Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegow Maniaków ;-)

 

Borykam sie z problemem geometrii... mianowicie z tym czy została u mnie poprwnie ustawiona.

 

Temat wałkuję juz od jakiegos czasu przegladając setki tematow na roznych forach. Dowiedzialem sie ze do prawidlowego ustawienia geometri w BMW nalezy dociazyc auto po 2x 68kg przod + 68kg tył oraz 21kg do bagaznika. Oprocz tego powinien byc pełny bak i prawidłowe cisnienie w opnach.

 

Niestety u mnie w miescie nikt nie ogarnia tematu... jak ktos slyszy o ciezarkach dociążających auto to robi wielkie oczy albo zaczyna sie smiac...

 

Zostałem w zasadzie zmuszony do zrobienia tego w miejscu gdzie wg. mnie posiadali najlepszy sprzet. Zmuszony dlatego ze po wymianie wahaczy i tuleji zbieżność uległa przestawieniu... kierownica w prawo... auto sciagało w lewo... Jezdze nim na codzien, mam prawie nowe opony PIRELLI P ZERO 225/45/17 z przodu i 245/40/17 z tyłu i balem sie poprostu o ich gwałtowne zużycie...

 

Do rzeczy...

 

Wszystko niby przbiegło pomyślnie i na komputerze "Hunter" dostalem końcowy wykres ze wszystkimi wartosciami na zielono.. ALE

 

po 2 dniach jadąc z otwartą szybą zaczął docierac do mnie wczesniej nie znany odglos... jakby hmmm szum tylnych opon... Wyszedlem z auta i ku mojemu zdziwieniu stojac na wprost tylnego koła mam wrażenie ze jest ono skierowane do srodka pojazdu... malo tego sa wg. mnie pochylone do wewnątrz... cos w tym stylu / \ czyli jakby nie takie kąty... i teraz juz nie wiem... czy tak powinno byc? Auto podczas pomiaru NIE było dociążane.. nikt nie sprawdził cisnienia w oponach a paliwa w baku bylo ledwo ponad rezerwą...

 

1. Czy tylko dociążone prawidłowo auto da sie poprawnie ustawic?

2. Mowi sie o prawidłowym cinieniu w gumach (czego u mnie nawet nie sprawdzono) a co z rozmiarem...? seryjnie wychodzi na 205/50/17 wiec nie wiem jak sie odnosi do tego aplikacja wspomagająca ustawienia. Nikt mnie nie pytal o rozmiar opon ani tymbardziej nie wpisywał tych danych do kompa. Uslyszalem jedynie "Felga 17?" i tyle.. Czy nie powinno ustawiac sie na kołach takich jak wychodzą z fabryki?

3. Ustawiono mi geometrie z opcją "Zawieszenie seryjne e46" tymczasem w moim aucie wg. win'u widnieje zapis "Sportowe przystosowanie podwozia" Kiedys dzwonilem do serwisu zapytac jak to sie ma do wahaczy i dostałem odp. ze wahacze idą standardowe a to jest poprostu fabryczne "obnizenie i utwardzenie" (FOTA BMW). Wobec tego pytanie.. Czy aplikacja nie powinna tego uwzgledniać?

 

4. Ile kosztuje ustawienie geometri w serwisie BMW? (I tak w tygodniu do nich zadzwonie ale moze tu ktos da odp szybciej;)

 

Za wszystko zaplacilem 185zl.. Moge przeslac skan wyników pomiaru przed i po...

 

Z gory dziekuje za odp.

 

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

Witaj drogi kolego.

Z własnego doświadczenia mogę Ci powiedzieć że BMW do poprawnego ustawienia zbieżności musi być dociążone, jeżeli miałeś mało paliwa w baku to tylko wystarczy dołożyć więcej ciężarków. Ciśnienie w oponach musi być prawidłowe to podstawa no i dobry sprzęt. Ja miałem ustawiane na sprzęcie firmy jak dobrze pamietam Hawk z 4 laserami i 4 głowicami, przetoczyli samochód do tyłu 1m i do przodu to samo i od razu pokazało gdzie jest źle, oczywiście po uprzednim wprowadzeniu wszystkich dany do komputera. Cena 180zł

Opublikowano

viewtopic.php?f=15&t=155430

 

 

Przeczytaj ten temat :) tu jest chyba wszystko opisane.

 

 

Mi pierwszy raz ustawili zbierzność wlasnie bez dociążania samochodu, na wykresie było wszystko ok. A po miesiącu tylne opony byly do wyrzucenia. Pozniej pojechałem na warsztat który jest opisany w tym temacie i do tej pory wszystko jest ok:)

Opublikowano
Dowiedzialem sie ze do prawidlowego ustawienia geometri w BMW nalezy dociazyc auto po 2x 68kg przod + 68kg tył oraz 21kg do bagaznika. Oprocz tego powinien byc pełny bak i prawidłowe cisnienie w opnach.

dokładnie tak :cool2:

 

Niestety u mnie w miescie nikt nie ogarnia tematu... jak ktos slyszy o ciezarkach dociążających auto to robi wielkie oczy albo zaczyna sie smiac...

normalna reakcja fachowców - prawda jest taka że większość punktów zajmujących się ustawianiem geometrii, choć specjalizują się w tej dziedzinie to nie ma zielonego pojęcia o dociążeniu auta. :duh:

Pomijam fakt że sprzęt oczywiście informuje o konieczności dociążenia auta.

 

po 2 dniach jadąc z otwartą szybą zaczął docierac do mnie wczesniej nie znany odglos... jakby hmmm szum tylnych opon... Wyszedlem z auta i ku mojemu zdziwieniu stojac na wprost tylnego koła mam wrażenie ze jest ono skierowane do srodka pojazdu...

zapewne zbyt duża zbieżność tylnej osi, powoduje słyszalne tarcie opony.

 

malo tego sa wg. mnie pochylone do wewnątrz... cos w tym stylu / \ czyli jakby nie takie kąty... i teraz juz nie wiem... czy tak powinno byc? Auto podczas pomiaru NIE było dociążane.. nikt nie sprawdził cisnienia w oponach a paliwa w baku bylo ledwo ponad rezerwą...

tak powinno być / \ z tym że oczywiście w granicach tolerancji.

W przypadku kolegi kąt PK zawiera się w granicy -2°04' ± 15' (zawieszenie sportowe)

Już przy standardowym zawieszeniu, gdzie jest negatyw jest nieco mniejszy ten kąt rzuca się w oczy.

 

Auto podczas pomiaru NIE było dociążane.. nikt nie sprawdził cisnienia w oponach a paliwa w baku bylo ledwo ponad rezerwą...

Bez komentarza - amatorski błąd

 

Jak kolega może to proszę wrzucić skany na forum zobaczymy co i jak.

 

P.S w tamtym tygodniu wymieniałem koledze dwa wahacze z przodu + 2 końcówki drążka kierowniczego i oba łączniki w E34, a że była to sobota po południu i raczej nigdzie już nie dało rady podjechać i ustawić, to jak się domyślacie ustawiłem to na oko, i kazałem koledze pojechać na ustawienie zbieżność, o dziwo po wymianie auto prowadziło się dość dobrze, lekko kierownica przekręcona w lewą stronę, ale jechało prosto, tak czy siak zbieżność trzeba było ustawić precyzyjnie na sprzęcie.

Niestety udał się do takich magików, gdzie ustawili mu zbieżność chyba w podobny sposób jaka ja, jedynie się to różniło tym że po każdej korekcie jazda próbna.

Niestety po tej całej regulacji rodem z PRLu auto prowadziło się jeszcze gorzej niż przed regulacją.

Co ciekawe mieli laserowy sprzęt którego nie użyli - być może nie działał.

 

Nie wiem po co w ogóle zgodził się na tego typu usługę, ale jak sami widzicie "fachowców" nie brakuje.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Witam,

 

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi,

 

Foto ustawien przed i po: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10601275_725672017505320_689673239_n.jpg?oh=7ff5ba0532dc15b6352fb6505603a1a1&oe=5412DE63&__gda__=1410476734_5816d9efa2eba1b4702ccaf0f5e37016

 

Dodam ze auto prowadzi się dobrze.. kierownica jest prosto i wydaje mi sie ze nic nie sciaga w zadna strone... (chyba ze koleiny... + dosc szerokie opony... to wiadomo) choc mam wrazenie ze na luzie przejezdzam mniejsze odcinki niz przed wymiana wahaczy i wprowadzeniem "nowych" ustawien geometri..

 

Przed wymiana i ustawieniem geo przejechalem juz na tych oponach jakies 20.000km i ciagle wygladaja jak nowe.. Jakby wczesniejsze ustawienia tylnej osi byly zle... to juz by chyba bylo widac to po oponach?

 

Sam juz nie wiem co z tym robic... do Kielc mam kawał drogi... ponad 600km

Czy nie ma jakiegos podobnego warsztatu w 3miescie? Premio to chyba siec warsztatow? Powinni swiadczyc uslugi o podobnych standardach?

 

Pozdrawiam,

Marcin

 

 

Sam juz nie wiem co z tym robic.. :/

Opublikowano

Witam,

 

Dzisiaj dzwonilem do Serwisu BMW Zdunek 3miasto z zapytaniem o kompletna geometrie. Zapytalem czy na badanie muszę przyjechac z pelnym bakiem i czy musze zalozyc standardowe opony. Mila pani poprosila mnie o nr telefonu i win pojazdu. Po 5min mialem telefon zwrotny z informacją ze nie musze tankowac auta pod korek i moge przyjechac na szerszych niz wyszly z fabryki oponach. Z uwagi na "starsze BMW" operacja ma kosztowac ok 500zl..

 

Poszukam jeszcze czegos w 3miescie... i w ostatecznosci taniej mi bedzie pojechac do Serwisu niz do Kielec do Kijanki...

 

Pozdrawiam,

Marcin

Opublikowano

Na temat zbieżności to pogadaj z taksówkarzami oni mają obcykane gdzie i jakim sprzętem w twojej okolicy ustawiają zbieżność.

Z uwagi na "starsze BMW" operacja ma kosztowac ok 500zl.

bez przesady hm... podali Ci cenę zaporową abyś do nich nie zawitał, a jak przyjedziesz i zostawisz im auto to oni go odeślą do podwykonawcy.

Kiedyś czytałem o warsztacie w twojej okolicy

http://kreno.pl/uslugi/

O tym warsztacie napisano : Kawałek za Gdynia (droga na Rewe) warsztat kreno.

Ustawiałęm tam m.in. e46 i passat CC. Nie wiem jak z cenami (trzeba by zadzwonic) ale wyjechalem prosto, z wydrukiem wszystkich ustawien. Troche to trwało ale efekt jest taki jaki powinien byc. Wszytkie katy sprawdzili w cenie. Ponoc ustawiaja tez jakies rajdówki z tego co mówil mechanik. Tego nie wiem. Ja jestem zadowolony.

Od siebie dodam , sam tego nie sprawdziłem ale Ty obadaj sprawę i daj nam cynk.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
I co udało Ci się załatwić to u Zdunka? Moje BMW ściąga na lewą stroną... właśnie jadę jutro do nich, żeby sprawdzili co się dzieje....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.