Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Tydzień temu wymieniałem ślizgi od rozrządu w e39 m62b35 97r (przebieg 271tysięcy km) .

Po poskładaniu wszystkiego w całość i dzisiejszym pierwszym odpaleniu doznałem szoku.

Auto zaczeło kopcić do tego stopnia, że z tyłu nic nie było widać. Dym jest biały ,bardzo intensywny.

Było to i na zimnym silniku i na ciepłym. Problem jaki zauważyłem to od strony kierowcy cieknie z pokrywy zaworów na kolektor wydechowy. Wydaje mi się ,że to nie ma nic wspólnego z dymem, chyba że sie myle?

Jakiś czas temu z przejścia z 10w40 na 10w60 zobaczyłem ubytki oleju dość duże bo ok 1 l na 1 tys km.

Około 1500km przed rozpadnięciem się szyn. Kiedy wróciłem na 10w40 około 2 miesiące temu , wszystko było w porządku, nie kopciła nawet na zimnym.

Na tą chwilę nie jestem w stanie sprawdzić ubytku w chłodnicy bo układ nie jest dobrze odpowietrzony .

Po wyciągnięciu silniczka krokowego i włożenia palca w otwór kolektora , palec miałem cały z oleju .

Nasuwają się wszystkie myśli... Uszczelka , uszczelniacze zaworów czy może para wodna? Odma była wymieniana na początku tego roku.

Panowie mam poprostu zonga, troszkę się narobiłem przy tym rozrzadzie.

Autko odpaliło od strzała ale skąd może być ten dym?? :mad2:

Opublikowano

Rozrząd dobrze ustawiony?

Silnik też nie masz w dobrej kondycji jak ma takie ubytki oleju i prosi się o remont. Czemu odpalasz auto przy nieodpowietrzonym układzie? Jeździsz nim tak? Jeśli tak to nie ma co się dziwić, mogłeś uszkodzić uszczelkę.

Opublikowano

Żeby prawidłowo odpowietrzyć układ musi być cisnienie i trzeba troche czasu. Odpowietrzyłem ,ale nie całkiem bo ze wzgledu na kłęby dymu zgasiłem auto.

Co ma rozrząd do dymienia? Olej zjadała przez 10w60 jak pisałem, po zmianie na 10w40 jest ok.

 

Przy wyciąganiu chłodnicy wlała się odrobina płynu do przepustnicy.. Być może to jest przyczyną ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slizgi padły podczas jazdy?

Silnik pracował zupełnie równo?

Po tej awarii ślizgów jechałeś jeszcze?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Przy wyciąganiu chłodnicy wlała się odrobina płynu do przepustnicy.. Być może to jest przyczyną ?

Nie mogłeś od razu tego powiedzieć? :D sprawdz dokładnie stan oleju i pal bestie do czasu aż zacznie ubywać oleju bądź płynu,przy okazji odpowietrz układ i może wypali co było.

Opublikowano

Witam!

Przyszedł weekend i czas na moją bawarkę, naprawy ciąg dalszy :P

Po Waszych sugestiach jak i moich wczesniejszych postanowiłem odkecić separator oleju i tu przeżyłem bardzo duży szok . W kolektorze znajdowało się około 0.5 cm oleju !

Ściągnełem również przepustnicę żeby mieć wgląd do kolektora. Po kontakcie telefonicznym z kilkoma specami od bmw dwukrotnie padło do mnie pytanie czy przy wymianie rozrządu wymieniłem oddzielacz oleju tzw. OSV.

Ja zlekceważyłem wymiane tego separatora bo uznałem że jest ok. Wczoraj po wyciągnięciu tego oddzielacza okazało się ,że kołnierz separatora jest uszkodzony i nie ma szczelności z rurką odprowadzającą do miski olejowej

 

Moim zdaniem własnie przez ten kołnierz zamiast oddzielać olej to on go właśnie tamtędy zaciąga.

Po otworzeniu tego separatora w środku nic nie wskazywało na jego uszkodzenie. Był czysty.

 

Jest tutaj cały schemat odpowietrzenia skrzyni korbowej : http://www.meeknet.co.uk/e31/BMW_M60_M62_M62TU_Engine_Crankcase_Ventilation.htm

 

W przyszły weekend część dalsza naprawy, z powodu wyjazdu za granice.

 

Pozdrawiam :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.