Skocz do zawartości

e39 m52b20 nierówno pracuje, trzęsie budą


olo83

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

Wiem, że podobne tematy przewijały sie przez forum, nie znalazłem jednak problemu identycznego do mojego, dlatego zakładam nowy wątek.

 

Samochód

to e39, m52b20, Touring, 1998, lpg + benzyna, wycięty kat, wrzucony tłumik.

Problem opiszę dokładnie, gdyż być może jakiś drobny aspekt może być przyczyną mojego problemu.

 

Problem

problem występuje na benzynie i na gazie

Na wolnych obrotach silnik pracuje nierówno, drży, trzęsie budą

Obroty nie falują, nie strzela.

Z wydechu słychać takie miarowe szu-szu-szu-szu

Odpala jakby ciężej, trzeba kręcić dlùżej

 

Okoliczności zajścia problemu

Po około roku intensywnego użytkowania samochodu, nastąpiły 3 miesiące sporadycznego użytkowania (1x w tygodniu)

Pewnego dnia wyjechałem na ekspresówkę, 30 min na tempomacie 130km/h i po zatrzymaniu na światłach zaczęło telepać.

 

Co zostało sprawdzone/ wymienione

- INPA nie pokazuje błędów

- świece nowe

- fajki zmienione 6 miesięcy temu

- odma wymieniona kilka miesięcy temu (ale bez rurek, pozostały stare)

- sprzęgło nowe

-poduszki skrzyni nowe

- zamach ok.

- cewki sprawdzałem, raczej ok.

- nieszczelności w podciśnieniach raczej nie ma, nic nie syczy, po psikaniu sprayem w komorę silnika, praca silnika nie zmienia się, nadal trzęsie.

- wydech bez nieszczelności

- kat wycięty a w jego miejsce wsadzony tłumik - z niego dochodzi jakby cykliczne sss-sss-sss (coś jakby w środku syczy)

 

być może samochód jest ciut przymulony na dole.

Nie potrafię jednak tego jednoznacznie stwierdzić, gdyż ostatnio jeździłem samochodem szybszym niż opisywana beta, dlatego moze być to złudzenie.

 

pomożecie ?

Edytowane przez olo83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

-dawki paliwa- nie sprawdzałem, nie bardzo wiem jak.

-cewki-mam jedną dodatkową dobrą, podmienialem i nie było zadnej zmiany. Jak poprzednio padła mi cewka to strzelal w dolot, teraz tego nie ma, więc raczej wykluczam.

-czujnik wałka- inpa nie wykazalaby błędu?

-chmura z wydechu- nie dymi na biało, ale czasami przy hamowaniu silnikiem pusci dymek, szykuje sie do zmiany uszczelniaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału korbowego jeszcze sprawdź. Nie zawsze wywala błąd a objawy daje bardzo zbieżne z tym co opisujesz. Tylko i wyłącznie oryginał VDO siemens, możesz spróbować od kogoś podmienić, chyba we wszystkich m52 jest taki sam z tego co pamiętam.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dostrzegłem małą nieszczelność na gumie od przepływki.

Niby po zatkaniu palcem nic się nie zmienia, ale dla pewności zamówiłem już nową w ASO.

Zobaczymy czy problem ustąpi.

 

Jeżeli nie, będę szukał dalej, ale nie uśmiecha mi się wymiana "w ciemno" tego czujnika... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

d ale dla pewności zamówiłem już nową w ASO.

 

 

vs

 

 

 

Jeżeli nie, będę szukał dalej, ale nie uśmiecha mi się wymiana "w ciemno" tego czujnika... :/

 

To przepływkę w ciemno wymieniasz a czujnika nie wymienisz ? :D Toż on o wiele tańszy ;) tylko nie kupuj w ASO, tylko w normalnym sklepie. Część VDO Siemens, tylko bez znaczka BMW, jest 2x tańsza ;)

 

Co do kolegi wyżej: przy padniętym czujniku wałka rozrządu nie odpaliłby w ogóle. Czujnik wału daje objawy podobne do kolegi. Wiem, bo sam wymieniałem ;)

A gaśnie Ci nieraz przy schodzeniu z obrotów, np. przy dohamowywaniu na światłach ?

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście w ASO zamówiłem to co jest nieszczelne, czyli gumę do przepływki (koszt ok 50zł) a nie przepływkę :-)

 

Samochód nie przygasa, nie gaśnie przy hamowaniu silnikiem, przy dojeżdżaniu do świateł itd.

jedyny objaw jest taki, że na wolnych trzęsie budą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bo wypadają zapłony.

Przyczyn może być kilka.

 

Od wtrysków przez układ zapłonowy i sterownik silnika do lewego powietrza oraz kompresji.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

sprawdziłem, błędów brak.

Zastanawia mnie natomiast inna kwestia.

Podczas, gdy silnik pracuje słychać spod samochodu takie rytmiczne syk, syk, syk, syk.

Wlazłem pod samochód i ewidentnie syki dochodzą z kata...

Możliwe, że coś tam się przytkało i przez to coś syczy i trzęsie budą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem u mechaniora i powiedział mi ze trzeba wyczyścić jakaś odme

Wymienić a nie wyczyścić jak już :) Wyczyścić można krokowiec.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

okazało się, że na piątym cylindrze nie ma kompresji (jest 0).

Obstawiam otwarty zawór, bo przy pierścieniach jakas kompresja na poziomie 2,3 byłaby.

 

Pytanie co teraz zrobić ?

 

Jak zrobię tylko zawory, ciśnienie wzrośnie, to po dupie mogą dostać pierścienie i panewki.

Jak silnik będzie już rozebrany, to wypadałoby zrobić jedno i drugie (pierścienie i panewki)

Wtedy juz cisnienie będzie fest i zawór pompy oleju może nie dawać rady, więc i pompę trzeba by wymienić...

 

No i robią się koszty...

 

Co proponujecie zrobić, biorąc pod uwagę fakt, że chciałbym pojeździć tym samochodem jeszcze ze 2 lata ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Albo robić generalkę tak jak piszesz, albo wymiana silnika i ryzyko, co się trafi. Jak za 2 lata chcesz zmieniać ze względu na brak mocy to wrzuć inny silnik i śmigaj dłużej jak dobrze trafisz. Jak moc jest dla Ciebie ok, to robić generalkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocy mi nie brakuje, dla mnie to nie jest wyścigówka, tylko rodzinne kombi.

Wiadomo, wiadomo, jakby było 2.5, 2.8 to nie byłoby źle, ale dla mnie jest to kwestia drugorzędna.

 

Ze swapem nigdy nie wiadomo co się kupi... na słupek 2.0 pójdzie 1000zł a za pół roku remont ;-)

Ile może wynieść koszt gratów przy remoncie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.