dzięki Jony za szybką odpowiedz i cenne informacje.

Jak wypompuję paliwo i wymontuję zbiornik to okaże się jak poważne jest uszkodzenie. Zbiornik się "poci" z obu stron przy śrubach mocujących do podwozia. Mam nadzieję że jest to niewielki przeciek który uda mi się zalutować. Co chodzi o spawanie to rzeczywiście z tym nie ma żartów i należy podejść do tego z głową. Co chodzi o malowanie to cynkal powinien się sprawdzić lub jakiś epoksyd.

 

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

 

P.S. Jaka jest cena zregenerowanego zbiornika?

Opublikowano
Dzięki Jony za szybką odpowiedz i cenne informacje.

Jak wypompuję paliwo i wymontuję zbiornik to okaże się jak poważne jest uszkodzenie. Zbiornik się "poci" z obu stron przy śrubach mocujących do podwozia. Mam nadzieję że jest to niewielki przeciek który uda mi się zalutować. Co chodzi o spawanie to rzeczywiście z tym nie ma żartów i należy podejść do tego z głową. Co chodzi o malowanie to cynkal powinien się sprawdzić lub jakiś epoksyd.

 

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

 

P.S. Jaka jest cena zregenerowanego zbiornika?

 

 

lutowanie nie daje długotrwałych efektów, ponieważ nie ma przetopu a sklejenie.

 

zbiorniki w cenach od 700 złotych

Opublikowano

OK, dzięki za informację. Sądzę że jeżeli jest to mała dziurka i dobrze się polutuje to powinno trzymać.

W sobotę wyjmę zbiornik i okaże się jak poważny jest przeciek.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Arek

Opublikowano

Zbiornik dziś wyjąłem, niestety aparatu nie miałem przy sobie. Podczas składania postaram się zrobić kilka zdjęć i opisać pokrótce co i jak. Teraz trzeba go jakoś połatać... :|

 

Co chodzi o spuszczenie paliwa to byłem przekonany, że pompa chodzi po włączeniu zapłonu i wypompuje paliwo, otóż nie..... :mad2: .

Z jednej komory spuściłem przez rurę wlewu, z drugiej wężykiem przez czujnik poziomu paliwa.

Opublikowano
pompa pracuje jedynie do nabicia ciśnienia roboczego w wypadku PB jest to 3.5 bara - wtedy zatrzymuje prąc kulka ze sprężynką wysuwane pod wpływem wyższego ciśnienia lub zostaje zatrzymana przekaźnikiem abe nie pracowała zbyt długo jeśli uszkodkzi się element blokujący w samej pompce
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Też niestety muszę zbiornik wymienić jak będziesz po wymianie to napisz przyda się dla potomnych albo zrób fotorelacje :-)

 

Witam,

W końcu znalazłem odrobinę czasu więc zamieszczam krótki opis demontażu zbiornika z kilkoma fotkami, mam nadzieję że komuś się przyda.

 

1. Podnosimy tylne siedzenie i z obu stron odkręcamy pokrywy aby rozłączyć pompkę paliwa i pływak.

2. Demontujemy układ wydechowy.

3. Odkręcamy osłonę termiczną aby dostać się do wału.

4. Odkręcamy wał napędowy od mostu – 6 śrub, następnie należy rozdzielić przegub (uwaga na smar który jest w środku). Po wstępnym rozdzieleniu musimy odkręcić podporę wału aby całkowicie wysunąć przegub. Kiedy już do zdemontujemy, możemy wał podwiesić ponownie na podporze.

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678940/1_t.jpg http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/1_t.jpg

 

5. Następnie rozłączamy linkę hamulca i odkręcamy dwa uchwytu,

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/4_t.jpg

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/2_t.jpg

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/3_t.jpg

 

6. Odkręcamy rurę wlewu paliwa oraz przewód zasilający i powrót,

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/5_t.jpg

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/6_t.jpg

 

7. Odkręcamy śruby mocujące zbiornik znajdujące się przy progach w zagłębieniach zbiornika,

8. Teraz zbiornik trzyma się jedynie na dwóch opaskach – podstawiamy coś pod niego tak aby nam nie spadł i odkręcamy opaski,

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/7_t.jpg

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/8_t.jpg

 

9. Kiedy mamy już zbiornik swobodny, musimy go nieco opuścić i cofnąć tak aby przez otwory pod siedzeniem odłączyć rurę odpowietrzenia oraz rurki odprowadzające opary

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/9_t.jpg

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/10_t.jpg

 

10. Zbiornik jest gotowy do wyjęcia. Ja robiłem to na kanale więc aby wyjąć go musiałem unieść lekko jedną stronę samochodu tak aby zbiornik przeszedł pod wahaczem.

 

P.S. Coś mi nie poszło z wklejaniem tych zdjęć więc podaję link do galerii - http://www.aukcjoner.pl/gallery/022678956-.html#I1.

Pozdrawiam.

Arek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutuj, a mianowicie po montażu zbiornika i zalałem około 40 litrów paliwa sprawdziłem w komputerze na zegarach poziomy w obu częściach (oczywiście po jeździe), wychodzi że w lewej mam około 2L a w prawej (od wlewu) 38L. Wydaje mi się że kiedyś jak sprawdzałem te poziomy były zazwyczaj zbliżone i nie mam teraz pewności czy coś jest nie tak czy to normalne?

 

P.S. Dodam jeszcze, że samochód nie pracuje tak jak powinien tzn.

- odpala bez problemu (zimny/ciepły)

- jednak na wolnych obrotach strasznie szarpie i rzuca samochodem,

- przy rozpędzaniu strasznie się dławi, szarpie aż wpada w wibracje, powyżej 2000 obr. niby pracuje trochę lepiej ale nie jest to tak jak być powinno.

- przy tych problemach z obrotami pojawia się mocne dymienie, wyrzuca jakby dużo wody aż są mokre plamy.

 

Zastanawiam się czy po tych zabiegach ze zbiornikiem nie przytkał się układ paliwa lub dodatkowo dały o sobie znać "umierające" sondy lambda, może coś podpowiecie?

Z góry dziękuję.

Opublikowano
Też niestety muszę zbiornik wymienić jak będziesz po wymianie to napisz przyda się dla potomnych albo zrób fotorelacje :-)

 

Witam,

W końcu znalazłem odrobinę czasu więc zamieszczam krótki opis demontażu zbiornika z kilkoma fotkami, mam nadzieję że komuś się przyda.

 

1. Podnosimy tylne siedzenie i z obu stron odkręcamy pokrywy aby rozłączyć pompkę paliwa i pływak.

2. Demontujemy układ wydechowy.

3. Odkręcamy osłonę termiczną aby dostać się do wału.

4. Odkręcamy wał napędowy od mostu – 6 śrub, następnie należy rozdzielić przegub (uwaga na smar który jest w środku). Po wstępnym rozdzieleniu musimy odkręcić podporę wału aby całkowicie wysunąć przegub. Kiedy już do zdemontujemy, możemy wał podwiesić ponownie na podporze.

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678940/1_t.jpg http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/1_t.jpg

 

5. Następnie rozłączamy linkę hamulca i odkręcamy dwa uchwytu,

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/4_t.jpg

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/2_t.jpg

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/3_t.jpg

 

6. Odkręcamy rurę wlewu paliwa oraz przewód zasilający i powrót,

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/5_t.jpg

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/6_t.jpg

 

7. Odkręcamy śruby mocujące zbiornik znajdujące się przy progach w zagłębieniach zbiornika,

8. Teraz zbiornik trzyma się jedynie na dwóch opaskach – podstawiamy coś pod niego tak aby nam nie spadł i odkręcamy opaski,

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/7_t.jpg

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/8_t.jpg

 

9. Kiedy mamy już zbiornik swobodny, musimy go nieco opuścić i cofnąć tak aby przez otwory pod siedzeniem odłączyć rurę odpowietrzenia oraz rurki odprowadzające opary

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/9_t.jpg

http://img2.aukcjoner.pl/gallery/022678956/10_t.jpg

 

10. Zbiornik jest gotowy do wyjęcia. Ja robiłem to na kanale więc aby wyjąć go musiałem unieść lekko jedną stronę samochodu tak aby zbiornik przeszedł pod wahaczem.

 

P.S. Coś mi nie poszło z wklejaniem tych zdjęć więc podaję link do galerii - http://www.aukcjoner.pl/gallery/022678956-.html#I1.

Pozdrawiam.

Arek

Hehe widzę że w podobnym czasie zrobiliśmy wymianę baku. Ja od siebie dodał bym tylko że przy operacji zmiany baku przydało by się zaopatrzyć w uszczelkę, która jest między wałem a mostem (moja się uszkodziła i musiałem kombinować nową), oraz uszczelka może się przydać przy demontażu wydechu.

 

 

Vader1983 a jeśli chodzi o różnicę w ilości paliwa w baku to może masz gdzieś nieszczelność na obudowie pompy albo wężach bo po odpaleniu auta te poziomy muszą być podobne inaczej pompa się szybko zatrze lub spali

Opublikowano
Hehe widzę że w podobnym czasie zrobiliśmy wymianę baku. Ja od siebie dodał bym tylko że przy operacji zmiany baku przydało by się zaopatrzyć w uszczelkę, która jest między wałem a mostem (moja się uszkodziła i musiałem kombinować nową), oraz uszczelka może się przydać przy demontażu wydechu.

 

 

Vader1983 a jeśli chodzi o różnicę w ilości paliwa w baku to może masz gdzieś nieszczelność na obudowie pompy albo wężach bo po odpaleniu auta te poziomy muszą być podobne inaczej pompa się szybko zatrze lub spali

 

Nie pisałem o ewentualnych elementach które mogą ulec uszkodzeniu bo jest ich dosyć sporo :).

Co chodzi o poziomy paliwa w komorach dziś sprawdzałem i sprawa wygląda następująco, przed odpaleniem pokazał 13,3/18,4/31,7L, jak samochód pochodził trochę na wolnych obrotach komputer pokazał: 0,0/38,5/38,5L. Teraz pytanie czy komora lewa (0,0) to strona kierowcy? Z czego może wynikać tak naprawdę odwrotne działanie od tego co wszędzie jest opisywane :/. Być może tu tkwi problem z dławieniem się auta i szarpaniem karoserią podczas przyspieszania.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.