Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to oznacza, że może już umierać - tak było u mnie

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

...

Po podpięciu do OBD pokazuje następujące błędy:


2AAF Pompa paliwowa, wiarygodność

30DA Czujnik tlenku azotu, sygnał

2C7C Sygnał sondy lambda za katalizatorem 2


...

 

2AAF jest od pompy niskiego cisnienia - powinno byc okolo 5000hPa. Najlepiej to zczytaj bledy jakims lepszym programem - bedzie informacja przy jakim cisnieniu i w jakich warunkach blad wyskakuje. A najlepiej to zrob rowniez loga - bedzie widac jak duze sa skoki i zmiany w czasie.


Ja z tym bledem jezdzilem pare lat. Nic sie nie dzialo, silnik palil, jezdzil normalnie, innych bledow nie mialem. Na forach wyczytalem zeby sie nie przejmowac. Jak sprawdzalem bledy to nic nie wskazywalo na problemy z cisnieniem - bylo prawie idealne:

Clipboard01.jpg


Co prawda myslalem nad wymiana czujnika cisnienia ale ze dostep upierdliwy to dalem sobie spokoj.


Ale jakies poltora roku temu wykasowalem adaptacje i do tej pory blad sie nie pojawil. Cisnienie sie ustablizowalo, nadal sa skoki ale ogolnie to cisnienie jest nizsze i blizsze optymalnemu 5000hPa.


Przed:

przed.png


Po:

po.png


2AAF moze rowniez wystapic przy skokach napiecia - bycmoze tak wlasnie bylo u mnie i to nie skasowanie adaptacji a wymiana regulatora napiecia pomogla - regulator wymienilem pare miesiecy przed skasowaniem adaptacji.


Kasowanie adaptacji w zasadzie nic nie kosztuje, jesli robisz to sam, a moze pomoc.

Bledy NOxa jednak predzej czy pozniej powroca.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie 2aaf było od hpfp.. to, że jeden komponent zgłasza błąd nie znaczy, że to on jest winny danego błędu. Też myślałem jak Ty, samochód palił, jeździł, raz na ruski rok wyrzucał ten błąd, który kasowałem. Aż w końcu stanąłem na trasie przy wyprzedzaniu, coś strzeliło i samochód stracił moc :-) diagnoza - uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia, mimo, że błąd wskazywał na co innego.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odpala bez problemu. Jednakże do chwili rozgrzania silnika trochę nim trzęsie i faktycznie sprawia wrażenie jakby miał problem z płynnością cylindrów.

Po rozgrzaniu silnika pracuje jak mróweczka.

 

N43 2.0 170KM E87 po lifcie

Mam dokładnie te same objawy

U mnie jest tak że obroty lekko (skacze miedzy 1100 a 1200 obrotów/m ) falują na początku i są podwyższone

Troszkę trzęsie

Po około 15-20 sekundach o spadają na 800 i chodzi jak mróweczka :)


Mam błędy właśnie

3xCzujnik NOX

i Katalizator NOX starzenie

Czy po wymianie tego czujnika ustało wam to ?

Czy zastanawiał się ktoś nad kupnem https://bimmerprofs.com/noxem-130/ lub ma i miał podobne objawy i przestało ?

PS Używki NOXa nie chce, już to przerabiałem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpala bez problemu. Jednakże do chwili rozgrzania silnika trochę nim trzęsie i faktycznie sprawia wrażenie jakby miał problem z płynnością cylindrów.

Po rozgrzaniu silnika pracuje jak mróweczka.

 

N43 2.0 170KM E87 po lifcie

Mam dokładnie te same objawy

U mnie jest tak że obroty lekko (skacze miedzy 1100 a 1200 obrotów/m ) falują na początku i są podwyższone

Troszkę trzęsie

Po około 15-20 sekundach o spadają na 800 i chodzi jak mróweczka :)


Mam błędy właśnie

3xCzujnik NOX

i Katalizator NOX starzenie

Czy po wymianie tego czujnika ustało wam to ?

Czy zastanawiał się ktoś nad kupnem https://bimmerprofs.com/noxem-130/ lub ma i miał podobne objawy i przestało ?

PS Używki NOXa nie chce, już to przerabiałem

 

To nie problem z NOX, on jeszcze wtedy nawet nie pracuje. Jak już jesteś przy stronie bimmerprofs to tam masz wszystko opisane. I nie słuchaj głupot o wyprogramowaniu bo to niczego nie rozwiązuje. /nie naprawi tego co jest problemem/


:search: i znajdziesz tu na forum parę tematów z opisem Twojego problemu i opisem samego NOX-em bo używa to parę ludzi.


BTW: masz książkowe objawy padających wtryskiwaczy ale do tego dojdziesz sam analizując forum z użyciem :search:


Aaaa i jedno nie wyklucza usterki drugiego bo wtryskiwacze swoją drogą, a NOX swoją przy czym lejące wtryskiwacze prędzej czy później doprowadzą do problemów z NOX.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wyprogramować i z głowy :P

 


dramat... akurat Pan, Panie Grzegorzu takich bzdur nie powinien pisać.. :duh: ja wiem, że dla was tunerów i pseudo tunerów jest to kasa, ale bez przesady.. pozbawianie tego silnika nox kastruje go w przeciwieństwie do innych marek i jednostek wielu trybów diagnostycznych, możliwości poprawnych Tworzeń adaptacji długoterminowych, testu przecieku wtryskiwaczy itp.. przechodziłem operację pseudo wykodowania, która tak defacto jest permanentnym włączeniem trybu homogenicznego (3min w inpie) i wycięcie błędów środowiskowych od sondy w ECU.. dla mnie i świadomych ludzi to pseudo Januszerka i żałuję każdego dnia, w którym tak jeździłem..


kupno noxem z bimmerprofs rozwiązuje sprawę na lata

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Czyli podsumowując najpierw zacząć od wymiany na noxem z bimmerprofs i jak problem nadal będzie występować to zając się za wtryskiwacze ?

Btw a da się ten noxem kupić taniej? bo cena prawie jak za oryginalny nox

Opublikowano
Nie da się, tylko via bimmerprofs. Czujniki ori mogą się zepsuć relatywnie szybko, więc NOXEM to jedyna słuszna opcja.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
noxem można fajnie zazbroić jak padnie we wtyczkę, wtedy kupujesz sondę Bosch i podpinasz ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Kupiłem to bimmersproff i wszytskie błędy poznikały, został tylko ten 30E9 Katalizator tlenków azotu, starzenie - czy on u was też zostaje czy musze przeklikać się przez INPE, mechanik zarzekał się że kliknął że wymiana katalizatora NOX nastąpiła, świeżo odebrany od mechanika więc postaram się jutro zobaczyć co z tym silnikiem czy nadal faluje na zimnym i zdam relacje bo kilka osób śledzi problem i pisze na prv
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wymiana kata nox tylko przez ista.. do tego trzeba przeprowadzić readaptację silnika

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Czy jest ktoś na terenie Wrocka co skasuje mi ten błąd w tej Iscie i kliknie tą readaptacje ? bo nie mam kabla a po bluetooth się nie łączy ?
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Jest tu ktoś z Poznania co pomógł by mi z sodą Nox w e87 2009 rok ? Tz pomógł zamontować tą sondę noxem ze strony https://bimmerprofs.com/


Zupełnie się na tym nie znam


Błędy zaczytane z komputera - mój mechanik twierdzi za to wszystko jest odpowiedzialna sonda Nox.


Pomógłby mi ktoś ?


Car Scanner ELM OBD2

DTC report

Selected brand: BMW


============1==============

P0172

Raw code: 0172

ECU: Jednostka sterująca silnika

Status: Oczekująca

OBDII: System too rich, bank 1

BMW: System Too Rich


============2==============

29D0

Raw code: 29D0

ECU: Jednostka sterująca silnika

Status: Oczekiwana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy


============3==============

30DA

Raw code: 30DA

ECU: Jednostka sterująca silnika

Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci


============4==============

2AF9

Raw code: 2AF9

ECU: Jednostka sterująca silnika

Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna


============5==============

29E0

Raw code: 29E0

ECU: Jednostka sterująca silnika

Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Test nie został zakończony, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy


============6==============

29D0

Raw code: 29D0

ECU: Jednostka sterująca silnika #1

Status: Oczekiwana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy


============7==============

30DA

Raw code: 30DA

ECU: Jednostka sterująca silnika #1

Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci


============8==============

2AF9

Raw code: 2AF9

ECU: Jednostka sterująca silnika #1

Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna


============9==============

29E0

Raw code: 29E0

ECU: Jednostka sterująca silnika #1

Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Test nie został zakończony, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy


============10==============

C947

Raw code: C947

ECU: SRS/Airbag

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna


============11==============

A670

Raw code: A670

ECU: Center roof module

Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci

Opublikowano
wyprogramować i z głowy :P

 


dramat... akurat Pan, Panie Grzegorzu takich bzdur nie powinien pisać.. :duh: ja wiem, że dla was tunerów i pseudo tunerów jest to kasa, ale bez przesady.. pozbawianie tego silnika nox kastruje go w przeciwieństwie do innych marek i jednostek wielu trybów diagnostycznych, możliwości poprawnych Tworzeń adaptacji długoterminowych, testu przecieku wtryskiwaczy itp.. przechodziłem operację pseudo wykodowania, która tak defacto jest permanentnym włączeniem trybu homogenicznego (3min w inpie) i wycięcie błędów środowiskowych od sondy w ECU.. dla mnie i świadomych ludzi to pseudo Januszerka i żałuję każdego dnia, w którym tak jeździłem..


kupno noxem z bimmerprofs rozwiązuje sprawę na lata

 

+1

Ja i lukaszewski chyba propagujemy najwięcej wiedzy na tym forum o N43/N53, a ja jestem prawdopodobnie jedną z pierwszych osób w Polsce, które to kupiły. Co prawda nigdy nie miałem układu NOx wykodowanego, ale wedle wszelkiej wiedzy jaką posiadam, silniki te są domyślnie przystosowane do pracy w trybach uwarstwionych i to wtedy przeprowadzają masę swoich testów, adaptacji, korekcji. Jak się ich tego pozbawi, to pracują wówczas w trybie homogenicznym (air to fuel ratio: 14.7 : 1), czyli tak jak typowy samochód, ale co zarazem dla N43/N53 jest trybem awaryjnym (pomijając pracę pod dużym obciążeniem) podczas typowej jazdy, tak nie powinno być. Kupić NOXem i to rozwiązuje problem, u mnie śmiga już od 3 lat i 4 miesięcy, prawie 40k km zrobione na tym.



 

Kupiłem to bimmersproff i wszytskie błędy poznikały, został tylko ten 30E9 Katalizator tlenków azotu, starzenie - czy on u was też zostaje czy musze przeklikać się przez INPE, mechanik zarzekał się że kliknął że wymiana katalizatora NOX nastąpiła, świeżo odebrany od mechanika więc postaram się jutro zobaczyć co z tym silnikiem czy nadal faluje na zimnym i zdam relacje bo kilka osób śledzi problem i pisze na prv

 

Starzenie się katalizatora NOx, tego błędu nie da się normalnie uniknąć, on zawsze będzie wracał - oznacza, że zużycie kata jest tak duże, że jego pojemność/zdolność do gromadzenia cząsteczek NOx jest już super mała i jest to interpretowane jako jego starzenie się (w Inpa zapewnie 800-1200 mg, zamiast oryginalnych 4000 mg pojemności). Zrobić normalną procedurę, czyli:

- rejestracja nowej sondy NOx (pomimo, iż masz NOXem), reset adaptacji w Ista D

- rejestracja nowego kata NOx, reset adaptacji w Ista D

- następnie do Inpy i pełen reset wszystkich adaptacji = to ważne aby zachować tę kolejność, próbowałem robić pojedynczo/inaczej i była lipa, później tryb stratified charge nie chciał się aktywować


- dopiero od tego momentu robimy adaptację, pierw koła zamachowego, potem upewnić się czy tryb stratified charge się załączył, jeśli tak, to parę krótkich odcinków i w 30-40 min można zrobić pierwsze korekty krótkoterminowe, reszta zrobi się później

 

Jest tu ktoś z Poznania co pomógł by mi z sodą Nox w e87 2009 rok ? Tz pomógł zamontować tą sondę noxem ze strony https://bimmerprofs.com/

 

Błędów masz tam narąbane mnóstwo, część się tego tyczy. Ja jestem z samej północy. Montaż fizyczny to zrobi każdy mechanik, ale proces adaptacji to trzeba zrobić tak jak opisałem powyżej, jak coś to bym pomógł, no ale to raczej na żywo, a nie to samodzielnie można, tam jest wszystko opisane. Głównym wyzwaniem jest ściągnięcia i instalacja Inpy, jak już to masz, to potem wystarczy powtarzać kroki.



0172 - zbyt bogata mieszanka

29E0 - to też wygląda na zbyt bogatą mieszankę, bank 1 (czyli jedyny dla N43 16i/18i), być może inny format błędu


29D0 - misfire, cylinder 4 (co tu się kuźwa działo..., wtryski leją czy co do cholery...)

30DA - NOX sensor, heating time

2AF9 - nox sensor, nox signal: coast mode check

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za miłe słowa, tak to prawda, będę walczyć z każdym propagowaniem wyłączania, pseudo wykodowywania i kastracji n43/n53 bo wiem, jak w dłuższej perspektywie to wpływa na samochód..



Co do kolegi wyżej, musi trafić albo na kogoś mocno obeznanego w MSD80 albo samemu szybko się podszkolić, bo wpadnie w tarapaty.


Ewentualnie instalacja inpy na cito i wykupienie diagnostyki online na bimmerprofs.com, bo każdy kolejny dzień zbliża nieuchronnie do jeszcze większej i droższej awarii. Ja na szczęście w porę się ocknąłem

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.