Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

nowy cały zawias przód i tył,nowe hamulce przód i tył,nowe felgi i opony

 

i drga przy 80-90 delikatnie ale drga

 

macie jeszcze jakiś pomysł czy to wada tego modelu :D

Opublikowano

Sprawdz wahacze i stabilizatory.

Ja tak kiedys szukalem wiatru w polu az sie okazalo ze jedna tuleja byla powiedzmy ze wybita :D Po zmianie wahacza cisza i spokój.

 

Albo moze rozwalony amor. Chyba ze zmieniales tez.

 

Jeszcze jedna opcja - drązki kierownicze.

 

Wiecej nic mi do glowy nie przychodzi.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Tarcze hamulcowe zwichrowane? Drga też przy hamowaniu, czy tylko i wyłącznie w tym przedziale, o którym napisałes?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Witam

 

nowy cały zawias przód i tył,nowe hamulce przód i tył,nowe felgi i opony

 

i drga przy 80-90 delikatnie ale drga

 

macie jeszcze jakiś pomysł czy to wada tego modelu :D

A tuleje tylnego zawiasu wymieniałeś wszystkie ? A amory jak? A tarcze ?

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Mi w E39 po miesiącu padł z przodu nowy wahacz dolny (ten prosty - był Febi, nie polecam) - drgało przy hamowaniu. Jak masz lipne tuleje (lub źle założone - zakładałeś sam czy mechanik? czy były dokręcane na opuszczonym i odpowiednio obciążonym aucie? - mechanicy w większości to olewają, bo więcej czasu zabiera, a niektórzy nie mają jak tego zrobić, bo zamiast kanału mają zwykły podnośnik, który do wymiany zawiasu kompletnie się nie nadaje).

Nie napisałeś czy drga przy hamowaniu czy po prostu w czasie jazdy. Zwichrowane tarcze to moim zdaniem małe szanse - chyba, że kupiłeś podróby albo jakiegoś chińczyka - ale jak firmówki, to musiałbyś hamować z 200kmh do 0 i wpaść w wodę. Tarcze w E38/9 to kawał żelastwa i ciężko je pokrzywić. Poza tym krzywe tarcze = drganie pedału hamulca przy naciśnięciu.

Jak drga podczas jazdy to:

1. drganie może pochodzić od wału - zużyty łącznik elastyczny (ten za skrzynią biegów) i/lub podpora wału i/lub krzyżak (to najmniej realne)

2. źle wyważone koła - plaga w Polsce - mało który warsztat potrafi wyważać koła i mało który kalibruje wyważarkę; poza tym w tej sytuacji u dobrego gumiarza może poprosić o wyważenie z optymalizacją (obraca oponę na obręczy tak, żeby nie naklejać kilkunastu odważników - dobry gumiarz tak ustawi, że 10g na koło to będzie max); dodatkowo trzeba zażądać wyważania z dokładnością do 1g, a nie 5g - tak mają wszyscy gumiarze ustawione i nie chcą zmieniać, bo nagle się okazuje, że obróbka jednego koła trwa nie 30 sek, ale nawet 10 minut. Jak gumiarz nie wie co to optymalizacja opony na obręczy i mówi, że nie ma konieczności ważenia do 1g, to... szukaj innego gumiarza (życzę powodzenia, ja w Katowicach znalazłem tylko jednego, któremu się chce).

3. krzywe obręcze - daj do weryfikacji i prostowania

4. walnięte opony - jak masz możliwość to podmień na zimówki lub inne koła

5. drganie od silnika i skrzyni - wymieniałeś poduszki pod silnikiem i skrzynią? jeśli nie, to zrób to pilnie, tym bardziej że masz V8; a jak masz zużyte poduszki, to możesz się kiedyś zdziwić jak po dodaniu gazu zostanie wyrwany wąż z chłodnicy i plastikowy króciec chłodnicy zostanie złamany - taki standard w tym silniku przy zużytych poduszkach - kończy się wymianą chłodnicy oczywiście i nawet lawetowaniem (jak będziesz miał szczęście, to powstanie tylko lekkie pęknięcie i na wolnych obrotach nie będzie wycieku - dotoczysz się do warsztatu o własnych siłach).

Jak punkty 1-5 wykluczysz, to przyjmij, że to wada modelu ;)

Opublikowano

wymienione zostało wszystko w zawieszeniu i układzie kierowniczym na ori czesciach,co do śrubki nawet zbiornik płynu wspomagania,same hamulce nie bija ,ale hamowanie w tym zakresie prędkości tez powoduje drgania

 

opony i felgi są nowe

 

składałem ja i i poskręcane prawidłowo

 

jedynie co zauważyłem to ze w łuku drgania nie występują

 

przyczepie się jeszcze wału bo mam wrażenie ze powyżej 100 zaczyna drżeć buda

Opublikowano

Opony nawet nowe mogą mieć wadę produkcyjną (kiedyś przerabiałem to w Nissanie) - dla testu wsadź inne lub przynajmniej zamień przód z tyłem (jeśli rozmiary pasują).

Felgi są całkowicie nowe? Ori BMW? Czy mocowane na jakichś pierścieniach redukcyjnych/dystansach czy wprost na piastę? Piasta nowa? Może na piaście masz rdzę i krzywo koło się montuje?

Jak amortyzatory? Wymieniane? Sprawdź czy nie masz luzów na mocowaniu górnym. Najlepiej na skręconych kołach bujaj autem - amor może pracować na mocowaniu góra-dół, ale nie na boki.

Jak masz drgania przy hamowaniu, to prześwietliłbym jeszcze raz tuleje i wahacz dolny (ten prosty) w szczególności przy sworzniu.

Możesz też jeszcze mieć walniętą zwrotnicę.

 

Czy drgania nie występują w łuku w prawo i w lewo czy tylko w jedną stronę? Na łuku zawsze zmieniają się naprężenia elementów gumowych, więc tam bym mimo wszystko szukał przyczyny.

 

Czy przy hamowaniu drży buda czy również kierownica lata na boki?

Opublikowano

opony i felgi to nie sa na pewno ,było kilka innych kpl i nic nie zmieniło

 

amory poduszki itp nowe tak jak pisałem

piasta jest tylko jedna nowa

czepie tez kierownicą

 

to jest 3 kpl wahaczy,przecież nie będę ich wymieniał co tydzień

 

albo inaczej ,jak się sprawuje poliuretan na przednim tylnym wahaczu ?

Opublikowano

 

albo inaczej ,jak się sprawuje poliuretan na przednim tylnym wahaczu ?

 

Dołączam się do pytania a propos tylnego dolnego dwuramiennego, bo ori tuleje są nieosiągalne a wahacz tylko w ASO, 1600zł sztuka :/ swoją drogą jaka firma je robi? Bo można kupić u producenta zawsze z 2x taniej niż w ASO :-)

A co do zwrotnicy to ja mam walniętą i delikatnie mi buda drży ale to tak od 130km/h

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Poliuretan do kitu, ma się sprawować dobrze na normalnej gumie.

Dokręcałeś wahacze według zalecanych momentów? Moim zdaniem te zalecane parametry bywają za słabe i zdarza się, że coś się nie dokręci i dostaje luzu.

 

Co do tylnego 2-ramiennego - niektórzy regenerują, jak dobry warsztat i fachowiec, to zrobi lepiej i trwalej niż ori. Tylko ciężko takowego znaleźć.

Opublikowano
Poliuretany sa bomba, tylko pamietaj ze odczujesz duuuzy spadek na komforcie jazdy.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

na tylnich mam i jest ok ,zamienniki wytrzymały tylko 1000 :D ori są niezniszczalne i nie potrzebnie je wywaliłem

 

wszystko jest podokrecane prawidłowo i bez żadnego luzu

Opublikowano
ori są niezniszczalne i nie potrzebnie je wywaliłem

 

jak nie jak tak :P U mnie gumy sparciałe i popękane :) Luzu aż miło! No ale fakt faktem auto 340k przebiegu i pewnie nigdy nie były ruszane :twisted:

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
na prawdę jak ktoś nie katuje bokami to ciężko je zniszczyć

Czas robi swoje ;) W końcu 19 letnie auto. Ja tam bokami nie latam i poprzedni właściciel też nie wyglądał na amatora takich praktyk w E38 ;p

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

no i znalazłem

nie są to ani tarcze zwrotnice wał itp po prostu zasrane opony

 

i tu jest problem bo jest to kolejny nowy kpl innego producenta ,auto postoi tydzień i się zniekształcają jak by na kwadratach jeździł

 

brak słów wypadało by kupić cztery żaby i podnosić auto na noc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.