Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 197
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

jeszcze jest jedna rzecz o której mało się mówi, ale moim zdaniem (i nie tylko) warto zaparkować auto tyłem, tak by rano wrzucić D i od razu jechać (bez wachlowania R i D), szczególnie polecane w zimie :P

 

W sumie to ASB najbardziej cierpi przy zmianach kierunku jazdy (szczególnie jak auto się powoli toczy zamiast zatrzymać do "zera" jak w niezsynchronizowanej skrzyni w maluchu :D )

Opublikowano

@dziubek_ma dzięki za wyjaśnienie :D

 

@kosa666

 

Co masz na myśli toczy ? Tzn nie korzystać z BlueEfficience gdy dojeżdżam do ronda ? Jak to rozumieć ?;)

Opublikowano

nie o to mi chodziło, miałem na myśli, ze jak zmieniasz bieg z R na D i odwrotnie to auto musi się CAŁKOWICIE zatrzymać! nie może się toczyć nawet 1km/h - musi STAĆ!

 

PS - jak ktoś ma więcej lat i pamięta stare auta to tam była niezsynchronizowana skrzynia biegów i każde wrzucenie jedynki albo wstecznego jak auto się toczyło, kończyło się głośnym hhhhrrrrrrrrrrr :D (w sumie to był dobry sposób do nauczenia się zatrzymywania pod znakiem STOP - musisz wrzucić jedynkę pod STOP-em, wiec auto musi się zatrzymać ;)

Opublikowano
ostatnio zauważyłem ze jak dojeżdżam do ronda zwykle zdejmuje nogę z gazu i załącza się tryb BlueEfficient (niebieski pasek do regeneracji energi z hamowania) gdy tak sobie dojeżdżam powinien być ciagle naładowany ale gdy wytraca prędkość i zaczyna się toczyć wolniej to znika niebieski pasek i zaczyna rosnąć zurzycie paliwa (czerwony pasek) nawet do 10l i po chwili się zmniejsza . Wiem ze jak kupowałem auto dojeżdżałem do ronda to trzymał niebieski pasek aż do końca dopóki nie dodałem gazu.

 

tu nie ma żadnej magii - po prostu z wiekiem auta zwiększyły się opory toczenia (nawet na samych łożyskach), więc przedtem auto "hamowała silnikiem" dłużej, a teraz musi pokonywać te zwiększone opory i szybciej zacznie obciążać silnik

 

Pozdro

Opublikowano

Kosa, jakie "więcej lat"? :)

Ja jestem małolat, a uczyłem się jeździć maluchem (w '95 roku :))

Z parkowaniem tak, żeby od razu ruszać na D to prawda. Moja skrzynia ewidentnie nie lubi, gdy muszę zacząć od R.

 

A co do blue efficiency, czy jak to się zwie, to nie jest tak, że są prądnice w tylnich (tylnych?) Kołach i to one wyręczają alternator jeśli się da?

 

Ja nikogo do niczego nie zmuszam. Być może "ozdrowienie" mojego auta to po prostu zbieg okoliczności. Sprawdzenie alternatora nie jest jednak zbytnio kosztowne, a już na pewno mniej niż zabawa w wymianę wtrysków czy zaglądanie do skrzyni.

 

Powtórzę tylko, że na anglojęzycznych forach pojawiały się informacje, że skrzynie w BMW są wrażliwe na spadki napięcia. I moim zdaniem to właśnie z pracą skrzyni miałem problem.

Opublikowano
nie o to mi chodziło, miałem na myśli, ze jak zmieniasz bieg z R na D i odwrotnie to auto musi się CAŁKOWICIE zatrzymać! nie może się toczyć nawet 1km/h - musi STAĆ!

 

PS - jak ktoś ma więcej lat i pamięta stare auta to tam była niezsynchronizowana skrzynia biegów i każde wrzucenie jedynki albo wstecznego jak auto się toczyło, kończyło się głośnym hhhhrrrrrrrrrrr :D (w sumie to był dobry sposób do nauczenia się zatrzymywania pod znakiem STOP - musisz wrzucić jedynkę pod STOP-em, wiec auto musi się zatrzymać ;)

 

 

Ahhh human nie no wiadomo zawsze ale to zawsze się zatrzymuje . Mało tego nigdy nie wbijam bezpośrednio z R na D i na odwrót zawsze przechodzę przez N :))

Opublikowano
Kurde :) tylko np. jak to wtryski ? To dlaczego np. na R cisza i na innych przełożeniach ? Hm... tylko D ! Ja już bardziej stawiałbym na skrzynię. Jak temperatury wrócą do normy:) to borę się za to, bo szlag mnie trafia.A kolega próbował robił coś z tym ? Czy na razie tak jak ja ;)

 

Wymieniłem wtryski bo przy przyspieszeniu słychać grzechotanie starego diesla ( wiem ze diesle tak maja ale nowsze raczej powinny pracować ciszej zwłaszcza 3.0 które podobno są arcy wyważone :)) moze to się przenosi jakos na skrzynie . Na razie tylko zbieram informacje czy ktoś ma tak samo i czy ewentualnie coś robił i wie co to może być tak żebym nie musiał wymieniać cześći o wartości całego auta ;p

Opublikowano
Tylko nie widzę powiązania rozrządu ze skrzynia zbytnio . Adaptacje zrób skrzyni może
Opublikowano
Robil mi to znajomy mechanik, dobry ale nie specjalizuje się w BMW, wcześniej w E90 robił mi dwumase min i parę innych rzeczy, nie wiem czy olej dolewał, zapytam się jutro, przy wyjmowaniu skrzyni ubytek oleju jest duży?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bylem u najlepszego speca od BMW w okolicy i mówi ze brak oleju daje inne objawy, ze skrzynia ma już swoje przejechane, trochę jest zużyta, przy odłączeniu klemów skasowała się pamięć skrzyni i dlatego te szarpanie, powiedział ze jak zrobię kolo 1tys km to powinno sie wszystko poprawić i wrócić do stanu wcześniejszego

 

edit

dziś zonie nie chciał ruszyć na skrzyżowaniu, a jak ruszył to bardzo powoli a potem szarpniecie i normalnie jechał, miała tak 2 razy i przy hamowanie trzęsło samochodem to chyba jednak może być brak oleju albo coś poważniejszego ze skrzynia

Opublikowano
jutro sprawdze, nie chce dalej niszczyć skrzyni wiec podjadę do małego warsztatu blisko domu, masz kolego jakieś foto która to śruba i jak sprawdzić poziom jak się nie ma oleju na dolewkę jak by tam nie wiedzieli jak to zrobić?
Opublikowano
Sprawdz kolego poziom oleju. Odkręć osłonę pod miską od skrzyni i stań pod samochodem w kierunku jazdy, z prawej strony jest śruba na imbus w korpusie skrzyni zaraz nad łączeniem z miską mniej więcej po środku. Na bank będziesz ją widział. Nie rozgrzewaj za bardzo samochodu ( najlepiej żeby był wręcz chłodny - może nawet być zimny) Odpal go i odkręć śrubę w pozycji P, olej powinien delikatnie kapać. Nie wylewać się jak z konewki. Jeśli tak NIE jest....masz odpowiedz. Swoją drogą zastanawiam się czemu nadal tego nie zrobiłeś. Mam też pytanie a co może się dziać jeśli w tankujemy do skrzyni za dużo oleju np. zalewamy ją na zimno i przy użyciu pompki elektrycznej i tankujemy ile wejdzie???
Opublikowano
Mam tez blisko domu trochę bardziej ogarniętego mechanika, jestem umówiony na wtorek, nie jest specem od skrzyni ale w miarę ogarnia te ZF a nie sprawdziłem oleju bo mi ktoś odradził, ze to na pewno nie wina oleju,a w ogóle wczoraj się dowiedziałem ze przy rozrządzie mechanik zmienił jakiś oring przy chłodniczce oleju od skrzyni bo się pocił i nic mi nie powiedział wcześniej i nie sprawdził poziomu oleju... kur** szkoda gadać, co do samego sprawdzania to rozumiem ze ile brakuje oleju da rada sprawdzić przez dolewanie? I teraz załóżmy gorsza opcje, ze dolewka oleju nie pomoże, co dalej bawić się w jakieś elektroniczne adaptacje, sprawdzanie błędów itp( nie do końca ogarniam co można zrobić w tej materii dla skrzyni) czy może wymiana oleju ? przy moich 270tys km przebiegu i braku wymiany to odradza mi to każdy i ewentualnie polecicie mi kogoś z okolic warszawy, radomia , lodzi, którzy dobrze ograniaja skrzynie ZF i ewentualnie beda w stanie zdiagnozować co jej jest, czy będzie miała sens naprawa czy może wymiana

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.