Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie dane katalogowe a pomiary, które wrzucił Sławomir.

Ja też wrzuciłem pomiary, a nie dane katalogowe. I to pełne pomiary, a nie kilka wybranych.

Tu masz z detalami

http://www.zeperfs.com/match4548-5280.htm

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja podalem swoje argumenty dlaczego xdrive nie jest dla mnie ;) przypomne

- wyzsza masa auta

- gorsze prowadzenie

- gorsze osiagi 100km/h+

- gorsze hamowanie

- wyzsze spalanie

- brzydsze auto (jest wyzej zawieszone, przez to jest wrazenie "taczki")

sa to moje kryteria dla ktorych ja (MAJAC WYBOR) nigdy nie kupil bym 4x4, gdyby istniala wersja RWD danego auta (no, np ogladajac 997 turbo, nie ma wyboru napedu:P)

 

w zime (nawet w zwyczajnym E90 320d) nigdy nie mialem zadnego problemu z ruszeniem nawet pod oblodzona gorke, ani nigdy nie mialem problemow z wjazdem z drogi podporzadkowanej,

Dlatego wszystkie wasze problemy i argumenty o bezpieczenstwie i komforcie wydaja mi sie poprostu dziwne, tak jakby RWD w ogole sie nie dalo ruszyc z miejsca, a pokazalem film gdzie m3 E46 na dobrych zimowkach wspina sie na sniegu pod gore bez wiekszych problemow (wlasciwie bez zadnych problemow) Tak naprawde wojna argumentowa polega tutaj ze kazdy przedstawia swoj argument typu a to dluzsze hamowanie, a to przyspieszanie lepsze, a wszystko to szlag trafia bo w trudnych warunkach ma znaczenie nie auto czy naped a rozsadek i umiejetnosci, jak ktos jest ciapa to xdrive wpadnie do rowu podczas wyprzedzania i rwd tez wpadnie do rowu. tyle chyba, wiecej tu nie ma co pisac bo sa jakies pseudo spiny dziwne, niektore powstaly dlatego bo ktos czyta pol zdania a potem wyciaga jakies glupie wnioski, jakby polowa forumowiczow pracowala w tvnwarszawa - pseudo dziennikarze;)

Opublikowano

 

Tu masz zestawienie pomiarow gdzie widać to o czym pisałem.

http://www.zeperfs.com/duel4549-4019.htm

 

A tu porównanie aut o których rozmawiamy.

http://www.zeperfs.com/duel4548-5280.htm

Wersja xdrive dostaje w dynamice bardzo mocno. Różnica masy to grubo ponad 100 kg różnica w przyspieszeniu 80-120 kmh to już nie poł sekundy ale ponad sekunda

 

Zastanawiam się jeszcze tylko czy w drugiej części pomiarów można porównywać automat z manualem, chodzi mi o start np. z biegu 4, 5, itd. --> róznice robią się tu dziwnie duże

Opublikowano
Ja podalem swoje argumenty dlaczego xdrive nie jest dla mnie ;) przypomne

- wyzsza masa auta

- gorsze prowadzenie

- gorsze osiagi 100km/h+

- gorsze hamowanie

- wyzsze spalanie

- brzydsze auto (jest wyzej zawieszone, przez to jest wrazenie "taczki")

sa to moje kryteria dla ktorych ja (MAJAC WYBOR) nigdy nie kupil bym 4x4, gdyby istniala wersja RWD danego auta (no, np ogladajac 997 turbo, nie ma wyboru napedu:P)

 

w zime (nawet w zwyczajnym E90 320d) nigdy nie mialem zadnego problemu z ruszeniem nawet pod oblodzona gorke, ani nigdy nie mialem problemow z wjazdem z drogi podporzadkowanej,

Dlatego wszystkie wasze problemy i argumenty o bezpieczenstwie i komforcie wydaja mi sie poprostu dziwne, tak jakby RWD w ogole sie nie dalo ruszyc z miejsca, a pokazalem film gdzie m3 E46 na dobrych zimowkach wspina sie na sniegu pod gore bez wiekszych problemow (wlasciwie bez zadnych problemow) Tak naprawde wojna argumentowa polega tutaj ze kazdy przedstawia swoj argument typu a to dluzsze hamowanie, a to przyspieszanie lepsze, a wszystko to szlag trafia bo w trudnych warunkach ma znaczenie nie auto czy naped a rozsadek i umiejetnosci, jak ktos jest ciapa to xdrive wpadnie do rowu podczas wyprzedzania i rwd tez wpadnie do rowu. tyle chyba, wiecej tu nie ma co pisac bo sa jakies pseudo spiny dziwne, niektore powstaly dlatego bo ktos czyta pol zdania a potem wyciaga jakies glupie wnioski, jakby polowa forumowiczow pracowala w tvnwarszawa - pseudo dziennikarze;)

 

Nie spinaj sie ;-) to tylko żarty

 

Prawdą jest ze dobry kierownik to i na slickach w zime pojedzie

 

Dla casuali + dla żon jest x drive

 

BTW. kupiłeś Lambo?

Hmmmm
Opublikowano
Nie dane katalogowe a pomiary, które wrzucił Sławomir.

Ja też wrzuciłem pomiary, a nie dane katalogowe. I to pełne pomiary, a nie kilka wybranych.

Tu masz z detalami

http://www.zeperfs.com/match4548-5280.htm

No te moje pomiary wskazują mniej więcej to samo przecież i są równie realne :) Przewaga RWD jest marginalna.

 

Ja podalem swoje argumenty dlaczego xdrive nie jest dla mnie ;) przypomne

- wyzsza masa auta

- gorsze prowadzenie

- gorsze osiagi 100km/h+

- gorsze hamowanie

- wyzsze spalanie

- brzydsze auto (jest wyzej zawieszone, przez to jest wrazenie "taczki")

sa to moje kryteria dla ktorych ja (MAJAC WYBOR) nigdy nie kupil bym 4x4, gdyby istniala wersja RWD danego auta (no, np ogladajac 997 turbo, nie ma wyboru napedu:P)

 

Wszystkie twoje argumenty są za przeproszeniem z dupy i mogą mieć znaczenie co najwyżej na torze, na pewno nie na drodze, gdzie jedziesz DALEKO od granicy fizyki. Bo co wspominane tabelki już pokazały (FAKTY!), Twoje plusy to np. 0.5% szybsze pokonywanie slalomu (70kmh vs 70.4kmh). To ma być argument? To bicie piany.

 

Kupiłem w zeszłym roku M135i RWD manual, bo jestem fanem RWD. Ale nie jestem tępakiem wciskającym ludziom, że RWD jest lepsze od AWD, bo lepsze jest TYLKO na suchym asfalcie. Jak nie ma asfaltu, albo pada, albo jest zima to AWD wygrywa. To nie kwestia przekonań, upodobań czy opinii, po prostu tak jest.

 

I to, że ktoś tam RWD pojechał zimą w góry - co roku pod stokami widzę pełno RWD na parkingu i co z tego? Wystarczy przejechać się w górach między domkami, żeby widzieć, że co druga osoba ma AWD pod domem, bo RWD jest spoko jeśli jedyną nieodśnieżoną drogą zimą jest własny plac pod domem.

Opublikowano

Większość "ekspertów" wypowiada się tu jakoby RWD było jakimś archaicznym napędęm. O jakich autach piszecie? z jakiej epoki? I te durnowate przykłady o M5 leżących w rowach.

Dla 90% społeczeństwa rwd jest wystarczający. Ale dla miejskich znawców już nie koniecznie. Skoro macie problem z parkowaniem na parkingu pod blokiem to może pora zmienić mieszkanie na trochę nowsze z parkingiem podziemnym.

Opublikowano
...mogą mieć znaczenie co najwyżej na torze, na pewno nie na drodze, gdzie jedziesz DALEKO od granicy fizyki. Bo co wspominane tabelki już pokazały (FAKTY!), Twoje plusy to np. 0.5% szybsze pokonywanie slalomu (70kmh vs 70.4kmh). To ma być argument? To bicie piany.

...I to, że ktoś tam RWD pojechał zimą w góry - co roku pod stokami widzę pełno RWD na parkingu i co z tego? Wystarczy przejechać się w górach między domkami, żeby widzieć, że co druga osoba ma AWD pod domem, bo RWD jest spoko jeśli jedyną nieodśnieżoną drogą zimą jest własny plac pod domem.

:cool2: :cool2:

A chłopaki z WRC dalej nie czają bazy i źle balansują te swoje autka :norty:

:cool2: :mrgreen: :cool2:

 

Slawomir :cool2: :cool2: , z argumentami musisz poczekać z 10 lat, jak pozostali:

- przejadą tyle km co Ty,

- jak będą mieli doświadczenie z własnymi autami kupionymi jako nowe jak Ty (nie będą głupot pisali, że nie jedziesz bezpiecznie bo masz stare/zepsute auto z źle dobranymi oponami),

- jak pojeżdżą w różnych warunkach,

- jak ich jazda nie będzie odbywać się wyłącznie po mieście w którym śnieg leży ~5dni w roku (np. Szczecin),

- jak na skrzyżowaniach będzie zawsze korek,

- jak włączenie się do ruchu w mieście z podporządkowanej będzie zawsze ryzykiem,

- jak znalezienie miejsca do parkowania będzie szczęściem,

- jak ich nowoczesne mieszkanie z garażem podziemnym zostanie urozmaicone nocą opadem śniegu, będą musieli wyjechać z tego wypasionego apartamentu np. o godz. 7 rano a tu ekpia odśnieżająca na zamknięte osiedle przyjedzie np. o 8 lub o 9, jak w tym nowoczesnym garażu użytkowanym przez innych miszczów RWD zostanie rozjechany wjazd (~2-3 auta z gazem w podłodze bo nastąpił uślizg a żona czerpiąca radość z jazdy zimą nie była na to przygotowana) a oni będą musieli wyjechać z niego jako ~10 auto w kolejności,

- jak ich auto RWD przekroczy stosunek 1KM/5kg (poznają może wtedy zasady balansu gazem).

 

Na chwilę obecną ich „pierwsze” wymarzone RWD, o operowaniu gazem 0-1, w którym jadą na suchym na wprost z prędkością dozwoloną przepisami jest jak najbardziej BEZPIECZNE.

Ostatnie zdanie nie dotyczy WUJKA (choć lekko "wkurza"). Ma mocne auto, w miarę możliwości trenuje, doskonali technikę jazdy a jego posty raczej nie dotyczą "amatorów" tylko kierowców jego pokroju.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
A chłopaki z WRC dalej nie czają bazy i źle balansują te swoje autka :norty:

A ty serio przez tyle dziesiątków postów w tym wątku jeszcze nie podjąłeś, że nikt tu nie twierdził, że 4x4 nie poprawia trakcji ? Sam nawet w szczegółach opisywałem w jaki sposób sumarycznie auto 4x4 szybciej pokonuje zakręt. Tak trudno pojąć te sprawy, czy masz po prostu klapki na oczach i nie interesuje Cię kompletnie co się tu pisze?

 

@AO

Serio nie jesteś w stanie pojąć że piszą tu ludzie którzy mają już szóste auto z rwd, a autem z 4x4 przyjeżdżali tysiące km w tym wielogodzinne treningi na ośnieżonym torze, a mimo to maja takie zdanie jakie mają? nie jesteś w stanie pojąć, że nikt tu nie kwestionował że 4x4 faktycznie ułatwia wyjazd z zaspy i daje lepsza trakcję na śliskim?

Problem w tym, że to właśnie chyba Ty masz problem z oceną właściwości rwd z racji braku doświadczenia. Czy miałeś jakieś nowoczesne bmw od nowości z nowymi, wysokiej klasy zimówkami? Śmiem wątpić, bo inaczej nie kwestionował byś tego, że z rwd jeździ się takim autem całkiem normalnie i bezproblemowo także zimą. Wiele osób wstawiało filmy, zdjęcia, opisy , ale jak grochem o ścianę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Pozwalam sobie czasami nieco zażartować :norty: , ale słusznie zauważyłeś że mimo że naprawdę śledzę wątek często go już nie pojmuję :D :duh:

 

 

Dla mnie 4WD & BMW to nie religia.

Co więcej również uważam że RWD prowadzi sie "fajniej" mimo że swój samochód również mam czteronapędowy.

 

Peace :8)

Opublikowano
Problem w tym że takie żarty jątrzą i wprowadzają zamieszanie. Dla mnie rwd w bmw to też nie jest religia. Gdybym kupował auto powyżej 300 KM to bym się nad xdrive poważnie zastanowił. Tyle, że nie z powodu bezpieczeństwa, ale komfortu posiadania trakcji na mokrym i relatywnie małego spadku osiągów przy wyższych prędkościach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Sławomir. O co Ci właściwie chodzi? Czy ktoś twierdził że xdrive nie zapewnia lepszej trakcji na sliskim ? Nie zauważyłem.

Twierdzisz, że xDrive nie daje większego bezpieczeństwa, pomimo że daje :)

Opublikowano
Daje gorsze bezpieczeństwo. Było to w tym wątku rozkładane na czynniki pierwsze kilka razy. Nie ja tak twierdze, ale takie są fakty. Sama Zdolnosc do lepszego przyspieszenia na sliskim nie zwiększa bezpieczeństwa. Trakcję poprawiają też dobre opony, ale one także poprawiają trzymanie się w zakręcie i hamowanie, one poprawiają wiec bezpieczeństwo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Daje gorsze bezpieczeństwo. Było to w tym wątku rozkładane na czynniki pierwsze kilka razy. Nie ja tak twierdze, ale takie są fakty. Sama Zdolnosc do lepszego przyspieszenia na sliskim nie zwiększa bezpieczeństwa. Trakcję poprawiają też dobre opony, ale one także poprawiają trzymanie się w zakręcie i hamowanie, one poprawiają wiec bezpieczeństwo.

Pozwolę sobie grzecznie zauważyć, że te czynniki pierwsze to Ty rozkładałeś i to są Twoje "fakty". I to jest TWOJE zdanie.

Śmiem jednak wątpić, że masz rację. Bo MOJE zdanie jest takie, że w normalnej eksploatacji AWD jest bezpieczniejsze :8)

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
alkohol by rozwiązał ten temat w godzinę.... a tak 12 stron i końca nie widać :norty:

 

brawo :D

Opublikowano

@AO

Serio nie jesteś w stanie pojąć że piszą tu ludzie którzy mają już szóste auto z rwd, a autem z 4x4 przyjeżdżali tysiące km w tym wielogodzinne treningi na ośnieżonym torze, a mimo to maja takie zdanie jakie mają? nie jesteś w stanie pojąć, że nikt tu nie kwestionował że 4x4 faktycznie ułatwia wyjazd z zaspy i daje lepsza trakcję na śliskim?

Problem w tym, że to właśnie chyba Ty masz problem z oceną właściwości rwd z racji braku doświadczenia. Czy miałeś jakieś nowoczesne bmw od nowości z nowymi, wysokiej klasy zimówkami? Śmiem wątpić, bo inaczej nie kwestionował byś tego, że z rwd jeździ się takim autem całkiem normalnie i bezproblemowo także zimą. Wiele osób wstawiało filmy, zdjęcia, opisy , ale jak grochem o ścianę.

 

:D

Średni przykład.

Uczyłem się jeździć na RWD, robiłem na nich prawko, jeździłem polską myślą technologiczną RWD: maluszki, byki :cool2: , poldki.

Z BMW rwd miałem: nowe 120d, nowe 320d nowe 330d (każde auto z moim udziałem miało na forum zamieszczone filmiki z moja jazdą nimi zimą w celu ukazania JAK DUŻO RADOŚCI MOŻE DAĆ słabe auto RWD jak potrafi się nim jeździć) .

W tym samym czasie miałem 4x4: nowe SUBARU 2,5XT (tuning MAPTEK III), roczne 997.2 4s (seria) a żona od ponad roku ma nowego seryjnego VW passata 3.6.

 

Przeniesienie napędu RWD w BMW serii F nie zmieniło się. Nie został wprowadzony jak w FWD (seria 2) rozkład momentu czy inne rozwiązania (nie znane mi). Jest to zwykłe auto, które przy dodaniu gazu dociąża tylną oś a odciąża przednią.

 

Sam jeżdżę od roku mocnym RWD.

 

Moim celem nie jest spinanie: „co moje to najlepsze” tylko przedstawienie, że nie ma auta idealnego.

 

Z Tobą nie zamierzam polemizować na argumenty (napisałem, że zakończyłeś polemikę ze mną zdaniem: „…o czerpiącej radość z jazdy zimą żonie…”). Moja żona tak jak też kiedyś pisałem wyjeżdżając z osiedla na mokrej nawierzchni BMW120d z mocą jedynie ~190KM z włączonymi systemami, zmieniając bieg z 1 na 2 spowodował wprowadzenie auta w rotacje. Auto po ¼ obrotu wjechało w płytki rów melioracyjny. W 2012r widziałem jak żona „cierpi” używając na co dzień 330d. Z swojego doświadczenia wiem jedno: dla amatora tylko AWD, jak nie stać go na AWD to FWD.

 

Na temat Twojej obiektywności mogę jedynie przypomnieć młodszym Forumowiczom, że jak był temat o bezpieczeństwie ze względu na rodzaj oświetlenia pojazdu to jako posiadacz auta z oświetleniem halogenowym wszystkich przekonywałeś, że jest tak samo „bezpieczne” jak ksenon.

 

Tak jak dla bezpieczeństwa 4X4 czy oświetlenia zgadzam się z Tobą w 100%: jak jedziesz na suchym, na wprost z prędkością dozwoloną przepisami nie ma to znaczenia. Mogę dodać, że w przypadku jazdy za dnia, jak nie ma nikogo innego na drodze nawet jazda bez jakichkolwiek reflektorów jest bezpieczniejsza bo zwiększa masę auta.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Ty zwyczajnie klamiesz. I poprzez kłamstwa próbujesz deprecjonować moją osobę. Nie jestem posiadaczem oświetlenia halogenowego. Miałem takie w jedynce przed laty, w czasach gdy jeszcze nie byłem aktywny na tym forum.

seria F różni się bardzo mocno od serii E. Nie w zakresie rozwiązań technicznych lecz przede wszystkim w zakresie działania elektroniki. Jest ona o wiele bardziej ostrożny i praktycznie nie ma opcji by zrobic taki manewr jaki opisujesz z udziałem twojej żony.

To jest cały twoj problem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Jesteś jednak dużo "mądrzejszy" :cool2: :cool2: niż myślałem, nie przypuszczałem, że wiesz lepiej ode mnie co wydarzyło się w 2007r na wiosnę jak moja żona w ciąży jadąc na wizytę USG, wyjeżdżając z ulicy Kwadratowej zakończyła jazdę na poboczu ul. Wilanowskiej,

 

Brawo :cool2: dla mnie rządzisz :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Opisałeś co sie zdarzyło. Żona wypadła z drogi. Jako ze to nie ty kierowałeś wiesz o tym zdarzeniu tyle samo co ja, możesz sie opierać wyłącznie na relacji zony. Jedyna możliwość w aucie rwd ktorą można zwalić na napęd to naciśnięcie gazu przy wychodzeniu z łuku. Tu rzeczywiście esp w E87/e90 pozostawia kierowcy dość duzo swobody co czasem moze doprowadzić do dość głębokiego zamiecenia asfaltu tyłkiem i w konsekwencji problemów.

Jednak inaczej jest elektronika zestrojona w seriach F. Znacznie szybciej reaguje i bez wyłączenia dtc w zasadzie nie da sie zrobic podobnego manewru.

Pare stron wcześniej wstawiłem link do filmu gdzie Zachar z autocentrum wręcz na sile próbuje na lodzie postawić auto bokiem, wytracić je z toru jazdy i kompletnie mu sie to nie udaje. Auto jedzie jak po sznurku. Mimo ze to BMW z rwd a nie xdrive!!!

Oczywiście całkowicie ignorujesz tego rodzaju całkowicie niezależne przykłady. Liczy sie wylacznie twoje wyobrażenie.

Wymyśliłeś, że nie mam ksenonow i tym podobne brednie. Gdy brak argumentów zaczyna sie atak personalny.

A na cierpienia żony polecam porządne opony. Moja nie tylko nie cierpi śle jest bardzo zadowolona z rwd, ale ja dbam o jej bezpieczeństwo dobierając opony do trudnych warunków i pilnując aby nie jeździła na zużytych.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

AO wstydź sie :nienie:

I wytłumacz sie z tego węża w kieszeni :lol:

;)

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.