Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

X'y sa ciezsze niz ich odpowiedniki RWD, przez co droga hamowania jest dluzsza (na suchej a juz bardziej na mokrej i oblodzonej nawierzchni), Dodatkowo X'y sa bardziej podsterowne, gorzej sie prowadza niz rwd.

 

Ja mialem juz 3 BMW z RWD i to czego sie nauczylem to to ze trzeba miec dobre opony (najlepiej nowe) i problem sniegu/lodu/podjazdow pod gorke - znika.

RWD nie przyspieszysz dynamicznie na morkej oblodzonej nawierzchni tyyylkoo... kto jezdzi ostrzej w taka pogode ;)?

 

W przypadku RWD z LSD w ogole nie ma zadnych problemow nawet z dynamicznym ruszeniem (of course, nie takie jak w przypadku 4x4)

 

X'y sa bardziej awaryjne niz RWD i ich serwisowanie jest drozsze (ale w przypadku nowych aut - problem nie istnieje).

 

Moim zdaniem X'y, Quattro itp to "bezpieczenstwowa" marketingowa sciema, bo jakos nikt nie mowi o masie tych samochodow, o drodze hamowania itp, tylko o dynamicznym przyspieszaniu.

Jak ktos wierzy w ten belkot to okej - jego prywatna sprawa. ;)

Opublikowano

Ten argument z masą pojazdu chyba b.często jest brane na b.poważnie.

W normalnych warunkach raczej gdy jedziemy ostrożnie a pogoda może Nas zaskoczyć nikt nie zastanawia sie nad tymi extra powiedzmy "80kg dodatkowego napędu".

 

No chyba że ja sie myle i koledzy którzy nie wierzą w ten bełkot o 4WD jadąc przykładowo z pasażerem o wadze ok 80kg zachowują się inaczej :)

Wow, dzisiaj ostrożniej "Stanisław" bo jesteśmy nieco najedzeni a dróżka mi nieco lodem prześwituje :norty:

Opublikowano

No chyba że ja sie myle i koledzy którzy nie wierzą w ten bełkot o 4WD jadąc przykładowo z pasażerem o wadze ok 80kg zachowują się inaczej :)

 

jest taki jeden fajny zakret ktory samemu pokonuje z ~180km/h, jesli wejdzie pasazerka ~50kg to juz przy < 170km/h auto zaczyna wychodzic przodem.

Opublikowano

moze i zabawne :) ale dla mnie zabawne jest nie radzenie sobie na sniegu w RWD.

Wole miec lzejsze zwinne auto ktore w chwili naglego zagrozenia da sie wyprowadzic z opresji niz ciezkiego klocka i zludne przekonanie ze 'quattro' czy 'x-drive' uratuje mi zycie.

 

z ciekawosci jeszcze ile zmienia +50kg w aucie

przyspieszenie 100-200: 0.5s

hamowanie 100-0: 5 metrow

hamowanie 200-0: 20 metrow

 

(a pomiary te wykonane sa na sportowym samochodzie, w cywilnym gdzie hamulce sa gorsze, te wartosci beda jeszcze wieksze)

 

naped +80kg (zauwazcie tez ze w przypadku x'drive w bmw sa tez wyzej zawieszone niz standardowe RWD) bedzie powodowal jeszcze wieksze straty.

Takze oprocz dynamicznego ruszania na sniegu czy mokrej nawierzchni za X-drive nie stoi kompletnie zaden argument.

Opublikowano

Akurat dla mnie nie ma problemu z rwd w zimie. W zasadzie to przyzywacaiłem sie ze jedziesz cały czas w lekkim drifcie :wink: mi to nie przeszkadza

 

Inna sprawa jest też w lekkich autkach typu e90, f30 a inna w serii 7 czy audi a8. Jeździłem też S8, klocek to klocek, nawet quattro nie pomaga - spokojnie go na śniegu m3 objedziesz. Różnica masy chyba z pół tony

 

Wujo, my rozmawiamy o przeciętnych użytkownikach, a nie o wyczynowej jezdzie, gdzie tak jak napisałeś masz problem z wejściem w łuk przy 180km/h

 

3/4 użytkowników na tym forum pewnie nawet 180 na prostej nie jedzie, nie ważna rwd czy awd, wiec nie ma tematu

Hmmmm
Opublikowano

Ja napisalem tylko wady i zalety AWD/RWD poparte jakimis tam przykladami - akurat takimi z ktorymi ja sie spotykam ;)

 

Generalnie

plusy AWD

- mozliwosc dynamicznego przyspieszania na sliskiej nawierzchni :cool2:

- ????

minusy AWD (wzgledem takiego samego auta RWD) np: 320d xdrive vs rwd.

- wiecej pali (o, to chyba kazdego ruszy :P)

- gorzej sie prowadzi

- daje zludne poczucie bezpieczenstwa na drodze

- ma tendencje do podsterownosci

- jest drozszy ;)

- ma gorsze osiagi na suchej nawierzchi

- gorzej hamuje (ba, szybciej zuzywaja sie tarcze/klocki)

 

to chyba wszystko - z mojej strony ;)

Ale co kto jak lubi - to juz jego wlasna indywidualna sprawa, ja wiem ze nigdy na sile nie bede szukal auta 4x4, chyba ze akurat auto wystepuje w takiej specyfikacji (911 turbo itp).

Majac wybor RWD/AWD - wybieram RWD. z w/w powodow.

Opublikowano

Problemem tej dyskusji są różne tezy u dyskutantów.

Dla mnie punktem wyjścia jest NORMALNA jazda. Dla przeciętnego użytkownika x-Drive jest pomocny.

Dla sportowców znaczenie ma waga, przeciążenia, hamulce.

Ale prawdziwi sportowcy nie jeżdżą BMW.

Sportowcy jeżdżą Porsche 8-)

Upppsss... Idioci ze Stuttgartu do topowych jednostek wstawili naped na 4 lapy...

To chyba jednak Wujo ma racje :mrgreen:

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Opublikowano
Problemem jest to, ze niektórzy uważają ze xdrive poprawia bezpieczeństwo co nie jest prawda. Poza tym ma on oczywiście pewne zalety wzgledem rwd (lepsza trakcja na sliskim). Dla jednych ważne dla innych nie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Dobra AWD ma jeszcze jedną wadę - jak ktoś rano wstaje i przed lustrem powtarza sobie "Jestę Drifterem!" a poźniej wsiądzie do AWD to ch...ałwa w bombki strzeliła :mrgreen: nic z tego nie będzie
Hmmmm
Opublikowano

A w ogóle to wymontujmy gadżety z samochodu - ze 100kg sie uzbiera.

Skrzynia auto tez cięższa od manualna - wywalić

Abs ze niby ma wpływać na bezpieczeństwo - bzdura przecież dłuższa droga hamowania niż bez, a w zimie jeszcze gorzej.

Taki xdrive z abs, automatem, i jeszcze nie daj Bóg z jakimś wyposażeniem dodatkowy to chyba sie nigdy nie zatrzyma a w zimie lepiej niech w garażu stoi.

Chyba trochę przesadzamy.

Opublikowano

Upppsss... Idioci ze Stuttgartu do topowych jednostek wstawili naped na 4 lapy...

To chyba jednak Wujo ma racje :mrgreen:

GT3/ GT2/ GT2 RS - faktycznie, wszystko AWD... :roll:

Kup porsche albo chociaz dobrze o nich poczytaj zanim cos napiszesz ;)

 

(turbo/turboS nie sa razowymi sportowcami jak GT3/GT2RS, to "krazowniki" szosowe - tylko szybkie)

 

w paranoje to wpadacie wy, twierdząc jakże złudnie że X-drive to bezpieczny napęd - ale jak to lubicie - wasza sprawa :)

Opublikowano
Ja napisalem tylko wady i zalety AWD/RWD poparte jakimis tam przykladami - akurat takimi z ktorymi ja sie spotykam ;)

Generalnie ...

Ale gupoty piszesz :)

 

plusy AWD

- mozliwosc dynamicznego przyspieszania na sliskiej nawierzchni :cool2:

- ????

Ja bym powiedział, możliwość przyśpieszania w ogóle na śliskiej nawierzchni. Dalej, możliwość zaparkowania gdzie się chce, a nie gdzie się auto nie zakopie. Można też jeździć na normalnych zimówkach, które przy RWD się nie sprawdzą - do E39 kupowałem specjalnie GY ultragrip, które są oponami śniegowymi, żeby mi się auto nie kopało - były za to głośniejsze po asfalcie. Przypomnę też, że brak przyczepności przeszkadza jakieś 2/3 roku (w czasie deszczu oraz zimą).

 

minusy AWD (wzgledem takiego samego auta RWD) np: 320d xdrive vs rwd.

- wiecej pali (o, to chyba kazdego ruszy :P)

O 0.2 na litrze. Olabogajaniemogę.

 

- gorzej sie prowadzi

Nope. Są warunki, kiedy prowadzi się AWD lepiej - nie każdy ma ochotę driftować co dzień, niektórzy nie mają na to ochoty w ogóle.

 

- daje zludne poczucie bezpieczenstwa na drodze

I tak i nie. Jest bezpieczniejsze, ale trzeba pamiętać, że nie przy hamowaniu.

 

- ma tendencje do podsterownosci

Tak, ale to minimalna różnica, chyba że to mierzysz na torze. A podsterowność i nadsterowność są wywoływane stylem jazdy przede wszystkim.

 

- jest drozszy ;)

Niezaprzeczalnie.

 

- ma gorsze osiagi na suchej nawierzchi

Czyli jest szybszy 2/3 dni w Polsce od RWD.

 

- gorzej hamuje (ba, szybciej zuzywaja sie tarcze/klocki)

Wzrost masy jest dla 320d F30 o 90kg, czyli 6%. I myślę, że te 6% to taka wartość ile auto więcej Cię kosztuje, ile gorzej hamuje. I dzięki tym 6% masz +100% do przyczepności na śniegu.

 

 

Jestem kierowcą M135i RWD manual i powiem szczerze, są nieco inne odczucia, jak jeździłem E36/E39 z silnikami poniżej 200KM, a inne są jak auto zrywa asfalt na suchym przy każdej pogodzie, mając szerokie opony na super klejącej się mieszance. RWD daje dużo frajdy z jazdy, ALE nie wszyscy chcą tej frajdy jadąc co dzień rano do pracy. Jeżdżąc w miarę przepisowo i spokojnie zalety AWD będą marginalne, zauważymy je głównie na śniegu, którego w Polsce co raz mniej (nawet zimą drogi są czarne w większości). Natomiast przekłamaniem jest, że AWD nie daje bezpieczeństwa czy komfortu.

 

A pointą mojej wypowiedzi niech będzie F10 550ix od kolegi Pemka ( viewtopic.php?f=153&t=216384 ) <- to jest piątka, co objedzie każde M5 przez co najmniej 50% dni w roku.

Opublikowano

Wymieniasz punkty, gdzie xdrive jest mniej bezpieczny, a piszesz że jednak bardziej. Pod jakim wzgledem zatem?

Nie przypominam sobie by ktos kto twierdzi, że xdrive jest bezpieczniejszy wymienił jakies argumenty za tym, poza jednym ze potrafi sie z zakretu wygrzebać, co zostało skrytykowane.

Owszem zawadzam sie z Tobą, ze przy bardzo dużych mocach xdrive zapewnia lepsza trakcje na codzień a nie tylko od święta, ale lepsza trakcja to nie bezpieczeństwo.

 

Ta piątka owszem obejdzie M5 przez polowe roku, ale tylko w mieście przy ruszaniu. W trasie, na autostradzie juz nie ma szans.

 

Argumenty na minus w zakresie bezpieczeństwa dla xdrive sa bardzo poważne.

- wieksza masa

- gorszy rozkład masy

- gorsze hamowanie

- wyżej położony środek ciężkości.

- złudne poczucie przyczepnosci.

- gorsze przyspieszenie przy wyprzedzaniu.

 

Możliwość parkowania gdzie sie chce, czy możliwość wyjechania z zaspy to nie sa argumenty na rzecz bezpieczeństwa lecz komfortu.

 

Zobacz w jaka pułapkę myślowa wpadłeś pisząc o oponach. Owszem "zwykle " zimówki zapewniają wystarczająca trakcje naxdrive, ale wzgledem śniegowych jeszcze bardziej pogarszają kwestie bezpieczeństwa (hamowania )

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ciekawe porównanie RWD vs AWD w przypadku nowej 911 na torze.

Ku mojemu zaskoczeniu AWD dokłada 4 sekundy na okrazeniu cos kolo 1:40 min.

Choć tor był mokry.

Pewnie w naszej dyskusji i tak to niczego nie zmieni - Polak wiec swoje.

 

Porsche 911 Carrera 4S v Carrera 2S | evo TRACK B…: http://youtu.be/08t5Yw38Uos

Opublikowano

Jestem kierowcą M135i RWD manual i powiem szczerze, są nieco inne odczucia (...)

 

A pointą mojej wypowiedzi niech będzie F10 550ix od kolegi Pemka ( viewtopic.php?f=153&t=216384 ) <- to jest piątka, co objedzie każde M5 przez co najmniej 50% dni w roku.

 

wow, szybkie auto masz ;) ja na codzien w zime i w swieta porszam sie autem o mocy ~500koni rwd z osiagami na poziomie corvetty Z06/M5 F10/R8 V10,

nie mialem zadnego klopotu z parkowaniem gdzie chcialem, wjazdami, wyjazdami pod gorke, przyspieszaniem, skrecaniem w deszczu, na lodzie czy w sniegu do polowy przedniego zderzaka bo i takie sie zdarzaly nie widze dla siebie kompletnie zastosowania AWD wzgldem wad jakie wymienilem dla tego napedu.

 

 

 

że brak przyczepności przeszkadza jakieś 2/3 roku (w czasie deszczu oraz zimą).

 

O jakiej przyczepnosci piszesz? na zakretach czy podczas przyspieszania?

 

minusy AWD (wzgledem takiego samego auta RWD) np: 320d xdrive vs rwd.

- wiecej pali (o, to chyba kazdego ruszy :P)

O 0.2 na litrze. Olabogajaniemogę.

 

tak? 320d xdrive w miescie pali 0.2 litra wiecej wzgledem tego z RWD i na trasie na tempomacie przy np: 140km/h tez bedzie roznica 0.2s? no ciekawe, bo czytalem ze roznica wychodzi 1-2L.

 

- gorzej sie prowadzi

Nope. Są warunki, kiedy prowadzi się AWD lepiej - nie każdy ma ochotę driftować co dzień, niektórzy nie mają na to ochoty w ogóle.

 

??? czyli jakie to warunki? w sniegu pod gorke na letnich lysych oponach ;)?

 

- daje zludne poczucie bezpieczenstwa na drodze

I tak i nie. Jest bezpieczniejsze, ale trzeba pamiętać, że nie przy hamowaniu.

Dlatego napisalem "zludne" bo niezaprzeczalne jest to ze w zime czy na sliskim SZYBCIEJ SIE RUSZY i na kiepskiej jakosci oponach w sliskich warunkach auto bedzie "bezpieczniejsze"

natomiast wiele ludzi posiadajacych "xdrive - quattro" ma cos takiego dziwnego ze: "eeee, mam 4x4 to pokaze im jak sie jezdzi" a bezpieczenstwo zapewnie NIE NAPED a po prostu zdrowy rozsadek.

 

- ma gorsze osiagi na suchej nawierzchi

Czyli jest szybszy 2/3 dni w Polsce od RWD.

z miejsca na pewno, ale w miescie nikt normalny sie nie sciga ;)

 

- gorzej hamuje (ba, szybciej zuzywaja sie tarcze/klocki)

Wzrost masy jest dla 320d F30 o 90kg, czyli 6%. I myślę, że te 6% to taka wartość ile auto więcej Cię kosztuje, ile gorzej hamuje. I dzięki tym 6% masz +100% do przyczepności na śniegu.

 

apropo zludnego poczucia bezpieczenstwa.... (+100% do przyczepności na śniegu) hehehe ;)

 

A pointą mojej wypowiedzi niech będzie F10 550ix od kolegi Pemka ( viewtopic.php?f=153&t=216384 ) <- to jest piątka, co objedzie każde M5 przez co najmniej 50% dni w roku.

 

do setki jest szybkie, takie 650i grancoupe xdrive wykrecilo 4.2s 0-100km/h. bardzo dobry czas, ta piatka moze miec podobnie ale jak kolega wyzej napisal, takie auto bedzie szybkie tylko z miejsca, stajac obok porownywalnego 550i to 550i bedzie sprawialo wrazenie lepiej prowadzacego sie, lzejszego i bedzie wyraznie szybsze w predkosciach autostradowych.

 

 

Ciekawe porównanie RWD vs AWD w przypadku nowej 911 na torze.

Ku mojemu zaskoczeniu AWD dokłada 4 sekundy na okrazeniu

 

tak samo bylo porownanie kiedys M3 DKG vs audi RS5, tez na mokrym torze i tez rs5 dostalo baty, ale okej, tutaj wypowiadaja sie kierowcy dla ktorych haslo radosc z jazdy (nie mylic z upalaniem) nie istnieje wiec ten argument moze do innych nie trafic:)

 

 

Jesli zakup XDrive ma byc poswiadczony tylko tym "bo latwiej jest wyjechac z parkingu" (co de facto jest nie prawda, bo np: ja przez cala zima nie mialem takiego problemu, no ale mam LSD a to zmienia troche charakter auta RWD) to ciekawe podejscie do zakupy samochodu ;)

Opublikowano

Sorry, może byłem nieprecyzyjny: 4S ma lepszy czas od S o 4 sekundy. Na mokrym torze - to fakt. Ciekawe porownanie bo auta identyczne.

Sam miałem 997S i trochę czasu spędziłem takze na torach - i bylem zaskoczony wynikiem. Też myślałem, że waga, trakcja, itd. zrobią różnicę. A jednak nie. Pewnie sporo zamieszania wprowadza mokry tor.

Opublikowano
Pisałem kilka stron temu ze nieco niższa prędkość w apeksie jest z nawiązka rekompensowana przez lepsza trakcje na wyjściu z zakrętu. Na suchym pewnie byłoby odwrotnie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

:duh: :duh: :duh:

Panowie tak naprawdę o bezpieczeństwie stanowi przede wszystkim kierowca bez względu czy ma xDrive czy RWD. Cała reszta to wspomagacze. Jednym lepiej jeździ się z takim napędem pozostałym z innym.

Chyba za bardzo zapędzilismy się w tej dyskusji w której każdy ma trochę racji.

a jak ktoś uważa że wie lepiej to ..............

Opublikowano

Tak sobie czytam i czytam i już sam nie wiem, o co chodzi.

 

Mowa jest niby o normalnej jeździe.

Za chwilę jest mowa o przyczepności na mokrym i na liściach.

 

No sorry, ale jeżeli ktoś gubi przyczepność na mokrym lub na liściach podczas ruszania bądź przyśpieszania, to na pewno nie jest normalny.

Bo normalny kierowca podczas deszczu zdejmuje nogę z gazu, a jak widzi kupę mokrych liści na drodze, to już na pewno.

A jak przyjdzie co do hamowania na mokrym lub liściach, to już zostało powiedziane - waga.

 

Co do kiepskiej przyczepności przez 2/3 roku. Jeżeli ktoś gubi przyczepność w nowoczesnym RWD z trakcją na mokrym albo na liściach, to nie jest normalny.

Po prostu nie umie jeździć. Bo jazda nie polega tylko na dynamicznym włączeniu się do ruchu, jazda polega także na delikatnym operowaniu gazem i przede wszystkim ... myśleniu.

(tutaj, proszę nie brać "normalności" czy "nienormalności" do siebie, po prostu użyłem pewnego uproszczenia dla jasności wypowiedzi).

A zimy w zeszłym roku mieliśmy ... 2 tygodnie.

 

Ja tam nie mam nic do Q, x-drive, RWD, FWD.

Osobiście najbardziej leży mi RWD.

I pewnie dopóki nie zacznę jeździć więcej niż 1-2 razy w roku autem na narty albo nie wyprowadzę się gdzieś na wieś zabitą dechami, to zostanę raczej przy RWD.

Opublikowano

Jestem kierowcą M135i RWD manual i powiem szczerze, są nieco inne odczucia (...)

 

A pointą mojej wypowiedzi niech będzie F10 550ix od kolegi Pemka ( viewtopic.php?f=153&t=216384 ) <- to jest piątka, co objedzie każde M5 przez co najmniej 50% dni w roku.

 

wow, szybkie auto masz ;) ja na codzien w zime i w swieta porszam sie autem o mocy ~500koni rwd z osiagami na poziomie corvetty Z06/M5 F10/R8 V10,

No ale to piszesz żeby się pochwalić że masz większego niż ja czy jak? Bo ja tylko podkreślam, że jeżdżę RWD (od lat kilkunastu) i wiem, że AWD na co dzień jest wygodniejsze. Co dzień pokonuje tą samą trasę do pracy, na równej gładkiej drodze, z nowymi dotartymi oponami RWD poleciałem w deszczu bokiem przy 150kmh i zawsze co tam jadę teraz max 120 czuję, że auto nie daje mi pewności prowadzenia. X6 mogę tam w deszczu przelecieć 170 i będzie okej, pomimo że jest DUŻO cięższe, ma przyczepność niebo lepszą (tylko na śliskim). Także możesz mieć swoje argumenty i swoje racje, ja wiem z drogi, że X6 trzyma się asfaltu dużo lepiej w normalnej jeździe. Reszta argumentów to głównie bicie piany o jakieś ułamki spalania czy hamowania, jakby każde hamowanie było awaryjne i te pare procent krótsza droga coś dawała. Jak na mój gust dyskusja tutaj stała się bardzo emocjonalna a mało racjonalna, zdecydowanie pierwsze strony tematu wnoszą dużo więcej niż te ostatnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.