Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jasne trzeba nabijać posty.Od lat jeżdże BMW ii jeździłem BMW w latach 96-2007 więc troche zim przejechałem i napęd tylni nie jest bezpieczny i nigdy nie będzie lepiej na ośnieżonej drodze i śliskiej nawierzchni prowadzi się samochód przednio napędowy i jeszcże lepiej cztero napędowy i pisze to do tego bo niektórzy już tutaj wypisują że na bieżniku 4mm wyprzedzają w alpach auta czteronapędowe,później jeden z drugim po lekturze na forum kupi swojej kobiecie 320d RWD i baba owinie mu się wokół słupa.Do tego pije a nie nabijam posty i czytam ze zrozumieniem.Prawda jest taka że jak kogoś stać to warto kupić x drive nawet dla tych zimowych 4 msc,nawet dla jazdy po samym mieście i nawet po odśnieżonych drogach.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Super filmik, tylko może się nie zorientowałeś, że 4x4 w aucie Fwd poprawia rozkład masy, a nie pogarsza jak w bmw.

 

Prawda to.

 

Nie mniej jednak daje do myślenia, myśle ze sprawa nie jest taka oczywista.

Opublikowano
...Mi zależy na tym by zona nie czuła się komfortowo gdy jest ślisko. O bezpieczeństwo dbają dobre zimówki.

 

:) :D :lol: :lol:

 

„Piąta zima” a temat ten sam.

 

Żona każdego z nas (czyli amatorów) dużo bardziej komfortowo i bezpieczniej będzie się czuła w warunkach „zimowych” z napędem FWD niż z RWD nawet jak założysz jej najlepsze opony z kolekcji na 2020r.

 

Twoje argumenty o przewadze RWD są prawdziwe :cool2: ale dotyczą tylko osób z bardzo dużym :cool2: :cool2: doświadczeniem w szybkiej jeździe na granicy przyczepności, które kontrolują auto w każdych warunkach (czytaj: zawodowy kierowca rajdowy :cool2: :cool2: :cool2: ).

 

Na naszym forum osób takich chyba nie ma. Są Forumowicze, którzy mają szybkie auta. Pojawiają się na sporadycznie na imprezach „wyścigowych” ale nawet oni szczerze mogą napisać, że fun jest ale z komfortu prowadzenia nie ma.

 

Opisywanie RWD jako auta „bezpieczniejszego” :nienie: w trudnych warunkach atmosferycznych dla amatora to czysta paranoja osoby z doświadczeniem z YouTube. Nie masz czasu/środków na „maty poślizgowe”. Włącz GT6. Wybierz Nurburgring z dużym deszczem. Zobaczysz jak „komfortowo” jedzie RWD.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

A nie widzisz sprzeczności w swoim wpisie? Raz mówisz o zwykłej jeździe, a potem każesz to weryfikować na torze?

A poza tym nikt tu nie pisał że xdrive nie daje komfortu. Ja sam pisałem że daje, ale komfort to nie bezpieczeństwo. Wciskanie gazu w zakręcie to nie walka o bezpieczeństwo ale o lepszy wynik na torze. Ja swojej żonie tego komfortu nie mam zamiaru dawać, bo to jest komfort niebezpieczny złudne wrażenia, że jest super.

Natomiast przy ostatnim kupnie auta moja zona za moja namową spróbował auta Fwd. I właśnie z tego powodu go nie chciała. Nie dawało komfortu prowadzenia. Rwd zapewnia o wiele wyższy komfort niż Fwd. Owszem xdrive gdy jest ślisko jeszcze go podnosi, ale nie bezpieczeństwo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ten film dobrze pokazuja jak radza sobie auta RWD z LSD na dobrych zimowkach, serio, zaden snieg nie jest straszny.

Tutaj fajnie pokazane jest jak auda AWD (rs6...) wychodza z zakretu bardziej niz RWD

 

 

Generalnie bardzo ciezko jest znalezc filmy ktore pokazuja zalety opisywane przez nas dla RWD, wzgledem AWD.

Pokazuja skrecanie przy predkosci 30km/h na morkej nawierzchni, a szkoda ze nie pokazuja co sie dzieje z autem przy 60km/h albo 90km/h.

Pokazuja przyspieszanie na sniegu, ale juz nie hamowanie z np: 100km/h.

To samo tyczy sie filow quattro vs xdrive, te robione przez bmw naturalnie pokazuja ze bmw jest lepsze, te robione przez audi - ze audi jest lepsze.

Te "niezalezne" - zalezy czyje logo w tle jest bardziej widoczne lub jakiej marki autor jest fanem bardziej.

 

Dla mnie Xdrive jest marketingowa sciema,

tak ma zalety

- szybciej ruszysz na mokrym/sliskim

- pojezdzisz w terenie

 

koniec zalet. nie wiem o jakim bezpieczenstwie mowicie, argument o "komforcie" trafia do mnie bardziej.

Serio, jesli macie konkretne argument co do Xdrive wzgledem RWD ktorych nie potrafil bym obalic (jak np: dwoch wyzej wymienionych)

to piszcie smialo, moze cos przeoczylem. Ale moim zdaniem Xdrive w zime pozwala poruszac sie bardziej komfortowo niz bezpiecznie.

Xdrive jest taka sama marketingowa sciema w bmw, jak niska masa nowych M3/M4 albo osiagi I8.

BMW idzie w strone sciemy marketingowej.

Opublikowano

koniec zalet. nie wiem o jakim bezpieczenstwie mowicie, argument o "komforcie" trafia do mnie bardziej.

Serio, jesli macie konkretne argument co do Xdrive wzgledem RWD ktorych nie potrafil bym obalic (jak np: dwoch wyzej wymienionych)

to piszcie smialo, moze cos przeoczylem. Ale moim zdaniem Xdrive w zime pozwala poruszac sie bardziej komfortowo niz bezpiecznie.

Xdrive jest taka sama marketingowa sciema w bmw, jak niska masa nowych M3/M4 albo osiagi I8.

BMW idzie w strone sciemy marketingowej.

Problem jest w tym, że nie obaliłeś tych co już wymieniliśmy :) A argument bezpieczeństwa w zakręcie jest nie do obalenia, bo RWD naturalnie jest lepsze od AWD na suchym, ale to bez znaczenia bo na suchym jest zawsze bezpiecznie jeśli nie ciśniesz do oporu, natomiast na mokrym i śniegu RWD już wyraźnie odstaje.

 

Przykładów bezpieczeństwa są oczywiste, choćby proste wyprzedzanie na śliskim, gdzie dodanie gazu RWD powoduje ciągłą walkę z ESP, lub przykład który również podawałem i nikt go nie odparł, iż AWD duuuuuuuużo szybciej wychodzi z poślizgów, podczas gdy przy RWD trzeba wiedzieć, jak auto prowadzić kontrą. A to jest koronny argument przewagi bezpieczeństwa AWD. Oczywiście doświadczony i mądry kierowca RWD jest w stanie wykorzystać lżejsze auto w zakrętach, no ale wybaczcie, ile procent ludzi potrafi bezkolizyjnie po publicznej drodze lecieć bokiem? Bezpieczeństwo to też bezpieczna jazda niemiłośników motoryzacji.

 

I przypomnę, co do powtarzanej bzdury że AWD ma dłuższą drogę hamowania - droga hamowania nie ma znaczenia, ponieważ kierowca musi dostosować prędkość do możliwości samochodu. Przecież cięższe samochody, czy też z gorszymi hamulcami nie powodują większej ilości wypadków !

Opublikowano

Problem jest w tym, że nie obaliłeś tych co już wymieniliśmy :) A argument bezpieczeństwa w zakręcie jest nie do obalenia,

a podsterownosc? wychodzenie przodem? rwd jest nadsterowny awd podsterowny (blizej mu do fwd) w przypadku rwd w 90% przypadkow wystarczy puscic noge z gazu a auto prostuje sie samo, zabawa z gazem jest dopiero dla zawodowcow bo RWD naturalnie jest lepsze od AWD na suchym, ale to bez znaczenia bo na suchym jest zawsze bezpiecznie jeśli nie ciśniesz do oporu, natomiast na mokrym i śniegu RWD już wyraźnie odstaje.

 

Przykładów bezpieczeństwa są oczywiste, choćby proste wyprzedzanie na śliskim, to jest to co napisalem - przyspieszanie na sliskim - nic wiecejgdzie dodanie gazu RWD powoduje ciągłą walkę z ESP, glupota, powoduje walke z ESP jak wchodzisz na wysokie obroty na niskich gladko przyspiesza, nie mozna go tak przycisnac jak AWD, ale mozna plynnie przyspieszac lub przykład który również podawałem i nikt go nie odparł,ja ;) iż AWD duuuuuuuużo szybciej wychodzi z poślizgów,jesli wyjscie z poslizgu nawyszasz wyjscie podsterownosc to tak, masz racje podczas gdy przy RWD trzeba wiedzieć, jak auto prowadzić kontrą. a no trzeba, ale jak wspomnialem, 90% przypadkow wystarczy puscic noge z gazu, dodatkowo masz kontrole trakcji ktora naprostuje Cie, jak pisalem zabawa z gazem jest dla zawodowcow A to jest koronny argument przewagi bezpieczeństwa AWD. moooze... ale zobaczymy dalej... Oczywiście doświadczony i mądry o bardzo wazne slowo, chociaz zamiast madry pasowalo by bardziej ROZWAZNY kierowca RWD jest w stanie wykorzystać lżejsze auto w zakrętach, no ale wybaczcie, ile procent ludzi potrafi bezkolizyjnie po publicznej drodze lecieć bokiem? nie chodzi o jazde bokiem w zakrecie, nie piszemu tu o jezdzie bokiem tylko o np: zacisnieniu zakretu, wyobraz sobie sytuacje ze jedziesz sobie lukiem i nagle zza luku widzisz ciezarowke na swoim pasie, wieksza bezwladnosc i podserownosc auta AWD sprawia ze polecisz na ciezrowke, RWD masz szanse skrecic i... ucicec. Bezpieczeństwo to też bezpieczna jazda niemiłośników motoryzacji.

 

I przypomnę, co do powtarzanej bzdury że AWD ma dłuższą drogę hamowania - droga hamowania nie ma znaczenia, ponieważ kierowca musi dostosować prędkość do możliwości samochodu. tym stwierdzeniem sam obaliles wszystkie swoje argumenty, jak wiesz ze twoim autem nie mozesz gwaltownie wyprzedzac na sniegu - nie robisz tego - czekasz na wieksze okienko, jak widzisz ostry zakret to hamujesz (tu pomaga nizsza masa;p), nie uzywasz podsterownosci czy nadsterownosci, jezdzisz ROZWAZNIE i tu tak naprawde nie ma znaczenia jaki naped masz bo Twoja jazde kontroluje rozsadek, zatem dochodza argumentu drozszego zakupu i spalania, oraz potecjalnej awaryjnosci (no ale tu F30, nowe auta to problem jeszcze przez 3-5 lat moze nie bedzie istnial)Przecież cięższe samochody, czy też z gorszymi hamulcami nie powodują większej ilości wypadków ! rwd tez nie, wypadku powoduja kierowcy a nie samochody

 

LSD - limited slip differential, popularnie "szpera", blokada mechanizmu roznicowego ktora sprawia ze nie jest mozliwy przypadek gdzie jedno kolo calkowicie traci przyczepnosc. Zawsze kraca sie dwa, z pewna tolerancja np: 25-35%, sa tez tzw: szpery 100% (lub spawanie mostu) co sprawia ze auto lepiej staje bokiem i pewniej prowadzi sie w zakretach ale nie nadaje sie to na cywilna droga, auto podskakuje podczas skrecania na parkingu i opony piszcza i jest to klopotliwe, 25-35% jest optymalnie.

Opublikowano

Kiedyś LSD było dostępne w cywilnych autach BMW.

 

Przykładów bezpieczeństwa są oczywiste, choćby proste wyprzedzanie na śliskim, gdzie dodanie gazu RWD powoduje ciągłą walkę z ESP, lub przykład który również podawałem i nikt go nie odparł, iż AWD duuuuuuuużo szybciej wychodzi z poślizgów, podczas gdy przy RWD trzeba wiedzieć, jak auto prowadzić kontrą. A to jest koronny argument przewagi bezpieczeństwa AWD. Oczywiście doświadczony i mądry kierowca RWD jest w stanie wykorzystać lżejsze auto w zakrętach, no ale wybaczcie, ile procent ludzi potrafi bezkolizyjnie po publicznej drodze lecieć bokiem? Bezpieczeństwo to też bezpieczna jazda niemiłośników motoryzacji.

 

I przypomnę, co do powtarzanej bzdury że AWD ma dłuższą drogę hamowania - droga hamowania nie ma znaczenia, ponieważ kierowca musi dostosować prędkość do możliwości samochodu. Przecież cięższe samochody, czy też z gorszymi hamulcami nie powodują większej ilości wypadków !

To co dla Ciebie oczywiste dla osób bezstronnych jest absurdalne. Jeśli jest tak ślisko , że dodanie gazu w rwd powoduje ciągłą walkę to manewr wyprzedzania jest skrajnie niebezpieczny i nie należy go podejmować. Jeśli ty mając xdrive mimo to go podejmujesz, to zachowujesz się w sposób skrajnie nieodpowiedzialny. Twierdzenie, że możliwość łatwiejszego wykonania skrajnie niebezpiecznego manewru to większe bezpieczeństwo jest kompletnie absurdalna.

Powiedz co zrobisz w takich warunkach jeśli przyjdzie awaryjnie hamować? Nic. Nie dość, że jedziesz za szybko to jeszcze masz dłuższa drogę hamowania. To jest wybitnie niebezpieczne zachowanie, które naraża nie tylko kierowcę. Właśnie żeby uniknąć takich sytuacji nie dam żonie auta z xdrive, bo wiem że zachowała by się adekwatnie do tego jakie informacje ma od napędu. Podjęła by się manewru którego nie powinna robić.

Na końcu piszesz całkiem mądrze, że prędkość należy dostosować do warunków. Skoro xdrive wydłuża droge hamowania należy nim jeździć odpowiednio wolniej, a Ty dajesz przykład gdzie chcesz jechać szybciej niż się powinno, a xdrive to umożliwi. Sorry to jest bez sensu.

To jest dokładnie podobny przykład jak ze skrótem w lewo z ulicy podporządkowanej. Zamiast wykonać bezpieczny manewr kierowca z xdrive pojedzie na żyletkę, bo wie ze da radę. Owszem w 99 procent przypadków da radę, ale xdrive nie daje boskich mocy i można jednak kiedyś nie zdążyć.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ten film dobrze pokazuja jak radza sobie auta RWD z LSD na dobrych zimowkach, serio, zaden snieg nie jest straszny.

..Tutaj fajnie pokazane jest jak auda AWD (rs6...) wychodza z zakretu bardziej niz RWD

 

 

Generalnie bardzo ciezko jest znalezc filmy ktore pokazuja zalety opisywane przez nas dla RWD, wzgledem AWD.

Pokazuja skrecanie przy predkosci 30km/h na morkej nawierzchni, a szkoda ze nie pokazuja co sie dzieje z autem przy 60km/h albo 90km/h.

Pokazuja przyspieszanie na sniegu, ale juz nie hamowanie z np: 100km/h.

 

koniec zalet. nie wiem o jakim bezpieczenstwie mowicie, argument o "komforcie" trafia do mnie bardziej.

.

prawda ale czy auta z filmikow były prowadzone przez amatora-zone :wink:

 

Komfort jazdy dla mnie to kiedy nie muszę skupiać się nad kierowaniem i jadę tam gdzie i jak chcę.

Jak jadę tam gdzie i jak chcę to czuję się bezpiecznie.

Jak nie jadę tam gdzie chcę to nie czuję się bezpiecznie . Dlaczego nie czuję się bezpiecznie bo:

- auto jedzie tam gdzie ono chce a nie tam gdzie ja chcę.

 

Jak auto nie jedzie tam gdzie chce to kierowca amator puszcza gaz (naturalny odruch amatora). Puszczenie gazu w autach FWD, AWD w przypadku początkowej utraty kierunku jazdy powoduje powrót na wcześniejszy kontrolowany tor. Zauważalne np. na śliskim skrzyżowaniu przy ruszaniu, gdzie auta z napędem FWD/AWD szybciej opuszczają jezdnię i jadą prosto. Puszczenie gazu w przypadku uślizgu auta RWD powoduje, że auto jedzie tam gdzie wprawiła je siła odśrodkowa. Zauważalne także na śliskim skrzyżowaniu jak auto RWD staje w poprzek i blokuje jezdnię.

Jak auto jedzie trochę poza granicą przyczepności na zakręcie (ten moment kiedy każdy amator puszcza gaz) to jest kwestia czasu kiedy koła złapią na powrót przyczepność. Kontrolę nad autem dają koła napędzane. Jak mamy 4x4 z elektronicznym przenoszeniem momentu to szansa na wyjście z opresji jest ogromna. Działa to też niestety w drugą stronę: auta z elektronicznym napędem 4x4 nie dają funu (czytaj x-drive nie daje żadnej radości z jazdy, daje w zamian bezpieczeństwo z jazdy).

 

Zasadę działania napędu z grupy elektronicznej (x-drive) ukazują doskonale pochylnie BMW z rolkami. Aby zobaczyć jak działa należy wjechać na nie autami z różnymi napędami. Osobiście byłem na prezentacji w czasach jak jeździłem SUBARU. Moje auto nie poradziło sobie z pochylnią (ukazało, że w określonych przypadkach nie jest sterowne, jak nie jest sterowne to nie jest bezpieczne) choć dawało fun (jeździło bokiem w każdych warunkach).

 

Pisanie, że auto RWD pojedzie bezpieczniej (szybciej) w zakręcie dla amatora jest bez sensu, bo żaden amator świadomie nie zbliży się do tej granicy. Jednak jak ją osiągnie w aucie RWD jest bez szans na wyjście z opresji (czytaj robi bąka i wypada z jezdni). Jak ten sam amator przegnie w aucie AWD ma dużo większe szanse na wyjście z opresji. Dlaczego: argumenty powyższe o powrocie do sterowności oraz wspominane przez wszystkich, że auto AWD/FWD prowadzi się gorzej czyli szybciej traci kontakt z drogą i przy mniejszych prędkościach.

 

Jako posiadacz głośnego motoru nigdy nie przesiadłbym się na AWD ale widząc jak po skończonym „wieczornym spotkaniu” kieruje nim moja żona (wypieki, strach i prędkość na poziomie autobusu) wiem, że z komfortem nie ma to nic wspólnego. Jak nie jedzie komfortowo to nie jedzie też niestety bezpiecznie.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
z twojego opisu wniosek mam jeden. Nie miałeś nigdy porządnych opon, albo zepsute zawieszenie. Poczynając od e90 z jazdą w zimie nie ma żadnego problemu. W seriach F kaganiec jest jeszcze większy i stabilność jazdy znacznie wzrosła (kosztem radochy). O ile nie wciska się bezmyślnie gazu do deski, lecz jedzie normalnie przy sprawnym aucie i dobrych oponach nie ma żadnego strachu ani poczucia zagrożenia. Nawet jeśli się przegnie z gazem i wytrąci auto z toru na wprost, to jego puszczenie natychmiast powoduje powrót auta na prawidłowy tor. Moja żona wręcz czerpie radochę z jazdy zimą.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
z twojego opisu wniosek mam jeden. Nie miałeś nigdy porządnych opon, albo zepsute zawieszenie. ....

 

chyba masz rację, od lat kupuję regenerowane z białym środkiem, myślałem, że jak używa ich Zygzak to takie są najlepsze, dodatkowo moje auta mają po 10 lat i były kupowane jako "igły" :mrgreen: ale zawsze od tego samego emeryta :cool2:

 

.. Moja żona wręcz czerpie radochę z jazdy zimą.

 

i tym optymistycznym akcentem zakończyłeś polemikę ze mną :wink:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

na prawdę nie trafia do Ciebie argument bezpieczeństwa przy skręcie w lewo z drogi podporządkowanej ?

Przeinaczasz w ten sposób ze na bank chce wjechać na żyletkę.

 

Zupełnie nie o to mi chodzi. Na prawdę uważasz ze w takiej sytuacji lepiej wyjeżdżać dłużej i wolniej niż szybko i sprawnie i to jest komfort a nie bezpieczeństwo. Wiem ze jest to sytuacja moze niecodzienna ale życiowa.

 

Mając z prawej strony tira, ktory jest kilometr ode mnie, skręcam w lewo, to bezpieczniej bedzie wyjechać szybciej niż mielić kołami i patrzeć jak sie zbliża.

 

Oczywiście zawsze możesz odpisać ze mozna poczekać itd.. Idąc tym tropem mozna poczekać aż sie śnieg rozpuści i bedzie jeszcze bezpieczniej. Pewnie ze zawsze mozna poczekać ale niech rzuci kamień kto jest bez winy.

 

Nie pisze tutaj o hamowaniu, o tym ze zle czytam drogę mając naped na 4 koła itd - masz tu sporo racji, sam sie na tym przywiozłem na szczscie bez konsekwencji, nie mńiej jednak w tym konkretnym przypadku czuje sie jednak bezpieczniej mogąc ruszyć pewńiej.

 

I jeszcze jedna sprawa - kwestia hamowania samochodu obciążonego. Ostatnio czytałem jakies testy w których wykazano ze nie zawsze samochód cięższy zatrzyma sie dalej. Podobno wszystko zależy od rozłożenia tej dodatkowej masy. Jak ktoś śledzi profil Cezarego Gotowskiego na Facebooku to mozna pewnie znaleźć ten artykuł. Moze sie np okazać ze te dodatkowe 80kg przesunięte bardziej w przód w całe nie wydłuży drogi hamowania. Ale to tylko moje dywagacje. Niestety artykuł był bez konkretów, wiec przywołuje raczej jako ciekawostkę.

Opublikowano

Widzisz, rzecz w tym, że ja wjeżdżam czasem na żyletkę przy skręcie w lewo. Tyle, że przy dobrych oponach i rwd w większości sytuacji nie ma z tym żadnego problemu. Jednak nie powiem, że to większe bezpieczeństwo względem Fwd. Wiele razy w dyskusjach tego argumentu używałem na rzecz rwd ale nigdy nie mówiłem ze to bezpieczne.

 

Tu masz film ze startu na mokrym asfalcie z gazem w podłodze. Zero uślizgu kół- widać, że ESP nie reaguje.

Jeśli tir jest daleko to nie ma różnicy czy ja wjeżdżamy 0,5 sekundy czy 1 sekundę. Nawet gdybym stanął w miejscu na środku drogi (co może się zdarzyć choćby z powodu awarii) in widząc to zdąży wyhamować. Potrzebuje na to Maks jakieś 100 metrow w mieście. Może dwa razy tyle poza miastem. Bezpieczne zachowanie polega na tym by wjechać wtedy by w razie czego dać innemu kierowcy szanse.

Rzecz w tym, że ta sytuacja zależy w stu procentach ode mnie.

Przyjmiemy jednak, że masz racje, że te poł sekundy jest ważne. Zwróć uwagę, że te same pół sekundy tracisz przy wyprzedzaniu - jesteś na lewym pasie z powodu gorszego przyspieszenia z xdrive dłużej i w razie czołówki skutki są o wiele gorsze niż w mieście.

W kwestii hamowania. Owszem zgodzę się, że nie zawsze wyższa masa oznacza gorsze hamowanie. To jednak tylko teoria. Przy xdrive musiałyby być większe, skuteczniejsze hamulce by zrównoważyć wzrost masy. Tak jednak nie jest.

 

Tu masz zestawienie pomiarow gdzie widać to o czym pisałem.

http://www.zeperfs.com/duel4549-4019.htm

 

A tu porównanie aut o których rozmawiamy.

http://www.zeperfs.com/duel4548-5280.htm

Wersja xdrive dostaje w dynamice bardzo mocno. Różnica masy to grubo ponad 100 kg różnica w przyspieszeniu 80-120 kmh to już nie poł sekundy ale ponad sekunda

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
(...)

I przypomnę, co do powtarzanej bzdury że AWD ma dłuższą drogę hamowania - droga hamowania nie ma znaczenia, ponieważ kierowca musi dostosować prędkość do możliwości samochodu. tym stwierdzeniem sam obaliles wszystkie swoje argumenty, jak wiesz ze twoim autem nie mozesz gwaltownie wyprzedzac na sniegu - nie robisz tego - czekasz na wieksze okienko, jak widzisz ostry zakret to hamujesz (tu pomaga nizsza masa;p), nie uzywasz podsterownosci czy nadsterownosci, jezdzisz ROZWAZNIE i tu tak naprawde nie ma znaczenia jaki naped masz bo Twoja jazde kontroluje rozsadek, zatem dochodza argumentu drozszego zakupu i spalania, oraz potecjalnej awaryjnosci (no ale tu F30, nowe auta to problem jeszcze przez 3-5 lat moze nie bedzie istnial)Przecież cięższe samochody, czy też z gorszymi hamulcami nie powodują większej ilości wypadków ! rwd tez nie, wypadku powoduja kierowcy a nie samochody

Noo, jesteś mistrzem nieczytelnego odpisywania i nie dasz sobie udowodnić, że koło jest okrągłe :) Przypomnę, że AWD to +6% masy, a nie +60%, bo zdajesz się o tym zapominać tłumacząc, jak to AWD jest super podsterowne. A swoją drogą, RWD tak samo może być podsterowne, jak FWD nadsterowne, bo dla ciebie AWD to synonim podsterowności co jest nieprawdą. No i w Quattro to może dominuje FWD, ale w xDrive dominuje RWD.

 

Co zostało też wspomniane, piszesz bzdury typu w RWD wystarczy odjąć nogę z gazu. Nie, nie wystarczy, bo odjęcie nogi z gazu może wręcz spowodować większy uślizg. Żeby auto uratować trzeba gazem dobrze manewrować zależnie od warunków i dlatego RWD jest mniej bezpieczny dla niewprawionych osób.

 

Jeśli wpadniesz w poślizg np. przyśpieszając w zakręcie RWD na mokrym, to jak Ci tył zacznie gwałtownie uciekać, to żadne ESP i mądrości Cię nie uratują, jeśli nie masz refleksu kierowcy rajdowego. Co do wyprzedzania, w tym manewrze kluczowe jest przyśpieszenie (AWD), a nie hamowanie (RWD), bo tylko czasem trzeba hamować po wyprzedzaniu ! Przypomnę tez, że hamujesz w 99.99% z siłą 10-80%, więc przewaga hamowania RWD nie istnieje.

 

Kiedyś LSD było dostępne w cywilnych autach BMW.

To co dla Ciebie oczywiste dla osób bezstronnych jest absurdalne. Jeśli jest tak ślisko , że dodanie gazu w rwd powoduje ciągłą walkę to manewr wyprzedzania jest skrajnie niebezpieczny i nie należy go podejmować. Jeśli ty mając xdrive mimo to go podejmujesz, to zachowujesz się w sposób skrajnie nieodpowiedzialny. Twierdzenie, że możliwość łatwiejszego wykonania skrajnie niebezpiecznego manewru to większe bezpieczeństwo jest kompletnie absurdalna.

Powiedz co zrobisz w takich warunkach jeśli przyjdzie awaryjnie hamować? Nic. Nie dość, że jedziesz za szybko to jeszcze masz dłuższa drogę hamowania. To jest wybitnie niebezpieczne zachowanie, które naraża nie tylko kierowcę. Właśnie żeby uniknąć takich sytuacji nie dam żonie auta z xdrive, bo wiem że zachowała by się adekwatnie do tego jakie informacje ma od napędu. Podjęła by się manewru którego nie powinna robić.

Na końcu piszesz całkiem mądrze, że prędkość należy dostosować do warunków. Skoro xdrive wydłuża droge hamowania należy nim jeździć odpowiednio wolniej, a Ty dajesz przykład gdzie chcesz jechać szybciej niż się powinno, a xdrive to umożliwi. Sorry to jest bez sensu.

To jest dokładnie podobny przykład jak ze skrótem w lewo z ulicy podporządkowanej. Zamiast wykonać bezpieczny manewr kierowca z xdrive pojedzie na żyletkę, bo wie ze da radę. Owszem w 99 procent przypadków da radę, ale xdrive nie daje boskich mocy i można jednak kiedyś nie zdążyć.

Ale osobą bezstronną nie nazywasz chyba siebie? Ja mam nieprzerwanie w domu RWD od lat ok 10, xDrive mam równolegle od lat 4, przesiadam się między tymi autami non stop i w każdych warunkach sprawdziłem różnice. RWD ślizga się jeśli jedno koło traci przyczepność, AWD dopiero przy czterech! Toteż dla RWD manewr może być skrajnie niebezpieczny jak sam powiedziałeś, kiedy dla AWD jest ledwie podwyższonego ryzyka. No i jeśli na 1 kole masz utratę przyczepności, nadal 3 koła hamują w RWD i AWD tak samo.

 

A tu tak dla porównania M135i vs M135i xDrive, oba po tuningu AC Schitzera ze strony: http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/mediapool/pdfs/BMW_Autos/Testberichte/Uebersetzungen/sport_auto_2014-04_Vergleichstest_135i_Allrad_vs._Heckanstrieb_english.pdf

http://i.imgur.com/lkSYZ8N.png

Różnica prędkości w slalomie pół procenta, droga hamowania dłuższa 1.4% <- kim musiałbyś być, żeby wyczuć takie różnice na drodze? Przewaga RWD przez masę to praktycznie pomijalny margines!

 

I jeszcze na koniec - gdybym miał kupować auto, tak plus minus do 200KM, to pewnie brałbym RWD. Dla kabrioleta, co jeździ głównie przy dobrej pogodzie też. Ale jak zamawiam auto co ma poniżej 6 do setki, chce mieć auto całoroczne, a nie tylko na dobrą pogodę.

Opublikowano
Ten film dobrze pokazuja jak radza sobie auta RWD z LSD na dobrych zimowkach, serio, zaden snieg nie jest straszny.

 

a co to jest LSD ?

 

Dietyloamid kwasu D-lizergowego (LSD, LSD-25) – organiczny związek chemiczny, psychodeliczna substancja psychoaktywna, pochodna ergoliny.

:D

Opublikowano

Właśnie że pali mniej bo nie traci przyczepności.

RWD po utracie przyczepności szaleje na wysokich obrotach i pożera niesamoitw ilości benzyny i niszczy dodatkowo opony...

 

Tak by to wyglądało :norty:

Opublikowano
(...)

 

Różnica prędkości w slalomie pół procenta, droga hamowania dłuższa 1.4% <- kim musiałbyś być, żeby wyczuć takie różnice na drodze?

 

1,4% to 50 cm, czyli tak od czoła zderzaka do miejsca gdzie zaczyna się opona, niby nic, a czasem może zapobiec wizycie w blacharni i oby tylko tam.

Opublikowano
Widzisz, rzecz w tym, że ja wjeżdżam czasem na żyletkę przy skręcie w lewo. Tyle, że przy dobrych oponach i rwd w większości sytuacji nie ma z tym żadnego problemu. Jednak nie powiem, że to większe bezpieczeństwo względem Fwd. Wiele razy w dyskusjach tego argumentu używałem na rzecz rwd ale nigdy nie mówiłem ze to bezpieczne.

 

Tu masz film ze startu na mokrym asfalcie z gazem w podłodze. Zero uślizgu kół- widać, że ESP nie reaguje.

Jeśli tir jest daleko to nie ma różnicy czy ja wjeżdżamy 0,5 sekundy czy 1 sekundę. Nawet gdybym stanął w miejscu na środku drogi (co może się zdarzyć choćby z powodu awarii) in widząc to zdąży wyhamować. Potrzebuje na to Maks jakieś 100 metrow w mieście. Może dwa razy tyle poza miastem. Bezpieczne zachowanie polega na tym by wjechać wtedy by w razie czego dać innemu kierowcy szanse.

Rzecz w tym, że ta sytuacja zależy w stu procentach ode mnie.

Przyjmiemy jednak, że masz racje, że te poł sekundy jest ważne. Zwróć uwagę, że te same pół sekundy tracisz przy wyprzedzaniu - jesteś na lewym pasie z powodu gorszego przyspieszenia z xdrive dłużej i w razie czołówki skutki są o wiele gorsze niż w mieście.

W kwestii hamowania. Owszem zgodzę się, że nie zawsze wyższa masa oznacza gorsze hamowanie. To jednak tylko teoria. Przy xdrive musiałyby być większe, skuteczniejsze hamulce by zrównoważyć wzrost masy. Tak jednak nie jest.

 

Tu masz zestawienie pomiarow gdzie widać to o czym pisałem.

http://www.zeperfs.com/duel4549-4019.htm

 

A tu porównanie aut o których rozmawiamy.

http://www.zeperfs.com/duel4548-5280.htm

Wersja xdrive dostaje w dynamice bardzo mocno. Różnica masy to grubo ponad 100 kg różnica w przyspieszeniu 80-120 kmh to już nie poł sekundy ale ponad sekunda

 

Fajne porównania. Mam tylko jedna wątpliwość co do masy. Duże różnice miedzy tymi wagami. Raz xdrive wazy 50kg a raz ponad 100. Ja swój pojazd ważyłem i nie zbliżyłem sie nawet do wagi katalogowej, bliżej było do tej w dowodzie ale i tak to nie było to.

 

Co do opoźnienia przy przyspieszaniu przy większych prędkościach. To rzeczywiście obserwuje, ze przy starcie z rolki gdzieś te konie uciekają. Z nikim sie specjalnie nie ścigam, mam ten okres za sobą, nie mniej jednak czasami na trasie, czy jadąc na równoległych pasach z kimś obok i wciskając pedał zastanawiam sie gdzie te 213KM (tyle wyszło na hamowni) ? Muszę przyznać ze bardzo, właśnie w takim zakresie prędkości pomógł mi PKit, bo wyraźnie czuje ze tu xdrive zdejmuje mi najwiecej.

Narzekać oczywiście nie mozna bo i tak jest super ale to

Opublikowano
Ale o czym Wy jeszcze dyskutujecie? Przeciez ta tabela jasno pokazuje przewagę xDrive. Jedzie szybciej, przyspiesza szybciej i hamuje krócej. To chyba zamyka te kretyńska dyskusję.
Opublikowano
Ale o czym Wy jeszcze dyskutujecie? Przeciez ta tabela jasno pokazuje przewagę xDrive. Jedzie szybciej, przyspiesza szybciej i hamuje krócej. To chyba zamyka te kretyńska dyskusję.

Chodziło Ci o tabelkę z 3GT XDRVIE vs rwd która wstawiłem? Chyba słabo ja oglądałeś...

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.