Skocz do zawartości

[5XX] szarpanie skrzyni automatycznej


monogramus

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio jeździłem nową f10, po powrocie do swojej zauważyłem, że moja skrzynia nie działa już tak aksamitnie jak w nowa, w sumie nic odkrywczego :D

Działa dobrze jednak lekko szarpie przy spokojnej jeździe, na czerwonym zmienia płynnie. Resetowałem już. Gdzie szukać przyczyny? Może zmiana oleju coś pomoże? Nie jest to tania wymiana więc wolę zapytać czy warto. Przebieg 76kkm (2010r.), więc mniej niż zaleca ZF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 197
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Moja też delikatnie szarpie, a może nie tyle szarpie co po prostu czuć ze zmienia biegi, w zakresie obrotów 2,1 - 3,3.

Tyle, że u mnie przebieg dużo większy bo 160kkm.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jeździłem nową f10, po powrocie do swojej zauważyłem, że moja skrzynia nie działa już tak aksamitnie jak w nowa, w sumie nic odkrywczego :D

Działa dobrze jednak lekko szarpie przy spokojnej jeździe, na czerwonym zmienia płynnie. Resetowałem już. Gdzie szukać przyczyny? Może zmiana oleju coś pomoże? Nie jest to tania wymiana więc wolę zapytać czy warto. Przebieg 76kkm (2010r.), więc mniej niż zaleca ZF.

 

 

Jasne, że wymiana oleju może pomóc. Olej w skrzyni powinno się zmieniać po 60 tyś. km. Ja tak zmieniam i po wymianie czuje, że ta skrzynia inaczej pracuje właśnie bardziej aksamitnie i te doświadczenie miałem na niejednym samochodzie. Może też pomóc wgranie nowego softu do skrzyni jeżeli jest dostępny :D

"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to jest właśnie wyczuwalna zmiana, w EXX mi nie przeszkadzało ale w F10 już trochę :)

Soft mam najnowszy.

To wychodzi ~1500zł, nie majątek ale skoro aso twierdzi, że olej jest "dożywotnio" ( :D ) to może szkoda sensu.

Mam ją od nowości, nie piłuje jakoś bardzo, rondka tylko na mokrym więc zdziwiły mnie te objawy przy 76kkm. Zmienię ten olej za jakieś 2tyg to napiszę czy warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Olej po 150 tys. km w 8HP nie wygląda za różowo więc lepiej wymieniać i to chociaż co te 100 tys. km.

 

A co do tego, że to droga skrzynia to się nie zgodzę. Ze względu na to, że te skrzynie się nie psują, są tanie jak barszcz na rynku wtórnym. Za 2-3 tys zł kupisz idealne 8HP bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uderz najlepiej do kolegi gorik z Legionowa, już kilka osób go polecało, a i jak wkrótce muszę się wybrać na wymianę oleju w skrzyni w 335iA

Można też podobno do tego wymienić komplet zaworków w skrzyni, które odpowiadają za zmianę: delikatną, szybką, w górę, w dół itp... a komplet zaworków do 6 biegowego to z tego co słyszałem mniej niż 500PLN a poprawa płynności wtedy już bardzo zauważalna !

 

Fajnie by było jakby gorik się wypowiedział w temacie.

 

Ja mam co prawda tylko 60000km w 335, ale 500Nm mogło zrobić swoje... ;) Dodatkowo auto z 2007 ( nie jeżdżone zimą )

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyleczyłem moją skrzynię z szarpania resetem. Początek użytkowania był bardzo spokojny ale z czasem jazda była coraz dynamiczniejsza. Skrzynia nabrała chyba nawyków które przy spokojnej jeździe powodowały że dwójka biła fotelem po plecach. Resecik załatwił sprawę :cool2:

Po 11 miesiącach mam niecałe 20k km więc ciężko mówić o innych przyczynach...Teraz jest znowu płynnie w każdym trybie i przy dowolnym stylu jazdy :8)

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
paweł_e81 co do 6hp jak najbardziej zrobienie mechatronica (płyta + tłoczki) może dać poprawę tak samo jak pomaga wymiana oleju i reset adaptacji ale warunkiem jest sprawna mechanika skrzyni, bez tego nic pomorze, w 8hp jak w misce po zdjęciu nie ma złotych opiłków wymiana oleju może pomóc jak najbardziej, mechatronika jak na razie nie zawodzi, chociaż jak pojawią się większe przebiegi okaże się czy aby na pewno, jeśli ktoś powoła się na forum to wymiana w 8hp - 1299 (w cenie 8l oleju ZF 8, miska z filtrem i uszczelką ori BMW, kpl. śrub) olej zlewamy dodatkowo z mechtronica i chłodniczki oleju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebralem dzisiaj swojego x'a po wymianie oleju w skrzyni i powiem wam koledzy ze nie zaluje ani jednej wydanej zlotowki. Zmiana biegow znacznie lepsza, idealna wrecz. Mialem takiego laga miedzy 1 i 2 oraz 2 i 3 - az czuc bylo ze cos jest nie tak - i teraz wszystko to zniknelo i znowu sie ciesze mieciutka, jedwabista wrecz praca skrzyni. Dodam, ze olej kupilem sam (reklama - w legionowie), ale wymiane zlecilem aso

 

Edit: wymiana po 86 tys

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Panowie szukam dla siebie sedana po 2011 roku w automacie.

Oglądałem już około 10 samochodów :D

 

I mam następujące pytanie. Co może być przyczyną szarpania automatu przy zmianie z 2 na 3 bieg?

W trzech samochodach których jeździłem, dwa miały około 150 tysięcy km zrobione skrzynia szarpała przy bardzo wolnym rozpędzaniu samochodu przy zmianie z 2 na 3 z 3 na 4, dalej na następnych biegach nie było tego czuć.

Może to nie było szarpanie ale odczuwalna zmiana biegu tak jak by sprzęgło trochę za szybko puścić.. W innych samochodach którymi jeździłem zmiana biegów nie była w ogóle wyczuwalna, a miały niektóre większy przebieg..

 

Czy reset skrzyni może coś pomóc?

Da się zresetować skrzynię poprzez odłączenie akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie te z mniejszymi były ciągle serwisowane w ASO (czyt: BMW nie zaleca wymiany oleju w skrzyni), a te z większymi przebiegami były serwisowane u Pana Zdzicha który na autach zęby zjadł i pierwsze o czym mówi to o wymianie oleju w skrzyni przy przebiegu 100tyś ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Większość ASO zaleca wymianę oleju w automacie :)

 

To może u Was na północy ;) na południu (Wrocław Inchcape, Katowice Bawaria) mówią, że BMW nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni :mad2:

 

W 3City i Zdunek i Bawaria mówią że BMW nie ma w zaleceniach ale Oni chętnie wymienią.

Oczywiście wolę wymianę poza ASO ze względów ekonomicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No niestety wszędzie, gdzie silnik jest w poprzek i napęd na przód ZF odpada, bo nie robi krótkich skrzyń biegów. Wtedy praktycznie zostają tylko japońce czyli Aisin i Jatco. BMW 2 Active Tourer to tak naprawdę technologia z Mini, dlatego są tam silniki z Mini i skrzynie biegów tak samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich jako że to mój pierwszy wpis na forum :)

na wstępie pytanie do kolegi mmw dot. zakupu skrzyni 8hp45 bo taka jest u mnie.... gdzie i za ile mozna trafić uzywke???

 

a poniżej trochę o moim problemie:

 

auto (F11 525D xdrive) zakupiłem z Niemiec z przebiegiem 133 tys km i od początku miało taki objaw:

z rana na zimnym silniku po wrzuceniu D lub R silnik przygasał jakby dostawał obciązenia , po puszczeniu hamulca auto

się toczyło ale nieraz nawet po dodaniu gazu potrafiło zgasnąć - nie przeszkadzało mi to za bardzo bo jak się trochę zagrzał

to objaw znikał i jeżdziło super, zmiana biegow płynna żadnych szarpań....

no ale nadałem temat przy innej okazji mechaniorowi co to pracuje w ASO a w domu ma kompa i robi fuchy...

powiedział że może za mało oleju i sprawdził .....dolał 0,3 litra zgodnie z naklejką na skrzyni iiiiiii ..... :shock:

zmienił mi soft w skrzyni na nowszy (update) + adaptacja z jazdami..... mialo być oki

jak pojechałem tym autem to zmiana szła gładko do biegu 5.... potem z 5 na 6 mocne szarpnięcie i przyhamowanie auta

i wskoczył bieg awaryjny ( czyli chyba 3), na szczęście restart auta kasuje ten bieg i znowu jedzie ale cały czas szarpie 5 na 6

oraz zamula cały 6 bieg tak ze nic nie przyspiesza i pod górkę nie wjedzie :shock:

 

aktualnie komuter wywala błąd - uślizg sprzęgła 5 > x i nadbieg

facet rozkłada ręce bo wziął go do siebie na ASO i tam komp wywala skrzynię do wymiany

ja tym jeżdżę bo się nauczyłem ale jest coraz gorzej :(

dodam że z historii wynika że w tym aucie nie zmieniano nigdy oleju

ale przecież dolewka 0,3 l nie zepsuła skrzyni...bardziej nowy soft który potraktował tą skrzynię jako nową a ta ma teraz 156tys km najechane - i zużycie przekracza możliwości adaptacji ??????

aktualnie szukam magika który wejdzie kompem w skrzynie biegów i spasuje ją mi od nowa jeśli to możliwe...

albo wymiana skrzyni na innną ????

macie jakieś pomysły ??

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.