Skocz do zawartości

Opony po 50000km


fungous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Uważam, że dystans 50 tys km to bardzo dużo w aucie typu BMW i to jeszcze 4x4. Gdybyś tak uważał, to byś znacznie wcześnie zwracał uwagę na opony. Minimalna dopuszczalna wysokość bieżnika w letnich oponach wynosi 1,6 mm. BMW zaleca 3 mm, a ile mają Twoje opony?

Moje po jednym sezonie miały 5,5 do 6 mm, a przejechałem max 10 tys km! Nowe miały 8,5 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak koledzy mówią, 50k km to sporo jak na 1 komplet. Na oponach się nie oszczędza, tak jak na hamulcach, moim zdaniem.

 

Takie zaniedbanie mogło się źle skończyć. Dobrze, że dojechałeś cało do celu :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiesz. Tu nie jest problem tych 50 tys. km na jednym komplecie tylko złego użytkowania. Ktoś jeżdżący bardzo spokojnie nie styra na takim dystansie opon do zera zamieniając regularnie przód i tył (chyba że ma szersze z tyłu to [BAD]). Tu jednak jest inny przypadek i faktycznie kolega mógł sobie zrobić kuku z powodu złego użytkowania i równie dobrze mogło to się stać po 30 tys. km. Nawiasem mówiąc to świetna reklama dla tych opon bo skoro wytrzymały coś takiego i człowiek bezpiecznie dojechał do domu to czapki z głów. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Podobnie miałem w E93.

Tak wyglądał opona

http://www.bilder-upload.eu/show.php?file=pHfjxw1U6Qbi0H4.JPG

przy rozmiarze 255/30/19

 

Jak założyłem 255/40/17 problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roznie ludzie podchodza do opon.... ostatnio w moim starym pojezdzie e87 z 2005.. wymienialem opony na nowe csc5... 225/40/18 + 255/35/18... pozbywajac sie runflata... przod wytarty na okrąglo krawedzie do zera srodka bylo na 4 mm tyl 5.5mm.... wystawilem to na olx ze opony do upalania... 300 za 4 szt... haha pare dni telefon... przyjezdza calkiem swieza seria 3 z 12 roku 4 rury :> silnik n47 :P... chlopak pyta dlaczego takie igly zdjalem.... dodam ze opony byly kupione z felgami... rok prod 2005 i 2006 !!! zabrał zadowolony i bedzie jezdzil po drodze... :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że to powszechna praktyka gdy ktoś opony z aut Premium po kilku latach użytkowania regeneruje, naciąga na felgi i jeździ kolejne ....kilka lat :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to samo mialem z opona tej firmy chociaz to jest raczej najlepsza firma robiaca opony w europie i jedna z najlepszych na swiecie :>

tu zdjecie ale tylko na jednym kole :> opona ma 3,5 mm

http://s6.ifotos.pl/img/Zdjcie-00_eqheqnh.jpg

Tylko u mnie te opony nie starczaja na 50 tys km :/ a na 20 maks 25tkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się do tematu..Koledzy, co proponujecie założyć na lato na felgi 18" M, układ mieszany 245/45R18 przód i 275/40R18 tył?

Założyłem sobie, że nie chcę już RunFlat i jeśli mają to być opony jednakowego modelu to wtedy wybór jest ograniczony do kilku (może trzech) typów.

A może jakieś inne propozycje? Mam XDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ mieszany w xdrive :roll:

 

wrażenia z jazdy bezcenne :wink:

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK..już ustaliliśmy, że taka konfiguracja występuje :wink: a może teraz konkretnie co polecacie? Continental? Michelin? Bridgestone?

Pytam o doświadczenia

@Pemek, co Ty masz przy takiej samej konfiguracji kół i znacznie mocniejszym silniku?

Edytowane przez Leo1971
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w małym aucie ale conti sport 5 super wg mnie lepiej niz bridgestone potenza i lepiej od pilot sport michelina... ale jest jeszcze cup sport... to bym rozważał..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pemek, co Ty masz przy takiej samej konfiguracji kół i znacznie mocniejszym silniku?

Ja mam jeszcze te opony, co dała fabryka, Dunlop Sport Maxx GT.

Ale nowe daje Michelin Pilot Super Sport na następny sezon.

Moj przedmówca dobrze Ci podpowiada Continental Conti Sport Contact 5.

Miałem je w hondzie accord, świetna oponka,szczególnie na mokrym wręcz fenomenalna.

Jedyna wada, to ze dosc szybko jej ubywało, no ale zawsze jest cos za cos...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.