Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

poniewaz termin odbioru auta wypadnie w srodku zimy, powoli rozgladam sie za zimowymi kolami ROF do auta (bedzie obute w standardowe felgi 392 z pakietu sport-line i letnie opony).

 

Zawsze jezdzilem na jednym komplecie felg i co sezon zmienialem/wywazalem opony (nie ROF). Teoretycznie polskie strony i fora (m.in. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=181409) nie opisuja problemu czestego przekladania opon typu ROF co sezon. Jednak na niemieckich serwisach mozna spotkac sie z informacjami, ze nie jest zalecane czeste sciaganie opon typu ROF z felgi, z powodu mozliwych uszkodzen, np. http://www.f30-forum.de/board1-f30-f31-f32-f33-f34-f35-f36-forum-allgemein/board7-reifen-felgen/2939-17-runflats-mehrmals-aufziehen/

 

Jak to jest w koncu? Czy ktos ma dluzsze/kilkuletnie doswiadczenie z wymiana opon ROF co sezon? Oczywiscie mowa tutaj o serwisie oponiarskim, ktory posiada odpowiedni sprzet do tego typu opon, czyli "dodatkowy docisk".

 

Zadaje to pytanie, poniewaz waham sie pomiedzy dwoma opcjami:

1) kupic 4 opony zimowe w tym samym rozmiarze co letnie:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-blizzak-lm32-225-50-r17-94-h-run-on-flat-#70832070

4x721 PLN + 2 przekladki opon z wywazaniem kazdego roku (okolo 2x 140 PLN)

2) kupic komplet stalowych felg z czujnikami cisnienia:

http://www.leebmann24.de/bmw-winter-komplettraeder-12-16-zoll-schwarz-bmw-3er-f30-f31-36112220137.html

499 EUR + 180 EUR doplaty do Bridgestone Blizzak LM32* RSC + 200 EUR za czujniki = 879 EUR

potem na wiosne sam zmieniam kolka, a na jesien zawsze do gumiarza na zmiane kompletu + wywazanie obu (okolo 100 PLN) tak, aby zawsze miec wywazone kola

 

Cenowo patrzac na kilka lat uzytkowania auta wychodzi podobnie. Personalnie sklaniam sie bardziej ku opcji 1, tylko mam obawy czy opony ROF wytrzymaja kilkakrotne zdejmowanie/montaz na felge.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie lepiej dwa komplety - przy ROF często opona źle się układa na feldze bo jest bardzo sztywna - co później mimo dobrego wyważenia objawia się wibracjami. Raz założysz, dokładne wyważenie + ewentualnie test drogowy aby sprawdzić poprawny montaż, później tylko wyważenie raz na sezon lub dwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co przeczytalem na tym linku co podalea to tak nie do kladnie ze jest odradzane .

 

Rozmowa toczy sie wzgkedem zakladania opon ROF w warsztacie z odpowiednia maszyna i duzym ryzykiem uszkodzen scianki nakladania w warsztacie ktory takiej maszyny nie posiada. Pierwsza opcja nie powinna sprawiac problemow.

 

To tak w skrocie ;) moim zdaniem zawsze dobrze jest miec dwa komplety, oprucz tego ze wygodniej to i sezonowanie ich jest prostrze i jest mniejsze ryzyko ich odksztalcenia, do tego jakie kolwiek problemy zawieszenia mozesz szybko wykluczyc opcje opon.

 

Jesli planujesz miec to auto przez kilka lat biez drugi komplet :) do tego dobry argument przy sprzedazy :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

@speed1211

 

tak, w przytoczonym watku z niemieckiego forum akurat jest wiecej postow o skutkach wymiany opon na sprzecie nieprzystosowanym do ROF, ale czytajac tez inne fora (glownie F10) poruszany jest ten sam problem o czym pisze Szozdul i ze niektore serwisy niemieckie odradzaja czesta wymiane opon ROF, nawet na poprawnym sprzecie

 

teraz mam bardziej dylemat czy drugi komplet felg 16 czy 17 cali :)

Opublikowano
ja zimowe mam 16. Nie wygladaja jakos super rewelacyjnie, jednak nie martwie sie, ze gdzies w sniegu bedzie jakis kraweznik, o ktory porysuje felgi ;) Poza tym, cena za nowy komplet byla kuszaca ;)
Opublikowano

Ja się zastanawiam czy jak kupię opony 225/45R18 czy moje oryginalne tylne felgi nie będą za szerokie.

Jak by nie było to 8,5 cala.

Zakładał ktoś może?

Opublikowano
Ja wszedłbym w wariant ten sam rozmiar opon na takich samych (wzór) felgach alu (nawet lekko używanych). Bo stalowe wyglądają słabo, kołpaki kradną/odpadają, alu czyszczone regularnie wytrzymują długo, te same rozmiary/wzory przydają się w awaryjnych sytuacjach (szybka podmiana na czas naprawy etc). Mam tak teraz, miałem kilka razy wcześniej.
Opublikowano
ja zimowe mam 16. Nie wygladaja jakos super rewelacyjnie, jednak nie martwie sie, ze gdzies w sniegu bedzie jakis kraweznik, o ktory porysuje felgi ;) Poza tym, cena za nowy komplet byla kuszaca ;)

 

Mozesz powiedziec cos wiecej na ten temat?

1) jaka dostales oferte na 16+zimowki+czujniki? Nie pytalem jeszcze o to w salonie, ale lepiej miec jakas kwote do porownania :)

2) czy czujesz wyrazna roznice miedzy letnimi (17/18?) a zimowkami 16? Chodzi o prowadzenie, komfort, albo prosciej - ktore felgi bardziej pasuja do F30, jesli chodzi o kompromis pomiedzy jazda a komfortem?

Wiadomo, ze 16 bedzie bardziej komfortowa, a 17/18 lepiej jezdzic.

Opublikowano

u mnie to wyglada tak:

letnie: 225/50/17 ROF

zimowe: 205/60/16

 

Na zimowkach jest duzo bardziej komfortowo. Jednak bardziej miekka opona robi swoje. Dodatkowo, przez to ze sa wezsze to jednak kierownica tez jest 'lzejsza'. Oczywiscie ma to swoje + i -. Swiadomie wybralem 16, bo czesto mam wypady w gory na deske, wiec ryzyko uszkodzenia felgi jest minimalne. Oczywiscie prowadzenie na zimowkach jest gorsze, bo opona bardziej sie ugina i jest wezsza. Do ok 150-170kmh nie czuje wielkiej roznicy w prowadzeniu na niekorzysc 16. Wiadomo, ze jest bardziej miekko, jednak jak nie jezdzic po torze to raczej Ci to nie bedzie przeszkadzac.

W przyszlym roku musze wymienic opony letnie i prawdopodobnie zrobie tak, ze kupie nowy komplet letnich (pewnie 19 lub 20) oraz opony zimowe ROF i zaloze je na te felgi 17 (powod: zima przejezdzam 2x przez niemcy i jak pogoda pozwala, to zdarza mi sie pogonic auto ponad 200kmh, a na tych 16 robi sie nieprzyjemnie miekko przy takich predkosciach).

 

Zalezy czego oczekujesz od auta i na co zwracasz uwage zima.

 

Komplet zimowych kupowalem z autem 2lata temu i zaplacilem wtedy ok. 1000CHF (~3'400PLN), ale to jest rynek szwajcarski i nie wiem czy takie porownanie cokolwiek Ci da ;)

Opublikowano

Do nowego BMW stalowe felgi? Fuj!

 

A komplety oczywiście lepiej mieć dwa, zresztą przecież jest 100x wygodniej wymienić je w domu w ciągu 30min niż się pchać i stać w kolejce u wulkanizatora, albo płacić 1500 za wymianę opon w ASO (ROTFL, tyle chcą za zmianę opon + wyważenie + przechowanie) :D

Opublikowano
kwestia gustu ;) ja wole stalowe czarne 16 niz alu 16, ktore sa malenkie

Chyba braku gustu :lol:

 

Nie ma nic gorszego, niż nowiutkie auto za grubo ponad 100tys i paskudne stalówki. 16" alu nie są jakieś szczególnie drogie, żeby trzeba było na nich oszczędzać, a nowa beemka ze stalówkami wygląda jak "kupił auto za wszystkie pieniądze i brakło mu na koła" :]

Opublikowano
no coz ;) mam zupelnie inne zdanie ;) kwestia gustu jak wyzej napisalem. Jak mowi stare przyslowie jedni wola ogorki a inni ogrodnika corki.
Opublikowano

gusta gustami

 

Dla mnie nie ma wiekszego znaczenia czy auto jedzie na stalowych czy aluminiowych felgach. Obie felgi podobaja mi sie wizualnie, dlatego pytalem o prowadzenie i wzgledy praktyczne wymiany opon. A jesli ktos mysli, ze do auta wlasciwie za ponad 200k nie pasuja stalowe felgi to jego problem, a nie moj :D Niech nie patrzy jak takie auto jedzie na ulicy :P

 

Dla mnie wieksza glupota jest kupowanie auta za kilka tysiecy zlotych, do tego felgi za 2 tysiace dla lansu i stare/lyse opony po 50 za sztuke...

Opublikowano

W De nie można jeździć F30 na stalowych

W dowodzie są tylko Alu

Na łysych oponach prędzej jeździ ten co nie stać go na felgi i próbuje na stalowych jeździć

Ze zacytuje klasyka- "Polska to dziki kraj..."

Od- u mnie letnie "20

Zimowe "17

Opublikowano

Ja stoję przed podobnym wyborem.

Teraz mam letnie ROF'y 18''.

 

Na zimę nie będę się bawił w przekładanie opon na felgi, bo to jest bezcelowe. Najzwyczajniej w świecie kupuję drugi komplet całych kół (pewnie 17'') i będę zmieniał w kompletach + wyważanie. Nie wyobrażam sobie przekładania ROF'ów dwa razy w roku. Wystarczy że zrobiłem to w E91 w poprzednim sezonie. Zdania nie zmienię.

 

Przekładanie ROF'ów to męką dla opon, felg i wulkanizatora ;)

Opublikowano

Z tymi stalówkami to taka trochę dziwna sprawa. Ale kto bogatemu zabroni?

Ale chyba pamiętacie jakim luksusem były "alufelgi" w latach '90. To była ogromna przepaść pomiędzy alu a stalowymi felgami.

Po pierwsze cenowa: alu było kilkukrotnie droższe od stalowych. A po drugie wizualna: wtedy kołpaki były obrzydliwe i zdecydowanie odstawały estetyką od nawet dość przeciętnych alufelg.

Teraz kołpaki mają naprawdę przyzwoitą stylistykę i nie wygląda to brzydko.

Zatem jeśli taki właściciel auta za 200tys. ma kaprys jeździć na stalówkach, to czemu nie...

choć przyznam szczerze, że nie spotkałem jeszcze ani jednej F30/F31 na stalowych felgach.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.