Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Zaobserwowałem w swoim 316i wibracje skrzyni biegów oraz nadwozia na wolnych obrotach. Występują one głównie jak auto dłużej postoi - np. po nocy. I wygląda to tak, że skrzynia zauważalnie wibruje i drga (widać gołym okiem), a nadwozie delikatnie wibruje, czuć na fotelu.

 

Auto ma rok i jest jeszcze na gwarancji, więc pojadę z tym pewnie do ASO, jednak chciałem spytać czy ktoś z Was miał podobne problemy?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

 

M.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie,

 

Pozwalam sobie przypomnieć temat, ponieważ auto wróciło z serwisu. ASO nie stwierdziło problemu. Sczytali komputer, sprawdzili wtryski, turbinę i według nich wszystko jest ok. Dzisiaj po odpaleniu auta przy temperaturze przy 2 C, autem naprawdę trzepało. Nie było to ciągłe, a raczej przez kilka chwil. Było to takie odczucie (i jak się słuchało) jakby auto dodawało sobie samoczynnie gazu i przy tym dodawaniu trzepało nim. Trzepnięcia czuć było na fotelu, kierownicy i na nadwoziu.

 

Czy wygląda Wam to na coś naprawdę groźnego, czy raczej nie przejmowalibyście się?

 

Marcin

Opublikowano

Jak tak czytam inne wątki to obawiam się, że padnięty jest u mnie jeden z wtryskiwaczy, tylko dziwne, że ASO po ich sprawdzeniu nie stwierdziło problemu....

 

Czy uważacie, że powyższe objawy mogą sugerować problemy z wtryskiem paliwa?

 

M.

Opublikowano
Jeżeli jeden wtrysk by niedomagał to tak, silnikiem by trzepało. Usterka która występuje raz na jakiś czas jest najgorsza do zdiagnozowania. Może zalałeś jakiegoś gorszego paliwa ?
Opublikowano
Paliwo tankuje tylko na Shellu 98-oktanowe. Wtryski podobno sprawdziło ASO i powiedzieli, że wszystkie są ok... A problem występuje każdego ranka, jednak jak auto stało w ASO to nic nie zdiagnozowali... Trochę to dziwne prawda?
Opublikowano
Na shellu nie ma paliwa 98 oktanowego. V-power Nitro Plus to paliwo 95 oktanowe. Dopiero racing powinien mieć teoretycznie minimum 100 oktanów. Spróbuj na innej porządnej stacji zatankować 98 jeśli tego wymaga silnik Twojego auta.
Opublikowano
U mnie w X6 35i był też problem z nierówną pracą, sprawa się pogarszała aż silnik zaczął gasnąć czasami - skończyło się na wgraniu nowego oprogramowania sterującego, co poprawiło zachowanie silnika. Nadal jednak sporadycznie dało się odczuć nierówną pracę. W końcu po 3 latach przyznali się do błędu i ogłosili akcję naprawczą i wymieniali coś, tylko zapomniałem co, ale wydawało mi się że przy głowicy. Wgranie nowego softu powinni Ci zrobić bez większego problemu jak ich poprosisz, bo to niewiele ich kosztuje a gwarancja chyba jeszcze jest?
Opublikowano

Gwarancję ostatnio przedłużyłem i mam ją obecnie do kwietnia 2016. Także myślisz, że poprosić ich o wgranie nowego softu i może poprawi to jakość pracy silnika i zminimalizuje liczbę drgań?

 

Co do paliwa, to gdzie warto tankować? Ja myślałem, że tankując na Shellu, dostarczam mojej 316-stce dobre paliwo. Myliłem się?

 

Marcin

Opublikowano

Ja od co najmniej 6 lat tankuję na Orlenie. Jeszcze w poprzednim samochodzie lejąc 95 zauważyłem, że jadąc w tych samych warunkach (tempomat na autostradzie z Wrocławia na Śląsk, podobne natężenie ruchu, ta sama prędkość) z baku schodzi dużo mniej paliwa jeżeli tankowałem na orlenie a nie na shellu. Oczywiście nie twierdzę, że każdy shell jest zły a każdy orlen dobry. po prostu tankując ciągle na tych samych stacjach i jeżdżąc tę samą trasę kilkanaście razy bez problemu można to było porównać. Dlatego od tamtej pory staram się tankować na orlenie. Póki co się nie zawiodłem.

 

Po shellu miałem też raz kontrolkę check engine a komp pokazał awarię drugiej sondy lambda. Po zalaniu innego paliwa komunikat się więcej nie pojawił (sytuacja miała miejsce w fordzie z silnikiem 1.6 ecoboost - być może akurat źle znosił paliwo od Duńczyków) ;-)

Opublikowano

Kurcze, ja z kolei nie mam jakiegoś zaufania do Orlenu. Czytałem, że dolewają wody do paliwa... Muszę przejrzeć rankingi i badania dotyczące jakości paliwa. Może to mi trochę rozjaśni umysł w tej kwestii.

 

Będę też pisał do ASO o możliwość zaktualizowania oprogramowania silnika, może to pomoże na to trzepanie.

 

Marcin

Opublikowano
Gwarancję ostatnio przedłużyłem i mam ją obecnie do kwietnia 2016. Także myślisz, że poprosić ich o wgranie nowego softu i może poprawi to jakość pracy silnika i zminimalizuje liczbę drgań?

 

Co do paliwa, to gdzie warto tankować? Ja myślałem, że tankując na Shellu, dostarczam mojej 316-stce dobre paliwo. Myliłem się?

 

Marcin

Generalnie to oni powinni Ci to proponować, możesz im to zasugerować. Jeśli masz w okolicy więcej niż jedno ASO, może podjedź do innego? Na śląsku czy w wawie to są po cztery ASO :)

 

Co do paliwa, to przypomnę, że obojętnie czy Shell czy Orlen czy pan Mietek - paliwo zawsze jest to samo, czyli z Orlenu lub rzadziej Lotosu. To czy jest z wodą czy nie jest zależne od tego kto daną stację prowadzi, a nie pod jakim szyldem jest, bo każda stacja ma przecież swojego kierownika.

Opublikowano

Dzięki. Jestem ze Śląska, więc spokojnie jest tutaj więcej ASO. Jak moje macierzyste będzie oporne wobec wgrania nowego softu czy dokładnego sprawdzenia problemu to skontaktuje się z innymi ASO.

 

Wielkie dzięki za wszystkie porady. Dam znać jak coś mi się uda ustalić.

 

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.