Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i stało się NOX padł szukałem i nie znalazłem więc pytam czy ktoś usuwał wyłączał NOXa w BMW z silnikami serii N43.

Są jakieś ryzyka jeżdżenia bez.

Czy będzie więcej palił miał tyle samo mocy itp.

Proszę o pomoc i radę.

Jedź szybko tam gdzie wolno :)
  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jest na pewno możliwość wyłączenia tego, tak samo jak DPF w Dieslu.

Ale nie mam wiedzy na ten temat, ale mam w domu N43, więc chętnie się czegoś dowiem :)

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano
Ja już sam też nie wiem co robić nox przełącza silnik pomiędzy mieszanką bogatą ubogą normalną. Po usunięciu pracuje na mapie pierwszej sondy czyli na mieszance normalnej. Ale znowu w trasie lecąc na tempomacie może przełączyć się na ubogą i mniej wtedy spalamy. I czy wyłączając go nie zaszkodzimy silnikowi EGR czy czemuś innemu? Może się mylę jak tak to poprawcie mnie. Nie ma tutaj naprawdę nikogo kto usunął? Wszyscy zakładają now? Jak tak to gdzie można dostać go najtaniej :).
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Póki co nie da się programowo emulować NOX'a w DME BMW jak jest to obecnie w silnikach grupy VAG, pewnie kwestia czasu. W VAG'u jak złapie błąd przechodzi w tryb awaryjny w BMW na szczęście tak nie jest.
Krzysztof
Opublikowano
Patryk chwal się bo w smsie napisałeś, że śmigasz bez, a tu nic. Opisz co jak gdzie za ile, ile czasu to zajmuje no i wrażenia :).
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W BMW można usunąć programowo NOXa, nic nie trzeba później emulować. Ja ten temat wybadam... :)

Mówisz, napisz jak da się to obejść.

Krzysztof
Opublikowano
W n46 chciałem wyłączyć sondę za katem, udałem się do bardzo znanej firmy warszawskiej po chip tuningu, walczyli z DME ale nic się nie udało.
Opublikowano

W silniku N43 posiadamy sterownik Siemens MSD80. Usunięcie programowe NOX jest jak najbardziej możliwe, w innych silnikach także, dowolne sondy też można usuwać np. jak ktoś robi wydech sportowy. Tylko trzeba wiedzieć jak, a mało kto wie, może prawie nikt nie wie. Wie na pewno GCS. I jego warto zapytać o cenę itp.

W moim przypadku:

czas odczytu danych z DME ok godzinę, a plik ma tylko 2MB, jednak czasem tak jest, zależy jak szybka jest komunikacja, w tych sterownikach akurat tyle to trwa;

czas modyfikacji mapy, to ok pół godziny;

czas wgrywania ponownie to ok 15 minut.

 

Zanim usunąłem wywalało mi typowe błędy dla noxa 2AF2, 2AF4, 2AF6, w różnych odstępach kilometrów, ale zawsze podczas spokojnej jazdy.

 

Przejechałem dopiero ok 200km od wywalenia noxa i nie jestem w stanie za dużo powiedzieć, nic się nie zmieniło. Samochód jak jeździł tak jeździ. Będę obserwował, liczył spalanie, sprawdzał błędy na kompie oraz jak się zachowuje samochód. Jeździ teraz na mieszance z pierwszej sondy, więc jest wszystko OK.

 

Zdecydowałem się na programowe wywalenie noxa, ponieważ cena jest dobra w porównaniu do nowej sondy oraz teoretycznie nie może się nic złego dziać.

W każdej chwili można wgrać stary ori soft i zakupić nową sondę.

Opublikowano
No to ile kosztowała taka usługa ? Mi tez zmodyfikowali soft w sterowniku BOSCH, ale jak odpiąłem zasilanie cewki i DME nie wykrył błędu - to poprosiłem wykonawce o przywrócenie oryginalnego softu, myślę że łatwo jest zarżnąć silnik kiedy żadne błędy się nie pojawiają. Chodzi wam o NOX przed czy za katalizatorem, bo tą przed bym nie ruszał ...
Opublikowano

Konrad jesteś w stanie się wypowiedzieć bo też mówiłeś, że się da ale lepiej nie wyłączać bo on tam po coś jest. Uchyl rąbka tajemnicy co i jak się czyni i czym można zaszkodzić hmmm? Patryk ja założę używkę jutro po nią jadę ponoć ma tylko 33tys. nalatane zobaczę na aucie bo się poskładało, ale czuję, że jak zacznie się coś dziać to zrobię jej papa.

Jak zapytam jeszcze jakieś dziwne objawy szarpania przygasania falowania obrotów czy tym podobnych rzeczy nie ma?

Z wydechu nie leci ogień teraz :lol:

Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
na razie nie ma żadnych dziwnych objawów

ale pojeździmy, zobaczymy, jak coś będzie nie tak to wtedy powrót do noxa

A co zrobiłeś z katalizatorem NOX został czy wycinałeś i czy sonda dalej zamontowaną masz.

Pozdrawiam Jacek.

Opublikowano

To jest dobre rozwiązanie bo zawsze można wrócić do serii, i nie trzeba się martwić jak z DPF-em, że się zatka bo ten kat się nie zatka :D.

Ja jutro z rana robię akcje zakładania czujnika kasowania błędów i ponad 200km traska więc sprawdzę :).

Z ciekawostek powiem, i to mam na to dowody ze nie sprawnym nox-em silnik bardziej się grzeje i inaczej chodzi słyszę po tłumiku, że bardziej warczy.

Albo już całkowicie zgłupłem ze zmartwienia.

Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano

z niesprawnym noxem może inaczej chodzić, grzać się, ponieważ prawdopodobnie będzie chciał często wypalać katalizator

i tak jak mówisz, w każdej chwili można wrócić do noxa wgrywając w 15 minut ori sof i zakupić można sobie wtedy nową sondę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak bylemw fabryce dpf i noxa to rozmawialismy z chlopkiem i powiedzial ze on ma usuniete i wszystko dzial jezdzi e92 nie zaglebialem sie dalej w temta bo nie mam go :norty: W Gliwicahc bylem Patryk w tej fabryce na strefie...
Opublikowano
Ja założyłem tą używkę i spokój nalatałem prawie 250km i nic pojeżdżę dalej aż do jej śmierci, a jak coś się będzie działo to będzie akcja baj baj. I miałem rację ze sprawnym noxem silnik inaczej burczy, miej się grzeje i w trasie spalił mi mniej paliwa.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć

Owca mam pytanie do pracy silnika przed i po wymianie. Bo u mnie jest tak ze czuje jakby zapłon wypadał zawsze na zimnym silniku na wolnych obrotach. Nie jest to cykliczne i występuje sporadycznie na ciepłym. Czy miałeś u siebie takie zdarzenia. Fakt ze mam u siebie jeszcze jeden błąd czujnika niskiego ciśnienia paliwa być może od tego lub od świec (nie wymieniałem po zakupie auta :oops: ).

A i jeszcze pytanko sam wymieniłeś NOx ? Trzeba ściągnąć osłonę.?

Jak się dalej sprawuje czujnik ?

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja w swojej też mam błąd niskiego ciśnienia paliwa, a jest prawidłowe. Więc nie wiem co jest czasami się pojawi czasami nie zauważyłem, że wyskoczy jak mam poniżej 1/4 baku może pompa przez chwile nie łapie paliwa i wyrzuca błąd. Pierdziele to latam tak. Co do NOX-a super mam wyjazd służbowy i przeleciałem ponad 950km i nic super się sprawuje. Tak ściągasz taką osłonę jakby rozporę. Odginasz lekko aluminiową osłonę odkręcasz noxa montujesz nowego cała operacja jakieś 10-15min. Świece wymienić to grosze, a cewki wymienili i w salonie w ramach akcji serwisowej.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.