Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Za jakiś czas mam zamiar zmienić samochód na BMW w dieslu. Po głowie chodzi mi dwa modele: e39 525tds i e46 320. Czytałem na temat tych aut wiele iale jednak mam wątpliwości co do wyboru. Mam chrapkę na TDSa ale trochę się go boję ze względu na nienajlepsze opinie( czy słusznie?) i dlatego pozostanie chyba e46. Na TDSa mnie juz chyba stać a na trójkę muszę jeszcze zbierać . Czy warto poczekać i kupić tą trójkę czy nie czekać i jechać do Niemiec po piątkę. Dodam że nie biorę pod uwagę 330 i 530 w dieslu bo to juz za duży wydate( chcę wydać max 33 tyś. ) ale na e 46 może mi to nie wystarczeć ( koniecznie w skórze). Może ktoś mi podpowie co zrobić?
Opublikowano

Witam, postaram sie trochę rozswietlić temat bmw w dieslu.

Mam chrapkę na TDSa ale trochę się go boję ze względu na nienajlepsze opinie( czy słusznie?)

 

rzeczywiście opinie są różne, być może dlatego, że wiele osób kupując diesla chciało go uzywać jako samochodu sportowego, stąd wzięła sie opinia o pękających głowicach, ponadto nieprawidłowe uzywanie silników z turbuiną również powodowało wzcesnijsze ich zużywanie się 9nie wolno odrazu wyłaczać silnika po dynamicznej jeździe z pracująca trubina, należy przez wyłączeniem silnika dać mu chwilkę ok. 1 min aby nadal kręcąca sie turbina, zatrzymała się - pamietajmy, że turbina kręci się z ogromnymi predkosciami, a po wyłączeniu silnika odcinamy jej smarowanie, co może powodowac szybsze zużycie turbiny). Diesle, podobnie jak i inne silniki BMW lubia dobry olej, dobry tzn. mozliwie jak najlepszy - syntetyk! na oleju nie ma co oszczędzać.

Spalanie tds-a waha się w ranicach 10 litrów średnio w miescie (dosyć dynamiczna jazda) do 6,5-7 litrów średnio podzcas jazd na trasie z prędkościami 120-140 km/h. Generalnie e39 jest dużą, na ogół dobrze wyposarzona i dobrze trzymającą się drogi limuzyną, jeżeli auto ma udokumentowane pochodzenie stan auta nie wykazuje oznak zbytniego na dany rocznik zuzycia - bierz je. Przed zakupem najlepiej sprawdź auto w serwisie ASO BMW.

Co do e46 wiele czytałem (ale niestety tylko czytałem) dobrego o silniku 2,0 diesel w tym modelu. gdzies na naszym forum powinno być o wiele więcej informacji na ten temat :search: , ale ogólnie jest na plus. Limuzyna klasy średniej z dobrymi osiągami i ekonomicznym silnikiem (duzo bardziej ekonomicznym niż w e39).

Piszesz, że nie interesują Cię zbytnio duze silniki, a poleciłbym własnie takie które z założenia odrzuciłeś: e46 330d lub e39 530d, spalanie takie samo laj tds (lub nawet niżse), a elestyczność i osiągi duzo lepsze. Dobrze sie zastanów. ode mnie narazie tyle. :cool2:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

Posiadam tds'a i auto dobrze się kula...

2,5tds od chyba 98' to inna bajka-troszkę zmieniono ten silnik i nie występują już te przykre zdażenia...Ma też 280NM, a nie 260NM jak wcześniej...

Jeżeli kupisz dobry egzemplarz to bez paniki...

Ja mam przejechane 228tys i świetnie jeździ-nie bierze oleju i nie grzeje się!!...

Problem jest taki że w Omegach był niby ten silnik a tam się grzał-oszczędzono na kontstrukcji...

Jeżeli nie masz więcej kasy to kup tds'a...-ale sprawdź silnik dobrze przed zakupem :D

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
Dzięki za odpowiedz. Chyba pasowałby mi TDS bo nie szukam auta do sportowej jazdy ale i nie zamulacza(110 konny TDI już by mi stykał ale ja chcę BMW ) Oczywiście najlepszy byłby silnik 3 litrowy ale z tego co widziałem to sporo droższe auta. A za sumę którą podałem to mogę liczyć chyba na TDSa a do e46 też chyba trochę zbraknie ( koniecznie musi być w czarnej skórze a przez to cena rośnie). Dlatego najchętniej kupiłbym e39 98-99 rok ale rozsądek i żona mówi żeby zaczekać i nazbierać na e46. Może ktoś się orientuje czy za 8 tyś. Euro kupię któryś z ww modeli ( opcja w skórze)?
Opublikowano

Co do ceny, to bywa róznie. za 8 tEU w grudniu mój sąsiad kupił e39 2,5 TDS w Belgii z 98 roku, stan prawie igiełka, skora, klima, dołozony palmtop z GPS, dwa komplety opon. Znalazł ja na mobile.de, ale to nie musi byc wcale jakikolwiek wyznacznik, najlepiej orientują się Ci, co zajmuja sie sprowdzaniem aut, proponuje zajrzeć, zadzwonić i pogadać do tego pana, podobno ściaga auta i zajmuje się formalnościami:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=25586&highlight=

 

Trzymam kciuki :cool2:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wracając do mojego tematu:TDS czy 2litrowa trójka? Robię krótkie trasy do pracy ok 4km w jedną stronę. Czy 2,5 litra nie będzie zasysać zbyt dużo ropki na tak krótkich odcinkach? Ile może palic ?

 

Robard. ten link do tego goscia chyba jest już nieaktualny.

Opublikowano
I jeszcze jedno pytanie, bo juz sam nie wiem. Kolega namawia mnie żebym nie bawił się w TDSa tylko kupił e 39 523 i zagazował sekwencją. Może ktoś powie mi ile ten silnik pali i jaki jest koszt instalki? Dużo o tym czytałem na forum i ogólnie wychodzi że pali od 7 do 15 litrów.
Opublikowano
PAVKO, w taki sposób to można powili ojść do wniosku, że najlepszym modelem będzie co najmniej 540 lub M5. Pytałeś w pierwszym poście o diesla, więc lekko naswietlim Ci temat diesla, teraz zastanawiasz się za namową kolegi czy nie e39 523, więc ja będę drążył dalej i powiem, że źle Ci doradza bo jeżeli juz benzyna (na gdzie nawet) to e39 525 - ta sama pojemność (jesli nie wiesz, lub kolega nie wiem to pojemności w modelach 523 i 525 sa identyczne 2,5 litra, ale 525 ma wyższą moc), ale skoro już benzyna takiej pojemności to przynajmniej 528, jakbym teraz miał zmieniać wózek na benzynkę to szukałbyjm sobie 528.

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

Wiem jaki jest silnik w 523 i te 170 koni by mi wystarczyło choć oczywiście najlepiej 2.8. Od początku myślałem o dieslu ale teraz trochę się zastanawiam - cena ropy, boję się również kosztownych napraw w dieslu typu pompa, wtryski itp. oraz duzych przebiegów. Jeśli koszt spalania na instalacji sekwencyjnej byłby porównywalny z kosztami ropy to kusi mnie jednak benzyniak. Zobaczymy jak będzie, na razie czytam opinie uzytkowników bo mam jeszcze troche czasu przed kupnem BMki. Chcę pojechać w wakacje gdzieś za granicę i coś ładnego przyprowadzić.

Dzięki za wszelkie rady i wyrozumiałość.

Opublikowano
Może ktoś się orientuje czy za 8 tyś. Euro kupię któryś z ww modeli ( opcja w skórze)?

 

za 8500 e wytargalismy ostatnio na niemcach E39 530d 99r

 

czarna skora, tempomat, steptronik, el szyby, roletka tylnia el, klima automatic, telefon, + komplet opon na zime. Do małych poprawek lakierniczych. 170 tys km udokumentowane. Serwisowana.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja mam TDS-a na liczniku ponad 230tys chyba w orginale :roll:

 

mam lekkie falowanie silnika i podszarpywanie tak do 2tys obrotów i czas to naprawić :cry2: z tego co czytałem i się dowiedziałem to może być nastawnik pompy ale nie ma co sie załamywać :D przecież nie ma takiego auta do którego dokładać nie trzeba!!

 

Dodam jeszcze, że mój dizelek od wymiany do wymiany bez dolewek oleju a spalanie to srednio 8l

No i ta dynamika jazdy :dance:

fakt ze do 2.2tyś obr jest mułowaty ale gdy przekroczy tą granicę koła tracą przyczepność i fotele trzeszczą od przeciążenia

 

Szczerze polecam

Opublikowano
I jeszcze jedno pytanie, bo juz sam nie wiem. Kolega namawia mnie żebym nie bawił się w TDSa tylko kupił e 39 523 i zagazował sekwencją. Może ktoś powie mi ile ten silnik pali i jaki jest koszt instalki? Dużo o tym czytałem na forum i ogólnie wychodzi że pali od 7 do 15 litrów.

 

Dobre podejście, benzyna to benzyna. Tylko zapomnij o sekwencji przy takim przebiegu do pracy i z powrotem. To się nie opłaca. Coraz więcej osób szuka samochodów nie tkniętych gazem, nie będzie problemów przy odsprzedaży.

Opublikowano
Witam. Za jakiś czas mam zamiar zmienić samochód na BMW w dieslu. Po głowie chodzi mi dwa modele: e39 525tds i e46 320. Może ktoś mi podpowie co zrobić?

Kliknij tutaj. :wink:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dzięki za wszelkie porady. Sprzedałem właśnie moje stare auto i na początku sierpnia ruszam w poszukiwaniu upragnionej BMW. Na początku myślałem o dieslu ( stąd moje wcześniejsze pytania) ale postanowiłem kupić benzynę 523 lub 528. Teraz przeglądam forum w poszukiwaniu info na temat e39 i porad przy jego zakupie. Trzymajcie kciuki żebym coś znalazł ładnego a na pewno pochwalę się zakupem na forum :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.