Skocz do zawartości

E46 325i M54B25 Podczas 'muskania gazu' dławi się


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
czujnik tempreatury podobno robi takie objawy nie ma zadnego magika co moglby doradzic wszyscy jak rozwiaza problem to juz nie wchodza i nie wypisza rozwiazanego problemu :(
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
zaden krokowiec problem rozwiazany.czujnik temperatury wtryskow jakis mi wymieniono to o ten czujnik chodzilo.zaczol normalnie palic i zaczol miec sile.pozdrawiam
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Trochę nowości więc się podzielę.

 

Także dalej przyczepiłem się do przepustnicy i powstał pomysł, by podmienić moją przepustnicę, na 100% dobrą którą w warsztacie mieli na podmiankę.

Co się okazało, rozebranie auta poszło na marne, ponieważ przepustnica od 3 litrkówki nie pasowała do mojego 2.5

Po złożeniu, mechanik znów zrobił reset i miałem pojeździć chwilę na benzynie by się przepustnica zaadaptowała (po raz 3ci? )i oczywiście zwrócić uwagę na gaz, ponieważ w warsztacie są przekonani, że przesadzam, bo na benzynie jest znośnie, a sprawa nasila się na gazie.

 

Pojechałem więc do fachowców od lpg i opowiedziałem o swoim problemie.

Na rozgrzanym silniku faktycznie na benzynie rzadko dochodziło do opisywanego przeze mnie zadławienia silnika, natomiast na gazie, każde deliaktne wciśnięcie gazu powodowało przygasanie światełek wewnątrz samochodu, spadek obrotów silnika i trzęsienie samochodem.

Po podpięciu do kompa po raz kolejny pokazało błąd przepustnicy i błąd icv. Mechanik skasował błędy i zaczął obserwować wszystkie parametry na benzynie i na lpg (dawkowanie mieszanki, potem wtryskiwacze itd). Błędów już nie wywaliło. Po około 2h, po dokładnym badaniu wtrysków wstępnie padło na nie, ponieważ rzekomo "zalewa je"- gdy już wtrysk powinien być zamknięty, cały czas jest otwarty i nie może wykonywać swojego cyklu- tyle zrozumiałem w skrócie. Generalnie stanęło na tym, że mam zostawić auto do rana, by na zimnym silniku mogli sprawdzić pracę wtryskiwaczy, czy nie kleją itd i dopiero możemy działać z czyszczeniem czy wymianą.

 

Co się okazało?

 

-Panie benzynka do zrobienia, dopiero później ewentualnie do nas.

wtf :duh: Na zimnym silniku, po odpaleniu auta, obroty trzymają się przez około 15-20sekund na 1200-1300 (wiadomo, praktycznie w każdym aucie tak jest). Przez te kilkanaście sekund, swoją drogą, reakcja na gaz, jest naprawdę idealna, natychmiast obroty idą w górę.

 

Po tych kilkunastu sekundach, gdy obroty już utrzymują się na 700rpm, każde wciśnięcie gazu powodowało mega zdławienie :mad2: - więc nie jest to winą instalacji gazowej, przynajmniej tyle dobrego wyszło. (rzeczywiście nie sprawdzałem wcześniej na zimnym jak to wygląda na benzynie)

 

Za kilkanaście dni zostawiam auto u mechanika zajmującego się tylko BMW więc liczę, że coś się ruszy. Szkoda, że nie udało się podmienić tej przepustnicy, może rzeczywiście jest walnięta...

Edytowane przez Sajmon_D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam koelgów mam taki sam problem tylko nie dusi jej tak bardzo tylko leciutko . np na parkingu muskaja i puszczajac sprzeglo nieraz zgasnie przydławi albo w miescie co mnie nie pokoi ten objaw. Sparawdziłem dolot nie wykryłem nieszczelnosci , disa ok , nowe swiece , brak błędów w inpie , a jeszcze odma została nie wymieniałem jej a moze ona cos do teog miec ?

Hmm jeszcze mam jeden objaw , cholender cos mi buczy jak zapłon przekrece nieraz krotko nieraz długo takie sluchac buuuuuuuu nieraz buu przy kreceniu kluczem na zapłon albo przy odpalaniu co to moze byc ? :shock: czyzby pompa czy cos mialem prawie zero slyszalem myslalem ze malo paliwa teraz pol baku i to samo co to tak moze robiic buuu

Opublikowano
Dzisiaj cały czas mi robi buuu co jest grane co ten filtr w sobie ma takiego ze tak robi az czuc pod siedzeniem kierowcy te buczenie przez chwile. o co chodzi ? :mad2:
Opublikowano

To że Ci się dusi to może być wiele problemów i bez dokładnego zbadania w warsztacie to można pisać wiele ale

Jam masz od dawna nie wymieniona odmę to ja wymień bo idzie zima i jeszcze Ci zamarznie.

Z opisu buczenia to by wynikało że to Ci pompa się kończy , w niektórych wypadkach to może się silnik dusić z braku paliwa.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Mały update:

 

Po miesiącu czekania na upragnioną wizytę u bardzo polecanego mechanika.. po 4 minutach wyjechałem do domu :cool2: :duh:

 

Nawet nie zdążyłem się rozgadać o co dokładnie chodzi i pokazać przydławianie silnika, facet przyłożył ucho do DISY i na wejściu powiedział, że DISA nie działa i muszę kupić nową. Prawdopodobnie to ona jest przyczyną problemu, ale nigdy nie wiadomo co dalej, więc ją trzeba pierw wymienić. Wytłumaczył mi co to jest i jak to działa i że moja na 100% nie działa

 

Zapytałem, czy jest pewien tak bez komputera, że rzeczywiście trzeba to wymienić (bagatela 1000zł :cry2: ) bo nie chcę kupować w ciemno. Odpowiedział że na "100% jest ujebana".

 

Da radę kupić ją taniej niż tysiak?

 

Pozdrowienia

Opublikowano

a mówia ze to diesle są takie drogie w utrzymaniu :roll:

 

oczywiscie mozna kupic używany zawór ale jak to z używkami, jak trafisz sprawną/dobrą to pojeździsz.... jak nie to oszczędny płaci dwa razy, cięzki wybór

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Sajmon witaj !

29 Września pisałeś cytuje ?

 

A więc:

-błędów na kompie zupełnie brak

-po rozkręceniu DISA wygląda i pracuje dobrze

-dolot szczelny

-jedynie parametry przepływomierza niewiele odbiegają od normy.

 

Zaproponował żebym kupił liquid moly do czyszczenia układu, bo to najtańsza opcja i od niej możemy zacząć.

Szkoda bo myślałem, że coś wyjdzie ;)

 

Koniec cytatu.

Są tacy co sprowadzają z ASO z Litwy podobno niektóre części taniej.

A inni staraja sie nareperować DISA np jak na tym filmie

https://www.youtube.com/watch?v=qmxTz7_4bRg

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano (edytowane)
Tak, faktycznie umieściłem taki post, niestety nie patrzyłem mechanikom na ręce i dostawałem info takie jak pisałem. Edytowane przez Sajmon_D
Opublikowano

Przejechałem się kilkadziesiąt km i zauważyłem, że początkowo, silnik dalej trzymał 700rpm na luzie i troche go przydławiało - także na pierwszy rzut oka wydawało mi się, że nic się nie zmieniło :mad2:

 

Ale po jakimś czasie, silnik teraz trzyma 800-850obr/min i już go nie przydławia, co, zaadaptował się do działającej disy i jest tak jak być powinno? Jest naprawdę lepiej i ewidentnie trzyma trochę wyższe obroty na luzie.

Opublikowano
albo jest zimno na dworze ,i trzyma obroty na wyzszym åpoziomie z tego powodu. :mrgreen:
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano

Byłem jeszcze raz na kompie, błędów nie ma wszystko wspaniale.. tylko cały czas przydławia i na benzynie i na gazie.

 

Nie mam już siły :mad2:

 

EDIT: Powoli rozkminiam o co chodzi. Powiem szczerze, jak odpalam po raz kolejny na benzynce, silnik w teście 7.2 pokazuje 850rpm od temp 0 do 95. i tak trzyma, póki nie zmienie na gaz.

Na gazie po chwili obroty spadają do 700rpm i zaczyna się przydławianie- przełączam z powrotem na benzynę i tak już trzyma 700rpm i przydławia.

 

Po godzinie, idę znowu odpalam na benzynie - obroty znów 850rpm nic nie przydławia, przełączam na gaz i znowu świra komp świra dostaje, w teście 700rpm.

 

Myślicie, że komp od gazu ma złe ustawienia i może wpływać na kompa od benzyny? Myślałem, że jak zmienię z powrotem na benzynkę to powinien wrócić na "swoje" ustawienia.

Opublikowano

Właśnie obejrzałem filmik, który dokładnie oddaje to z czym walczę

 

..czyli, koniec tematu, bo nic więcej nie zdziałam, skoro ten typ tak ma? :)

Opublikowano
Czasami gaz przestawia mapy benzyny i trzeba od nowa robić mapy na PB i nie jeździć na gazie. Ja jeszcze czegoś takiego nie miałem ale wiele ludzi o tym pisało. Dlaczego tak się dzieje również nie wiem.
Opublikowano

Co do podwyższonych obrotów to poczytałem trochę bo były tematy oraz w teście 7 zobaczyłem, że po prostu jak temp sięgnie 85'C to obroty z 850 spadają na 700, bo komputer tak steruje i już.

Więc nie ma to istotnego związku ze sprawą, aczkolwiek podwyższone obroty niwelują problem przydławiania przy ruszaniu.

Opublikowano
Sprawdz tego krokowca i zrob tak jak mowilem, to nic nie kosztuje.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Właśnie obejrzałem filmik, który dokładnie oddaje to z czym walczę

 

..czyli, koniec tematu, bo nic więcej nie zdziałam, skoro ten typ tak ma? :)

 

mialem to samo wymienilem czujnik temperatury wtryskiwaczy i problem ustapil :cool2: silnik po rozzgrzaniu pracuje na trybie awaryjnym i ciagle mysli ze silnik jest zimny i dostaje zla mieszanke.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Czujnik temperatury wtryskiwaczy ?? Gdzie on się znajduje ??

 

pod kolektorem ssacym w bloku jeden jedyny niebieski czujnik.Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.