Skocz do zawartości

E46 330cd 204km Stukanie w silniku, metaliczne ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Od niedawna borykam się z dziwnym problemem w moim BMW E46 330d 204km z 2004r (LIFT) otóż, z silnika dochodzi dziwne stukanie, pukanie.. nie wiem jak to określić, metaliczy yyy dźwięk... żaden z mechaników nie jest w stanie mi powiedzieć co to jest, dodam że w aucie wymieniany był wtrysk nr 6, wszystko robione w serwisie BMW M-Sport Kraków. Na komputerze nic więcej nie wykazano, prawdopodobnie siedzi jeszcze jeden wtrysk tj. nr 3

Czy ktoś się spotkał z takim problemem ? auto pali normalnie, nie ma żadnych wycieków, silnik nie szarpie, pali równo. Dym z rury wydechowej jest normalny, bez dziwnych zabarwień, jedyne co to w oczy rzuciła mi się okopcona lekko turbina, jednak auto nie ma żadnych spadków mocy, wszystkie płyny ostatnio wymienione wraz z olejem + filtry, mogę wstawić filmik do oględzin, przebieg auta to 247 tyś km, poniżej wydruk wtrysków

 

Przed wymianą:

Cylinder 1: -0.7

Cylinder 5: -1.2

Cylinder 3: -0.7

Cylinder 6. 5.1 <----- Wymieniony

Cylinder 4: -1.8

 

OK: -5 to 4

Critical Rate <-5 or > 4

 

Po wymianie:

Cylinder 1: -0.4

Cylinder 5: 0.4

Cylinder 3: -0.2

Cylinder 6. -0.4

Cylinder 4: 0.3

 

Słucham sugestii i czekam na pomoc, być może to luzy na popychaczach już sam nie wiem.

albo po prostu na 10letnie auto to normalna sprawa...

Edytowane przez sajgon1990
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Daj filmik, klapki na miejscu?

Popraw tytuł, czyli dopisz "stukanie, głośna praca silnika".

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie wiem jak z klapkami,

film dodam pod wieczór. (tytuł poprawiony)

 

Odważny jesteś...

Ja bym tam zajrzał na pierwszym miejscu.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Wrzuć film, moja tez delikatnie czasem potrafi klepać ale w moim przypadku wychodzi na dwumase bo już grzechocze na luzie. A podmieniałem na inne wtryski i było to samo. Swoje mam 4 stare i dwa nowe i też to samo. O dziwo czasem tego nie ma... Skąd jesteś ?? Bo mi tak naprawde zostały stare tylko 4 wtryski dwumasa i pompa paliwa w progu, wszystko inne wymienione na nówki łączeni z kolektrorem
Opublikowano
Wrzuć film, moja tez delikatnie czasem potrafi klepać ale w moim przypadku wychodzi na dwumase bo już grzechocze na luzie. A podmieniałem na inne wtryski i było to samo. Swoje mam 4 stare i dwa nowe i też to samo. O dziwo czasem tego nie ma... Skąd jesteś ?? Bo mi tak naprawde zostały stare tylko 4 wtryski dwumasa i pompa paliwa w progu, wszystko inne wymienione na nówki łączeni z kolektrorem

 

Dwumasa odpada, skrzynia automatyczna.

Ten stukot czasami jest czasami nie ma.... autem zrobiłem sporo KM, na wtrysku jeździłem do momentu gdy padł.. tzn. w trasie Kołobrzeg-Zakopane...

w serwisie twierdzą, że wszystko jest w porządku, nie ma żadnych błędów na komputerze ani, problemów typu wyciek... temperatura też OK, dodaje dwa filmy, czekam na oględziny...

 

http://youtu.be/_F5B1Z7OUbc

http://youtu.be/23PSmRAXE_k

 

Następnie przejechałem całą trasę ze Szczecina do Londynu... także nie mam pojęcia, chciałbym to jakoś uciszyć...bo drażni

Opublikowano
To mnie nie uszczęśliwia, dlatego chciałbym w jakiś sposób rozwiązać problem.... a nie jeździć do mechaników którzy wymyślają jakieś pierdoły, wymienie popychacze, i sprawdzę tłok na 6 cylindrze.. bo co innego zostaje. Ciężko na jakąkolwiek diagnozę, dodatkowo zaryzykuję w wymianą klapek... jak ktoś wspomniał powyżej.
Opublikowano
Dużo ludzi ma takie stukania. W dziale e39 i e60 jest to znany temat i nikt kto ma ten problem jego nie rozwiązał. Często słyszy się o luzie na sworzniu tłoka, przetartym cylindrze i innymi usterkami które do wyeliminowania zmuszają rozbieranie silnika i to w drobny mak.
Opublikowano
W takim razie nie będę grzebać, bo nic to nie da.. widocznie ten typ tak ma.... :) w październiku podaję do Andrykowski Car Service Adam Andrykowski w Koszalinie, być może coś poradzi, silnika nie rozbiorę bo to istna głupota, jeśli padnie, znajdę nowy silnik... myślałem że to jakaś pierdoła a tu kolega mówi o rozbieraniu silnika co odpada w zupełności ;/ dzięki za porady poszukam jeszcze na forum... może coś znajdę.
Opublikowano

Może warto się pokusić o badanie endoskopem.Są kamerki ,że można sprawdzić przez otwór świecy żarowej.

Można też zdjąć miskę i sprawdzić panewki,tuleje,może są opiłki.Można również zdjąć dekiel zaworów,może coś tak puka.

Można też zdjąć kolektory.

Generalnie chodzi o to ,że nie zawsze trzeba od razu czapkę podnosić,rozbierać silnik.

Opublikowano
Dużo ludzi ma takie stukania. W dziale e39 i e60 jest to znany temat i nikt kto ma ten problem jego nie rozwiązał. Często słyszy się o luzie na sworzniu tłoka, przetartym cylindrze i innymi usterkami które do wyeliminowania zmuszają rozbieranie silnika i to w drobny mak.

 

to o czym piszesz dotyczyło pukania po otwarciu korku wlewu oleju, w tym temacie kolega nic o otwieraniu nie pisze,

a poza tym w m57n to znajdowali winowajce w vacum pompie, w m57 był przypadek sworznia a to inny silnik

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

Jedz do Wrocławia do LEO, znajdziesz go na BMW Sport.

 

On taki silnik jak twój z zamkniętymi oczami rozbiera i składa, ja u niego robiłem 330ci i nie żałuje żadnej złotówki

 

On nawet ma temat w którym pokazuje jak naprawiają silniki i ostatni robili tak jak twój i zrobili go na bogato, poszukaj to szoku dostaniesz.

Opublikowano
Mogą być do wymiany podkładki wtrysków - miedziane. U mnie też tak stuka, kiedyś wyczytałem że to one są winne. W sobotę zabieram się do wymiany wtrysków wraz z podkładkami. To dam znać czy pomogło. :)
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Życzę powodzenia, bo w m57 bywa problem z ich wyjęciem, zapiekają się, bo na wtryskiwaczach nie ma o-ringu uszczelniającego jak w m47n/m57n.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Mogą być do wymiany podkładki wtrysków - miedziane. U mnie też tak stuka, kiedyś wyczytałem że to one są winne. W sobotę zabieram się do wymiany wtrysków wraz z podkładkami. To dam znać czy pomogło. :)

 

Marne szanse na to by to były podkładki, wymieniałem u siebie kilkukrotnie i nic to nie zmieniło.

Opublikowano
Życzę powodzenia, bo w m57 bywa problem z ich wyjęciem, zapiekają się, bo na wtryskiwaczach nie ma o-ringu uszczelniającego jak w m47n/m57n.

Oringi w m57 są montowane od któregoś roku, dokładnie nie wiem. U mnie produkcja z października 2001 były.

Moje wtryski wszystkie wymontowalem w jakieś 4 minuty samymi rękami. Oczywiście mowa o samym wyciągania wtrysku, gdzie wszystko jest już zdemontowane.

 

Twoje filmiki nie działają. Co do stukania, to przyczyn może być sporo. Podkładki wg mnie są mało prawdopodobne. Najczęściej to wtryskiwacz, podobno stukać podobnie jak wtryskiwacz może regulator ciśnienia

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EL91&mospid=47671&btnr=13_0802&hg=13&fg=15

element 20.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego nie wiedziałem, czyli nie powinno być najmniejszego problemu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Panowie, problem rozwiązany okazało się, że panowie z krakowskiego Bmw m-sport serwis spieprzyli robotę, tzn wgrali zły program wtrysków(po ich wymianie). Dodatkowo wymieniłem cały rozrząd (kompletny nie jak większość wymienia sam łańcuch)

Ps.

Miałem pęknięty kolektor wydechowy no i błąd alternatora.. Szczotki do wymiany.

Od kolektora szły wszystkie spaliny do komory silnika jak i rownież do kabiny .... Czego efektem był smród w stylu uszczelki pod głowica.

 

Auto naprawione, dodatkowo wymieniłem klapki kolektora ssącego ;)

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Cześć, możesz udostępnić filmy że szukania ? Mam podobny problem tylko u mnie stuka coś podczas przyspieszania. Od 2tys obrotów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.