Skocz do zawartości

[E46][N42B20] Silnik nie odpala po dłuższej trasie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Niestety moje 3 tygodniowe BMW mocno mnie wczoraj zawiodło. Auto wczoraj dojechało do Krakowa (trasa 60km) i niestety już nie wróciło. Silnik nie chciał odpalić.

Podobna sytuacja miała miejsce 2 tygodnie temu. Po trasie 70km do Katowic auto wróciło do domu i po 15 minutach postoju już nie odpalało. Pojechałem do sklepu innym autem. Wróciłem po 2h i auto paliło na dotyk. Wczoraj spieszyłem się więc auto zostawiłem pod centrum, teraz jadę zobaczyć czy odpali. Mam nadzieje że wrócę nim do domu. :(

 

Auto "kręci" niestety nie dochodzi do zapłonu. Dodatkowo czasami po opaleniu auta i przejechaniu kilkuset metrów zapalają się kontrolki: na środku od trakcji, ręcznego i jeszcze jedna taka jak od ręcznego tylko żółta. Zrobię dzisiaj zdjęcie.

 

Jakieś sugestie? Co to może być? Ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?

 

Wiem że są do tego odpowiednie tematy ale sytuacja jest pilna. Jakiego mechanika możecie polecić do tej usterki w Krakowie?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czyli by to można było podciągnąć pod kategorię : na gorącym nie zapala ?

Hmm... podłączyć pod komputer ale tak bez diagnozy to temu często jest winny czujnik wału, wyjąć ,dobrze przeczyścić posprawdzać wtyczki można je potraktować czymś co poprawia elektryczne styki.

Podaj dokładnie jakie kontrolki Ci sie zapalają.

Co do warsztatu to tu zobacz .

viewtopic.php?f=10&t=5735&start=465

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

http://static.jpg.pl/static/photos/189/189971/2fc10caf9dc3da2ebf32fa8bba604b1f_normal.jpg

 

Zdjęcie kontrolek. DSC, Ręczny, ABS.

 

Właśnie wróciłem z Krakowa, auto odpaliło na dotyk.... Teraz przyjechałem, zgasiłem, poczekałem 5 min, i znowu odpaliło normalnie.... Ehhh...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego napisz skąd jesteś to, któryś z forumowiczów pewnie chętnie podepnie się z inpą za dobry trunek i będzie wszystko jasne :wink: do opisu pasuje czujnik położenia wałka rozrządu, kontrolki to raczej zbieg okoliczności i któryś czujnik abs zgłasza błąd (uszkodzona wiązka lub sam czujnik), zmieniałeś coś w zawieszeniu, robiłeś zbieżność?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nie wiem dlaczego ale usunęło mi poprzedni post. Jestem z Andrychowa, Małopolskie, okolice Wadowic. Ktoś jest z okolic i jest w stanie się podpiąć?

 

Nie wiem czy się cieszyć czy nie, ale sytuacja na tę chwilę wygląda tak że auto po 15 minutach od trasy przestało odpalać. Przynajmniej jest jakaś zależność. Już się bałem że będzie całkowita loteria. Kurde jak sobie teraz pluje w brodę że nie mam interfejsu. Już by było wszystko jasne. :duh:

 

Plan jest taki, jeśli do godziny auto dalej nie będzie paliło i znajdzie się ktoś z okolicy kto by mógł podjechać za przysłowiową flaszkę będę wdzięczny. Jeśli nie to chyba będę myślał o własnym interfejsie i podepnę się po ponownym wystąpieniu awarii. Bo mam rozumieć że tylko wtedy warto się podpiąć kompem, tzn. jak samochód nie pali? :)

 

Pozdrawiam

 

EDIT:

 

Pilne. Czy ktoś wie gdzie ten czujnik się znajduje? Zdjęcie, instrukcja cokolwiek? Może jeszcze zdążę go przeczyścić zanim auto nie pali i będę wiedział coś więcej. Może znajdę wcześniej, ale jak ktoś ma pod ręką to proszę o przesłanie.

 

EDIT2:

 

To, to?

 

http://www.ferretsdomain.co.uk/2013/11/2002-e46-318ci-n42-exhaust-camshaft-position-sensor-location/

 

Wyjąć tylko tą wtyczkę i przeczyścić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie otwiera mi się link, ale po nazwie wychodzi, że to czujnik wałka rozrządu, więc to to :cool2: możesz spróbować przeczyścić a najlepiej schłodzić, bo ujawnia się na rozgrzanym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Hmmm, dziwna sprawa u mnie działa. Czy ktoś jeszcze może potwierdzić działanie (lub nie) linku?

 

Plan na obecną chwilę jest taki. Ogarniam własny interfejs + program. Robię trasę, podpinam się i sprawdzam czy są jakieś błędy. Podejmę dalsze działania w zależności od tego co pokaże komputer. Oczywiście wyniki diagnozy wrzucę tutaj. :)

 

Tak dla potwierdzenia. Całkiem zimny silnik odpalił bez problemu. Przynajmniej jest w tym wszystkim jakaś reguła.

 

Proszę o dalsze sugestie. :idea:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już link działa :roll: na zdjęciu jest czujnik wałka rozrządu wydechowy, jest jeszcze drugi, aby mieć pewność który jest uszkodzony musisz podpiąć kompa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Inpa wystarczy do zdiagnozowania błędów? Czy wie ktoś gdzie kupić sprawdzony interfejs? Chodzi mi o taki który można podpiąć na usb.

 

Pytania do wygooglowania, ale sprawa jest pilna. Bardzo mi zależy żeby dzisiaj już jakieś konkretne zamówienie złożyć. :wink:

 

Edit:

 

Jeśli można o to w ogóle pytać to zna ktoś jakieś pewne miejsce (w internecie) z którego można "załatwić" program?

 

Edit2:

 

viewtopic.php?f=97&t=223979

 

Znalazłem taki ciekawy poradnik, mam rozumieć że postępując zgodnie z instrukcją będę miał program działający na Windows 7 i pozostaje jeszcze kwestia zakupu interfejsu? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Program z podpisu kolegi trandolf

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ok, w takim razie program jest, pozostaje jeszcze kwestia interfejsu. Ktoś może coś doradzić?

 

Edit:

 

W sprawie interfejsu zgłosiłem się do kolegi z forum bmw sport. :) Wrzucę po południu namiary jakby ktoś potrzebował.

Opublikowano

Witam ponownie

 

Auto sprawdzone na kablu i niestety jestem mega wkurwiony. Po pierwsze przebieg kręcony o 100 tys, po drugie błąd czujnika widać już przy 8 tys.... Auto było sprawdzane w BM Cars i panowie niczego się nie doszukali (płaciłem 200 zł za usługę). Mam wrażenie że chyba mieli układ z sprzedającym który jest tej samej miejscowości i mówił że kojarzy zakład... Panowie czy to może być pomyłka? Mam ochotę im narobić syfu...

 

Sedno sprawy, co dalej z usterką? Dobrze wnioskuje że do wymiany są oba czujniki wałka rozrządu? Proszę o porady.

 

http://wgrajo.pl/img/b1hdh.jpg

 

http://wgrajo.pl/img/b2gzg.jpg

 

Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłbym najpierw wylotowy, sprawdzałeś/poprawiałeś wtyczkę? Z przebiegiem było do przewidzenia..jak podpinali pod kompa i nie wykryli niewłaściwego przebiegu to zrobiłbym tam bajzel :x

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Cześć,

 

miałem to samo na 100 % czujnik wałka korbowego, kolejne błędy to może być następstwo tego pierwszego. Niestety nie mam dla Ciebie dobrych wieści, aby dostać się do tego czujnika jest b. dużo rozbierania ( między innymi kolektor...) Sam czujnik zamiennik to kwota około 120 PLN.

 

P.S. wyczyszczenie czujnika nic nie da, te czujniki działają na zasadzie impulsów pola magnetycznego także to czy jest brudny czy czysty nie ma żadnego znaczenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeździsz na zamienniku? Jak tak to jakiej firmy i ile wytrzymał? Bo różnie z nimi jest, niektóre od początku nie działają :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Hmmmm... chyba wymienie najpierw czujnik wału korbowego. W razie czego z tym czujnikem wałka rozrządu (wydech) jest dużo roboty?

 

Taki czujnik się nada:

 

http://allegro.pl/czujnik-walu-korbowego-bmw-3-e46-316-318-i4543135725.html

 

?

 

No niestety tak, podpinali się kompem głównie dlatego żeby sprawdzić błędy i przebieg. Potwierdzili autentyczność przebiegu....

Zobaczymy co powiedzą w poniedziałek. Na pewno będę domagał się zwrotu pieniędzy za usługę i opiszę całą sprawę na kliku forach bo to jest jakaś parodia.... :duh:

 

Tak realnie, jest jakaś szansa na ukaranie sprzedawcy, zwrot samochodu, cokolwiek? Kurde sorry ale w życiu bym nie kupił n42 z takim przebiegiem :cry:

Opublikowano
Febi bilstein. Wymieniałem niedawno wiec nie potrafię powiedzieć ile wytrzyma. Wiem natomiast ze jest przepaść cenowa między zamiennikiem i oryginałem. Wymieniałem dwa czujniki, zamienniki kosztowały 204 złote, części oryginalne najtaniej kosztowały ponad 1100 zł i to zdecydowało.
Opublikowano

A jakim programem najlepiej sprawdzić jeszcze te błędy i potwierdzić? Tutaj mi się nie podoba to że przebieg różni się idealnie o 100tys. :/

 

A na temat samych błędów ktoś się jeszcze wypowie? Wymieniać czujnik wału korbowego?

Opublikowano (edytowane)
Najlepiej według mnie to sprawdzić jakimś PA SOFTEM jaki jest przebieg w EWS a później wyjąć go ( jest po lewej stronie obok kolumny kierowniczej. Wyciągnąć go z obudowy i sprawdzić czy nie jest nigdzie lutowany i cały w takim czerwonawym lakierze. Czy nikt się w niego nie wlutowywał. Ja miałem podobnie w silniku N42B18. Klepało mi dziwne przebiegi przy błędach. Wynikało że mam 50tys. więcej ale później gdzieś doczytałem że jak jest źle ustawiony tryb alarmu w ZKE to potrafi dziwnie się zachowywać. Miałem błędy w ZKE właśnie z powodu alarmu i po zmianie więcej nie wywalił żadnego błędu ze złym przebiegiem. Edytowane przez matig2
Opublikowano
Hmmm ciekawe. Zobaczymy, na razie skupiam się na ogarnięciu rzeczy na już. Temat przebiegu ogarnę w innym czasie. Sprzedającemu już niczego nie udowodnię więc chyba zrobię to z czystej ciekawości. Ewentualnie będę żył w niewiedzy ;) Dzięki.
Opublikowano

Dziwne dzwonię do drugiego serwisu bmw i wszyscy się dziwią że chcę sprawdzać rozrząd "profilaktycznie". Pan Krystian z mobil klimat powiedział, że dla pewności może mi wymienić sam napinacz a jeśli chodzi o resztę mówi że szkoda moich pieniędzy. Lepiej to połączyć z inną naprawą. Co myślicie?

 

Wycena którą dostałem:

 

Uszczelka pokrywy zaworów - 400zł

Napinacz - 160

Slizg gorny - 200

Slizg dolny - 80

Lancuch - 260

Robocizna - 600

 

Co o tym myslicie?

 

Edit:

 

Pomyliłem swój temat, ogólny będzie lepszy. Ten post można skasować. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.