Skocz do zawartości

zbyt duze cisnienie w ukladzie chlodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Moze ktos bedzie potrafil doradzic mi czy jest jakis sposob na sprawdzenie czy przyczyna jest uszczelka pod glowica. Problem taki jak w tytule a obiawy takie ze po przejechaniu 3 km juz nie moge odkrecic korka od zbiorniczka z plynem chlodzacym gdyz od razu chce wywalac plyn.temperatura dusyc szybko dochodzi mi w tym samochodzie do tej optymalnej czyli wskazowka czujnika pionowo ale tak bylo zawsze. Porownywalem z inna bunia taka sama czyli e46 318i i tego problemu nie ma, Nie ma innych obiawow jak bialy dym z rury czy maslo na korku od wlewu oleju. zadne plyny sie nie mieszaja jedyne co ostatnio wymienilem ale to chyba nie ma nic do rzeczy to termostat gdyz zaczal puszczac plyn z pod jego szczelki byc moze to zbyt wysokie cisnienie jakie jest ( o ile jest bo moze to tylko moje bledne zdanie) mu w tym pomoglo,a kilka miesiecy temu plastikowy krociec ktory jest z tylu silnika, ktorym rowniez plynie sobie plyn chlodzacy ale to chyba czesta przypadlosc tego modelu. w zeszlym roku wymienilem chlodnice co tez raczej nie ma zwiazku gdyz wszystko bylo ok. Ogolenie problem ten jest od dluzszego czasu i nie przejmowalem sie tym dopoki moj kolega mnie troche nie nastraszyl ze to moze byc uszczelka pod glowica. Samochod kupilem okolo 2 lata temu za dosc male pieniadze i jedyne co w nim robilem procz wyzej wymienionych rzeczy to nowy przeplywomierz powietrza. Tu gdzie mieszkam samochody te strasznie stanialy (rocznik mojej buni to 99) i raczej nie ma opcji o oplacalnym sprzedaniu (anglia) lepiej bylo by chyba dojezdzic ja bokiem i oddac na zlom zwlaszcza ze mam mozliwosc kupienia innego samochodu w dobrych pieniadzach a koszt naprawy ewentualnej awarii uszczelki 600-1000 funtow bo nigdy nie wiadomo co sie tam jeszcze okaze. nie liczac tej grozby kolegi ktory ma pojecie samochod naprawde sprawuje sie swietnie i nie jest zaniedbany ani zajezdzony jak wiele modeli z tego roku. przebieg 200 tys km. Silnik pracuje rowniotko cicho przeglad przeszla bez zadnych problemow a byla spreawdzana dosyc wnikliwie. prosze wiec o jakies rady czy i w jaki sposob mozna sie upewnic co za tym stoi i czy w ogole jest sens sie tym przejmowac. z samochodu jest mega zadowolony ale niestety za stary zeby pchac kase. za wszystkie rady dziekuje i pozdrawiam. Kamil :cool2:

Opublikowano
to że może Ci wywalić płyn jak szybko odrecisz korek nie musi odrazu oznaczać walnietej uszczelki. Na poczatek podmień korek od chłodnicy. Może pomóc
Opublikowano
przejezdzajac dzisiaj kolo warsztatu zatrzymalem sie by i tam zaczerpnac jakiejs rady i fakt ze moj samochod grzeje sie bardzo szybko do optymalnej temperatury logicznie sie laczy tym cisnieniem korkiem i niestety uszczelka pod glowica dla owych mechanikow oczywiscie. tylko ze z ta temperatura tak jest od kad go kupilem czyli juz 2 lata i problem z tym korkiem byc moze tez :) dzieki za rade zmienie korek jutro bo dzis juz chyba nie zdaze jezeli ktos ma jeszcze jakies pomysly to poprosze:) :cool2:
Opublikowano

Pompa wody(urwany wirnik,łopatki) ,jeśli nie ma obiegu płynu ,to silnik będzie szybko łapał temperaturę.

Gdy odkręcasz korek od zbiorniczka(po tych 3 km których przejedziesz),to płyn jest gorący ,czy zimny .

Jeśli zimny a wyrzuca go,to kompresja idzie do układu chłodzenia.

Masz gaz?

Opublikowano

wlasnie skonczylem "eksperymentowac" i moze to cos pomoze komus w tym zeby pomoc mi:) po przegonieniu mojego samochodu na wysokich obrotach nie ma opcji zeby sie wlaczyl wiatrak jednak temperatura na kokpicie jest ok. nie ma opcji o otworzeniu korka bez wylania plynu. obieg jest, termostat sprawny dodam jak wyzej ze zmieniany ostatnio przez to ze mialem wyciek przy termostacie a termostat oczywiscie bosha made by germany:) zreszta na poprzednim bylo tak samo bo byl on sprawny tylko zaczal puszczac plyn i zmienilem caly. nie smierdzi ze zbiorniczka spalinami ani zadnym innymi rzeczami czuc tylko plyn i jest on czysciutki.jesli wlacze samochod bez zakreconego korka to po dluzszym czasie plyn zaczyna sie podnosic az sie wyleje. potem odpialem czujnik wiatraka co sprawilo ze zaczal on chodzic nonstop i znow przegonilem bunie na wysokich obrotach po czym odkrecilem korek w zbiorniczku rowniez na wlaczonym samochodzie i okazalo sie ze nie wywalilo plynu i nie bylo zadnego cisnienia jak wczesniej jednak gdy jeszcze troche pochodzil to poziom plynu sie podniosl tak samo jak kiedy chodzil na wolnych obratach bez korka od samego poczatku. odnosze wrazenie ze plyn ten zaczyna sie gotowac gdyz dziwnie bulgotalo i parowalo. dodam tez ze gdy wlaczylem manualnie wiatrak wskaznik temperatury nie drgnal ani troche caly czas stal pionowo a ze swojego doswiadczenia z poprzednimi samochodami wiem ze raczej powinien odrobine chociaz sie polozyc skoro wiatrak caly czas schladza uklad. gdy poziom plynu na odkreconym zbiorniczku sie podnosi nastepnie dziwnie sie zachowuje wciaga go potem znow sie podnosi no i to bulgotanie tylko bardziej we wnatrz nie w samym zbiorniczku. moze to wadliwe czyjniki temperatury sprawiaja ze jest tam wyzsza temp niz powinna byc i przez to cale zamieszanie? ale z drugiej strony pewnie dawno bym juz przegrzal silnik i pewnie bym to odczuwal a on jest zwawy ani troche zamulony predkosc max tez jak w ksiazce zreszta tak samo jak spalanie. dzieki za zainteresowanie i pomoc

nie mam gazu, tylko benzyna po tych 3 km plyn jest goracy ale na tyle ze mozna wlazyc palec, nie poparzy

Opublikowano

Sprwdź jaką masz dokładnie temp w ukrytym menu. Test nr 7.

Wygląda trochę na niewydajną pompę wody. Nie wiem czy twój silnik nie pracuje przy ponad 100st i takie odkręcanie korka powoduje ujście ciśnienia, gotowanie płynu i zapowietrzenie układu.

Opublikowano
W tej sytuacji sprawdził bym jakie jest ciśnienie w układzie chłodzenia (są specjalne korki do zbiorników do sprawdzania,oraz zrobił test chemiczny na zawartość spalin w układzie chłodzenia.Te testy dadzą jednoznaczną odpowiedz czy to uszczelka pod głowicą.
Opublikowano
dzieki wielkie sam caly czas cos kombinuje i opcji jest rzeczywiscie duzo jutro rano jade do sklepu kupic nowy korek i mam zamiar zwalic pompe wody sprawdzic w jakiej jest kondycji bo narazie najabrdziej prawdopodobne mi sie wydaje ze rzeczywiscie ta pompa nie wyrabia i tak jak pisze kolega uklad pracuje w zbyt wysokiej temperaturze plynu. jezeli pompa bedzie ok i po jezdzie z nowym korkiem bedzie to samo wtedy jade na sprawdzenie jakims urzadzeniem czy w ukladzie chlodzenia mojego samochodu sa jakies gazy:) przez te 7 ostatnich godzin dowiedzialem sie o ukladzie chlodzenia mojej bmw wiecej niz nigdy wczesniej ehehe. pozdrawiam i dzieki za pomoc dam znac co dalej z moim problemem moze komus sie przyda poki co wciaz mam nadzieje ze to nie uszczelka pod glowica i jeszcze troche posmigam tym samochodem :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, to co opisujesz, to norma. Jak zagrzejesz silnik, to zawsze po odkręceniu korka wywali trochę płynu, bo wytwarza się ciśnienie w układzie. To, że po przejechaniu 3km masz już wskazówkę w pionie, to też norma. Nie możesz odkręcić korka po zagrzaniu, bo jak wytworzy się ciśnienie w układzie, to właśnie te ciśnienie dodatkowo "trzyma" korek. Włączyłeś wiatrak na stałe i po 3km jazdy nie było tego efektu, bo pęd wiatru i dodatkowo wiatrak nie pozwoliły uzyskać silnikowi optymalnej temperatury, a że wskazówka stała w pionie, to nic. Po uzyskaniu ponad 70 stopni wskazówka już jest pionowo. Zrób test jak wspomniał Daniel, test w zegarach, tam będziesz miał dokładną temperaturę.

Polecam dolanie płynu, dobre odpowietrzenie układu i jazdę z włączonym testem na zegarach. Jeśli nie kopci na biało, jeśli nie ma masła pod korkiem oleju i ze zbiorniczka płynu nie śmierdzi spalinami, to uszczelkę pod głowicą bym sobie darował.

Moim zdaniem wszystko co piszesz wskazuje, że jest OK.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Koledzy Ci dobrze piszą:

1.Włączyć podgląd rzeczywistej temperatury w tz ukrytym menu.

2. wymienić korek ale tylko na oryginalny a nie zamienniki .

3.Zrobić test na obecność spalin w płynie

 

https://www.youtube.com/watch?v=1_SIwHMLmkM

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
no wiec tak drodzy koledzy. wyciagnalem pompe wody z wielkim oporami. cala popekala wyciagalem ja po kawaleczku i naprawde musialem sie nameczyc gdyz nie mam zbyt dobrze wyposazonego garazu ale jakos dalo rade po paru godzinach walki. peknieta byla jedna lopatka plastikowego wiatraczka (wirnika jak sie nie myle nie wiem jak sie fachowo nazywa) jednak nie mam pewnosci czy czasem nie pekla ona przez to moje wyciaganie pompy ktory byla zapieczona tak ze masakra. wkrecanie tych dwoch srobek m6 po pol obrotu kazda nic nie dalo bo pompa poprostu pekla. bo waleniu w nia ciezarkiem 10kg (przydala sie silownia w garau ;D ) pompa wyszla ale tylko czescio cala gruba tuleja z tym wirnikiem zostala w srodku.reszte wyjalem kluczem do kol :D dodam tez ze stara pompa miala delikatny luz gdy ruszalem nia gdy jeszcze byla zamontowana ale po zdjeciu paska. po zalozeniu nowej zalaniu odpaleniu i przejechaniu sie efekty sa nastepujace: wczesniej termostat puszczal co prawda nie sprawdzalem przy jakiej temp ale zakladam ze termostat caly czas byl sprawny lecz teraz robi sie on duuuzo szybciej goracy jak i ta rura od wielkiego obiegu lacznie z chlodnica rowniez wiele szybciej i o dziwo pierwszy raz wlaczyl sie wiatrak na postoju. jak sprawdzilem temp testem 7 to bylo juz 107-108 st i goracy byl caly obieg i chodzil wiatrak. z odkrecaniem korka podobnie jak wczesniej ale zdaje sobie sprawe z tego ze tam cisnienie byc musi lecz teraz waz od tego malego obiegu dalej jest goracy ze lepiej nie dotykac i twardy oczywiscie ale nie tak jak wczesniej gdy wydawalo sie ze ma on ochote wybuchnac:) wiec winna byla chyba pompa niestety nie wszystko jest super poniewaz przekrecilem gwint od pompy przy jednej srubie. na uszczelke przy montowaniu dalem w razie czego troche silikonu. troche juz pojezdzilem i wycieku nie ma. zeby krecic ta sruba trzeba dosyc mocno naciskac na klucz ale na pewno urobilem gwint. moze jakos sie zapiecze tak jak stara a w ostatecznosci bedzie czekac mnie nagwintowanie. to chyba lepsze niz uszczelka pod glowica:D podsumowanie: mam mniejsze cisnienie w wezach przez szybsze wypenianie goracym plynem duzego obiegu no i okazalo sie ze moj wiatraczek dziala jak nalezy:) pozdrawiam i dziekuje za pomoc mam nadzieje ze nikogo nie kuje w oczy moj nieprofesjonalny styl opisywania wszystkiego hehe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.