Skocz do zawartości

[e39] większy i mocniejszy akumulator \waga


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czesc, mam mozliwosc kupna tanio akumulatora od brata, byl VW touareg.

 

terazm mam 640A 74Ah o ile dobrze pamietam. ten jest 110Ah 850A, duza pojemnosc do dla mne plus bo czesto auto dlugo gra na postoju a mam małe car audio. Jeszcze nie patrzylem w zasadzie czy sie zmiesci bo bede w weekend go mial, zastanawia mnie tylko kwestia wagi akumulatora, wiadomo iż lekkie nie są i ten napewno bedzie dużo cięzszy, w naszych ślicznontkach są one w nadkolu, i nawet standardowy aku jak sie włoży i ktos nie ma nivo to auto o jakis 1cm stoi nizej z prawej strony, czesto dostrzegam to w e39.

 

tak sie zastanawiam czy zimą nie bedzie częśtrzych uślizgów i trace trakcji lewego niedociązonego koła tylniego w porównianiu do prawego.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardziej bym się martwił czy będzie doładowany jeśli nie zmienisz alternatora na większy....
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

alterk mam 80A.

 

w długiej trasie mysle ze nie bedize problemu, prostownik 6A potrafi naładować do pełna, kwestia tylko ile czasu potrzeba.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po mieście będzie bieda i w ostatecznym rozrachunku ten akumulator okaże się gorszy od obecnego.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
i nawet standardowy aku jak sie włoży i ktos nie ma nivo to auto o jakis 1cm stoi nizej z prawej strony, czesto dostrzegam to w e39.

No teraz po poszedłeś po bandzie, szkoda że nie napisałeś że wylatuje przez podłogę i łamie zawieszenie http://emoty.blox.pl/resource/laie_67.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odpowiedź jest prosta, załóż taki jak ma być, oszczędzisz sobie problemów.

Dasz większy, to będzie go niedoładowywało, chyba że dasz mocniejszy alternator.

 

tak sie zastanawiam czy zimą nie bedzie częśtrzych uślizgów i trace trakcji lewego niedociązonego koła tylniego w porównianiu do prawego.

 

Od czego masz ASC?

To tak jakbyś zapytał z której strony sadzać teściową żeby w zimie auto szło równo na oba koła :mrgreen:

Opublikowano

Sosna nie martw się o 5-10kg różnicy, zawsze możesz na drugą stronę położyć reklamówkę z ziemniakami. Martw się raczej że mając więcej mocy na rozruchu, po jakiś 2 tygodniach nie będziesz mógł odpalić auta.

Jak Ci brakuje prądu to zacznij od zmiany alternatora na 120A, kupisz taki do E39 bez problemu i to za grosze.

Pzdr

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Potwierdzam, większe ako bez większego altka to głupi pomysł, który da odwrotne efekty.

 

Co do wagi i wpływu na prowadzenie czy to ze prawa strona stoi nizej w autach z nivo :duh:

 

Jesli jedna strona w aucie z nivo stoi nizej to predzej trzeba szukać nieszczelności w układzie (np stare poduchy), a zeby skompensować różnice wagi można zawsze na druga stronę postawić 5l baniak z płynem zimowym do spryskiwaczy :norty:

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Opublikowano
większym problemem niż te dodatkowe 5 kg masy akumulatora jest nierównomierny rozkład masy pojazdu ze względu na to, że kierowca siedzi po lewej stronie kabiny. Może by tak siadać na środku? :mrgreen:
Opublikowano
BTW, po chuj chcesz montować mocniejszy akumulator? W terenówkach, kempingach czy autach wyprawowych to jeszcze rozumiem, ale w Twoim?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
ja miałem aku 95ah w poprzedniej e39 (taki akurat się trafił) alternator 90 jakoś to dawało rady. W sumie to nie zauważyłem różnicy między 80ah może dlatego, że tygodniowo robię około 500-600km. Ale to aby auto stało niżej z jednej strony :lol: :lol: Dobre rozbawiło mnie to :) U mnie nawet jak z tyłu złamał się zwój od sprężyny to nie było zbytnio widać różnicy.
Opublikowano
nie ze chce taki tylko taki mi sie trafił, osatecznie zamontowalem inny taki jak mialem a wiec 74/680 chyba, co do ciezaru to wiem ze im blizej amora tym kazdy kg ma znaczenie i tyle nikt sie ze mna zgadzac nie musi ;]
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Spoko, najważniejsze, że humor cię nie opuszcza ;-) Nikt cię na siłę przekonywać nie będzie :cool2: Ale tak na wszelki wypadek, tak jak koledzy proponują lepiej miej po drugiej stronie bańkę z płynem albo bloczek betonowy :norty:

A tak na serio: po zakupie auta miałem aku ori bmw 74 albo 75ah teraz od 2 lat siedzi varta 95ah i jest gitara ale w dieslu może być inaczej, nie wiem jakiej mocy jest altek - po prostu w sklepie powiedzieli, że taki jest dopuszczalny to wziąłem zresztą instrukcja chyba też taki przewiduje.

Nie przeszło mi nawet przez myśl coś takiego jak waga, no ale cóż człowiek się uczy całe życie :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.