Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jedziemy dalej :)

 

20230401-205518-copy-1290x902.jpg

 

Ostatnio jeżdżę sporo mniej ale auto nadal ze mną, nie chce się popsuć więc co mam zrobić :)

Z takim przebiegiem i tak nikt nawet za darmo nie weźmie :)

Opublikowano
Jedziemy dalej :)





Z takim przebiegiem i tak nikt nawet za darmo nie weźmie :)

Kto wie, może po 999999 się wyzeruje :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Piękny wynik. Dziwne że rozrząd Ci się nie pozrywał 3 razy w ciągu :) tego przebiegu
Opublikowano
Lepsze że sprzęgło i dwumasa są ciągle fabryczne, tak samo zresztą ja wszystkie wahacze.
Opublikowano

Fajny temat :D Sam kiedyś takowy prowadziłem na BMW Sport. Obecnie spisuję sobie wszystko w Excelu i dzięki temu mam średni koszt miesięczny, właściwie zestawienie podobne jak Twoje, choć ja nie ujmuję utraty wartości auta w tym wszystkim - w sensie to oczywiście też jest jakoś koszt, tyle tylko, że jego się ponosi de facto na sam koniec jak już sprzedajesz auto. Tak próbuję porównać do swojej E90 318i, którą zrobiłem w 6.5 roku 60k km (czyli 6x mniej niż Ty), paliwo stosunkowo to na pewno nieco taniej w 320d, szczególnie jak latasz na trasach, to oczywiste (acz N43 jest w stanie robić tam wyniki po 6.0 l/100 km lub mniej).


Natomiast kolejne pozycje dość mocno mnie zastanawiają:

- oleje i filtry - wychodzi na to, że zrobiłeś to już 37x i koszt to ok. 702 zł za taki jeden serwis? Trochę sporo, a filtra kabinowego też nie zmieniasz raczej aż tak samo często, myślałem, że w 500-600 zł idzie się zmieścić. Chyba, że lejesz jakiś specjalny olej i wchodzi tego więcej niż 4 L (patrzę, że jest 5.2 L)

- ubezpieczenie - podzieliłem przez 9, to daje... 2577 zł? Nawet z pełnym pakietem OC/AC i wszystkim innym to dość sporo, ja mam teraz ok. 1250 zł

- myjnie - może nie myję jakoś często, ale co 2-3 tygodnie, najczęściej ta bezdotykowa, jak dotąd doliczyłem się 860 zł. Pomijam kosmetyki do auta i zrobienie powłoki kwarcowej

- hamulce - tutaj sam miałem dużo akcji, bo mi potrafiły "przytrzymywać" i dwukrotnie miałem przegrzane tarcze, straszna plaga...Dopiero wymiana wszystkich zacisków na nowe (słowo klucz: NOWE, nie zestawy do regeneracji!) pomogło. U Ciebie pewnie też przebieg tutaj zwiększył ilość koniecznych wymian

- opony - zapewne jak wyżej, szczególnie przy prędkościach autostradowych, gdzie ich zużycie jest najwyższe


Mała fortuna :D Ale miło jest widzieć, że takie auto lata zgodnie ze swoim przeznaczeniem i jest w dobrych rękach, oby tak dalej :cool2:

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

Tak właściwie to powinienem zaktualizować zestawienie kosztów.

Zaznaczam że niektóre koszty są przybliżone , bo dawno nieaktualizowałem a nie chce mi się szukać faktur.

Koszty typowo serwisowe są uśrednione, raz serwis jes 500 a innym razem 800 zależy czy idzie komplet filtrów czy tylko oleju i powietrza, czasem jakieś inne droboazgi.

Hamulce prawie od zawsze idą żółte ebc i tarcze ebc więc to raczej nie miarodajne dla innych.

Myślę że sproo drobnego kosztu gdzieś uciekło i z 5% by trzeba jeszcze doliczyć.


E91 LCI N47A '09

Przebieg 601 000,00 km

Przebieg mój 472 000,00 km

Czas posiadania 10,91 lat



1 Utrata wartosci (wg wyceny ubezpieczyciela) 68 000,00

2 Ubezpieczenia 29 280,82

3 Serwisy olej/filtry 33 040,00

4 Paliwo (średnia 6.5l/100km wg komp z 40tkm) 147 264,00

5 myjnia 7 047,40

6 wygłuszenie 2 500,00

7 hamulce 11 800,00

8 amortyzatory 5 182,00

9 opony 11 600,00

10 Pompa wody 1 000,00

11 Paski i napinacze 1 500,00

12 Tuleje tył 1 500,00

13 Łączniki stabilizatora 900,00

14 Plyn do spryskiwaczy 1 636,85

15 Przeglady rej 982,11

16 Przeglady po sezonie 436,49

17 Geometria 870,00

18 Klimatyzacja serwis 1 200,00

19 Przebita opona 450,00

20 Wycieraczki 1 578,16

21 Czujnik ciśnienia spalin 1 130,00

22 Sterownik świec żarowych 420,00

23 Uszczelki kolektora 160,00

24 zarówki ksenon 1 050,00

25 Łącznik elast wydechu 550,00

26 Żarówki inne 820,00

27 Parkingi, autostrady itp. 8 729,86

28 Wentylator nadmuchu 600,00

29 Oś wycieraczki tył 450,00

30 Amortyzatory i tuleje pływające tył 700,00

31 Olej skrzynia biegów 150,00

32 Olej most 150,00

33 Rozrząd 3 400,00

34 Klimatyzacja parownik 2 800,00

35 Sprężyny tył 500,00

36 Kolektor regenerowany 950,00

37 Czyszczenie DPF z rentgenem 400,00

38 Czyszczenie i sprawdzenie wtryskiwaczy 500,00

39 Uszczelka pokrywy zaworów i drobiazgi 450,00

40 Akumulator 1 000,00

41 Nowe wtryski plus wymiana 2 800,00

42 Nowe turbo plus wymiana 3 500,00

43 Zawór EGR z wymianą 1 000,00



Razem 359 977,70


Całościowy koszt przejechania 1km 0,76 PLN/km

Średni koszt roczny 32 988,16 PLN

Sredni przebieg roczny 43 253,83 km

Średni koszt roczny bez uwzgl utraty wartości 25 079,68 PLN

Koszt 1km bez uwzgl utraty wartości 0,58 PLN/km

Opublikowano

Piękny przebieg i historia serwisowa. Można wiedzieć gdzie oddałeś DPF, że sprawdzali rentgenem? Jak porównując wyglądają teraz przebiegi od ostatniego wypalenia? Turbo z ASO czy gdzieś przez internet kupiłeś?


Jak mówiłem gościowi z roboty, że roczny koszt utrzymania BMW wychodzi prawie +10 tysięcy to się w głowę pukał. A był napalony na 530i z 2011 roku. Haha :lol:

Opublikowano

DPF u Gładyska w krakowie, turbo w intercarsie, nowe, identyczne z oem.

Jeszcze cztery świece żarowe zapomniałem dopisać, też rok temu wymieniałem.


Generalnie, wtryski i turbo wymieniałem tylko dlatego że na hamowni wypluło o 17KM za mało, a auto jeździło całkiem normalnie.

Opublikowano
DPF u Gładyska w krakowie, turbo w intercarsie, nowe, identyczne z oem.

Jeszcze cztery świece żarowe zapomniałem dopisać, też rok temu wymieniałem.


Generalnie, wtryski i turbo wymieniałem tylko dlatego że na hamowni wypluło o 17KM za mało, a auto jeździło całkiem normalnie.

 

I teraz po wymianie jest lepiej z mocą?

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
600tyś i jest nominał :cool2: , oleju coś bierze ?, mam klienta na serwisie co też zmierza do 500tyś w f30 n47 póki co na oryginalnym silniku i jeszcze oleju nie bierze nic a nic , ma to auto od przebiegu chyba 15tyś
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.