Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uważam, że dystans 50 tys km to bardzo dużo w aucie typu BMW i to jeszcze 4x4. Gdybyś tak uważał, to byś znacznie wcześnie zwracał uwagę na opony. Minimalna dopuszczalna wysokość bieżnika w letnich oponach wynosi 1,6 mm. BMW zaleca 3 mm, a ile mają Twoje opony?

Moje po jednym sezonie miały 5,5 do 6 mm, a przejechałem max 10 tys km! Nowe miały 8,5 mm.

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak koledzy mówią, 50k km to sporo jak na 1 komplet. Na oponach się nie oszczędza, tak jak na hamulcach, moim zdaniem.

 

Takie zaniedbanie mogło się źle skończyć. Dobrze, że dojechałeś cało do celu :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz. Tu nie jest problem tych 50 tys. km na jednym komplecie tylko złego użytkowania. Ktoś jeżdżący bardzo spokojnie nie styra na takim dystansie opon do zera zamieniając regularnie przód i tył (chyba że ma szersze z tyłu to [BAD]). Tu jednak jest inny przypadek i faktycznie kolega mógł sobie zrobić kuku z powodu złego użytkowania i równie dobrze mogło to się stać po 30 tys. km. Nawiasem mówiąc to świetna reklama dla tych opon bo skoro wytrzymały coś takiego i człowiek bezpiecznie dojechał do domu to czapki z głów. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
max można jeździć do 10 lat, ale zalecane jest do 6
Opublikowano
Śmiem twierdzić, że kolega może nie wyczuć Twojego sarkazmu i faktycznie będzie dalej jeździł na tym komplecie opon.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
roznie ludzie podchodza do opon.... ostatnio w moim starym pojezdzie e87 z 2005.. wymienialem opony na nowe csc5... 225/40/18 + 255/35/18... pozbywajac sie runflata... przod wytarty na okrąglo krawedzie do zera srodka bylo na 4 mm tyl 5.5mm.... wystawilem to na olx ze opony do upalania... 300 za 4 szt... haha pare dni telefon... przyjezdza calkiem swieza seria 3 z 12 roku 4 rury :> silnik n47 :P... chlopak pyta dlaczego takie igly zdjalem.... dodam ze opony byly kupione z felgami... rok prod 2005 i 2006 !!! zabrał zadowolony i bedzie jezdzil po drodze... :duh:
Opublikowano
Nie słuchaj ich, jezdzij dalej spokojnie do sezonu zimowego, jak widać do tej pory anioły czuwają nad tobą :D

 

Dzieki za info

Chociaż w końcu ktoś sensownego napisał.

:evil: :twisted: :cool: :D

Opublikowano
Sądzę że to powszechna praktyka gdy ktoś opony z aut Premium po kilku latach użytkowania regeneruje, naciąga na felgi i jeździ kolejne ....kilka lat :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Ja to samo mialem z opona tej firmy chociaz to jest raczej najlepsza firma robiaca opony w europie i jedna z najlepszych na swiecie :>

tu zdjecie ale tylko na jednym kole :> opona ma 3,5 mm

http://s6.ifotos.pl/img/Zdjcie-00_eqheqnh.jpg

Tylko u mnie te opony nie starczaja na 50 tys km :/ a na 20 maks 25tkm

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podepnę się do tematu..Koledzy, co proponujecie założyć na lato na felgi 18" M, układ mieszany 245/45R18 przód i 275/40R18 tył?

Założyłem sobie, że nie chcę już RunFlat i jeśli mają to być opony jednakowego modelu to wtedy wybór jest ograniczony do kilku (może trzech) typów.

A może jakieś inne propozycje? Mam XDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest to opcja dla xDrive to czemu nie? Jakie to ma znaczenie czy to 4x4 czy RWD przy szerszych felgach z tyłu?
Opublikowano

Jasne, że nie ma znaczenia.

Przecież BMW pozwala bez przeszkód tak konfigurować nowe auta. Sam też mam ogumienie mieszane, na którym auto jeszcze wyjechało z fabryki.

Liczy się średnica koła, nie jego szerokość przecież.

Opublikowano (edytowane)

OK..już ustaliliśmy, że taka konfiguracja występuje :wink: a może teraz konkretnie co polecacie? Continental? Michelin? Bridgestone?

Pytam o doświadczenia

@Pemek, co Ty masz przy takiej samej konfiguracji kół i znacznie mocniejszym silniku?

Edytowane przez Leo1971
Opublikowano
w małym aucie ale conti sport 5 super wg mnie lepiej niz bridgestone potenza i lepiej od pilot sport michelina... ale jest jeszcze cup sport... to bym rozważał..
Opublikowano

@Pemek, co Ty masz przy takiej samej konfiguracji kół i znacznie mocniejszym silniku?

Ja mam jeszcze te opony, co dała fabryka, Dunlop Sport Maxx GT.

Ale nowe daje Michelin Pilot Super Sport na następny sezon.

Moj przedmówca dobrze Ci podpowiada Continental Conti Sport Contact 5.

Miałem je w hondzie accord, świetna oponka,szczególnie na mokrym wręcz fenomenalna.

Jedyna wada, to ze dosc szybko jej ubywało, no ale zawsze jest cos za cos...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.