Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja generlnie nie jestem fanem wymiany od razu calego oleju. Lepiej zlac tyle ile sie da i najwyzej za miesiac, dwa ponowic te czynnosc, oczywiscie juz wtedy bez wymiany miski. Dziwne, ze dwa razy masz ten sam problem. Proponuje u innego mechanika sprawdzic poziom oleju.
  • Odpowiedzi 197
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Sugerujesz ze ta wymianą uszkodzilem skrzynie? W poprzedniej e60 byłem u innego mechanika żeby sprawdzić poziom oleju po tamtej wymianie i było ok. Wiec zakładam ze teraz jest też ok. Nie rozumiem tylko dlaczego tak bardzo te skrzynie sa wrazliwe na wymianę dynamiczna. Nie dziwię się że ludzie mają potem wątpliwości... wymieniać czy nie. .. nie potrefie się teraz cieszyć tym autem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej jest teraz rzadszy i widocznie są problemy z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia oleju. Dziwne to. Duży masz przebieg? Może ktoś tę skrzynię katował wcześniej mocno. Najwyżej kup używaną skrzynię z dobrego źródła. 8HP się tak rzadko psują, że kosztują grosze na rynku części używanych. Tylko przełóż elektronikę ze starej skrzyni.
Opublikowano
112000 km. Samochodem jeździł jeden mężczyzna i używał go sam. Krótko mówiąc auto generalnie wygląda jak nowe zwłaszcza w środku i komorze silnika. Jest niezmiernie zadbany. A olej wymienilem w zasadzie zgodnie z zaleceniem ZF czyli pierwsza wymiana dynamiczna przy około 80 do 100 tys. Raptem 11tys później niż powinienem wiec nie chce mi się normalnie wierzyć że się coś zesralo. Chyba jednak zrobię jak mówiłeś. .. sprawdzę jeszcze raz stan oleju... bo to jedyne co przychodzi mi do glowy
Opublikowano

Jeżeli mówisz o zaleceniach ZF, to warto zwrócić uwagę, że producent sugeruje wymianę statyczną ;)


Może w obu przypadkach płukanka była nieodpowiednia i stąd teraz masz problemy...

Opublikowano
Kurcze tego nie doczytalem... chciałem dobrze a wyszło jak zwykle... aż mi się nie chce wierzyć że doszło do jakiegoś uszkodzenia. Najgorszy jest drugi bieg... jak by nie chciał wskoczyć albo jakby zapinal się dwa razy przy jednoczesnym spadku obrotów Jeśli w tym momencie wcisniesz mocno pedal gazu to następuje szarpniecie. Ktoś tu juz pisał o takim zachowaniu na 2gim biegu. Pisał że jak rozlaczy DSC to wtedy wszystko wraca do normy ale u mnie to nie dziala.
Opublikowano

Witajcie,

Moze wyda to sie glupie, ale... zacznij od opon. W szczegolnosci jesli masz XD. Mialem podobne zachowania o jakich piszesz, tez robilem wymiane oleju i dalej szarpalo. Wymienilem opony na nowe i problem u mnie zniknal. Wyszlo przypadkiem- zakladalem nowe zimowki a stare byly letnie.

Pozdrawiam

Lobous

Opublikowano
Boa5 proponuję Ci podjechać do innego mechanika na adaptacje skrzyni. U mnie po wymianie oleju była jakaś masakra, biegi do góry wchodziły płynnie ale przy zrzucaniu strasznie szarpało. Mechanik który wymieniał olej mówił że zrestartował ustawienia. Podjechałem do znajomego który podłączył ktsa i okazało się że jest kilka mało znaczących błędów które wykasował plus zrobił adaptacje skrzyni i wszystko wróciło do normy. Chodzi płynnie nic nie szarpie. Dziwne jest to że tę samą historie masz w drugim samochodzie po tej samej naprawie u tego samego mechanika, moim zdaniem popełnia jakiś błąd i stąd Twoje problemy
Opublikowano
Właśnie sęk w tym ze jestem z UK a tu naprawdę ciężko o kogoś kto ma wiedzę w zakresie tych skrzyń. . Błędów żadnych nie ma na skrzyni... często to sprawdzam i jest czysciutko. Musze jeszcze raz jak tylko będę miał okazje sprawdzić olej. Mam nadzieje ze może się jeszcze ułoży na tym nowym oleju. Dzięki chłopaki za zainteresowanie. .. jak tylko się coś urodzi dam znac
Opublikowano
boa skad w UK jestes? W moich okolicach moj znajomy byl ostatnio na wymianie oleju w swojej skrzyni i bardzo sobie chwali jej prace po wymianie, sam tez tam chce pojechac kiedy przekrocze ze 100k. Moze faktycznie twoj mechanik robi cos zle i warto zajrzec w inne miejsce.
Opublikowano

Jestem z Bristolu. A wymieniałem olej u gościa w Reading u Polaka bo wydał mi najbardziej ogarnięty. W Bristolu jest też jeden Polak ale strasznie cwaniakuje i za wymianę bierze 725 funtów wiec stwierdziłem ze nie będę go dorabial. Jest jeszcze paru Anglików ale opinie są bardzo negatywne na ich temat i nie chciałem ryzykować. Pisz do mnie na privat jak coś. .. nie będziemy tu spamowac...




Słuchajcie jeszcze jednej rzeczy dzisiaj sie doszukalem... stając na wstecznym prawie nie chciał cofać. . Tzn ze był bardzo slaby na wstecznym i żeby ruszyć trzeba nacisnąć gaz. .. mało tego... stałem na podjeździe przodem w dół z załączonym wstecznym a auto stacza się do przodu... wsteczny nie utrzymał go na niewielkim wzniesieniu ... sprawdzcie proszę jak jest u was. . Odnoszę dziwne wrażenie ze ta skrzynia się kończy :cry2:

Opublikowano
Hej no co jest panowie? Nikt nie może sprawdzić w swojej efce jak to jest z tym wstecznym na górce przodem dół?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda na małą ilość oleju lub z innej przyczyny nie masz odpowiedniego ciśnienia oleju.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie odświeże temat . Miałem spięcie w gniazdku 12V przednim bo pompowalem sobie koła kompresorem i z wtyczki od kompresora został bolec w gnieździe i zrobił spięcie . Wymieniłem bezpiecznik od gniazda zapalniczki i od tamtej pory zaczynają mrugać z przodu podświetlenia pokręteł od nawiewu od czasu do czasu . Również skrzynia zaczęła szarpać bardziej i jak wrzucam D to czasami tak kopnie ze masakra . Wiecie gdzie szukać przyczyny ? Czy wgl szarpanie skrzyni może być spowodowane jakimś ogólnym spięciem w elektryce albo od świec żarowych ?
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A wiec tak... wracam tutaj z moim problemem który opisywałem jakiś czas temu kilka stron wcześniej. Bylem na urlopie w Polsce.. i pojechałem do tego mechanika od automatów kolo Bialegostoku. Nie wiem czy skojarzycie... to jest ten gość od Profesora Chrisa z You tube. Bylem pełen nadziei. .Mialem do nich 200km od siebie. Spędziłem tam 12h. Nie naprawili nic. Wymienili nawet mechatronike na kolejną i nic. Ich nowoczesna maszyna do sprawdzania zaworów i hydrauliki nie znalazła żadnych nieprawidłowości a mimo to skrzynia chodzi tak jak chodziła. Dokładnie takie same obiawy nawet na podmienionej mechatronice. Nie wiem dokładnie co robili z ta skrzynią bo nie miałem dostępu do warsztatu ponieważ zamknęli bramę i nie miałem tam wstępu. Przypomnę tylko ... pierwsze 3 biegi mają twarda zmianę w górę i w dół no i 2 bieg zapina się na dwa razy. Poziom oleju był zachowany i olej czysciutki. Wrocilem do UK z tym samym problemem.. błędów na skrzyni nie ma ale za to pojawił się jeden w "funkcjach roznych" E0EC01 nieprawidłowy sygnał z interfejsu DME/DDE. Nie wiem co to jest bo nic nie mogę znaleźć w związku z tym błędem. Tak czy inaczej nadal to nie chodzi jak powinno :cry:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Jednostki sterujące wymieniają informacje za pośrednictwem magistrali.

„Błąd interfejsu” (nieprawidłowy sygnał) jest przechowywany, gdy pilnie potrzebne sygnały są odbierane tylko w postaci wartości zastępczej lub jako „sygnał nieprawidłowy”.

Błąd jest rejestrowany, gdy partnerska jednostka sterująca (= interfejs) przesyła wartość zastępczą lub wartość oznaczoną jako nieważna zamiast wymaganych informacji. W takim przypadku kod błędu powinien być również przechowywany w odpowiedniej partnerskiej jednostce sterującej.


Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 9 do 16 V.

Stan terminala Terminal 15

włączony

Stan terminala Status PWF: jazda


Stan terminala Status PWF: Zamieszkały


Warunki jazdy Uwaga: Oznaczenia statusu terminala lub statusu PWF mają zastosowanie w zależności od instalacji elektrycznej pojazdu.


Stan czasu uszkodzenia

Kod błędu jest wprowadzany po uruchomieniu centrali po maksymalnie 10 sekundach.

Plan serwisowy

Sprawdź wszystkie zapisane usterki partnerskiej jednostki sterującej zgodnie z planem testów.

Zwłaszcza usterki, które mają wpływ na sąsiedztwo partnerskiej jednostki sterującej (np. Podłączony system czujników).

Tego typu usterki są następstwami.

Jeśli w planie testów nie ma dalszych modułów testowych, dalsze czynności naprawcze nie są wymagane.

Wpływ na błąd



Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Komunikaty Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Błąd nie występuje w jednostce sterującej, która rejestruje błąd interfejsu. Z tego powodu nie wolno wymieniać jednostki sterującej.

© 2020 - BMWFaultCodes



Moim zdaniem , powinieneś pojechać do elektryka posiadającego oscyloskop.

Z opisu błędu wynika ,że jest problem z przesyłem/odczytem danych.

Może zadzwoń do niego......

https://www.youtube.com/c/autonomis

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A wiec tak... wracam tutaj z moim problemem który opisywałem jakiś czas temu kilka stron wcześniej. Bylem na urlopie w Polsce.. i pojechałem do tego mechanika od automatów kolo Bialegostoku. Nie wiem czy skojarzycie... to jest ten gość od Profesora Chrisa z You tube. Bylem pełen nadziei. .Mialem do nich 200km od siebie. Spędziłem tam 12h. Nie naprawili nic. Wymienili nawet mechatronike na kolejną i nic. Ich nowoczesna maszyna do sprawdzania zaworów i hydrauliki nie znalazła żadnych nieprawidłowości a mimo to skrzynia chodzi tak jak chodziła. Dokładnie takie same obiawy nawet na podmienionej mechatronice. Nie wiem dokładnie co robili z ta skrzynią bo nie miałem dostępu do warsztatu ponieważ zamknęli bramę i nie miałem tam wstępu. Przypomnę tylko ... pierwsze 3 biegi mają twarda zmianę w górę i w dół no i 2 bieg zapina się na dwa razy. Poziom oleju był zachowany i olej czysciutki. Wrocilem do UK z tym samym problemem.. błędów na skrzyni nie ma ale za to pojawił się jeden w "funkcjach roznych" E0EC01 nieprawidłowy sygnał z interfejsu DME/DDE. Nie wiem co to jest bo nic nie mogę znaleźć w związku z tym błędem. Tak czy inaczej nadal to nie chodzi jak powinno :cry:

Aktualizowales soft w skrzyni? Od tego bym zaczał.

Opublikowano
Raczej tak sceptycznie podchodzę do aktualizacji softu w moim przypadku. .. ten gość u którego bylem kolo Bialegostoku stwierdzil ze tak naprawdę to to tylko konwerter pozostał do sprawdzenia a dokładnie lockup. Wyglada to tak jakby nie zapinal się od pierwszego biegu i przy delikatnej jeździe jak wcisne gaz na 2jce to jest szarpnięcie i wygląda na to ze wtedy się zapiął. Podczas hamowania sytuacja ma się odwrotnie to znaczy biegi od 3 są mocno podbijane i auto hamuje mocno skrzynią wygląda to tak jakby lockup nie chiał się rozpiąć. Przy dynamicznej jeździe zjawisko praktycznie nie występuje co by oznaczało ze zawór lockup dostaje większe ciśnienie oleju i wszystko chodzi sprawnie.. tak tylko sobie myśle głośno tylko bo juz nie wiem czego się czepiać
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Kolego sprobuj pojeździć w trybie manualnym z 500km może i więcej, oraz zmieniaj biegi taj jak ci najbardziej odpowiada (ja troche je przeciągałem ponad 2 tys. obrotow) i po pewnym czasie zobacz czy cos sie zmieniło

. Chodząc po mechanikach to tylko money, money :8)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego sprobuj pojeździć w trybie manualnym z 500km może i więcej, oraz zmieniaj biegi taj jak ci najbardziej odpowiada (ja troche je przeciągałem ponad 2 tys. obrotow) i po pewnym czasie zobacz czy cos sie zmieniło

. Chodząc po mechanikach to tylko money, money :8)

 


Bylem na urlopie w PL i zrobilem w sumie około 5tys km z czego około połowa w trybie manualnym bo już miałem dość jazdy z szarpiacym automatem ale nic to nie dalo . Skrzynia chodzi coraz gorzej na te chwile i pomyslu juz nie mam ani nawet mechanika nie mam który miałby wiedzę...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego sprobuj pojeździć w trybie manualnym z 500km może i więcej, oraz zmieniaj biegi taj jak ci najbardziej odpowiada (ja troche je przeciągałem ponad 2 tys. obrotow) i po pewnym czasie zobacz czy cos sie zmieniło

. Chodząc po mechanikach to tylko money, money :8)

 


Bylem na urlopie w PL i zrobilem w sumie około 5tys km z czego około połowa w trybie manualnym bo już miałem dość jazdy z szarpiacym automatem ale nic to nie dalo . Skrzynia chodzi coraz gorzej na te chwile i pomyslu juz nie mam ani nawet mechanika nie mam który miałby wiedzę...

Skrzynie nie są chyba jakoś kosztowne? Chyba to koszt dobrej nowej opony czy dwóch. Może warto po prostu ją wymienić niż w nieskończoność się tym zamartwiać?

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.