Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Lepiej wyłączyć, auto jest przystosowane do pracy na benzynie, dla tego na gazie mogą dziać się cuda. O skutkach ubocznych piszą wyżej.
  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam mam pytanie pewnie już gdzieś było ale jestem tu nowa i nie mam tez czasu szukac bo auto stoi u mechanika i czeka na decyzje. Padła sonda NOX mam BMW e90 2007 przebieg 205 tyś. Benzyna plus gaz. Wymiana sondy 1000 zł bez zadnej gwarancji ze usterka się nie powtórzy z powodu instalacji gazowej. Wyłączenie NOX 400zł. I teraz moje pytanie. Co zrobić. Jakie mogą być skutki uboczne wyłączenia sondy. Czy wpływa to na jazdę na moc? Czy można uszkodzić cos wiecej? Czy lepiej wymienić i czekać czy znow nie padnie? Pozdrawiam

 

Ciesze sie ze jest tu ktos z N43 co ma > 200k

Oznacza ze ten silnik da tyle rade :]

Opublikowano
Nie sądze ze to N43 bo instalacja lpg jest do tego motoru nieoplacalna 2007r dopiero pod koniec montowano n43
Opublikowano
Panowie, może ktos sie orientuje gdzie można wgrać nowy soft do n43 w okolicach Częstochowy/Katowic/Łodzi, oczywiście poza ASO?
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niedawno spotkałem właściciela 318i (N43) z przebiegiem 180 tys. - nie miał specjalnych uwag do silnika.
Opublikowano
Być może ten silnik wytrzyma tyle, ale mnie nie przekonał. Szczególnie denerwowało mnie przełączanie spalania z mieszanki ubogiej na bogatą i odwrotnie objawiające się lekką czkawką. Moim zdaniem jedynym plusem tej jednostki było niskie spalanie ...
Opublikowano
Świece i cewki miałem nowe - wymienione na akcji serwisowej. Oprogramowanie w sterowniku najnowsze, NOX był 100% sprawny. Czkanie/lekkie pojedyncze szarpnięcie było odczywalne głównie przy prędkościach 40 - 70 km/h spokojnie operując gazem. Przy mocniejszym wciskaniu gazu silnik miał ciężej i było w porządku. Temat pojawił się na forum viewtopic.php?f=70&t=206419&start=30 i viewtopic.php?f=70&t=241787&start=15 Generalnie mam dość lekką nogę i jestem wyczulony na wszelkie odstępstwa od normy :) Kolega przejechał się autem i miał podobne odczucia do moich.
Opublikowano

gdyby aso nie olewalo uwag klientów to może i by bylo cos z tego dobrego, a tak to wiele osob sie rozczarowalo i sprzedalo tylkowóz.

do aso jezdzi sie z ksiazkowymi, na diagnostyke niestandardowych felerow nie ma tam czasu, jesli komputer nic nie zrzucil to nikt tam nie bedzie diagnozowal auta i rozwiazywal problemow klientow; to tak dziala.

 

zreszta inny serwis tak samo to potraktuje "panie ja tu nie widze nic zlego, zadnych bledow" i klient odjezdza niezadowolony...

  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam. Ja już cholery dostaje z tym silnikiem. Tym razem nox-wyskakuje tylko błąd zasiarczenia przy Ok 240-260mg siarki. Jadę na autostradę wypalam go do 0. Jeżdżąc do pracy 35km s jedna stronę dziennie przybywa po 40mg siarki i tak po półtora tygodniu zasiarczony, pali jak smok no i znów wypalam i tak w kółko. Dodam że też wywala mi codziennie błąd chyba 30C1 ciśnienie oleju statyczne. Dodam, że miesiąc temu wymieniłem pompę oleju na używke ale w bdb stanie. Czyżby to zawór hydrauliczny? (Regulator ciśnienia oleju)? Dlatego zastanawiałem się co zrobić z tym noxem. Wyłączyć w diabłu...czy co...dlaczego tak szybko się zasiarcza. Aha i kolego jak wygląda sprawa z tym wgraniem Nowego softu? Ja mam e91 320i n43 170hp
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, posiadam 530 i N53 wiem że rozmowa toczy się o innym modelu ale są to zbliżone konstrukcje silników. Ja również miałem uszkodzony nox koszt wymiany poza aso nox oryginał 2500 zł więc podjąłem decyzję o wykodowaniu nox koszt 500 zł. Wróciłem do Anglii 2000km zero problemów.

Myślę że spalanie bez zmian 700km na zbiorniku, tankowanie orlen ostatni na A2 a następne BP w Holandii pierwsza stacja paliw dystans 670 km a paliwa wedle komputera pozostało na 100 km poruszam się z prędkością 120-130 kmh.

Wrazie pytań zostawiam nr. tel. +48665771808

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy numer noxa musi być identyczny z tym który już mam? Bo na alledrogo są używki z różnymi numerami końcowymi. Po drugie czy po wymianie noxa trzeba coś grzebać w kompie? Czy wymienia się to jak zwykłą część?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

po pierwsze... jakie kur... używki..


po drugie - tak, trzeba przeprowadzić adaptację trymowań długoterminowych paliwa.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Mój dyliżans to e91 Lift 325xi, silnik N53 przebieg 320 000, rocznik 2010.

Mam go od 2 lat. Oprócz standardowych wymian filtrów i płynów jest prawie wsio ok.

Od jakiegoś czasu mam identyczne objawy na zimnym silniku.

Odpala bez problemu. Jednakże do chwili rozgrzania silnika trochę nim trzęsie i faktycznie sprawia wrażenie jakby miał problem z płynnością cylindrów.

Po rozgrzaniu silnika pracuje jak mróweczka.

Po podpięciu do OBD pokazuje następujące błędy:


2AAF Pompa paliwowa, wiarygodność

30DA Czujnik tlenku azotu, sygnał

2C7C Sygnał sondy lambda za katalizatorem 2


Ciśnienie wysokie paliwa wg Bimmer Tools: 146k - 210k


Czy ta "wiarygodność" oznacza możliwość złego działania z powodu wieku pompy?

Czy pozostałe dwa błędy sa powiązane z tym pierwszym?

Co Panowie radzicie w kwestii wyleczenia problemu?


Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

Opublikowano
Witam.

Mój dyliżans to e91 Lift 325xi, silnik N53 przebieg 320 000, rocznik 2010.

Mam go od 2 lat. Oprócz standardowych wymian filtrów i płynów jest prawie wsio ok.

Od jakiegoś czasu mam identyczne objawy na zimnym silniku.

Odpala bez problemu. Jednakże do chwili rozgrzania silnika trochę nim trzęsie i faktycznie sprawia wrażenie jakby miał problem z płynnością cylindrów.

Po rozgrzaniu silnika pracuje jak mróweczka.

Po podpięciu do OBD pokazuje następujące błędy:


2AAF Pompa paliwowa, wiarygodność

30DA Czujnik tlenku azotu, sygnał

2C7C Sygnał sondy lambda za katalizatorem 2


Ciśnienie wysokie paliwa wg Bimmer Tools: 146k - 210k


Czy ta "wiarygodność" oznacza możliwość złego działania z powodu wieku pompy?

Czy pozostałe dwa błędy sa powiązane z tym pierwszym?

Co Panowie radzicie w kwestii wyleczenia problemu?


Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

 

cisnienie wysokie powinno byc 250k dla silnika n53

jezeli masz odchylenia to znaczy ze cos jest nie tak z pompa

150k to dla n43

odnosnie systemu nox na youtube jest gosc co ma sporo vid odnosnie diagnostyki n43 (podobnie do n53)

na jednym z jego vid mozesz zobaczyc jak diagnozuje system nox (z opisem)

polecam, mnie pomoglo

nazwa kanalu "jani voutilainen"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

bzdura, bzdura, bzdura..


ciśnienie dla n53 to 200bar, czyli 200000hpa, nie więcej, nie mniej.


146~ jest możliwe bezpośrednio po odpaleniu silnika, do około 50-60 stopni, zanim nie włączy się tryb uwarstwiony jest około 170~

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

I to się chyba zgadza. Ciśnienie ok. 146k jest po odpaleniu. Na ciepłym silniku utrzymuje poziom 200k z lekkimi widełkami.

Proszę jeszcze o informację, czy błąd pompy z dopiskiem wiarygodności oznacza, że jej wskazania mogą nie być prawidłowe ze względu na jej wiek?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.