Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od niedawna uzytkuje e91 z motorem M57, auto jest trochę zamulone po jakiś 5-10 km wyskakuje komunikat Practicle Filter Faluire rozumiem ze auto ma zapchany dpf. Czy można jakos z poziomu idrive sprawdzić jak to wygląda czy wystarczy go podlaczyc pod komputer i wykonać wypalanie czy już usunąć. Jeśli usunąć to co polecacie ?? Spotkalem się z tym ze ludzie normalnie go wycinają ale slyszalem tez o wgrywaniu tak ze auto nie widzi tego dpf'a. Pomóżcie jestem tu nowy jest to moje pierwsze bmw także wybaczcie jeżeli cos pokrecilem
Opublikowano

Miałem tak samo jak u ciebie. Miałem błąd w i-drive oraz wiadomo że po przeskanowaniu np INPĄ.

 

Musisz znaleźć przyczynę zapchania filtra - u mnie nim była odłączona (przez przypadek) przepustnica i wypalanie nie mogło się rozpocząć. Gdy znalazłem problem, filtr już był przypchany i nie mając doświadczenia dałem go do czyszczenia chemicznego. Błędy przestały się pojawiać, auto chodziło normalnie, ale przestała się wypalać sadza i była okopcona końcówka wydechu.

 

Możesz też wykręcić filtr i go umyć pod ciśnieniem. Nie przesadzać z chemią, bo filtr straci swoje właściwości.

 

Najlepiej gdybyś zaczął od znalezienia kogoś, kto ogarnie ci temat wypalanie komputerem podłączonym do auta. Szukaj na forum, ale najpierw napisz skąd jesteś aby znaleźć kogoś najbliżej.

 

Sprawdź stan termostatów, to bardzo ważne. Minimalna temperatura płynu chłodniczego do rozpoczęcia procesu wypalania, to ponad 75'C.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Byłem u zaprzyjaźnionego mechanika u poniedziałek mam podjechać powiedział ze podłączy kompa wyjedziemy na autostradę i wypalimy to. No zobaczę jakie będą efekty tego co prawda nie ma on inpy ani disa ale komputer Boscha taki bardziej uniwersalny do większości aut ale tez się da
Opublikowano

Watpię by ci pomógł ten znajomy. Niestety zignorowales to co napisał chris. Napisał bardzo dobrze. Problemy z Dpf to sprawa wtorna. Dopóki nie znajdziesz przyczyny ktora spowodowała te problemy żadne wypalanie serwisowe nic nie da. Nawet jesli uda sie je włączyć (w co wątpię) poprawa bedzie tylko na jakiś czas a potem filtr znowu sie zapcha bo na 99 procent winny nie jest filtr lecz usterka w silniku. Filtr to tylko efekt jakichś nieprawidłowości.

Sprawdziłes choćby termostaty ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Teromostaty sa ok temperatura podczas jazdy wacha sie ok 90 stopni, przyczyna problemow jest klapa gaszaca ta przed EGR (tzw przepustnica), jutro sprobuje ją zdemontowac i wyczyscic jezeli to nie pomoze kupie nową.
Opublikowano

Czyszczenie prawdopodobnie niewiele pomoże, bo ona się praktycznie nie brudzi, ale spróbować trzeba.

U mnie po prostu wtyczka nie była dobrze wpięta, i przez to przepustnica nie działała wcale - można to rozpoznać po kiepskim gaszeniu silnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
kolego chris masz racje zdjelem przepustnice w srodku bylo czysto. u mnie przy gaszeniu silnik skacze i na dodatek podczas pracujacego silnika slychac takie cykliczne stukanie kiedy odlacze wtyczke to ustaje, dzisiaj jade po przepustnice zaloze i dam znac co i jak
Opublikowano

Jest szansa że jak kupisz sprawną przepustnicę to silnik zacznie dużo łagodniej gasnąć no i proces będzie możliwy proces wypalania.

Znajdź kogoś ogarniętego w zakresie wypalania DPF w Bmw. Jak jest mocno zapchany, to nie każdy sobie z tym poradzi, powie że nie da rady i już...a często się da go wypalić po większych mękach.

Gdy twój lokalny mechanik nie ogarnie wypalania, to z Bolesławca będziesz miał blisko do kolegi z forum - "Dziqsek" (chyba Jelenia Góra). Wycinanie filtra to dla mnie ostateczność.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Zalozylem przepustnice wykasowalem bledy pojezdzilem dzisiaj troche autem (moze z 80km po niezabudowanym) po kontrolce ani sladu :) swoja droga jakby spokojniej chodzil silnik nie wiem czy to moje widzimisie ale badz co badz problem rozwiazany :) dziekuje za pomoc!
Opublikowano

Dlaczego chcesz wywalać klapki w tym silniku?

W tym kolektorze są poprawione i wzmocnione klapki i nie słyszałem o urwanej. Warto na pewno raz do roku je skontrolować. Jeśli są wycieki to uszczelnić kolektor, a najlepiej wymienić na nowy i wtedy spokój na wiele lat.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Gdy u mnie piszczało, to wymieniłem łożysko prowadzące i łożysko z napinaczem paska 6PK.

Pasek 6PK - tylko oryginał z serwisu Bmw!!! Inne zaczynają piszczeć przy rozruchu już po kilku tygodniach.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Dzieki jeszcze za jedna dobrą radę po poprzednim aucie nauczylem sie ze paski najlepiej kupic w serwisie oryginalne :) z tymi klapkami to jednak jestem tego zdania że lepiej tzw chuchać na zimne. Troche sie juz poci z pod kolektora a znalazlem u siebie w miescie warsztat ktory naprawia tylko bmw. Widziałem że ten Pan zaślepia dziury po klapkach tymi zaślepkami które sprzedają tu na forum. Bierze 400zl dla jednych duzo dla drugich mało ale jakos tak by mi się spało spokojniej:)
Opublikowano

Ja u siebie co rok sprawdzam stan kolektora oraz uszczelniam wycieki (nawet skutecznie). O wywaleniu klapek nawet nie myślę.

Lepiej dołóż trochę kasy i kup nowy kolektor, a jak na razie jej nie masz, to zrób tylko porządne sprawdzenie stanu klapek z czyszczeniem kolektora wewnątrz i mycie EGR (przy okazji nowe świece i sprawdzenie sterownika świec bo często wysiadają).

Wywalenie klapek ma wpływ na ogólna pracę silnika i jego osiągi.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Klapki mają też wpływ na prawidłowe wypalanie DPF. Ja tydzień temu wymieniałem swój kolektor u forumowego kolegi gorik79. Przy przebiegu 99 tys km klapki wyglądały bardzo dobrze, kolektor jedynie stracił już szczelność na ośkach klapek i podciekał brzydko na prawą stronę silnika. Koszt spory ale nie miałbym sumienia psuć samochodu.
Opublikowano
Klapki mają też wpływ na prawidłowe wypalanie DPF. Ja tydzień temu wymieniałem swój kolektor u forumowego kolegi gorik79. Przy przebiegu 99 tys km klapki wyglądały bardzo dobrze, kolektor jedynie stracił już szczelność na ośkach klapek i podciekał brzydko na prawą stronę silnika. Koszt spory ale nie miałbym sumienia psuć samochodu.

Prawidłowo :cool2: :cool2: :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.