Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Premium Wiktor Rajski

tel: 504406157

tel: 602370538

 

Zgierz

ul kasprowicza 37 tam byli ale nie wiem czy nie teraz są na aleksandrowskiej 142 teź w zgierzu. Dzwoń i pytaj .

  • Odpowiedzi 197
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam. Do Piotrek F11 - sprawdz jak działa Ci skrzynia jak wyłączysz całkowice DTC przez dłuższe przytrzymanie przycisku od kontroli trakcji. Nie przez moment tylko całkowicie. Może przestanie szarpać przy hamowaniu. I daj znać czy pomogło.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
sprawdze to i dam znac czy działa ;)

Witam Panowie wracam do tematu i miałem dać znać czy zrobienie elektriniki pomogło niestety mo magik powiedział mi że nie da rady narazie tego zrobic w f-kach bo nie maja jeszcze na to patentu więc zwracam się z prośbą czy macie może namiary na swojego magika który jest wstanie uratować te moje uderzenia przy zwalnianiu z 3 i 2.Pozdrawiam

Opublikowano
Witam. Miałem okazję przejechać się Jeep Renegade z 9 biegowym ZF. Samochód po nocnym postoju i pierwsza jazda. Massssakra silnik diesel 170 KM i skrzynia nówka, hałas w srodku jak bym traktorem jechał a skrzynia szarpie przy zmianach biegów, wyczuwalne dohamowania. Uznałem że moja chodzi o niebo lepiej. A się czepiałem.....
Opublikowano

Dzisiaj zauwazylem, ze moja skrzynia zaczela szarpac ale co dziwne na trybie sport. Na zwyklym D nie ma tych objawow. Tryb sport glownie kojarzy mi sie z tym, ze skrzynia tylko przeciaga kazdy bieg. Wiec nie wiem dlaczego moze szarpac na sport a na D jest to nieodczuwalne.

 

8HP45

przebieg: 247 tys.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy i kiedy był zmieniany olej?

Przy tym przebiegu powinna być druga wymiana.

Opublikowano

Na pewno nie bylo. Auto jezdzilo w leasingu do 165 tys. Potem byl moj poprzednik i ja od 180 tys. W tym czasie tylko 2 razy rozrzad wymieniany i obrocona panewka wiec nie bylo czasu na skrzynie :).

 

Pytanie czy teraz juz nie jest za pozno i czy to cos pomoze. Zeby sie nie okazalo, ze za chwile po wymianie oleju bedzie konwerter do wymiany/regeneracji + remont skrzyni.

 

Dodam, ze juz raz mi konwerter zaczal swirowac przy dluzej trasie. Poslizgiwal i po przerwie wszystko wrocilo do normy i od tej pory zrobilem juz ponad 1 tys. km i cisza. W ISTA nawet znalazlem wtedy blad.

viewtopic.php?f=103&t=331748

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli olej przy tym przebiegu nigdy nie był wymieniany no to mogą być tego konsekwencje.

Przy obecnym przebiegu i objawach czy wymieniać olej czy nie, o odpowiedź poproś kolegę gorik79.

Opublikowano
Witam. Do Piotrek F11 - sprawdz jak działa Ci skrzynia jak wyłączysz całkowice DTC przez dłuższe przytrzymanie przycisku od kontroli trakcji. Nie przez moment tylko całkowicie. Może przestanie szarpać przy hamowaniu. I daj znać czy pomogło.

Witam jutro sprawdzę powiem co i jak dodam jeszcze tylko że jak skrzynia jest zimna to wszystko działa idealnie w momencie gdy się nagrzeje pojawia się problem szarpania ale zobaczymy jutro dzięki

Opublikowano
Siema Niestety stestowałem tą opcję dezaktywacji DTC ale nie pomogło w momencie gdy sie nagrzeje z 3 biegu wali jak pontoniarz o brzeg europy nie wiem już co robic
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie odświeże temat. Mam 530d f10 z 2011r . Od pewnego czasu auto gdy wrzucam bieg na D drży. Są lekkie wibracje od załączonego napędu ale i lekkie kopnięcia które czuć na siedzeniach. Gdy wrzucam skrzynie bądź ustawiam tryb sport auto pracuje bardzo równo. Te kopnięcia są czasami silniejsze a czasami bardzo słabo wyczuwalne, zauważyłem że chyba zależnie od nachylenia pojazdu. Mam 87tyś mil przebiegu. wątpie że olej był wymieniany w skrzyni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie odświeże temat. Mam 530d f10 z 2011r . Od pewnego czasu auto gdy wrzucam bieg na D drży. Są lekkie wibracje od załączonego napędu ale i lekkie kopnięcia które czuć na siedzeniach. Gdy wrzucam skrzynie bądź ustawiam tryb sport auto pracuje bardzo równo. Te kopnięcia są czasami silniejsze a czasami bardzo słabo wyczuwalne, zauważyłem że chyba zależnie od nachylenia pojazdu. Mam 87tyś mil przebiegu. wątpie że olej był wymieniany w skrzyni.

Pierwsze co to wymień olej.

Na forum jest xxx razy pisane przy jakim przebiegu powinno się wymieniać olej.

Z wymianą czekasz aż ktoś Cię zaprosi.

Opublikowano
No wiem wiem wymieniłem w silniku na Motula teraz czas na skrzynie . Auto potrzebne do roboty i nie ma jak się ustawić z mechanikiem . Mam nadzieje ze to pomoże bo to uciążliwe :/ W ASO powiedział mechanior ze to może być wtryskiwacz tez
Opublikowano
witam ,ma to samo :) tylko bez "kopnięcia " po przełączeniu na D drżenie, na zimnym czuję się jak w jelczu :) na pozostałych ustawieniach ok. Jak złapie temperaturę drżenie znacznie ustępuje,ale nie całkiem. Na moje posesji jest znaczna różnica terenu i też załważyłem, że uspokaja się jak przód jest niżej. Zastanawia mnie czy to nie któraś poduszka ?
Opublikowano
witam ,ma to samo :) tylko bez "kopnięcia " po przełączeniu na D drżenie, na zimnym czuję się jak w jelczu :) na pozostałych ustawieniach ok. Jak złapie temperaturę drżenie znacznie ustępuje,ale nie całkiem. Na moje posesji jest znaczna różnica terenu i też załważyłem, że uspokaja się jak przód jest niżej. Zastanawia mnie czy to nie któraś poduszka ?

Dokładnie :D na wzniesieniu czuć bardzo a na pochyłości do przodu czuć znacznie mniej. Tylko gdy zmieniam tryb skrzyni czy przechodzę z trybu jazdy Normal na Sport drżenie ustępuje całkowicie i silnik pracuje gładko tak jak powinien przypuszczam . Wiec nie wiem czy to zależy od poduszek . Moje typy to wtryski i skrzynia . Wtryski bo ktoś opisywał grzechotanie przy przyspieszeniu i winowajca byly wtryski . Może gdy zmienia się tryb na sport podawana jest większa dawka paliwa albo zmienia się mapa silnika i zmienia charakterystykę pracy . A skrzynia bo gdy zmieniam na M/S tego nie czuć podobnie jak po zmianie na tryb Sport. No i to ze pewnie olej w skrzyni odkadsamochod opuścił fabrykę nie był wymieniany .

Opublikowano
Kurde :) tylko np. jak to wtryski ? To dlaczego np. na R cisza i na innych przełożeniach ? Hm... tylko D ! Ja już bardziej stawiałbym na skrzynię. Jak temperatury wrócą do normy:) to borę się za to, bo szlag mnie trafia.A kolega próbował robił coś z tym ? Czy na razie tak jak ja ;)
Opublikowano

Panowie wiem, że to, co napiszę będzie dziwne, ale zanim wydacie tysiące na wtryski, wymianę konwertera, czy remont skrzyni, pojedźcie do elektryka, żeby porządnie sprawdził Wam alternator, regulator napięcia i stan akumulatora. Najlepiej, żeby ten elektryk umiał używać oscyloskopu i go używał :).

 

Borykałem się z okrutnymi drganiami i rezonansem przy ujemnych temperaturach na D i R przy zimnym silniku. Na ciepłym zresztą też było daleko od ideału. Nikt nie umiał zdiagnozować przyczyny. Ostatnio padł mi regulator napięcia (brak komunikacji). Po wymianie regulatora i doładowaniu akumulatora czuję "masaż" na fotelach tylko jak silnik jest zimny (od wymiany regulatora temperatura u mnie prawie cały czas w okolicach -10 - -15 stopni, a parkuję pod chmurką), a nieprzyjemne efekty akustyczne zniknęły całkowicie. Aż mi się wierzyć nie chce.

 

Wychodzi na to, jakby elektronika w naszych samochodach była wrażliwa na spadki napięcia, albo zakłócenia w zasilaniu.

Pogooglowałem trochę i można znaleźć informacje o tym, że szczególnie sterownik skrzyni jest na to wrażliwy, co zgadzałoby się z moimi odczuciami po naprawie - skrzynia chodzi odczuwalnie lepiej.

 

Uprzedzając pierwsze komentarze - nie jest to efekt placebo po resecie adaptacji skrzyni, bo adaptacja nie była resetowana tym razem. Poza tym nawet, gdyby ktoś to zrobił bez mojej wiedzy, to efekty nie utrzymywałyby się przez tydzień i z doświadczenia wiem, że nie byłyby tak spektakularne.

 

Teraz możecie mnie obśmiać :D.

Opublikowano
No to mamy istne Archiwum X z tymi Fkami :D Może coś w tym jest bo ostatnio zauważyłem ze jak dojeżdżam do ronda zwykle zdejmuje nogę z gazu i załącza się tryb BlueEfficient (niebieski pasek do regeneracji energi z hamowania) gdy tak sobie dojeżdżam powinien być ciagle naładowany ale gdy wytraca prędkość i zaczyna się toczyć wolniej to znika niebieski pasek i zaczyna rosnąć zurzycie paliwa (czerwony pasek) nawet do 10l i po chwili się zmniejsza . Wiem ze jak kupowałem auto dojeżdżałem do ronda to trzymał niebieski pasek aż do końca dopóki nie dodałem gazu . Wiec może masz coś racji kolego . Coraz więcej nieprawidłowości zauważam . Jest lekko zamulony . Na D jest turbo dziura taka ze wyssałaby wszystkie planety z układu chyba . Skrzynia szarpie delikatnie na 1,2.
Opublikowano

nie wiem jaki olej lejecie do silnika i jak często, nie wiem jak często zmieniacie olej w ASB, ale ja z przebiegiem już pod 340tyś km takich objawów nie mam (a ostatnie dni temperatury pod -20st, parkuję na zewnątrz)

 

jedyne co słyszę to silnik jest głośniejszy zanim się zagrzeje + plastikowa pokrywa na silniku terkocze na mrozie :cool2:

Opublikowano

Olej w silniku co 15.000, w asb po 100.000, teraz mam 130.000.

 

Z tego co pamiętam z Twoich postów, Ty dużo jeździsz i głównie poza miastem, więc raczej masz zawsze dobrze naładowany akumulator. U mnie jak robiłem częściej dłuższe przeloty to silnik pracował o wiele lepiej, co wpisywałoby się w "teorię prądową", choć oczywiście jej nie potwierdza.

Po usunięciu awarii zasilania mój samochód zachowuje się tak jak Twój.

 

@Czeski15

Na początek sprawdź w ukrytym menu napięcie ładowania. Jeśli masz akumulator AGM,to przy tej pogodzie powinno być 14.7- 14.9 V. Naładuj akumulator porządnym prostownikiem. To prawie nic nie kosztuje.

Po wymianie regulatora przestałem czuć, gdy skrzynia redukuje podczas zwalniania i przestała być ospała w trybie Comfort. Nie ma też tendencji do trzymania absurdalnie niskich obrotów (chętniej redukuje) i dzięki temu problemy z wpadaniem auta w rezonans na niskich obrotach praktycznie zniknęły.

 

Jeśli się okaże, że po naładowaniu akumulatora jest o wiele lepiej to może będzie to, co w moim aucie. Wtedy porządne sprawdzenie ładowania + ew. wymiana akumulatora. U mnie póki co obyło się bez tego ostatniego.

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Przeczytałem swój post i sam sobie nie wierzę. Brzmi to jak stek bzdur, ale NAPRAWDĘ u mnie zadziałało :).

Opublikowano
@dziubek_ma dzięki sprawdzę i dam znać . Szczerze to wątpię ze chodzi o aku ale zawsze warto sprawdzić :) ja póki co wymieniałem olej w silniku nie dawno . Teraz będę wymieniał w skrzyni . A ASB nie wiem co to jest :p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.